1. #131551
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Gisteren saucijzenbroodjes met soep gemaakt


    Vandaag na een lange weekdag. Rijst met kip in een kant en klare saus met wat broccoli. Binnen 20 min op tafel. Heerlijk.



    postimagenes

    Ik las bij het doorscrollen dat iemand het recept van de quiche wilde. Sorry weet niet meer wie.

    Maar hier komt het.

    Je doet een volkorenwrap in een kleine ovenschaal.

    Je bakt wat champignons en aubergine in een koekenpan in wat olie. Beetje zout en peper bij.

    In een kom kluts je 2 eieren en voegt hier 100 ml slagroom bij. Beetje zout en chiliflokken/flakes.

    Beleg je wrap met wat spinazie, voeg hier je champignons/aubergine toe. Die leg je was snoep tomaatjes op en schenk het ei mengsel hier overheen. Wat geraspte kaas erop en 25 minuten in de airfryer op 160 graden. Check hem door met een vork erin te prikken om te kijken of het ei gestold is en anders nog even terug erin.


    postimagenes


    Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

  2. #131552
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Allah 3tiek sa77a!

    Met wat over is vd kip ga ik zo brewat maken vior bij de hrira vanavond.

    Die cake heb ik vaker gemaakt en bevalt altijd goed. Eigenlijk moet het met bruine basterdsuiker, maar had alleen donkere, smaakt ook prima! [emoji16]

    Thuis maakte ik wel eens appeltaart, appelboom id tuin, maar is niet mn favoriete baksel. Maak nu wel eens snel appelflappen als ik er ben van al die appels.

    Recept heb ik aangepast. Ipv boter heb ik 102,5g olie gebruikt.
    Donkere ipv bruine basterdsuiker.
    Kaneel en speculaaskruiden gemengd met de suiker heb ik ook door de appels gedaan.

    Heb een ronde blik gebruikt, maar een rechte cakevorm gaat ook prima.

    Ovenstand heb ik ferferra gedaan, kom niet op woord[emoji1][emoji854], eerst 180 en als ik cake er in schuif dan naar 160 en rustig laten garen.

    Btw heeft me mn bijna 12 jaar oude handmixer die op standaard kan, gekost. Twee dagen ervoor de spatdeksel van de kenwood per ongeluk gemold. [emoji17]
    Besaha briwat! superhandig als kip overblijft.

    Cake klinkt goed. Recept opgeslagen, soukran. Heel leuk om een eigen appelboom te hebben. We hebben nu voor een vijgenboom. Maar achter zou best een boompje kunnen.

    Zonde van je handmixer en spatdekelsel. Maar 12 jaar is tegenwoordig heeeeeel lang! Laatst ontglipte de spatdeksel uit mijn handen en stuiterde op de grond. Zit nu een barst in. Kan nog wel gebruikt worden. Maar ja nog een keer vallen en dan is het gedaan. Helaas kwetsbaar. Khair in shaa allah.

  3. #131553
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Dankjewel! Allahi baarek feeki.

    25 personen minimaal. Ja het zijn dus 2 taarten maar dan alsnog best hoog, beste is idd dunne plakken snijden. Dus geen driehoekige punten maar dwars door de taart heen als plak, die je ook weer in dunne plakjes snijdt als je begrijpt wat ik bedoel. Zijn veel plaatjes op internet van how to cut a cake
    Oh dat voor best veel mensen. Ja heb weleens gezien hoe ze het snijden. Maar deze is wel echt hoog. Dus extra lange plak haha

    Besaha je food ziet er heerlijk uit!

  4. #131554
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Hola pola vriendin.

    Mriqa is echt wat we thuis zeggen en mijn man vindt dat dus fcha7a. Wat leer je de kinderen. Zeg gewoon merqa. Jajaa

    Neen, ik doe dus eerst kip marineren en dan koken in een pot met de marinade extra. Na 10min of 15min doe ik de fijngesneden ajuinen erbij en dan ook even laten, dan water erbij en deksel erop.

    Is de kip klaar? Dan haal ik die eruit, even in de oven grillen. Dus de kip besmeren met roomboter en dan erin.

    Kinsa ja dat woordje zocht ik! De kinsas kook ik apart in water met wat citroen, voor die nahka (dat eet ik nog steeds niet).

    De pot met marqa, daar doe ik dan de lever erbij en de olijven en laat ik wat indikken en klaar is kees. Geen tomaten of hrissa.

    Ik doe zowel kaneel als rass El hanout erbij. Kaneel liefst stokje maar die zijn nu op. Wachten op lading van mama.

    Trouwens bij de kip deed ik altijd smen maar die hebben we nu helaas moeten verbannen.

    De kip eerder was voor ons.

    Deze was voor schoonzus. Had vernomen dat andere schoonzus ook kwam dus moest extra maar ik had de kip een dag eerder gemarineerd dus glasnoedels erbij met grof gemalen amandelen.

    Voor vandaag die rijst eens proberen. Ma 3andi lgana.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
    Ziet er heerlijk crispy uit, besaha! En weer wat hasanats erbij Alhamdoelilah!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  5. #131555
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dank je wel Roumaisa

    Ze vond het ook lief. Was wel een drukte en vond het een beetje erg voor haar.

    Er waren wel wat kinderen en mijn ervaring is als ik ziek ben, ba3do 3alija.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
    Geen dank!

    Is ook best erg, als ik niet lekker in mijn vel zit is iedereen in mijn buurt teveel laat staan kinderen waar je ‘niks’ van kan zeggen.

    Inshallah knapt ze gauw op.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  6. #131556
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Tbarkellah ziet er zooo goed uit. Ik had de kip te lang in de pan, taret wa7d dwin7a..[emoji4] maar verstopt onder de friet. Maar doe het precies zo. Wahed ras el hanout meegenomen echt heerlijk! Smen heb ik eerlijk gezegd van blokje knorr gedaan. Heb nog een beeetje en ben daar sunig op, stel ik krijg echte gasten? Kaneel is bij ons ook standaard bij kip.

    Rest doe ik ook precies zo. Kip een spa behandeling geven. Marinade maken en mee insmeren. Btw doe je er limoen msajer bij? Had gisteren beetje gedaan. Mn pot is bijna leeg, moet mn moeder weer vragen. Beetje zo onder de vel enzo, inprikken en smeren...hihi.
    Ze hebben echt goed gegeten met zn drietjes, bqit ghir ken shoef.
    Wat over is vanochtend brewat vulling van gemaakt. Net yerug van zwemles en kima qolti ma bqatli gana debba.


    Mriqa fshe7a? Halve wereld zegt het hoor.
    Spa speciaal voor kippetje. Hij smaakt vast lekkerder al die verwennerijen hihi.
    Besahtkoum!
    Trouwens heb ook jouw cake recept gescreend, zag er echt heerlijk smeuïg uit.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  7. #131557
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Niet aankomend weekend maar weekend erna komt mn schoonfamilie, zijn al bezig met de grote schoonmaak en al lijstjes aan het maken wat ik allemaal ga maken. Wil als hoofdgerecht seffa madfouna en feestsalade.

    Toetje weet ik nog niet en wat voor lekkers bij de koffie ook niet, teveel keuze... Wil sowieso 2/3 soorten koekjes maken voor op tafel. 1 soort cake of taart.

    Wil voor die tijd ook nieuwe salontafel kopen
    Heel gezellig. Grappig ik krijg dat weekend mijn tante, nichten, zussen en met kids op visite.

    Hier ook grote schoonmaak. DIt jaar geen tijd gehad voor voorjaarschoonmaak. Ben sinds de scholen zijn gestart bezig met opruimen, ordenen en schoonmaken.
    Vandaag vitrage gewassen en ramen gezeemd. Vitrage zit helaas wel een aanslag op door het koken. Ik kreeg het er niet uit met het wassen. Mocht iemand tips hebben, graag.

    Heel veel succes met voorbereidingen! Klinkt allemaal lekker ma shaa allah!

  8. #131558
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Gisteren saucijzenbroodjes met soep gemaakt


    Vandaag na een lange weekdag. Rijst met kip in een kant en klare saus met wat broccoli. Binnen 20 min op tafel. Heerlijk.



    postimagenes

    Ik las bij het doorscrollen dat iemand het recept van de quiche wilde. Sorry weet niet meer wie.

    Maar hier komt het.

    Je doet een volkorenwrap in een kleine ovenschaal.

    Je bakt wat champignons en aubergine in een koekenpan in wat olie. Beetje zout en peper bij.

    In een kom kluts je 2 eieren en voegt hier 100 ml slagroom bij. Beetje zout en chiliflokken/flakes.

    Beleg je wrap met wat spinazie, voeg hier je champignons/aubergine toe. Die leg je was snoep tomaatjes op en schenk het ei mengsel hier overheen. Wat geraspte kaas erop en 25 minuten in de airfryer op 160 graden. Check hem door met een vork erin te prikken om te kijken of het ei gestold is en anders nog even terug erin.


    postimagenes


    Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
    Tbarkallah 3liek binnen 20 minuten en nog heerlijk ook! Besahtkoum!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  9. #131559
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Heel leuk die schaal besaha!
    Niet alleen lekker die appeltaart maar ook super gezellig, Mashallah 3liehoum!
    Soukran! Ze hadden zich er ook erg op verheugd om te maken.

    Besaha l3des. Ik maak er ook vaak een snack bij, maar dan gaan ze snacks eten en met lange tanten beetje l3des eten. Heb een keer niks erbij gemaakt, dan eten ze ook niet meer l3des.

    Inderdaad l3des is volgende dag echt lekkerder.

  10. #131560
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Dit is het geworden voor ons.

    Rijst met groenten en gehakt. Is sowieso niet mijn favoriet.

    Dank je Roumaisa, heb jouw stappen gevolg met een touch van Juno.

    Er was ook soep bij. Kinderen hebben niet echt gretig gegeten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
    Wees genadevol

  11. #131561
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Heel herkenbaar. Vrij recent zei ik het nog...dat ik te lang/vaak hier vertoef.

    Komt ook omdat ik niet werk momenteel. Maar als ik eerlijk mag zijn behalve deze topic vind ik echt soms ik verdoe mijn tijd hier.

    Besaha appelcake. Ik ga eens kijken voor jouw recept of die van Juno. Ziet er ook heerlijk uit!

    De laatste 2 keren mislukt telkens mijn deeg, is niet luchtig dus eigenlijk ook geen zin.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
    Die kippen zien er goed uit ma shaa allah.

    Ja die appelcake van Juno oogt zo mooi en lekker. Ik ga die ook proberen in shaa allah.

    Toen ik niet werkte had ik altijd kids om mij heen. Kon tussendoor beetje lezen, maar werd zo vaak gestoord. Met kids kan ik mij zo slecht concentreren en word zovaak gestoord dat ik geen zin heb om iets online te kijken.
    Ik check alleen dit forumhoekje, geen fb, geen insta enz. Dat is nog een tijd verspilling. Als je eenmaal begint is er geen einde.

  12. #131562
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Gisteren saucijzenbroodjes met soep gemaakt


    Vandaag na een lange weekdag. Rijst met kip in een kant en klare saus met wat broccoli. Binnen 20 min op tafel. Heerlijk.



    postimagenes

    Ik las bij het doorscrollen dat iemand het recept van de quiche wilde. Sorry weet niet meer wie.

    Maar hier komt het.

    Je doet een volkorenwrap in een kleine ovenschaal.

    Je bakt wat champignons en aubergine in een koekenpan in wat olie. Beetje zout en peper bij.

    In een kom kluts je 2 eieren en voegt hier 100 ml slagroom bij. Beetje zout en chiliflokken/flakes.

    Beleg je wrap met wat spinazie, voeg hier je champignons/aubergine toe. Die leg je was snoep tomaatjes op en schenk het ei mengsel hier overheen. Wat geraspte kaas erop en 25 minuten in de airfryer op 160 graden. Check hem door met een vork erin te prikken om te kijken of het ei gestold is en anders nog even terug erin.


    postimagenes


    Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
    Soukran! Ik heb nog wraps over. Klinkt heel makkelijk.
    besaha food!

  13. #131563
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dit is het geworden voor ons.

    Rijst met groenten en gehakt. Is sowieso niet mijn favoriet.

    Dank je Roumaisa, heb jouw stappen gevolg met een touch van Juno.

    Er was ook soep bij. Kinderen hebben niet echt gretig gegeten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
    Besaha! Vond je de kruiden wel lekker?

    Ik heb recepten van Juno en Roumaisa opgeslagen. Want ik probeerde laatst een aziatische saus te maken. Maar werd duizelig van alle die flesjes. Wist niet wat ik moest kiezen

    die 5 spices, welk merk gebruiken jullie?

  14. #131564
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Nog van afgelopen dagen; kipshoarma met friet en salade. Couscous ala mama rabi ghaliha!!! Aardappelschotel met gehakt en groenten.



    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #131565
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Gisteren;

    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.