MVC Lid

Reacties
    561
    03-09-2017

Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?
    Ik gebruik wel altijd tomaten. Ik gebruik altijd onderstaand recept.

2 uien gesneden
    2 tomaten ontveld en gesneden
    Koriander gewassen en fijngehakt
    Vlees (hoeveelheid naar keuze)

Je zet een pan op het vuur, doe een mix van zonnebloem- en olijfolie erin en laat de pan warm worden. Dan doe je de stukjes ui erin. Dit laat je even fruiten. Vlees goed wassen en erbij doen. Het vlees aan beide kanten laten bruinen. Dan voeg je de stukjes tomaten en koriander toe. En dan kruiden met: zout, peper, gemberpoeder, kurkuma, beetje saffran en wat kaneel. Ondertussen laat je water koken. De kruiden laten bakken met het vlees, even roeren. Daarna voeg je net zoveel water toe tot het vlees er net onder staat. Laat dit voor 2 uur koken. Laatste half uurtje voeg je eventueel wat honing toe voor een wat zoetere smaak.

Serveren met barkok, gebakken amandelen, gekookte eieren en eventueel groene olijven.

Some women fear the fire, some women simply become it.

MVC Lid

Reacties
    561
    03-09-2017

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Jawel jawel...dat is ook wat veel foodbloggers [emoji18] zeggen...maar gember peper en krkuma doenje oo in koffie thee...kardemom...is hetzelfde...oohja ik had wat vanille gedaan.
    Binnenkort even uitproberen dan. Thnx!

Some women fear the fire, some women simply become it.

MVC Lid

Reacties
    1.339
    26-02-2016

Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?
    Ik gebruik ook geen tomaat in vlees met barkok. Wel veel uien gebruiken, goed kruiden en genoeg kosbar/m3adnous en lekker goed laten koken.

Amour♡

Reacties
    6.331
    02-09-2014

Nog wat foto's van mij. Brood uit de oven, kip en marmer cheesecake.

Mijn kookhoekje>>> ♥www.amourscuisine.nl

'A'oedhoe bi-kalimati l-lahi t-tamma, min koelli shaytanin wa hamma, wa min koelli 'aynin lamma'

MVC Lid

Reacties
    146
    20-05-2005

Ma shaAllah zo lekker !

Amour♡

Reacties
    6.331
    02-09-2014

Citaat Geplaatst door lala-ahlam Bekijk reactie
    Ma shaAllah zo lekker !
    barakAllahoe feeki lieve Ahlam

'A'oedhoe bi-kalimati l-lahi t-tamma, min koelli shaytanin wa hamma, wa min koelli 'aynin lamma'

Reacties
    11.431
    10-01-2009

Voor de dames nog een tip: Barkok stomen (maakt écht het verschil)
    A woman's heart should be so close to Allah swt that a man has to seek Him just to find her.❤

Reacties
    11.431
    10-01-2009

Marker cake besa7atkoum
    A woman's heart should be so close to Allah swt that a man has to seek Him just to find her.❤

nooit geweest

Reacties
    22.712
    22-06-2003

Juno kan je een goeie koffiemolen aanbevelen? Ik wil ook mijn eigen kruiden malen, maar mijn machientje laat alles grof.
    Een echt goede heb ik niet...of je moet al in marokko laten malen...maar dat is ook weer zonde want de smaak wordt dan wel minder.

Wat ik doe is eerst in een stamper/mehrez de stukjes gember of kurkuma kleiner stampen. Danmet een blender die ook kan grinden. En als je het nog fijner wil hebben met een koffiemolentje.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

Amour♡

Reacties
    6.331
    02-09-2014

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Voor de dames nog een tip: Barkok stomen (maakt écht het verschil)
    Oh echt..hoor dit voor het eerst. Hoe doe je dat dan? En doe je nog iets van suiker of kaneel erbij?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ask me anything!

Reacties
    33.149
    07-08-2007

Krieltjes, kipfilet, wokgroenten en sla.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

Amour♡

Reacties
    6.331
    02-09-2014

Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie

Ik hou van dit soort eten heeerlijk. Bsa7a

Amour♡

Reacties
    6.331
    02-09-2014

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Marker cake besa7atkoum
    Allahi3tek sa7a lieverd

MVC Lid

Reacties
    1.537
    06-10-2017

Kitchenaid sooo good en prachtige foto's!

Nefertari heerlijk bsa7a

MVC Lid

Reacties
    1.343
    01-07-2013

Citaat Geplaatst door Kitchenaid. Bekijk reactie
    Nog wat foto's van mij. Brood uit de oven, kip en marmer cheesecake.
    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie

Heerlijke mooie foto's weer[emoji813]️. Besagtkoum ladies