1. #62671
    :)

    Reacties
    15.232
    01-05-2007

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Salaam, tagine met lfoel/ibauwen....doe je dan zonder schil of met schil of kan beide?
    Mama doet altijd met schil. Wij eten dat ook vaak gewoon alleen met gekookte aardappel. En dan lekker met brood. Simpel food is gewoon heerlijk.

  2. #62672
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door HRS__x Bekijk reactie
    Mama doet altijd met schil. Wij eten dat ook vaak gewoon alleen met gekookte aardappel. En dan lekker met brood. Simpel food is gewoon heerlijk.
    Ik heb het nooit echt zelf gekookt en dacht even tjekken...
    Mn vader Allahra7moe had een moestuin....en de meeste groente in zn tuin weed rijp als hij in marokko zat...dus juno kon dsn zijn groente oogsten en die lfoel uit schil halen en koken en in de vriezer. Mama deed dan de rest. Kan me niet herinneren dat we iets met schil deden...al ken ik het wel met schil ook.
    Moehiem.
    Lfoel.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #62673
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Story of my life


  4. #62674
    :)

    Reacties
    15.232
    01-05-2007

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik heb het nooit echt zelf gekookt en dacht even tjekken...
    Mn vader Allahra7moe had een moestuin....en de meeste groente in zn tuin weed rijp als hij in marokko zat...dus juno kon dsn zijn groente oogsten en die lfoel uit schil halen en koken en in de vriezer. Mama deed dan de rest. Kan me niet herinneren dat we iets met schil deden...al ken ik het wel met schil ook.
    Moehiem.
    Lfoel.
    Moge Allah hem genadig zijn. Hier kennen wij het ook van vroeger, een volkstuintje.
    Je kan het proberen met schil misschien bevalt het prima. Het heeft zelf niet zoveel nodig. Gewoon kruiden naar smaak.

  5. #62675
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door HRS__x Bekijk reactie
    Tonijnsalade voor op brood of echt als salade? Kan ook prima zonder augurken. Gewoon doen als je het wilt.
    Op broodje insha allaah. Ga ik denk ik toch maar doen.

    Ik maak die Freya laatst plaatste. Had hem de vorige keer gemaakt met augurken en was echt lekker.

  6. #62676
    :)

    Reacties
    15.232
    01-05-2007

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Op broodje insha allaah. Ga ik denk ik toch maar doen.

    Ik maak die Freya laatst plaatste. Had hem de vorige keer gemaakt met augurken en was echt lekker.
    Bsaha. Gewoon doen. Het zure van augurk is wel lekker met tonijnsalade maakt het frisser. Maar anders een beetje azijn ofzo.

  7. #62677
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Salaam, tagine met lfoel/ibauwen....doe je dan zonder schil of met schil of kan beide?
    Beide kan inderdaad. Alleen als de ibawen groot zijn (en grote peul/pitten heeft) dan is de schil stugger en minder lekker om te eten.
    Als de ibawen nog geen grote peulen hebben, dan zijn ze het lekkerst om ze zo helemaal met schil en al te doen. Heerlijk!

  8. #62678
    MVC Lid

    Reacties
    16.186
    13-08-2012

    Ik heb vandaag zin in een pasta met tomatensaus en gamba's dat wordt het in shaa Allah
    Dood is wakker worden uit de droom die leven heet..

  9. #62679
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Rotterdam, vlakbij Ortam ook. Zelfde rijtje

    nee dat is van die knapperige gebakken broodstukjes, is een libanese salade fattoush
    waar is dat food explore?
    Owww wat apart!
    Liep gisteren toevallig langs comptoir libanees in de stad, zag er prachtig uit en menu zag er echt goed uit dus die komt ook op de lijst

    Food explore is in de wall, langs a2 bij Utrecht. We gaan met een klein groepje vanwege een gelegenheid, iemand uit de groep kwam ermee dus ben heel benieuwd, ze zijn nog niet zo lang open dus zal wel rustig zijn
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  10. #62680
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Allah i3tikoum saha dames, zit op tel kan niet iedereen citeren.

    Harira is klaar en wacht tot iedereen thuis is en dan vroeg eten hoop ik. Het is bijna magreb en geweldige dag om te vasten hele dag thuis gebleven <3
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  11. #62681
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013



    Dit was het voor ons vandaag; rijst met gewokte kip en groente in ketjap sausje


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #62682
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Machaallah teveel lekker gezien.

    Gisteren geen zin om te koken en pizza besteld. Vandaag weer normaal.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  13. #62683
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium




    Alhamdulillaahh
    Trotse mama ♡♡

  14. #62684
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001


    Harira, beetje anders van kleur (voor t eerst tomatenpuree en verse tomaten gebruikt) was wel lekker

    Turkse pizza gevuld met ijsbergsla, coctailtomaatjes en rode ui


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #62685
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Mmmm lekker lhouceima en riannah, besahtkoum!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.