1. #30256
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Alleen mijn man werkt.

    Ik weet echt niet of wij wat van de belasting terug gaan krijgen, denk haast gewoon niet.
    Want Mn man verdient echt boven t gemiddelde.. maar ff goed informeren in sha Allah.


    Praline, twee dagdelen vind dat eigenlijk wel weinig.. ja ik denk aan drie of vier dagdelen...
    maar als wij dan veel moeten betalen per maand ja dan toch twee dagdelen.
    Trotse mama ♡♡

  2. #30257
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wa aleykoum assalaam asfourah,
    Heb je het dan over kindgebonden budget ?
    Trotse mama ♡♡

  3. #30258
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Alleen mijn man werkt.

    Ik weet echt niet of wij wat van de belasting terug gaan krijgen, denk haast gewoon niet.
    Want Mn man verdient echt boven t gemiddelde.. maar ff goed informeren in sha Allah.


    Praline, twee dagdelen vind dat eigenlijk wel weinig.. ja ik denk aan drie of vier dagdelen...
    maar als wij dan veel moeten betalen per maand ja dan toch twee dagdelen.
    Mijn man verdient ook boven het gemiddelde en zelf werk ik niet, maar eerlijk gezegd naar meer dagen niet gevraagd.
    Daarna gaan ze van zelf wel vaker toch? Vanaf 3 jaar
    Happiness is an inside job


  4. #30259
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Allaahuma bareek wat leuk! Een 3e kindje is zo leuk alhamdulilaah. Mijn 3e is echt ons oogappeltje haha. Hoe voel je je?



    Wat een geld he. Als het goed is kan je via de belastingdienst geld terugkrijgen?



    Allaahuma ameen!! Ik hoop het ook. Wat een anti-climax zeg over de uitgerekende datum heengaan. Snap nu pas hoe de andere dames zich voelde . Dit is de eerste keer dat ik overtijd ben khayr.

    Moge Allaah jullie zegenen met gezond nageslacht ameen!!
    Ameen op je mooie dua. Bij mijn beide kindjes was ik telkens 2 weken eerder ingeleid. Weet dus niet hoe het is om over tijd te gaan. Ghair inchaAllah, je zal héél binnenkort verblijd worden met je babytje in je armen. Nog efkes doorbijten.

  5. #30260
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Mijn man verdient ook boven het gemiddelde en zelf werk ik niet, maar eerlijk gezegd naar meer dagen niet gevraagd.
    Daarna gaan ze van zelf wel vaker toch? Vanaf 3 jaar
    Volgens mij gaat dan niet vanzelfsprekend hoor en moet je dat aangeven dat je dat wilt. Bij ons is het zo dat als je aangeeft dat je je kind tweetalig opvoedt, dat je dan sowieso een vve verklaring krijgt. Met deze verklaring krijg je 2 dagdelen gratis van de gemeente als je kindje al 2 dagdelen op de psz zit.

    Lhoceima kindgebonden budget staat hier volgens mij los van en krijg je alleen als je jaarinkomen juist wat lager ligt. Volgens mij is dat een toeslag zoals huurtoeslag enz.

  6. #30261
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Mabroek nieuwe zwangeren. Een voldragen zwangerschap insha allaah.

  7. #30262
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Ameen op je mooie dua. Bij mijn beide kindjes was ik telkens 2 weken eerder ingeleid. Weet dus niet hoe het is om over tijd te gaan. Ghair inchaAllah, je zal héél binnenkort verblijd worden met je babytje in je armen. Nog efkes doorbijten.
    Ja mijn eerste 2 kindjes zijn ook eerder gehaald. Mijn 3e kindje kwam met precies 40 weken spontaan en vandaag 40,2 maar nog niks. Wel al de hele dag voorweeën gehad maar die zijn nu ook alweer afgezwakt.

  8. #30263
    MVC Lid

    Reacties
    7
    17-02-2018

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Ja mijn eerste 2 kindjes zijn ook eerder gehaald. Mijn 3e kindje kwam met precies 40 weken spontaan en vandaag 40,2 maar nog niks. Wel al de hele dag voorweeën gehad maar die zijn nu ook alweer afgezwakt.
    Wakfa sahla in cha Allah
    Spannend zeg ik ben bij de eerste bevallen met 38 weken en de 2de met 38 weken en 2 dagen.
    Ik ben benieuwd bij deze 3de in cha Allah.

    Laat jou man je voeten masseren als je tegen kietelen kunt meestal wekt dat ook de weeen op omdat je baarmoeder dan samen trekt

  9. #30264
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Goed teken insha allaah bintu, die voorweeën. Insha allaah komen de echte weeën gauw. Moge allaah je bevalling voorspoedig laten verlopen ameen.

  10. #30265
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Volgens mij gaat dan niet vanzelfsprekend hoor en moet je dat aangeven dat je dat wilt. Bij ons is het zo dat als je aangeeft dat je je kind tweetalig opvoedt, dat je dan sowieso een vve verklaring krijgt. Met deze verklaring krijg je 2 dagdelen gratis van de gemeente als je kindje al 2 dagdelen op de psz zit.

    Lhoceima kindgebonden budget staat hier volgens mij los van en krijg je alleen als je jaarinkomen juist wat lager ligt. Volgens mij is dat een toeslag zoals huurtoeslag enz.
    Ja dat had ik wel aangegeven bij psz. En 2 extra dagdelen krijg je hier niet zo maar al worden ze tweetalig opgevoed. Had er wel naar gevraagd. Als er echt sprake was van een taalachterstand etc, dan wel.

    Lhoceima misschien kan jij er eens naar vragen? Denk daar wel
    Happiness is an inside job


  11. #30266
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Spannend bintu! InshaAllah een voorspoedige bevalling
    Happiness is an inside job


  12. #30267
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Wa aleykoum assalaam asfourah,
    Heb je het dan over kindgebonden budget ?
    Nee kindgebonden budget staat hier los van.
    Ik pm je vanavond even inshaAllah..ik heb wat uitleg op papier staan die ik je dan door kan sturen..

  13. #30268
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Waqfa sahla bint, en natuurlijk alle zwangeren..

  14. #30269
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wanneer spreek je van een taalachterstand bij een dreumes/peutertje ?

    Bij mijn zoontje is dat in ieder geval niet ter sprake. Hij is Tbarkallah echt slim. Begrijpt echt alles wel en spreekt al veel woordjes en begint al met korte zinnen maken.
    Verder wil ik hem het liefst 4 dagdelen op de peuterspeelzaal hebben omdat hij echt van spelen en van kinderen houdt en zich zo ook in sha Allah snel zal kunnen ontwikkelen en kan wennen.. maar goed, hij gaat nog niet dus we zien het tegen die tijd wel..


    Wij voeden hem wel tweetalig op. Vind het wel belangrijk als hij ook tmazight begrijpt en wat woordjes kan zeggen.
    Maar alsnog kijken ze toch ook wat je beiden gestudeerd hebt en wat het jaarsalaris is toch..


    Mijn man heeft ff op een site een berekening gemaakt.. stel dat ik ook werkte dan zouden we minder betalen per maand. Nu met een salaris zullen wij veel meer betalen per maand ... hoe krom.
    Trotse mama ♡♡

  15. #30270
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Nee kindgebonden budget staat hier los van.
    Ik pm je vanavond even inshaAllah..ik heb wat uitleg op papier staan die ik je dan door kan sturen..
    Ah dat is lief. Shokran alvast
    Trotse mama ♡♡