1. #32371
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    aleikom salaam nieuwerd. Mashallah alweer 21 maanden en al die tijd bv gegeven ondanks alle allergieën waardoor je op dieet moest. Echt petje af! Moge Allah je belonen.

    Ik heb verder niet echt tips. Eerder dezelfde vraag: hier ook op weg naar 21 maanden en ook nog bv, maar zonder specifieke dieet een stuk makkelijker vol te houden! Wil ook gaan stoppen, maar dochter blijft erom vragen. Drinkt daarnaast ook graaaaag melk. Is ook teveel zuivel, en ze eet graag. Zie het aan haar gewicht dat ze te veel binnen krijgt dus bv mag nu klaar zijn, om te beginnen. Maar hoe? Iemand ook voor mij tips? Flesje melk vervangt dus niet. En ze ziet jonger zusje wel hele dag aan de borst.

  2. #32372
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Haha, ja ik ben het helemaal zat inderdaad. Slaap niet meer zo goed en heb geen energie meer. Ik denk dat je bij een 2e gesloopt bent ook omdat je er al eentje hebt rondlopen. Je blijft bezig. Hoe oud zijn jou kids nu? Je zoontje was even oud als de mijne dacht ik, of ietsjes jonger. Hoe gaat het bij jou thuis? Spelen de kids een beetje samen?
    Moge allaah het makkelijker maken ameen.

    Ja mijn zoontje is van juli. Volgens mij is jouw zoontje een half jaar ouder?

    Hij is dol op haar en zij is dol op hem, maar ze mag niet aan zn spullen komen, dan is het klaar. Dat zegt hij dan ook....zusje niet aankomen, het is nu klaar hahaha. En dan begint hij vaak te huilen meskin. Maar in de ochtend dan komt hij naar haar toegesneld om te knuffelen en kussen en dan vraagt hij zusje heb je lekker geslapen? Gaat alles goed? Ik heb je echt gemist!! Ooooow lieverd.

    Hij praat mij gewoon na hahaha, maar wel superlief.

  3. #32373
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Mijn zoontje heeft 19 maanden bv gekregen en wat ik deed was eerst de voedingsmomenten minimaliseren. Alleen nog met slapen aanbieden. Dus hij kreeg dan nog 2 x per dag. En eerlijk gezegd was hij toen wel oud genoeg om die laatste 2x ook eraf te halen. We hebben afscheid genomen van de borst en zijn vader deed dan het slaapritueel. Dus zonder borst naar bed. Dat ging een weekje goed, tot ik hem zelf naar bed moest brengen, maar toen heb ik hem uitgelegd dat het niet kon. Veel huilen, maar toch doorgezet. De melk was op, want mama had een baby in de buik.

    Na 2 weken wilde hij toch nog eens drinken en ik dacht dat mijn melk wel op zou zijn en zei tegen hem dat het op was. Dus hij nam een paar teugen en begon toen zo erg te lachen, want ja hoor hij kreeg er wel melk uit. Nou ja goed, dat soort momenten heb ik hem nog wel een paar x geboden in de maanden erna, zodat hij meer op zijn manier afscheid kon nemen. Maar hij begreep het op deze manier wel heel goed. Met een paar x, bedoel ik ook echt een paar x. Max 3 of 4 x. En hij deed in die periode graag zijn hand in mijn bh en ik liet hem. Misschien raar, maar voor ons was dit echt een fijne manier om afscheid te nemen.

  4. #32374
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Op zich drinkt hij nog 3 keer per dag (vroege ochtendvoeding gaat dan nog eventjes terug slapen, middagdutje, avond). Enkel in de slaapkamer ook... Hij vraagt daar op andere momenten ook niet achter omdat hij weet dat het enkel bij het slapengaan hoort.

    Maar wat bood je dan aan ter vervanging? Of dronk hij wel gewoon melk?

    Hij weigert te slapen als ik niet thuis ben. Dus dan blijft hij koppig wakker totdat ik er ben. Nochtans deden die anderen nooit moeilijk bij de papa of bij iemand die kwam oppassen als we er beiden niet waren. Maar deze haha, tabarakAllaah wat een koppig kereltje!

  5. #32375
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Vind het ergens best zielig omdat hij er inderdaad heel gehecht aan is... Maar 't 'moet' rustig aan eindigen. Het is mooi geweest alhamdoellillaah.

  6. #32376
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Appelcake... Allahumma baarik! Zo leuk! Haha. Zo was mijn oudste. Ze at echt goed tabarakAllaah. Ze woog het minste bij de geboorte, maar na een jaar woog ze het meest.

    Mijn jongste nu was een bolletje tot hij begon te stappen en tandjes begon te krijgen. Sindsdien is hij een stuk magerder... Eet alhamdoellillaah nu wel goed en gezond. Maar zit niet stil tabarakAllaah, enkel als hij slaapt. Druktemaker zoals de oudere broer haha.

  7. #32377
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Ik bedenk me net, bij ons was het ook nog 3x. Precies zoals jij beschrijft.

    Wel heel lastig dan nieuwerd als hij jou perse nodig heeft. Heeeeel mooi, maar wel lastig masha allaah. Kijk hij is bijna 2, dus begrijpen kan hij nu wel denk ik? Ik zou dan een soort afscheidsseremonie bedenken. Iets waar je naartoe kan leven met hem. Bv, als je zus/broer weer naar school gaan, gaan we stoppen met melk. Je krijgt dan een flesje......zoiets misschien? Maar nee, sorry ik heb dan verder ook geen tips.

    Ik gaf hem nog pap met melk, maar dat wilde hij na een tijdje niet meer. Maar dan at hij nog kaas en nu eet hij vaak boze yoghurt haha, drinkyoghurt met framboos smaak. Of iets van een yoghurt met smaakje. Volgens mij is dat wel genoeg.

  8. #32378
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Mashallah dames wat een mooie verhalen. Ochtend, wat een mooie manier om afscheid te nemen van bv. En mashallah wat een dotje je jongen. Daar word je toch gewoon verliefd op!

    Goede tip om iig alleen slaapmomenten aan te bieden. Dat was eigenlijk zo, maar is weer meer geworden. Ze vraagt er overdag om, ook als we niet thuis zijn. Gair..

  9. #32379
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Moge allaah het makkelijker maken ameen.

    Ja mijn zoontje is van juli. Volgens mij is jouw zoontje een half jaar ouder?

    Hij is dol op haar en zij is dol op hem, maar ze mag niet aan zn spullen komen, dan is het klaar. Dat zegt hij dan ook....zusje niet aankomen, het is nu klaar hahaha. En dan begint hij vaak te huilen meskin. Maar in de ochtend dan komt hij naar haar toegesneld om te knuffelen en kussen en dan vraagt hij zusje heb je lekker geslapen? Gaat alles goed? Ik heb je echt gemist!! Ooooow lieverd.

    Hij praat mij gewoon na hahaha, maar wel superlief.
    Ameen shoukran.
    Aah lieverdje toch! Jammer dat ze niet aan zijn spullen mag komen haha, uiteindelijk moet hij toch delen. Juli 2016? Dan is hij inderdaad een half jaar ouder.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  10. #32380
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Asalaamoe alaykoem wa ra7matullaah...

    In sha Allaah stellen jullie het goed...

    Ik had een vraagje hè.
    Mijn jongste wordt binnenkort in sha Allaah 21 maanden (bijna 2 jaar dus)... ik wil rustig aan stoppen met bv. Maar ik heb geen idee hoe.

    Mijn andere kids hebben niet zo lang bv gekregen, dus bij hen was de omschakeling vrij snel/gemakkelijk.
    Maar mijn jongste weigert ander melk... Ik bied dat gewoon tussendoor aan in een beker, en hij proeft wel telkens weer, maar weigert dan verder te drinken.

    Yoghurt (soja) eet hij wel. Maar dat vervangt denk ik niet voldoende voor zijn leeftijd.

    Kaas eet hij niet omwille van KMA. Nu ja, we zitten in de testfase. Hij verdraagt het nu wel via bv, maar of hij het zelf kan/wil nuttigen, is nog onduidelijk.

    Iemand tips?
    Ik ben met 24 maanden gewoon in een keer gestopt. Hij vond het wel prima. Misschien kun je afbouwen naar 2x per dag en daarna 1x bv. Boven de 1 jaar vervangt het wel de bv/kv. Je kunt groeidrink geven, van alpro. En daar gewoon in variëren, yoghurt, melk, danoonetjes.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  11. #32381
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Mag ik weer even klagen? Is het de hitte of gewoon toeval dat middelste opeens niet meer wil slapen? Ze is 20 maanden en hele dag is alles prima en ok, maar naar bed toe is een drama. Huilen huilen huilen. Duurt intussen uren voor ze in slaap valt. Snachts ook huilen en schreeuwen terwijl ze voorheen wakker werd, ik een slokje gaf eb direct zelf weer terug ging slapen.

    Herkenbaar? Ligt het aan leeftijd/sprong? Of is het het weer?

  12. #32382
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Mag ik weer even klagen? Is het de hitte of gewoon toeval dat middelste opeens niet meer wil slapen? Ze is 20 maanden en hele dag is alles prima en ok, maar naar bed toe is een drama. Huilen huilen huilen. Duurt intussen uren voor ze in slaap valt. Snachts ook huilen en schreeuwen terwijl ze voorheen wakker werd, ik een slokje gaf eb direct zelf weer terug ging slapen.

    Herkenbaar? Ligt het aan leeftijd/sprong? Of is het het weer?
    Denk door de hitte. Mijn dochter van 2,5 net hetzelfde. Voorheen werd ze nooit wakker deze voorbije nachten wel 4x wakker geworden, voorheen ging ze om 20u30 slapen, nu soms tegen 1u is ze nog niet in slaap gevallen...
    Tis wel ook heel heet hé. Zelf ik heb het moeilijk hahah.
    Dus dat gecombineerd met de schoolroutine die weg valt, zij gaat wel nog niet maar ze heeft toch die routine door haar broertje die wel gaat.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #32383
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Denk door de hitte. Mijn dochter van 2,5 net hetzelfde. Voorheen werd ze nooit wakker deze voorbije nachten wel 4x wakker geworden, voorheen ging ze om 20u30 slapen, nu soms tegen 1u is ze nog niet in slaap gevallen...
    Tis wel ook heel heet hé. Zelf ik heb het moeilijk hahah.
    Dus dat gecombineerd met de schoolroutine die weg valt, zij gaat wel nog niet maar ze heeft toch die routine door haar broertje die wel gaat.
    Gewoon de routine erin houden. Ik schrik echt als ik zie dat ouders hun kinderen in de vakantie ophouden tot 11/12 uur express. Oke ze hoeven niet stipt 7 uur naar bed maar mijn jongste 3 (5, 3 en 1 gaan uiterlijk 8 uur naar bed) en mijn oudste van bijna 10 om 9 uur. Zo houd je het voor je kids ook duidelijk. Juist die structuur voor (jonge) kinderen is goed. Ze hebben de slaap ook nodig!

    Ik heb gelukkig geen last van kinderen die niet slapen. Hoe ik het doe? Ik denk echt door het ritme erin te houden. Moge Allaah het makkelijk maken voor jullie ameen.

  14. #32384
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Gewoon de routine erin houden. Ik schrik echt als ik zie dat ouders hun kinderen in de vakantie ophouden tot 11/12 uur express. Oke ze hoeven niet stipt 7 uur naar bed maar mijn jongste 3 (5, 3 en 1 gaan uiterlijk 8 uur naar bed) en mijn oudste van bijna 10 om 9 uur. Zo houd je het voor je kids ook duidelijk. Juist die structuur voor (jonge) kinderen is goed. Ze hebben de slaap ook nodig!

    Ik heb gelukkig geen last van kinderen die niet slapen. Hoe ik het doe? Ik denk echt door het ritme erin te houden. Moge Allaah het makkelijk maken voor jullie ameen.
    Ik vind het niet erg om een beetje later te gaan slapen in de vakantie, ze doen ook veel minder waardoor ze minder snel moe zijn, in mijn geval dan hé.
    Maar mijn dochtertje bedoelde ik ik ga rond 21u met haar naar bed, want ze valt nog niet alleen in slaap, en soms tegen 1u slaapt ze nog niet, terwijl ze voorheen na een kwartiertje sliep.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #32385
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Fijn À dat je het herkent. Of ja, niet zo heel fijn natuurlijk haha. Inshallah alleen het weer dan maar. Hier is ze wel in zijn geheel aan het veranderen: veel jengelen en om alles huilen, veel schreeuwen en nee nee...peuterpubertijd begint ook wel. Maar zo extreem in het slapen soubhanallah. Mag het snel weer naar her oude gaan voor ons beiden inshallah.


    Bintu, hier zit ritme er nog wel in maar is niet aan te houden als ze 2 uur huilen nodig heeft om te slapen. Ook middagdutje gaat super moeilijk. Denk dat À hetzelfde heeft-bedoelt: uiteindelijk slapen ze dan pas om middernacht helaas.
    Zoon niet, om 19u valt hij om. Baby heeft nog niet echt ritme maar na 23u slaapt die ook de nacht uit. Alleen middelste soubhanallah.

    Ameen op je dua bintu. Inshallah snel weer terug naar het oude. Ze was zoooooon goede slapen mashallah. Jammer.