1. #72661
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ameen en lhamdoulilah

    Kan ook zijn dat ik 't verkeerd schrijf ofzo hoor maar khoor m'n schoonfamilie altijd loubia grini zeggen (droge loubia ofzoiets)

    Ik fruit 2 teentjes knoflook, 1koffielepel kurkuma, 1koffielepel gember, peper en zout.
    Laat dan de kip een beetje aanbakken, doe dan de geweekte loubia erbij, water erbij tot alles net niet onder staat. Laat dat ongeveer 40min in de snelkookpan en dan aardappels en wortels erbij nog 15minuutjes ongeveer.
    Lijkt eigenlijk een beetje op marmita met loubia.
    Ja loubia zou ken ik eigenlijk wel. Ik ken dan alleen die naam niet. Besaha

    Hier wordt het waarschijnlijk couscous vandaag. Ik twijfel nog, ik heb ook verse vis. Misschien met bissara.

  2. #72662
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Wat gaan we koken vandaag?
    Wat gaan we koken?

    Al qoloeb?[emoji1]

    Die las ik hier laatst.

    Denk gewoon kip met rijst. En wat er bij ofzo.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #72663
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door nisrineke22 Bekijk reactie
    Oke ik sta op ontploffen heb nog wen tosti op en soep en zonnepitten met die rooksmaak die spaanse kennen jullie die??? Tijuana ofzo en nu heb k dus dorst en k wou water en water uit de kraan was zo smerig gatver

    Ik vertrouw kraanwater niet meer en eerlijk gezegd die bronwater van de winkel ook niet al smaakt die beter dan uit de kraan.

    Ondanks dat k nog eet en drink ademt wat mij betreft alles tegenwoordig kanker ofzo eng gewoon. Zelfs puur eten met bespuiten inspuiten herspuiten allah jehfad oe safi
    Allah hfadna.
    Maar zo kan je ook niks meer eten. Dus bismillah, gezond verstand en tawakel 3ala Allah.
    Btw de overheid heeft de kleine man toch al goed te pakken.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #72664
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wat gaan we koken vandaag?
    Wat gaan we koken?

    Al qoloeb?[emoji1]

    Die las ik hier laatst.

    Denk gewoon kip met rijst. En wat er bij ofzo.

  5. #72665
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Beni_Chicar2013 Bekijk reactie
    Ff snel n reactie.
    @Praline bedankt..ik kom er nog op terug.
    @Hidaya: je vroeg naar recept van besbousa..ik zal het nog uittypen voor je, maar als je m alvast wilt maken hou dan dit recept aan minus oranjebloesemwater, citroensap, vervang jus d'orange met melk (of helft melk helft joghurt), deel vd griesmeel met 100 gram kokos vervangen. Ik heb nog een theelepel echte vanille toegevoegd. De cake op 170 graden ongeveer 45 minuten bakken (ligt n beetje aan je type oven) Siroop: 1 glas suiker, 2 glazen water en wat citroensap aan de kook brengen, moet echt n siroop worden en dan over de warme cake verdelen/gieten. De cake hoort goed gebakken te zijn en niet klef. Na het toevoegen van de siroop moet de cake ook niet klef zijn, maar de siroop goed geabsorbeerd hebben en zijn vorm behouden. Is echt n hele lekkere cake!!

    http://www.sosokitchen.nl/harchacake...sinaasappelsap

    Dit is de cake..variant hierboven is dus de besbousa met kokos (kokos kun je uiteraard ook achterwege laten)

    O ja en dan met geroosterde amandelen versieren..of in een cakeblik bakken, 4-kantjes of ruitjes snijden en met hele amandelen versieren...wat jij wenst!

    Beslama en alvast een fijne jumu3a toegewenst. Wtrusten!
    Je bent een schat thanks!!!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #72666
    Verbannen

    Reacties
    3.145
    17-09-2018

    el qalb meshwi

  7. #72667
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik had in ons vorige huis een inductiekookplaat en deed gewoon de tajine met zo een ijzeren plaatje eronder en dat ging gewoon goed.
    Las ook overal dat dat je kookplaat kon doen barsten maar na een tijd wou ik zo graag nog eens tajine maken dat ik dacht k probeer het gewoon en Er gebeurde niets.
    Oh echt? Soms denk ik ook ik ga het gewoon proberen. Zo ern ijzeren plaat die je bedoelt heb ik volgens mij ook!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  8. #72668
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    iemand een idee wat ik kan maken en meenemen naar een ontbijt bij iemand?

    lemsemen,bagrir, sfenj-achtigen heb ik al vaak gemaakt.
    zoek wat anders...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  9. #72669
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    iemand een idee wat ik kan maken en meenemen naar een ontbijt bij iemand?

    lemsemen,bagrir, sfenj-achtigen heb ik al vaak gemaakt.
    zoek wat anders...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Cinnamon rolls, crepes met chocolade, croissants...bij de bakker langs wa henni rassek...[emoji4]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #72670
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Dames, bij cake bakken toch standaard boven en onderwarmte ipv heteluchtstand?
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #72671
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wat gaan we koken vandaag?
    Wat gaan we koken?

    Al qoloeb?[emoji1]

    Die las ik hier laatst.

    Denk gewoon kip met rijst. En wat er bij ofzo.

    Vandaag word het gezonde groenten uit de oven met een saus die ik nog a la minuut ga bedenken.

    Verder heb ik net meringue-beerboekjes met chocoladesmaak in de oven gestoken. Straks gezichtje nog afwerken met witte chocolade dan kunnen de kids er vanavond van smullen bij de tv.

    @riannah een brioche plukbrood lijkt me ook leuk om eens mee te nemen. Je kan er ook een hartige versie van maken.

  12. #72672
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Dames, bij cake bakken toch standaard boven en onderwarmte ipv heteluchtstand?
    Ja zo doe ik het altijd met hete lucht zakt hij bij mij altijd in. Snap ook niet waarom.

  13. #72673
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door bakster Bekijk reactie
    Ja zo doe ik het altijd met hete lucht zakt hij bij mij altijd in. Snap ook niet waarom.
    https://handigebaktips.nl/boven-en-o...-of-hetelucht/

    Lees hier dat hetelucht dan te heet is en je er zoveel procent vanaf moet halen van wat in recept staat.

    Tbarkellah al lekker bezig.

    Ik probeer een dadel caramel cake te maken.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #72674
    MVC Lid

    Reacties
    1.407
    28-06-2015

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    https://handigebaktips.nl/boven-en-o...-of-hetelucht/

    Lees hier dat hetelucht dan te heet is en je er zoveel procent vanaf moet halen van wat in recept staat.

    Tbarkellah al lekker bezig.

    Ik probeer een dadel caramel cake te maken.
    Interessant!

    Ja had ineens zin om wat te experimenteren. Niks te doen huishouden is bijgehouden en baby slaapt dus verveelde me wat. Gebeurt heel uitzonderlijk zo dat er niks te doen valt en dat ik me kan vervelen.

    meringue is zo goed als klaar maar ik zie hier en daar in sommige koekjes barsten.

    Klinkt lekker heb ook nog dadels liggen. Welk recept volg je?

  15. #72675
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Voor ontbijt lekker salade meenemen ik vind salades bij het ontbijt heerlijk ipv allwwn deegwaren en beleg en eieren ensooooo
    Shaloom