1. #116521
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Mooie taart vond de laatste foto ook t mooist

    Moslima cheesecakes zagen er heel goed uit.

    Allah iesafih je vader ik_gewoon.

    Wil me perse uitsloven voor m’n bezoek morgen, terwijl ik echt moe ben! Sta vanaf de ochtend
    Laatste werkjes nog cupcakes afmaken en dan ga ik opruimen. M’n man heeft al wat gedaan aan het huis, maar is niet naar m’n zin. Heb niks gezegd, anders vind ie me nog echt een psycho

    Misschien ga ik wel op tijd slapen en vroeg wekker zetten.. voel ook een verkoudheid opkomen
    Happiness is an inside job


  2. #116522
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    10,5 denk ik? Koun gheer Inshallah het is idd wennen om er goed mee te kunnen omgaan!

    Tbarkallah 5 klontjes! Dat is zeker een eetlepel of meer. Je kan ook zoetstoffen gebruiken, stevia is ook best goed als vervanging.

    Rabi ghalihoum lina!
    Ik weet niet. Ma zei 105 en dat het tussen 90 en 120 goed is ofzo? Weet het niet meer goed.

    Ja ahaha hij leefde zich uit qua suikers laatste weken.
    Ja zoetjes gebruikt hij nu in de plaats.
    Ameen.
    Maar hamdoelilaah voor alles

  3. #116523
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Mooie taart vond de laatste foto ook t mooist

    Moslima cheesecakes zagen er heel goed uit.

    Allah iesafih je vader ik_gewoon.

    Wil me perse uitsloven voor m’n bezoek morgen, terwijl ik echt moe ben! Sta vanaf de ochtend
    Laatste werkjes nog cupcakes afmaken en dan ga ik opruimen. M’n man heeft al wat gedaan aan het huis, maar is niet naar m’n zin. Heb niks gezegd, anders vind ie me nog echt een psycho

    Misschien ga ik wel op tijd slapen en vroeg wekker zetten.. voel ook een verkoudheid opkomen
    Ameen. Shoukran

    Wat wil je maken?
    In sha allah word je niet ziekjes.

  4. #116524
    MVC Lid

    Reacties
    9.443
    26-12-2013

    Ik_gewoon volgens mij komt diabetes niet door suiker, maar door stress en leefstijl. Diabetes zorgt er alleen wel voor dat je moet oppassen met suiker, omdat de alvleesklier niet genoeg insuline aan kan maken, waardoor je dus last krijgt van heel hoge suikerwaarden in je bloed of juist hele lage. Die medicatie zorgt voor stabilisatie, dus zoals romaisa al zei, niet zomaar stoppen of extra nemen of zo. Daarin is het wel echt belangrijk dat hij doktersadvies volgt. Allaahi chafih ameen. Romaisa heeft al heel veel nuttige tips gegeven over voeding, dat is ook heel belangrijk. En verder moet hij proberen wat aan beweging te doen, al is het maar kort, maar structureel iets. En ja, stress is ook niet goed. Voor niemand niet, maar mensen met diabetes hebben daar volgens mij weer meer last van.

  5. #116525
    MVC Lid

    Reacties
    9.443
    26-12-2013

    Bsahtkom allemaal. Ik was ook verbaasd over de erwten in de soep haha, maar wel slim!

    Vandaag heb ik voor het eerst te zout brood gemaakt. Heel jammer, want het brood is nog nooit zo zacht geweest.

    Emiras/moslima hoe eet je die groentepizza? Bij soep of zo? Ziet er wel lekker uit.

  6. #116526
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Bsahtkom allemaal. Ik was ook verbaasd over de erwten in de soep haha, maar wel slim!

    Vandaag heb ik voor het eerst te zout brood gemaakt. Heel jammer, want het brood is nog nooit zo zacht geweest.

    Emiras/moslima hoe eet je die groentepizza? Bij soep of zo? Ziet er wel lekker uit.
    Smaakt een beetje naar lasagna vond ik. Ja soep is lekker erbij. In ieder geval iets lichts, uitgebreide salade bv. Wij hebben het gegeten als lunch. Zowiezo better dan pizza in de ramadan.

    Jammer he met dat brood, ik was laatst zout vegeten. Was ook echt niet lekker, hebben we maar door de soep gegooid en de rest wentelteefjes van gemaakt.

    Net aardbeien turamishu gemaakt, kunnen we morgen eten inchaAllah. Lange vingers in homemade aardbeiensaus gedoopt.



    Married and children!

  7. #116527
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Wow moslima81 mooi gedaan die cakejes!
    Juno je harira ziet er heerlijk uit bsaha
    Sorry A ik zie je bericht nu pas! Soukran

  8. #116528
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Salam alaikoum dames inshallah gaat alles goed met jullie! Ik kan helaas niet op iedereen reageren/citeren.
    Besahtkoum alle heerlijke food, creaties, taartjes, gebakjes ontbijtjes, chebakia’s, harira’s en nog veel meer! Tbarkallah 3liekoum oesafi!

    @Moslima 3la slamtkoum en Alhamdoelilah dat jullie het ‘goed’ hebben doorstaan. Alhamdoelilah ook voor jouw schoonvader. Allah ishafieh meskin en voor alle zieken!

    Ik heb mijn reukvermogen nog steeds niet optimaal terug, na 2 weken kwam een beetje terug en dat was dat ik enkel parfum van dichtbij kon ruiken. Het wordt heel langzaamaan klein beetje meer. Maar ruik nog steeds geen etenswaar, gloor en schoonmaakmiddel of zelfs vis echt heel licht. Subhanallah! Heb al 2 x iets laten aanbranden (had wel oordopjes in) dus hoorde ik t niet sissen maar rook dus ook geen aanbrandlucht. Sindsdien denk ik steeds wat een ni3ma zeg zo’n zintuig (denk telkens ook aan surat Arrahman, Alhamdoelilah!

    @ik gewoon Allah ishafiek jouw vader mesakien is altijd schrikken zulke dingen. Ik heb precies zelfde meegemaakt met mn vader, we waren in marokko en ik was ivm eerder teruggekomen. Hij had onlesbare dorst en dronk liters hij dacht door warmte daar. Toen ik m zag was hij zoveel afgevallen ik schrok me rot, hij voelde zich zo beroerd en ook nog terugrijden naar NL bleek dat ie bij aankomst een hypo boven 20 had. Alhamdoelilah! Wat een tijd zeg. Hij klaagde ook dat hij last had van zn ogen moet je nagaan en terug rijden en de rest was nog te jong om mee te helpen met rijden.

    Houdt de medicatie goed in de gaten en uiteraard voeding. Mn vader moest ook op dieet en zo min mogelijk vet vlees en marmita met brood etc. Veel bewegen en sporten helpt ook enorm!
    Gheer Inshallah
    Allahi selmek! Bizar he dat je reuk zo lang weg kan blijven. Ik heb wel wat reuk terug maar nog niet 100%. Als ik de was opgang met vlagen vang ik de reuk op. Of tijdens het koken ruik ik wel eea en tijdens het eten proef ik het niet allemaal goed. Allahi safek ameen

    Moge Allah je vaders gezondheid verbeteren ameen.

  9. #116529
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ik weet niet. Ma zei 105 en dat het tussen 90 en 120 goed is ofzo? Weet het niet meer goed.

    Ja ahaha hij leefde zich uit qua suikers laatste weken.
    Ja zoetjes gebruikt hij nu in de plaats.
    Ameen.
    Maar hamdoelilaah voor alles
    Kijk hier goed naar meid. Afhankelijk of hij nuchter was of niet bij prikken is 10 nog wel hoog. Bloedsuiker wordt gemeten adv mmol die moet tussen 5 en 8 zitten (ook weer afhankelijk van nuchter of al gegeten)

    Ik haalde net ook 2 termen door elkaar ik zei mn pa had hypo maar bedoelde hyper. Dan is t veels te hoog. Hypo is veel te laag geen 1 is goed maar hyper is Allah yahfad levensgevaarlijk en kan patiënt zelfs in coma raken.

    Sorry voor de spam maar wilde je wel informeren. Geef dus ajb door dat t liefst onder 10 mmol moet zijn


    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  10. #116530
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door RaffaelloCoco Bekijk reactie
    Moslima81 je cheesecakes zien er super uit! Wil ze ook nog eens uitproberen.

    Mooie taart freya!

    Lekker hrira Juno!
    Soukran! Zeker doen. Ik wilde ze al zoooo lang maken. Met die silicone cupcake vorm van de action komen ze er zo netjes uit.

  11. #116531
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Haha heerlijk zo een frietje besaha!
    Was idd weer heerlijk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  12. #116532
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik_gewoon volgens mij komt diabetes niet door suiker, maar door stress en leefstijl. Diabetes zorgt er alleen wel voor dat je moet oppassen met suiker, omdat de alvleesklier niet genoeg insuline aan kan maken, waardoor je dus last krijgt van heel hoge suikerwaarden in je bloed of juist hele lage. Die medicatie zorgt voor stabilisatie, dus zoals romaisa al zei, niet zomaar stoppen of extra nemen of zo. Daarin is het wel echt belangrijk dat hij doktersadvies volgt. Allaahi chafih ameen. Romaisa heeft al heel veel nuttige tips gegeven over voeding, dat is ook heel belangrijk. En verder moet hij proberen wat aan beweging te doen, al is het maar kort, maar structureel iets. En ja, stress is ook niet goed. Voor niemand niet, maar mensen met diabetes hebben daar volgens mij weer meer last van.
    Mashallah helemaal goed!
    Kleine toevoeging zorg dat altijd iets zoets bij je hebt mocht je accuut een te lage bloedsuiker hebben (dadel, druivensuiker, chocolaatje wat dan ook) bij een te lage voel je heel dizzy dat je zo kan neervallen.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  13. #116533
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie


    Groentepizza die muslima had gedeeld, was heel lekker. Heb 2 platen gemaakt, 1 om in te vriezen.
    Besaha! Leuk dat je hem hebt gemaakt en hier deelt. Besaha tiramisu, heerlijk

    @ochtendmens, ik had hem 2x bij de soep gemaakt. En wat over was hebben de kinderen om gevochten bij de lunch haha.

  14. #116534
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Bsahtkom allemaal. Ik was ook verbaasd over de erwten in de soep haha, maar wel slim!

    Vandaag heb ik voor het eerst te zout brood gemaakt. Heel jammer, want het brood is nog nooit zo zacht geweest.

    Emiras/moslima hoe eet je die groentepizza? Bij soep of zo? Ziet er wel lekker uit.
    Echt heel apart maar ach het was wel minder zout.

    Ow wat jammer en dan kan je ook niks meer doen. Gheer inshallah, voor de volgende keer komt t inshallah ook mooi zacht uit.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #116535
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Mooie taart vond de laatste foto ook t mooist

    Moslima cheesecakes zagen er heel goed uit.

    Allah iesafih je vader ik_gewoon.

    Wil me perse uitsloven voor m’n bezoek morgen, terwijl ik echt moe ben! Sta vanaf de ochtend
    Laatste werkjes nog cupcakes afmaken en dan ga ik opruimen. M’n man heeft al wat gedaan aan het huis, maar is niet naar m’n zin. Heb niks gezegd, anders vind ie me nog echt een psycho

    Misschien ga ik wel op tijd slapen en vroeg wekker zetten.. voel ook een verkoudheid opkomen
    Meskina!
    Allah ishafiek

    Als t niet gaat morgenochtend zou ik afmelden hoe sneu t ook is. Maar eerlijk is eerlijk goede nachtrust doet wonderen.

    Lekker een theetje nemem met verse gember en citroensap en inshallah ben je morgen als nieuw ;-)
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.