1. #31456
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Dat komt wel goed hoor InshaAllah, maak je maar geen zorgen over. Was dat ook aangekomen en daarna binnen zeer korte tijd zelfs meer afgevallen en vooral als je bv geeft
    Moet de borstvoeding wel op gang komen haha heb altijd stress in sha Allah komt t goed

  2. #31457
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Ja ik ben benieuwd morgen naar de verloskundige. Hoe is het met jou?
    Probeer nog te genieten van die laatste weken, lekker veel te rusten en je eigen dingen te doen. Ja goed alhamdulilaah. Druk haha. Er is altijd wel wat te doen in huis of met de kinderen.

  3. #31458
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ok, maar niet iedereen heeft dan een verzekering? Weet alleen wat ik zo van familie hoor. Hier is verzekering verplicht. Maar alsnog betaal je veel zelf.
    Hey Juno

    Salaam aleikum.

    Neen de verzekering is vrij en niet verplicht maar ik denk dat zowat iedereen een verzekering afsluit, anders zijn de ziekenhuiskosten veel te hoog.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #31459
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Olifantje hier is de verzekering heel duur. Al gauw 100 euro per maand per volwassene + eigen risico van 385 per jaar. Dus je zit al gauw aan de 1600 euro per jaar. Als je goed verzekerd wil zijn betaal je al gauw 140 euro per maand. En dan nog zijn sommige dingen niet vergoed, zoals besnijdenis. Of worden sommige zaken maar deels vergoed.
    Dan is het hier bij ons goedkoop maar alsnog vind ik dat je zowat even duur uitkomt, behalve als je nooit naar de dokter gaat.

    Hier ga je bv naar de gynaecoloog en toevallig vorige week al mijn briefjes binnen gedaan. Je betaald 55 euro voor consultatie en je trekt iets van een 32 euro terug. Dus verschil is 23 euro. Dat doe je maal 9. Dan ga je naar huisarts, betaal je 25 euro en je trekt terug van de mutualiteit 20 euro. Pak dat je 5 keer per jaar gaat, en zo telt het op en ben ik van mening dat je zowat even duur uitkomt of zelfs duurder want voor elk doktersbezoek betaal je uit eigen zak en de medicatie betaal je ook, wat bij jullie weer niet altijd zo is. Naar ik heb inbegrepen.

    Ik ga bv iedere week naar osteopaat en dat kost me 50 euro en ik krijg de helft terug of ik krijg 25 euro terug en betaal voor 2 keer. Dat durf ik niet juist te zeggen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  5. #31460
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Wat ik spijtig acht is dat er vaak wordt gezegd je moet rusten enzo, maar dat komt er bij mij echt niet van.

    Ik moet alles zelf doen en echt hulp krijg ik niet tenzij ik het vraag.

    Even dacht ik...vanaf 6 maanden wat komedie maar het is geen komedie meer. Heb last van zware benen en spataders, oe lhamdoelilah.

    Over gewicht gesproken, ben nog niet zoveel bijgekomen. 3 kg en ben bijna 26 weken verder.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #31461
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Wat ik spijtig acht is dat er vaak wordt gezegd je moet rusten enzo, maar dat komt er bij mij echt niet van.

    Ik moet alles zelf doen en echt hulp krijg ik niet tenzij ik het vraag.

    Even dacht ik...vanaf 6 maanden wat komedie maar het is geen komedie meer. Heb last van zware benen en spataders, oe lhamdoelilah.

    Over gewicht gesproken, ben nog niet zoveel bijgekomen. 3 kg en ben bijna 26 weken verder.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Hoor dit vaker hoor, maar toch. Na de bevalling kan het nog pittiger woreen en toen dacht ik had ik toch maar meer de keuze gemaakt te rusten. Je leeft in een grote stad waar je makkelijk eten van buiten kunt halen, en zo niet dan lfriet, is ook eten. Gewoon wat schipperen en niet zoveel van je zelf eisen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #31462
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Mijn zoontje heeft ook medicijnen die worden volledig vergoed. En volgend jaar wordt hij geopereerd nou als dat uit eigen zak moest..dan spreek je over 10.000en euro's. Heb zelf voor bevalling en kraamzorg ook nooit wat betaald. Bril ook vanuit verzekering gekocht. Maar bv dokter kom ik bijna nooit, alhamdolilah.. als je in nl er weinig gebruikt van maakt ben je in België beter af maar anders waarschijnlijk niet.

    Ohja en hier zijn kinderen tot 18 gratis meeverzekerd, daar ook? Of betaal je bv voor kinderen ook de doktersbezoek?

  8. #31463
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Hoor dit vaker hoor, maar toch. Na de bevalling kan het nog pittiger woreen en toen dacht ik had ik toch maar meer de keuze gemaakt te rusten. Je leeft in een grote stad waar je makkelijk eten van buiten kunt halen, en zo niet dan lfriet, is ook eten. Gewoon wat schipperen en niet zoveel van je zelf eisen.
    Ma kay hanienichi gatri. Maar zou echt die klik moeten maken!

    Het probleem met eten is dat ik echt nooit bestel. Ofwel eten we buiten ofwel thuis al is het snel snel wat maken, terwijl ik bv heel veel zie die bestellen wat ook makkelijk is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #31464
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Mijn zoontje heeft ook medicijnen die worden volledig vergoed. En volgend jaar wordt hij geopereerd nou als dat uit eigen zak moest..dan spreek je over 10.000en euro's. Heb zelf voor bevalling en kraamzorg ook nooit wat betaald. Bril ook vanuit verzekering gekocht. Maar bv dokter kom ik bijna nooit, alhamdolilah.. als je in nl er weinig gebruikt van maakt ben je in België beter af maar anders waarschijnlijk niet.

    Ohja en hier zijn kinderen tot 18 gratis meeverzekerd, daar ook? Of betaal je bv voor kinderen ook de doktersbezoek?
    Bij ons betaal je voor kraamzorg. Bevalling ook of je moet verzekerd zijn.

    Ik heb bril gekocht voor zoontje, 300 euro heeft het me gekost, zonder bezoek aan de oogarts, heb hiervan 80 euro teruggekregen, dus ik denk dat het zowat gelijk uitkomt.

    Voor je kind betaal je dus afzonderlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #31465
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Bij ons betaal je voor kraamzorg. Bevalling ook of je moet verzekerd zijn.

    Ik heb bril gekocht voor zoontje, 300 euro heeft het me gekost, zonder bezoek aan de oogarts, heb hiervan 80 euro teruggekregen, dus ik denk dat het zowat gelijk uitkomt.

    Voor je kind betaal je dus afzonderlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Hier betaal je voor de kinderen geen premie. Ik betaal zelf rond 90 p.m. voor een basisverzekering. Dat is iets meer dan 1000 per jaar dus. M'n bril was iets van 150,- was toen wel aanvullend verzekerd want je hebt gradaties in wat je vergoed krijgt. Je kan zelfs uitgebreide pakketten nemen en dat laseren of acne behandelingen etc worden vergoed.

  11. #31466
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Bij ons betaal je voor kraamzorg. Bevalling ook of je moet verzekerd zijn.

    Ik heb bril gekocht voor zoontje, 300 euro heeft het me gekost, zonder bezoek aan de oogarts, heb hiervan 80 euro teruggekregen, dus ik denk dat het zowat gelijk uitkomt.

    Voor je kind betaal je dus afzonderlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

    In België heb je toch ook zoiets als kraamgeld. Volgens mij rond de 1000 wat je gewoon als cadeau krijgt bij de geboorte. Of is dat niet meer zo?
    Happiness is an inside job


  12. #31467
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    In België heb je toch ook zoiets als kraamgeld. Volgens mij rond de 1000 wat je gewoon als cadeau krijgt bij de geboorte. Of is dat niet meer zo?
    Jawel, eerste kind 1200 en tweede en volgende kind(eren) 900 en nog iets..
    21-10-2009

  13. #31468
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Idd in België krijg je kraamgeld. En bevalling betaal je maar een deeltje (als je geen eenpersoonskamer neemt)
    Ik heb geen verzekering heb gewoon normale ziekenfonds en voor mijn bevalling heb ik maar €115 betaald. Was in totaal iets meer dan €900 maar als je tweepersoonskamer neemt moet je een groot deel niet betalen. + in ziekenhuis kreeg ik ook een setje verzorgingsproducten voor de baby. En je krijgt alles van daar Pampers, saforelle zeep voor jezelf, maandverbanden, eten,...
    Ik weet niet of dat in Nederland ook is maar mijn bij mijn schoonzus in Frankrijk was dat niet zo.
    Daarna lag m'n kindje nog een week extra in het ziekenhuis voor geelzucht. Ik sliep daar en bleef daar eten en die factuur was maar €45.

    En bezoek bij de huisarts word tot 12jaar volledig terug betaald.

    Besnijdenis van mijn zoontje in het ziekenhuis was maar 15€ en normale factuur was bijna €600

    Je mag gewoon geen eenpersoonskamer nemen want dan betaal de volle prijs.

    Voor volwassen heb je ook huisartspraktijken die gratis zijn.

    Bril krijg je 90€ per jaar terug.
    Sport kun je tot €100 per jaar terug krijgen

    En mijn ziekenfonds (CM) betalen we 21€ per kwartaal voor man, mezelf en 2 kindjes.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  14. #31469
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Dames hoe zijn jullie gestopt met borstvoeding?
    MN dochtertje word 2 volgende maand en ik wil eigenlijk meteen daarna stoppen.
    Maar hoe???
    Ze valt zo in slaap
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #31470
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dames hoe zijn jullie gestopt met borstvoeding?
    MN dochtertje word 2 volgende maand en ik wil eigenlijk meteen daarna stoppen.
    Maar hoe???
    Ze valt zo in slaap
    Ze is al groot genoeg om dingen nu echt te begrijpen.

    Bij mijn zoon heb ik bij 1 jaar de borst losgemaakt van slapen. Dus ik deed hem toen wakker in bed en dat begreep hij. En een paar maanden later gaf ik alleen nog de borst als het tijd was om te slapen. Dus dan voedde ik nog maar 2 x per dag en legde hem dan wakker in bed. Met 1 jaar en 7 maanden heb ik die laatste voedingen ook gestopt. Deels door hem af te leiden. Deels door papa in te zetten voor het slaap ritueel. En deels door communicatie. Het duurde toen nog wel een tijd dat hij het wilde, maar dan probeerde ik uit te leggen dat het op was.

    Alle stappen die ik hierboven heb gedaan gingen bijna zonder huilen, behalve de laatste. Na een week begon hij ons wel door te hebben en kwam er wel wat protest.