1. #72796
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    @appelcake wat ik ook soms doe is diepvries koffiekoeken halen en die savonds op een bakplaat al laten ontdooien. Smorgens 15 min afbakken en zo heb je verse koffiekoeken precies net gehaald van de bakker.

  2. #72797
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    En wat moeten we nou weer maken voor t kerstdiner.. vorig jaar gehaktballetjes met tomaat en kaas op een stokje, mini pizza's en pancakes al gehad..
    Gewoon weer hetzelfde? Is al een jaar geleden[emoji16]

    Of stukjes tortilla/fritata. Beghrir? Iets met dadels en noten en door gemalen noten/chocolade balletjes?
    Hoorde van een kennisje dat ze couscous gingen maken voor de hele klas...of school, weet niet meer. Wisten ze zeker dat hun kinderen halal kregen. Met groep vrouwen alles overgenomen.
    Hier ontbijt waar ouders niks voor hoeven doen. We mogen zelfs koffie komen drinken.[emoji849]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #72798
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door bakster Bekijk reactie
    Fondantletters kun je plakken door met een penseeltje in water de letters van achter in te smeren. Niet te veel water gebruiken want dan smelten ze.

    Drip kun je maken door vloeibare ganache te maken en over je taart te gieten. De ganache maak je door verhouding 1 tot 3 te nemen. Bv 100 gr volle room tot 300 gr chocolade. Je kan deze ook kleuren als die vloeibaar is.
    1 op 3 voor witte chocolade is wat teveel voor een drip, dat is de verhouding voor afsmeren met ganache

  4. #72799
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Gewoon weer hetzelfde? Is al een jaar geleden[emoji16]

    Of stukjes tortilla/fritata. Beghrir? Iets met dadels en noten en door gemalen noten/chocolade balletjes?
    Hoorde van een kennisje dat ze couscous gingen maken voor de hele klas...of school, weet niet meer. Wisten ze zeker dat hun kinderen halal kregen. Met groep vrouwen alles overgenomen.
    Hier ontbijt waar ouders niks voor hoeven doen. We mogen zelfs koffie komen drinken.[emoji849]
    Pizza en pannenkoeken zijn altijd meteen weg we hoeven ook niet veel te maken, maar echt voor 5 kids ofzo.. meestal doe ik wel meer. Mn zoontje wil graag msemmen maar twijfel of ik dat aandurf, ze zijn altijd wel goed maar toch

  5. #72800
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Pizza en pannenkoeken zijn altijd meteen weg we hoeven ook niet veel te maken, maar echt voor 5 kids ofzo.. meestal doe ik wel meer. Mn zoontje wil graag msemmen maar twijfel of ik dat aandurf, ze zijn altijd wel goed maar toch
    Nou kom op zeg...dat gaat vast lukken, dan maak je hem toch daar blij mee? En msemmen wordt ook altijd goed gewaardeerd.

    Wij hebben wel tegen zomervakantie zomerfeest dat iedereen wat meeneemt.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #72801
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Ik moet nog ontbijten....moet echt nog eten. Heb eerst fysio gedaan. Ze stelde voor om me te masseren ipv oefeningen...jeej!

    Voor vanavond een aardappelschotel met kip en groenten, insha Allah.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #72802
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    1 op 3 voor witte chocolade is wat teveel voor een drip, dat is de verhouding voor afsmeren met ganache
    Dikwijls zo gedaan en geen problemen mee gehad. Als het vloeibaar is dan wel onmiddellijk. Ieder zijn recept.

  8. #72803
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik moet nog ontbijten....moet echt nog eten. Heb eerst fysio gedaan. Ze stelde voor om me te masseren ipv oefeningen...jeej!

    Voor vanavond een aardappelschotel met kip en groenten, insha Allah.
    Voor ons inch word het lasagne van vis en prei champignons

    Voor wat krijg je fysio? Toch niks ergs?

  9. #72804
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door bakster Bekijk reactie
    Dikwijls zo gedaan en geen problemen mee gehad. Als het vloeibaar is dan wel onmiddellijk. Ieder zijn recept.

  10. #72805
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Wij vanavond nasi met gehakt, groenten, satésaus etc.

  11. #72806
    MVC Lid

    Reacties
    9.438
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Gewoon weer hetzelfde? Is al een jaar geleden[emoji16]

    Of stukjes tortilla/fritata. Beghrir? Iets met dadels en noten en door gemalen noten/chocolade balletjes?
    Hoorde van een kennisje dat ze couscous gingen maken voor de hele klas...of school, weet niet meer. Wisten ze zeker dat hun kinderen halal kregen. Met groep vrouwen alles overgenomen.
    Hier ontbijt waar ouders niks voor hoeven doen. We mogen zelfs koffie komen drinken.[emoji849]
    Echt grappig. Marokkaans kerstdiner. Je moet het maar bedenken.

    Maare hoe werkt dat dan? Ik ken dat helemaal niet dat je moet koken voor het kerstdiner op school. Moet elke mama dan iets maken en wordt het dan verdeeld of zo? Of zijn er dan een aantal moeders die voor de rest van de klas moeten koken?

  12. #72807
    MVC Lid

    Reacties
    9.438
    26-12-2013

    Vanavond rundvlees marmita met kikkererwten. Leek me wel lekker.

  13. #72808
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Hmm of ik ga voor simpele quesedilla's, daar ben ik met 5min klaar mee

    Bij ons heb je een intekenlijst en maakt elke ouder wat voor een stuk of 5 kids. Vanuit school maken ze soep etc

  14. #72809
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Dank dames voor alle tips!

    Vandaag vast ik. Moet nog dagen inhalen. En zelfs deze korte dagen vind ik echt lastig nu ik zwanger ben en bv geef. Expres gewacht op de kortste dagen maar alsnog zwaar.


    Maar vanavond voor mij eerst koffie en een broodje pindakaas. Kids eten macaroni. En wij eten later marmita vlees met groente. Denk ik. Inshallah.

  15. #72810
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    @Koopje


    Bij 1 op 2 drip wacht ik wel een beetje met drippen als het aangemaakt is, is best vloeibaar en vooral als je niet wilt dat het gelijk naar beneden loopt..

    Je kan altijd in begin even testen op onderkant van een glas hoe het er vanaf loopt.
    Happiness is an inside job