1. #106771
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Allemaal bsahatkoem!

    Leuke traktaties Freya.

    Emiras, nogmaals van harte proficiat met jullie meisje (kan je reactie niet meer terug vinden, maar wel gelezen).

    Hier is de vakantie al bezig maar sta er niet echt bij stil.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Dankjewel. Waqfa sahla alvast ♡

  2. #106772
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Allah ya3tik sa7a


    Dankjewel


    Ja gekleurde suiker heb je wel maar dit zijn een soort "steentjes", de vorm is net wat anders. Maar daar kost het echt niks en stond het gewoon in de supermarkt en hier betaal je de hoofdprijs voor alle soorten sprinkles etc..

    Meestal ga ik naar Real. Bijna alles is wel goedkoper, ze hebben echt een groot assortiment. Amandelmeel, amandelschaafsel voor koekjes, kokosrasp, heel veel soorten chocolade, dingen als raffaello etc ook goedkoper. Sprinkles, poeder voor ijskoffie, citroenrasp en sinaasappelrasp in mini zakjes, super handig, vanille aroma en allerlei andere aroma's, chocolade versiering voor slagroomtaart. Dat is waar ik naar kijk haha maar gewoon overal even kijken. Ze hebben bijvoorbeeld ook een groot assortiment glutenvrij en al dat soort dingen
    Dank je!
    Ga eens kijken of ze de real daar ook hebben.
    Als het geen be3a wordt dit jaar dan toch meer koekjes bakken.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #106773
    MVC Lid

    Reacties
    395
    13-05-2020

    Mabrouk Emiras met de geboorte van je dochter. Allah ie slah. Je bent wel erg productief zo, let je wel een beetje op jezelf.

    Leuke traktaties freya. Verder niet terug gelezen dus iedereen besaha.

  4. #106774
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Vandaag uitgebreid ontbeten met lemsemen, ei, broodjes, smoothie etc..
    In de middag lever gemaakt, salade en loempia's uit de diepvries.
    Ben heel de middag bezig geweest met vlees snijden. Ik heb spiezen (shwa) gemaakt, is echt handig kant en klaar straks uit de diepvries. Er is ook een deel van de schaap met een laagje vet en dan laagje vlees elke keer op elkaar. Als je dat in reepjes snijdt krijg je een soort spek voor bij het ontbijt.
    Morgen ga ik zelf gehakt maken, heb alles al voorgesneden. Maak meestal: suçuk, burgers en normaal gehakt in zakjes. Zal proberen foto's te maken hoe ik suçuk maak...
    Rest van het vlees was voor arme mensen elhamdulillah.

    @Ik gewoon : hoe zijn je hamburgerbrooodjes gelukt? Als ze een aanrader zijn wil ik ze wel proberen, hier zit overal suiker in die hamburgerbrooodjes van de winkel dus die eten wij niet...
    Hier zit ook wel wat suiker in. Maar kan je denk ik wel weglaten.
    Die van de winkel eet ik eigenlijk nooit.
    Deze vind ik wel een goed recept.
    https://www.eefkooktzo.nl/hamburgerbroodjes/
    Ook zacht.

  5. #106775
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Freya hele mooie cc en besaha de rest! Leuke traktatie ook.

    Riannah Besaha!

    Juno bedoel je met be3 schaapje . We hebben al wel besteld.
    Ik twijfel nog of ik koekjes ga maken. Ik denk dat we pas naar mijn ouders gaan als we ons vlees hebben gekregen. Dan kan ik ook wat vlees meenemen. De dag van eid met mijn gezin ontbijten en cake of taartje bij de thee. Maar wat koekjes erbij zou ook leuk zijn. Welke koekjes ga jij maken?

    Emiras, tbarkallah, je hebt veel gedaan! Knap met 4 kinderen er naast. Fijn dat het meeste werk gedaan is en dat jullie 3aqiqa gegeven is. In shaa Allah is alles goed gegaan.

  6. #106776
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    @Emiras dit is nog een foto van in de ramadan.
    Je ziet het wel niet zo goee maar vond ze echt een aanrader.


  7. #106777
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Besaha ik gewoon. Lijkt me een makkel ijk recept. Ik wil het eens proberen!

    Hier was het charmilla met shren..ik maak zelden charmilla. Dit keer die van Riannah geprobeerd. Was lekker. Gewoonlijk gebruik ik verschillende kruiden. Maar alleen peper en gember gedaan. Ik was echt tevreden over mijn eigen charmilla. Ven ik haast nooit.

  8. #106778
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    Freya hele mooie cc en besaha de rest! Leuke traktatie ook.

    Riannah Besaha!

    Juno bedoel je met be3 schaapje . We hebben al wel besteld.
    Ik twijfel nog of ik koekjes ga maken. Ik denk dat we pas naar mijn ouders gaan als we ons vlees hebben gekregen. Dan kan ik ook wat vlees meenemen. De dag van eid met mijn gezin ontbijten en cake of taartje bij de thee. Maar wat koekjes erbij zou ook leuk zijn. Welke koekjes ga jij maken?

    Emiras, tbarkallah, je hebt veel gedaan! Knap met 4 kinderen er naast. Fijn dat het meeste werk gedaan is en dat jullie 3aqiqa gegeven is. In shaa Allah is alles goed gegaan.
    Ja schaapje.
    Qalek hier in Heerenveen kunnen ze niet halal slachten....maakt me ook niet uit. Vind al dat vlees niks en we houden zelf een schouder of minder en rest gaat sowiso weg.
    Afgelopen jaren eid in Marokko ook zelf geen vlees gehad.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #106779
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ja schaapje.
    Qalek hier in Heerenveen kunnen ze niet halal slachten....maakt me ook niet uit. Vind al dat vlees niks en we houden zelf een schouder of minder en rest gaat sowiso weg.
    Afgelopen jaren eid in Marokko ook zelf geen vlees gehad.
    Ik had toevallig een filmpje hiervan gezien van die younes. Wij hadden ook besteld bij die slager en toen kreeg mijn man vrijdag een app van hey we mogen opeens niet meer slachten..denk dat wij geld opsturen en in marokko een schaap laten slachten en dan laten verdelen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #106780
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie
    Ik had toevallig een filmpje hiervan gezien van die younes. Wij hadden ook besteld bij die slager en toen kreeg mijn man vrijdag een app van hey we mogen opeens niet meer slachten..denk dat wij geld opsturen en in marokko een schaap laten slachten en dan laten verdelen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    We zijn niet eens aan bestellen toegekomen.
    Mn man had dat filmpje ook, maar ik heb niet bekeken.
    Denk hier net zo. Naar Marokko opsturen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #106781
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Hhmm is dat nieuw? Ik had wel gehoord dat ze in België niet mogen slachten. Klopt Juno,zo erg is het ook weer niet geen vlees. In Marokko kun je de sfeer nog missen..maar hier is het ieder voor zich. En hier en daar op bezoek. Maae in Marokko is het een hele familie gebeuren.....verspreid over 3 dagen. Vorig jaar hebben we onze be3 bij mijn ouders geslacht en alles erop en eraan..twee dagen gebleven . Mijn kinderen vonden dat heel leuk en of we niet weer bbij opa en oma eid konden vieren.
    Misschien krijgen we dan ook nog een annulering. We gaan het zien..

    Toevallig hebben we dit jaar voor het eerst geen be3be3....maar een deel van een kalf besteld. Mijn man heeft niks met schapenvlees.

    Aan wie geven jullie vlees weg hier in nl? Ik vroeg het mijn man. Maar hij heeft ook geen idee

  12. #106782
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    Hhmm is dat nieuw? Ik had wel gehoord dat ze in België niet mogen slachten. Klopt Juno,zo erg is het ook weer niet geen vlees. In Marokko kun je de sfeer nog missen..maar hier is het ieder voor zich. En hier en daar op bezoek. Maae in Marokko is het een hele familie gebeuren.....verspreid over 3 dagen. Vorig jaar hebben we onze be3 bij mijn ouders geslacht en alles erop en eraan..twee dagen gebleven . Mijn kinderen vonden dat heel leuk en of we niet weer bbij opa en oma eid konden vieren.
    Misschien krijgen we dan ook nog een annulering. We gaan het zien..

    Toevallig hebben we dit jaar voor het eerst geen be3be3....maar een deel van een kalf besteld. Mijn man heeft niks met schapenvlees.

    Aan wie geven jullie vlees weg hier in nl? Ik vroeg het mijn man. Maar hij heeft ook geen idee
    Dat uitdelen gaat of via slager of via moskee of in samenwerkinget elkaar. Zal mn man nog eens vragen.

    Sfeer is in Marokko idd wel echt aanwezig. Ben ook blij dat ze het hebben meegemaakt een paar keer. Ze hebben het zo af en toe nog over...en mini of we weer naar marokko gaan...nee zeker, zeker eeer corona he....

    Kalf hadden we met familie in marokko gedaan...maar ik vloog 1 dag later terug, dus familie heeft het voor ons wegegeven.
    Ik houd echt niet van vlees.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  13. #106783
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ik heb niks van niet mogen slachten gehoord eigenlijk. Waarom mag het niet?

    Slager hier belde gisteren om te zeggen dat hij wel kan slachten maar schaap is nog geen 6 maanden. Of we toch eid offer wilden bestellen...en mijn man zegt ja doe maar. Toen hebben we een discussie gehad of we nu eid soennah wilden doen of dat we in alle drukte vlees wilden halen. Want het is geen eid offer wat de slager nu aanbood, maar zo bracht hij het wel.

    Intussen weten we nog niet zo goed hoe op te lossen, want het meest aangeraden is toch zelf een dier te offeren. Maar dit schaapje zeggen we voor nu af.

  14. #106784
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ik heb niks van niet mogen slachten gehoord eigenlijk. Waarom mag het niet?

    Slager hier belde gisteren om te zeggen dat hij wel kan slachten maar schaap is nog geen 6 maanden. Of we toch eid offer wilden bestellen...en mijn man zegt ja doe maar. Toen hebben we een discussie gehad of we nu eid soennah wilden doen of dat we in alle drukte vlees wilden halen. Want het is geen eid offer wat de slager nu aanbood, maar zo bracht hij het wel.

    Intussen weten we nog niet zo goed hoe op te lossen, want het meest aangeraden is toch zelf een dier te offeren. Maar dit schaapje zeggen we voor nu af.
    Wat ik begreep want mag niet volgens islamitische voorschriften slachten.

    Als het niet volgens voorschriften is, dus ouder dan half jaar, dan voldoe je er dus sowiso niet aan en is het gewoon beestje slachten ipv eid offer.
    Dan haal ik wel kilo vlees en maak daar shwa van en het geld van schaap doneren ofzo.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #106785
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Dat uitdelen gaat of via slager of via moskee of in samenwerkinget elkaar. Zal mn man nog eens vragen.

    Sfeer is in Marokko idd wel echt aanwezig. Ben ook blij dat ze het hebben meegemaakt een paar keer. Ze hebben het zo af en toe nog over...en mini of we weer naar marokko gaan...nee zeker, zeker eeer corona he....

    Kalf hadden we met familie in marokko gedaan...maar ik vloog 1 dag later terug, dus familie heeft het voor ons wegegeven.
    Ik houd echt niet van vlees.
    Als je wilt navragen graag. We gaan ook bij de slager en moskee informeren. Barakallahoe fieki!

    Ja Marokko is toch wel een leuke ervaring. Ik kan mijn onze eid in Marokko, als klein meisje, nog goed herinneren. In shaa Allah maken de kinderen het nog volgend jaar mee. Dan hebben ze dat ook gezien..schattig je meiden die het zich nog herinneren,ma shaa Allah.........Dan wil je bijna naar Marokko toch......haha

    De keren dat ik met mijn schoonfamilie eid heb gevierd in Marokko. Aten we de eerste paar dagen van. En daarna wilde niemand meer vlees zien de rest van de vakantie. Ik bemoei me daar verder niet mee.


    @appelcake, mijn man zei ook al dat het nieuwe vee net te jong is om te slachten. Hij had bij een slager geïnformeerd. Hij zei ook al niet alle slagers informeren mensen goed of het een geschikt offer is. Ghair in shaa allah

    Dus goed dat jullie zinn aanbod hebben afgehouden .wel jammer dat hij het wel aanbied alsof het okay is. In shaa Allah vinden jullie nog geschikte schaap om te offeren!
    Hoe gaat het verder met jou. Hebben je kids ook al vakantie?