1. #76171
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Wat ik me altijd afvraag is hoe je zo een hoge taarten moet op eten / aansnijden
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #76172
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salam 3aleyki,
    Ik snap nooit waarom mensen Arabisch in Egypte willen studeren?
    Egypte heeft toch ook hun dialect.
    Hier kan je aan de universiteit een hoog niveau arabisch leren.
    Denk ook dat je in eender welk islamitisch land Arabisch kunt studeren.
    Tis niet aanvallend bedoelt hoor, gewoon uit interesse waarom specifiek Egypte.
    Je kan hier niet zomaar naar de universiteit of bedoel je volksuniversiteit? En in Egypte spreken ze heel goed fos7a hoor, je hebt daar ook een groot aanbod en 1 van de weinige Arabische landen waar je nog in redelijke veiligheid heen kan.. de lessen zijn ook fos7a niet dialect natuurlijk

  3. #76173
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Je kan hier niet zomaar naar de universiteit of bedoel je volksuniversiteit? En in Egypte spreken ze heel goed fos7a hoor, je hebt daar ook een groot aanbod en 1 van de weinige Arabische landen waar je nog in redelijke veiligheid heen kan.. de lessen zijn ook fos7a niet dialect natuurlijk
    Hier in BE als je secundair diploma hebt kun je je eender waar inschrijven.
    Je kan hier ook in avondschool Arabisch leren.
    Ook tal van moskee's die lessen geven. En in ramadan hele maand door..

    Ik weet dat ze goed fos7a spreken etc maar vroeg me af waarom perse Egypte?
    Wat maakt het daar zo speciaal?
    Je kan even goed in Marokko gaan studeren of saoudie Arabië.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  4. #76174
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Hier in BE als je secundair diploma hebt kun je je eender waar inschrijven.
    Je kan hier ook in avondschool Arabisch leren.
    Ook tal van moskee's die lessen geven. En in ramadan hele maand door..

    Ik weet dat ze goed fos7a spreken etc maar vroeg me af waarom perse Egypte?
    Wat maakt het daar zo speciaal?
    Je kan even goed in Marokko gaan studeren of saoudie Arabië.
    Een cursus is toch echt wel anders dan fulltime les in bijv Egypte hoor héél anders. Marokko zou ook kunnen idd. Egypte is gewoon goed toegankelijk, goed Arabisch onderwijs en ook niet zo prijzig o.a.

  5. #76175
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Een cursus is toch echt wel anders dan fulltime les in bijv Egypte hoor héél anders. Marokko zou ook kunnen idd. Egypte is gewoon goed toegankelijk, goed Arabisch onderwijs en ook niet zo prijzig o.a.
    Klopt, maar het is niet onmogelijk. En aangezien reizen voor een vrouw niet zo evident is.
    Veel hangt er ook van af hoeveel er thuis met bezig bent.
    Heb jij je diploma behaalt dan? (van Arabisch)
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #76176
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Klopt, maar het is niet onmogelijk. En aangezien reizen voor een vrouw niet zo evident is.
    Veel hangt er ook van af hoeveel er thuis met bezig bent.
    Heb jij je diploma behaalt dan? (van Arabisch)
    Maar wie zegt dat ze alleen gaat? Ja ik heb mijn bachelor Arabisch & master midden-oosten studies

  7. #76177
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Eerste maaltijd van vandaag havermoutpap [emoji179]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  8. #76178
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Maar wie zegt dat ze alleen gaat? Ja ik heb mijn bachelor Arabisch & master midden-oosten studies
    Ja als ze een mahram mee kan nemen is het geen probleem idd.
    Heb je er een goede niveau mee behaalt? want duurt toch 3 jaar?
    Gewoon uit interesse. Ik volg nu les in de moskee maar wil een niveau hoger gaan. Maar terug naar school gaan met kinderen is niet zo makkelijk. Daarom twijfel ik zo.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #76179
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ja als ze een mahram mee kan nemen is het geen probleem idd.
    Heb je er een goede niveau mee behaalt? want duurt toch 3 jaar?
    Gewoon uit interesse. Ik volg nu les in de moskee maar wil een niveau hoger gaan. Maar terug naar school gaan met kinderen is niet zo makkelijk. Daarom twijfel ik zo.
    Ja klopt 3 jaar idd en daarvan ook 1 semester dus in Egypte. Niveau was goed haha maar nu 6 jaar later helaas wel weggezakt. Heb echt weer een opfris cursus nodig ook. Lezen, schrijven en begrijpen nog steeds wel aardig maar zelf praten is het lastigst. Hoe vaak heb je les in de moskee?

  10. #76180
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja klopt 3 jaar idd en daarvan ook 1 semester dus in Egypte. Niveau was goed haha maar nu 6 jaar later helaas wel weggezakt. Heb echt weer een opfris cursus nodig ook. Lezen, schrijven en begrijpen nog steeds wel aardig maar zelf praten is het lastigst. Hoe vaak heb je les in de moskee?
    Maar 2x per week. Telkens 2 uurtjes.
    Kan ook lezen, schrijven, en zo tekstjes uit die boeken en zo begrijp ik wel
    Maar als m'n man dan bijvoorbeeld naar bein sport in 't Arabisch kijkt begrijp ik bijna niets. Dat is echt een andere niveau maar wil wel graag zo ver komen.
    Ook lezen zonder leestekens in nog moeilijk.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #76181
    Make a Wish

    Reacties
    1.914
    03-05-2010



    Ik heb een tijdje niets geplaatst. Deze taart was voor afgelopen zaterdag.

    Komen wel veel gebakjes langs in deze topic. Love it!

    The darker the sky, the brighter the stars


  12. #76182
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Prachtig rising star, mashallah. Mooie kleur en heel strak.

    Vanavond zijn we met zijn allen uit eten geweest, sushi.
    Was niet regelrecht een ramp, ging eigenlijk best goed. Op een enkele x stevig waarschuwen na. Maar kan me niks van de smaken herinneren. Echt tussen het voeden en aanwijzingen geven door wat naar binnen gewerkt. Opeens zat ik vol.
    Zo jammer, niet van genoten terwijl ik al maanden craving voor sushi had. Volgende x geen kinderen mee.

  13. #76183
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Prachtig rising star, mashallah. Mooie kleur en heel strak.

    Vanavond zijn we met zijn allen uit eten geweest, sushi.
    Was niet regelrecht een ramp, ging eigenlijk best goed. Op een enkele x stevig waarschuwen na. Maar kan me niks van de smaken herinneren. Echt tussen het voeden en aanwijzingen geven door wat naar binnen gewerkt. Opeens zat ik vol.
    Zo jammer, niet van genoten terwijl ik al maanden craving voor sushi had. Volgende x geen kinderen mee.
    Besaha sushi. Ik vind het knap van je hoor, met 2 kindjes in de avonduren ergens gaan eten. Ik heb me erbij neergelegd dat het hier voorlopig niet gaat lukken haha. Insha allaah kan je nog voor je bevalling die gravin nog helemaal stillen!!


    Ik heb een vraagje aan iedereen eigenlijk. Ik wil binnenkort een brunch thuis organiseren, maar ik heb niet super veel tijd. Wat kan je zoal op je brunchtafel leggen, wat lekker is, maar niet super veel tijd kost?

    Ik dacht sowieso aan sfenj en een cake....En toen safi le3kel i blokka....

  14. #76184
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Heel mooi risingstar



    Zelfgemaakte kha bolletjes & courgette pasta bolognaise

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  15. #76185
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtend ik neem ook de kinderen niet graag mee naar eten dat langer duurt, maar ik wilde al maanden sushi en oppas in de avond leek wel onmogelijk. Kreeg het niet voor elkaar. Dus maar mee.
    Naar de Mac, kleine eettentjes als Turks dat wel. Gaat altijd heel goed. Ach ja, nog een paar jaar.

    Brunch. Ik zou vooral lekkere dingen kopen. Als croissantjes, pistoletjes, lekker beleg als salades en kaasjes, donuts, kaasbroodjes, pecanbroodjes, koffiekoeken, gebakje (van de bakker?).
    Maar je kan loempia's de dag ervoor draaien en in de koelkast leggen. Alleen afbakken. Harira of ander soepje maken. Harshakoekjes. Gringo. Bladerdeeghapjes (vulling ook eerder maken of zelfs vullen), gekookte eitjes (gevulde eitjes), tostiapparaat klaar leggen voor tosti's...gewoon kaas, maar kan ook iets van panini's zijn. Tortilla van aardappels. Wraps met vulling, tonijn ijsbergsla zoiets of gerookte zalm, shwa/sateetjes alvast marineren en rijgen en in de oven of op de grill.

    Niet alles natuurlijk maken of kopen