1. #72646
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik kook dan op mijn normale gasfornuis.

  2. #72647
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Hidaya, zo'n 'metalen' tajine kan wel op een keramische kookplaat.
    Maar zo'n aarde-tajine (of hoe noem je dat) kan enkel op gasfornuis dacht ik.

  3. #72648
    Nurse.

    Reacties
    258
    11-10-2010

    In een nieuwe tagine kan je nooit zomaar gelijk koken zonder hem voor te behandelen. 2 uurtjes in koud water weken is voldoende. Daarna kan je erin koken.
    ...Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

  4. #72649
    Nurse.

    Reacties
    258
    11-10-2010

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Je kan ook gewoon dua doen hoor voor een voorspoedige bevalling. Wat is dat nou voor een rare praat om te zeggen dat ze er maar voor moet zorgen dat alles goed verloopt?

    Het valt mij op dat jij alleen komt typen als je iemand wilt beledigen of een rot gevoel wil geven.
    Zij komt ook alleen maar tevoorschijn om kritiek te hebben. Ik ben hier al jaren een stille lezer en sommige dingen vallen me gewoon erg op dan zeg ik er iets van.

    Begrijp me niet verkeerd. Tuurlijk hoop ik dat de bevalling voorspoedig verloopt en dat ze een gezonde baby krijgt incha'allah. Maar je moet niet op de zaken vooruit gaan lopen en je druk gaan maken om dingen die jaaaarrreeeeen later zullen spelen. Ze is niet eens bevallen.
    ...Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

  5. #72650
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Hidaya, zo'n 'metalen' tajine kan wel op een keramische kookplaat.
    Maar zo'n aarde-tajine (of hoe noem je dat) kan enkel op gasfornuis dacht ik.
    Oh jammer heb dus alleen die aarde tajines. Maar zo een metalen is toch niet echt nodig? Kun je net zo goed zo een hollandse pan gebruiken toch of niet?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #72651
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Oke ik sta op ontploffen heb nog wen tosti op en soep en zonnepitten met die rooksmaak die spaanse kennen jullie die??? Tijuana ofzo en nu heb k dus dorst en k wou water en water uit de kraan was zo smerig gatver

    Ik vertrouw kraanwater niet meer en eerlijk gezegd die bronwater van de winkel ook niet al smaakt die beter dan uit de kraan.

    Ondanks dat k nog eet en drink ademt wat mij betreft alles tegenwoordig kanker ofzo eng gewoon. Zelfs puur eten met bespuiten inspuiten herspuiten allah jehfad oe safi
    Shaloom

  7. #72652
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Dames met een tajin; is het normaal dat een aardewerken tajin erg ruikt + het sop rood kleurt bij het afwassen?

    Ik heb een nieuwe tajin en die man die het verkocht (in marokko) zei dat hij meteen gebruikt kon worden. Maar hij ruikt heel sterk naar aardewerk en geeft dus af.
    Mijn schoonmoeder heeft die van mij bewerkt.. eerst een dag in water..toen met uien, tomaten en het van schaap, was na eid bij een oven laten afbakken..

    Ze zei toen dat je het ook in de oven kan afbakken..alles mag goed gaar en richting aanbranden zijn..mijn aardewerk heeft niet af ook niet met een spons. Ik heb een laag soort beschermlaag erin..net zo'n laag die je hebt op je anegdem of meqla djel gobz.

    Ik zou hem in water laten, dan laag olie met uien en tomaten in de oven gooien. Laag vuur, maar wel lang. Succes

  8. #72653
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Bedankt voor alle tips!!

  9. #72654
    MVC Lid

    Reacties
    442
    03-07-2013

    Ff snel n reactie.
    @Praline bedankt..ik kom er nog op terug.
    @Hidaya: je vroeg naar recept van besbousa..ik zal het nog uittypen voor je, maar als je m alvast wilt maken hou dan dit recept aan minus oranjebloesemwater, citroensap, vervang jus d'orange met melk (of helft melk helft joghurt), deel vd griesmeel met 100 gram kokos vervangen. Ik heb nog een theelepel echte vanille toegevoegd. De cake op 170 graden ongeveer 45 minuten bakken (ligt n beetje aan je type oven) Siroop: 1 glas suiker, 2 glazen water en wat citroensap aan de kook brengen, moet echt n siroop worden en dan over de warme cake verdelen/gieten. De cake hoort goed gebakken te zijn en niet klef. Na het toevoegen van de siroop moet de cake ook niet klef zijn, maar de siroop goed geabsorbeerd hebben en zijn vorm behouden. Is echt n hele lekkere cake!!

    http://www.sosokitchen.nl/harchacake...sinaasappelsap

    Dit is de cake..variant hierboven is dus de besbousa met kokos (kokos kun je uiteraard ook achterwege laten)

    O ja en dan met geroosterde amandelen versieren..of in een cakeblik bakken, 4-kantjes of ruitjes snijden en met hele amandelen versieren...wat jij wenst!

    Beslama en alvast een fijne jumu3a toegewenst. Wtrusten!

  10. #72655
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ik had in ons vorige huis een inductiekookplaat en deed gewoon de tajine met zo een ijzeren plaatje eronder en dat ging gewoon goed.
    Las ook overal dat dat je kookplaat kon doen barsten maar na een tijd wou ik zo graag nog eens tajine maken dat ik dacht k probeer het gewoon en Er gebeurde niets.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #72656
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    Haha jouw zoontje. Allahi safikoem ameen. Bij mij zijn ze alhamdoulilaah opgeknapt.

    Nou ik ken zelf geen vistajine. Maar vast wel een bekend recept. Wortels en doperwten kan altijd wel met vis

    Ik ben benieuwd naar jouw loubia grini. Dat ken ik niet. Heb je toevallig foto's gemaakt.

    Ik mag nu 1 kilo boqronis maken en 1 kilo shren. Ga samhini op youtube aanzetten om de tijd te doden
    Ameen en lhamdoulilah

    Kan ook zijn dat ik 't verkeerd schrijf ofzo hoor maar khoor m'n schoonfamilie altijd loubia grini zeggen (droge loubia ofzoiets)

    Ik fruit 2 teentjes knoflook, 1koffielepel kurkuma, 1koffielepel gember, peper en zout.
    Laat dan de kip een beetje aanbakken, doe dan de geweekte loubia erbij, water erbij tot alles net niet onder staat. Laat dat ongeveer 40min in de snelkookpan en dan aardappels en wortels erbij nog 15minuutjes ongeveer.
    Lijkt eigenlijk een beetje op marmita met loubia.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #72657
    Nurse.

    Reacties
    258
    11-10-2010

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ameen en lhamdoulilah

    Kan ook zijn dat ik 't verkeerd schrijf ofzo hoor maar khoor m'n schoonfamilie altijd loubia grini zeggen (droge loubia ofzoiets)

    Ik fruit 2 teentjes knoflook, 1koffielepel kurkuma, 1koffielepel gember, peper en zout.
    Laat dan de kip een beetje aanbakken, doe dan de geweekte loubia erbij, water erbij tot alles net niet onder staat. Laat dat ongeveer 40min in de snelkookpan en dan aardappels en wortels erbij nog 15minuutjes ongeveer.
    Lijkt eigenlijk een beetje op marmita met loubia.
    Geen ui, tomaat kesbor en m3adnous?
    ...Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

  13. #72658
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Mijn berichten komen er niet door.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  14. #72659
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Flower22 Bekijk reactie
    Heks jij komt hier alleen maar vuurtje stoken. Gister had je nog een vreemde opmerking gemaakt naar juno toe over dat ze foto van haar zelf plaatste. Wie had er nou jaren een profiel foto van haar zelf in de avatar?????? Dat ben jij!!! De pot verwijt de ketel....

    Ik vind jou echt een hele hele rare vogel. Altijd van die lompe rare opmerkingen. Topics openen over basis school voor kinderen over kinderbijslag enzv enzv.. zorg er maar eerst voor dat je bevalt en dat alles goed verloopt ipv op de zaken vooruit lopen. Toedellllsssssssss
    Wat een reactie over mijn ongeboren kindje, als Allah swt het wil verloopt de bevalling goed. Je mag alles zeggen en vinden over MIJ maar daar passeer je een grens. Hoop niet dat je t ooit zal ervaren. Ben voorgoed weg uit deze forum.

    Beslema en iedereen die ik gekwetst heb of iets slechts tegen over heb gezegd sorry daarvoor.

  15. #72660
    Nurse.

    Reacties
    258
    11-10-2010

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Wat een reactie over mijn ongeboren kindje, als Allah swt het wil verloopt de bevalling goed. Je mag alles zeggen en vinden over MIJ maar daar passeer je een grens. Hoop niet dat je t ooit zal ervaren. Ben voorgoed weg uit deze forum.

    Beslema en iedereen die ik gekwetst heb of iets slechts tegen over heb gezegd sorry daarvoor.

    Je hebt me verkeerd begrepen meid. Dat heb ik uitgelegd aan die andere lid in de reactie daarna. Ik bedoelde dus dat je niet op de zaken vooruit moet lopen en je druk moet maken om iets wat pas jaren later zal spelen. Eerst bevallen incha'allah. En hopelijk zal alles voorspoedig verlopen en zul je een gezonde baby krijgen. Ik gun het zelfs mn vijand niet dat er iets niet goed zal verlopen laat staan jou.

    Zoals ik al zei je hebt t verkeerd begrepen, zo was t niet bedoeld en wil jou ook zeker niet wegjagen. Vergeef me als ik je heb gekwetst op deze ljoemoe3a. Lmosama7a

    Waqfa sahla
    ...Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...