1. #66316
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Jeeeeeeej recept van aardappelsalade aub ik dacht nog gister aan je welkom terug kijk mijn ogen uit bij jouw foto s
    Wat lief dat je aan me dacht
    Ik las tijdje terug dat je pregnant bent. Mabrouk! Super blij voor je. InshaAllah een voldragen zwangerschap. En gewoon toegeven aan die vermoeidheid
    Happiness is an inside job


  2. #66317
    MVC Lid

    Reacties
    714
    27-11-2002

    Wiejoow praline tbarkelaaaaaah 3lik!
    Zou ik ook het recept van je brood, loumpias en vismhancha mogen hebben? Ennnnn die pideeeee.
    ...::What do i have but Negativity, cause I cant justify the Way everyone is Looking at Me::....

  3. #66318
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Aardappelsalade doe ik altijd alles een beetje op gevoel, maar voor een normaal hoeveelheid aardappels gebruik ik ong dit

    1 rode ui
    1 eitje
    groene olijven
    Beetje augurken
    Zakje dressing Calvé
    Mayonaise
    Eventueel nog zout

    Aardappels in blokjes snijden en beetgaar koken. Dan af laten koelen.
    Ondertussen kook je het eitje..
    ui snijd ik in blokjes en de olijven in ringen.augurken in blokjes. Dit voeg je allemaal toe bij de afgekoelde aardappels en dan so een zakje aanmaken en beetje mayo bij evt nog zout. Thats it.
    Happiness is an inside job


  4. #66319
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Tbarkellah praline...heb nog niet eens alles gezien. Mn telefoon laad te langzaam je foto's. Maar heerlijk allemaal. Besa77a.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #66320
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    onze simpele iftar. bevalt goed.

    762 kcal.

    7000 stappen gelopen.

    weltrusten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Besa77a. Heerlijkook zo n wandeling...zou meteen mn nieuwe buurt leren kennen...maar d ekleintjes lighen dan op bed, laat ze nie alleen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #66321
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Gebruik jij filiodeeg of loempiavellen? Ziet er heerlijk uit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Ik gebruik hiervoor loempiavellen. Makkelijker hanteerbaar en gaat lekker snel.
    Filodeeg vind ik eerlijk gezegd wel lekkerder.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #66322
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Via deze weg wens ik jullie allemaal een gezegende heilige maand Ramadan.

    Moge Allah swt onze vasten aanvaarden, onze zonden vergeven. Moge Allah swt barmhartigheid en genegenheid in onze harten planten en doen toenemen.

    Wat is de mens hard en lelijk geworden!

    Onze 1e iftar was heel simpel. Ikzelf een halve toast, 1 kopje koffie, watermeloen, mango, aardbeien. Dat smaakte wel.

    Vandaag denk ik harira te maken.

    Alhoewel Juno, hoe maak jij je soep met tchicha?

    Hebben de dames hier ideeën voor hapjes? Mijn papa is hier 2 weken alleen en wil ook niet bij mij komen mr ik wil wel voor hem wat maken elke dag.

    Gisteren heeft mijn zoontje smoothie gebracht naar mijn vader en hij zei Allah yarda 3aliek...komt mijn zoon kei fier zeggen dat hij punten heeft verdiend bij Allah.

    Hij vroeg me wel hoeveel punten hij al zou hebben [emoji848]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Amien.

    Wie is er zo lelijk?
    Enige lelijke hier is nu met het mooie weer alle bruggen open staan. Geheid dat je moet wachten. Zit ik zo [emoji49][emoji35][emoji36].

    Hapjes voor je vader..als het snel moet kun je denken aannbladerdeeghapjes met kip of gehakt kruiden op zn marokkaans ofzo, voorgesneden groenten en pakketjes maken?
    Yufka deeg met kaasvulling?
    Loempiavellen met veitenkaas en spinazie?
    Die loempiamsemmen met kip truuk?
    Als ik tijd heb doe ik even uithebreidee.

    Moet de oudste halen van school...bruggen open...
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #66323
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Vandaag rijst maken met duiven vleesd
    Tt

  9. #66324
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Moesiba4real Bekijk reactie
    Wiejoow praline tbarkelaaaaaah 3lik!
    Zou ik ook het recept van je brood, loumpias en vismhancha mogen hebben? Ennnnn die pideeeee.
    BarakAllah oufiek
    Brood linkje staat hierboven en loempias heb ik ook van xfaatje haar website

    Mini vis mhansha. Vulling kan je btw ook gebruiken voor loempias of mini visbestilas

    Kabeljauwfilet
    Garnalen
    Suruimisticks
    Groene olijven
    Klein bosje koriander&peterselie
    1 ui
    2 teentjes knoflook
    1 rode paprika
    1 Vis bouillonblokje
    Kruiden
    Viskruiden, Zwarte peper, gemberpoeder, cayennepeper, paprikapoeder, beetje ras el hanout en komijn. Zout zou ik even proeven of dat nog nodig is
    Mihoen

    De kabeljauw heb ik gestoomd, maar je zou het ook gwn mee kunnen bakken.

    1 uitje in blokjes gesneden met de geraspte knoflook bakken in een beetje olie.

    Dan voeg je de paprika toe en de koriander/peterselie. Vervolgens de garnalen en kabeljauw in stukjes en als laatst de olijven en surimisticks.

    Nu zet je vuurtje helemaal laag en doe je de mihoen bij in stukjes geknipt. Dit ga je kruiden met verkruimelde boullionblokje en de rest van de kruiden even kort bakken en laten afkoelen.

    Apart smelt je beetje roomboter en dit meng je met zonnebloemolie. Hiermee ga je de vellen steeds besmeren.

    Pak 1 vel filodeeg en besmeer het steeds en leg de vulling verspreid horizontaal bij de rand toe en rol het strak op. Als het helemaal opgerold is, draai je em als een slang vorm in elkaar. Doe dit wel voorIchtig, want ze kunnen snel scheuren.

    Dan besmeer je ze allemaal goed in en kunnen ze de oven in
    Happiness is an inside job


  10. #66325
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Tbarkellah praline...heb nog niet eens alles gezien. Mn telefoon laad te langzaam je foto's. Maar heerlijk allemaal. Besa77a.
    Allah ie3tek saha ben je al beetje gewend nieuwe buurt/omgeving?
    En wat staat er vandaag bij jullie op t menu?
    Hier denk ik broodjes gezond en loempias. Harira nog over van gisteren. Kreeg ik altijd van mn schoonmoeder normaal
    Happiness is an inside job


  11. #66326
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Turkse pides
    Heb het recept verdubbeld

    125 gr bloem + voor bestuiven
    65 gr zelfrijzend bakmeel
    1 ei
    Snufje zout
    2 eelt olijfolie
    110 ml melk
    100 gr runder of lamsgehakt
    ½ rode paprika, in kleine blokjes
    peterselie
    1 teentje knoflook
    1 rode ui
    1 kleine rode peper (kan je weglaten)
    Peper en zout
    1 eidooier
    1 eelt tomatenpuree uit een blikje
    Sesamzaadjes of maanzaad

    Bereiding
    Zeef de bloem en bakmeel samen in een kom. Roer het ei, zout, olijfolie en melk er doorheen totdat er een stevig, beetje plakkerig deeg ontstaat. Kneed het deeg lichtjes op een met bloem bestoven werkvlak tot een bal en laat deze 15 minuten rusten in de koelkast. Hak de paprika, peterselie, knoflook, ui en pepers fijn en meng met het gahakt. Roer de tomatenpuree erdoor en breng op smaak met peper en zout. Verdeel het deeg in vieren en rol ze uit tot ongeveer 15 cm doorsnede. Gebruik voldoende bloem zodat het deeg niet gaat plakken. Beste is om op een stuk bakpapier te doen dan is het niet lastig om ze op te tillen. Verdeel het vleesmengsel in het midden van het deeg en vouw de uiteindes van het deeg dicht. Bestrijk het deeg van de bovenzijde met het eigeel en bestrooi ze met sesamsaadjes en zet ze 15 minuten in het midden van de oven op 200 graden.
    Happiness is an inside job


  12. #66327
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Dankjewel lieverd
    Hoe gaat met jou en met je kids? En met de ramadan. Wel te doen he? Had gisteren kommetje harira op en een kefta broodjes en zat al helemaaal vol. Kopje koffie kwam er ook maar niet van en nu verlang ik er naar.
    Alhamdoelilah gaat goed, en met vasten gaat t ook goed alhamdoelilah. Qua dorst en honger is t me reuze meegevallen maar alhamdoelilah ook denk ik met mild weet te maken.
    Nou ben 2 dagen voor ramadan gestopt met koffie ik mis t ook wel pffff.

    Mashallah wat ben je enorm gegroeid in jouw baksels en creaties!! Heel goed bezig hoor!

    Hoe is t met jou kanjer en prinses? Inshallah gaat ook alles goed.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  13. #66328
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001



    Een beetje laat maar mn iftar van gisteren. We hadden ook harira en chebakia & co vooraf en uiteraard stokbrood.

    Ik weet het nu al niet meer qua wat te maken hihi gelukkig heb ik nog harira en aardappelsalade over. Heb er maar sosit uit gehaald, lekker met een stukje stokbrood


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  14. #66329
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Hoe citeer je iemand via m.nl? Het lukt me niet en doe niet citaten via tapa
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #66330
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Lekker dames ik ben ook zo inspiratie loos en vrij weinig zin om te koken.

    Hier voor vandaag rijst met kip en satesaus. Meneer moet werken.
    Linzensoep (van gisteren)
    Verschildende soorten broodjes roomkaas houmus gerookte zalm etc
    En sappen thats iT.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk