1. #32341
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dames die hebben gereageerd bedankt.

    Gisteren heel wat rompertjes gaan halen, en andere kleding. Zwemgerief heb ik zo volledig pak gekocht. Nu nog alleen potjes voor zijn vaste voeding, flesjes, thermos enzo...

    Hier gaat iemand ook mee duiken.

    Kan geen foto plaatsen zonder het gezichtje.

    Heb ook een andere buggy besteld. Hopelijk nog op tijd.

    Fessia, de mijne was een prematuurtje en nu een dikzakje. Waren maandag bij kind en gezin en hij zit boven zijn gemiddelde. Elke baby is anders, en met pap en vaste voeding gaat het ook veranderen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Alhamdoulilah hij groeit goed dus! Ben nog steeds benieuwd na zijn naam Hahaha i know nieuwsgierig he.

    Jaa elk kind is ook anders, valt ook niet te vergelijken. Hij is ook gewoon echt langer dan gemiddeld, ook niet gek want zn papa is ook 2 meter. Hoop alleen dat ie wel wat meer gaat eten dat is soms echt frustrerend maar alhamdoulilah.
    21-10-2009

  2. #32342
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Fessia, hier had mijn dochter ook hetzelfde. Nou ja, met 41 weken 4250 gram geboren mashallah, maar daarna viel ze veel af en kwam amper bij. Altijd op de onderste lijn bij cb. Net niet eronder. Eenmaal vaste voeding ging ze hard de andere kant op en nu krijgen we weer te horen dat het oppassen is met overgewicht. Een kind groeit vaak gewoon op zijn eigen tempo. Een check up kan nooit kwaad naar mijn mening dus ik zou het doen, maar zolang je zoontje vrolijk en gezond is, geen zorgen maken.

    Ochtend, je dochter eet wel brood alleen geen boterhammetjes haha mashallah wat een snoezerd. Ze weet nu al wat lekker is zou mijn man zeggen want die is net zo en al lang geen baby meer. Maar ze kan gluten en granen enz goed verdragen, ze vind alleen de structuur of smaak niet lekker. Ik zou helemaal niks doen en gewoon blijven aanbieden om de zoveel tijd. Wat ze wel of niet graag eten veranderd zoveel in de eerste jaren, komt vanzelf wel brood inshallah.

  3. #32343
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Extra onderzoek kan nooit kwaad inderdaad. Maar ik zou me persoonlijk niet teveel zorgen maken als ik deze getallen zie.
    Idd maak me eigenlijk ook geen zorgen. Heb wel altijd het idee gehad dat mijn borstvoeding niet heel voedzaam is ofzo. Heb ook een operatie gehad aan mn borsten waardoor minder melkklieren etc. Mm dochtertje was ook altijd heel magertjes tot vaste voeding kreeg. Maar alhamdoulilah Heb ze beide 1 jaar kunnen voeden dus vind dat wel goed.

    Geef je je dochtertje brood met of zonder korst? Eet ze wel binnenkant van t broodje? Hier eet hij Dus ook geen korstje.. spuugt het dan ook uit. Binnenkant eet hij wel en Miss was dikker (gezond) beleg erop doen? Geroosterd broodje vind hij dan wel weer lekker hahah.. miss kan je dat ook eens proberen
    21-10-2009

  4. #32344
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    O ja ik lees ook over vaste stukjes peer en perzik en fruit: zoon was zo en is nog steeds zo. Heb heel lang alles gepureerd en op gegeven moment ging hij langzaam over op stukken fruit uit de hand eten, maar ruim over een jaar...wel bijn 2j. En nu ruim 3 jaar vindt hij het nog steeds vies als hij fruit door zijn yoghurt krijgt of Danone/yoghurt met stukjes. Cornflakes of muesli moet hij ook niks van hebben. Altijd Brinta pap = glad. Tja..het zij zo.

  5. #32345
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    @ochtendmens doe de brood eerst in melk / thee zodat het zacht wordt

  6. #32346
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    O ja ik lees ook over vaste stukjes peer en perzik en fruit: zoon was zo en is nog steeds zo. Heb heel lang alles gepureerd en op gegeven moment ging hij langzaam over op stukken fruit uit de hand eten, maar ruim over een jaar...wel bijn 2j. En nu ruim 3 jaar vindt hij het nog steeds vies als hij fruit door zijn yoghurt krijgt of Danone/yoghurt met stukjes. Cornflakes of muesli moet hij ook niks van hebben. Altijd Brinta pap = glad. Tja..het zij zo.
    Mijn zoontje is bijna 9 en hij eet nog steeds brintapap elke ochtend

  7. #32347
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Fessia, hier had mijn dochter ook hetzelfde. Nou ja, met 41 weken 4250 gram geboren mashallah, maar daarna viel ze veel af en kwam amper bij. Altijd op de onderste lijn bij cb. Net niet eronder. Eenmaal vaste voeding ging ze hard de andere kant op en nu krijgen we weer te horen dat het oppassen is met overgewicht. Een kind groeit vaak gewoon op zijn eigen tempo. Een check up kan nooit kwaad naar mijn mening dus ik zou het doen, maar zolang je zoontje vrolijk en gezond is, geen zorgen maken.

    Ochtend, je dochter eet wel brood alleen geen boterhammetjes haha mashallah wat een snoezerd. Ze weet nu al wat lekker is zou mijn man zeggen want die is net zo en al lang geen baby meer. Maar ze kan gluten en granen enz goed verdragen, ze vind alleen de structuur of smaak niet lekker. Ik zou helemaal niks doen en gewoon blijven aanbieden om de zoveel tijd. Wat ze wel of niet graag eten veranderd zoveel in de eerste jaren, komt vanzelf wel brood inshallah.
    Jaa precies, mijn dochtertje ging ook echt hard op vaste voeding en was ook echt een bollie. Is niets meer van over, bij je dochtertje straks ook wel. Mm dochtertje is ook wel wat langer dan gemiddeld. Is nu 2.5 jaar en 99cm. Wordt ook altijd ouder gechat en als ze haar dan horen praten denken ze huh hahaha.

    Ja mn zoontje is opzich wel vrolijk maar wel nog last van opgezet buikje altijd en kan niet altijd zelf boeren. Ook last als het boertje vast zit dus ga idd even laten checken en inshAllah Gewoon niets aan de hand.
    21-10-2009

  8. #32348
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Alhamdoulilah hij groeit goed dus! Ben nog steeds benieuwd na zijn naam Hahaha i know nieuwsgierig he.

    Jaa elk kind is ook anders, valt ook niet te vergelijken. Hij is ook gewoon echt langer dan gemiddeld, ook niet gek want zn papa is ook 2 meter. Hoop alleen dat ie wel wat meer gaat eten dat is soms echt frustrerend maar alhamdoulilah.
    Ik heb je zijn naam al gegeven via reputatie puntje hihi.

    Met vaste voeding is de reflux ook minder dus komt helemaal goed.

    Allah ya hfad al onze kinderen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #32349
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Wie weet wat ik nog kan proberen?

    Mijn dochter eet eigenlijk nooit brood, tenzij ik het zelf heb gebakken of het van de Marokkaanse bakker komt. Als ik haar een stukje boterham geeft dan kauwt ze erop en lijkt ze het ook wel lekker te vinden, maar daarna spuugt ze het uit. Ze wil het dus niet doorslikken. Dit doet ze ook met vaste stukjes peer of perzik of ander fruit.

    De overgang naar vastere voeding lijkt daarom nog moeizaam. Hoe kan ik haar hierbij helpen zodat ze vastere stukken ook beter kan eten? Ze is al bijna 11 maanden en heeft al 8 tanden, dus op zich zou het moeten kunnen toch?

    Herkenbaar voor iemand?
    Misschien meer geven wat ze lekker vindt en als ze daarmee weg is, het andere? Peer is niet zo hard als appel...

    Ik heb er niet echt ervaring mee.

    Ik zou al denken brood is toch brood? Hihi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #32350
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik heb je zijn naam al gegeven via reputatie puntje hihi.

    Met vaste voeding is de reflux ook minder dus komt helemaal goed.

    Allah ya hfad al onze kinderen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Ahh zie je puntje nu pas haha. Wauw hele mooie naam!! Komt Ook echt bijna nooit voor, love it.

    Jaa was op aanraden van de kinderarts al met 4/5 maanden begonnen met vaste voedsel ivm reflux. Nu 1 jaar en gaat wel beter alhamdoulilah maar nog niet over
    21-10-2009

  11. #32351
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Zeevis Bekijk reactie
    @nawal1991 maak Jezelf niet moeilijk
    Kleintje voelt zich niet lekker
    Troost hem ga bij hem liggen
    Geef extra bv / of fles ...zou gewoon eten bestellen voor die moeijk e dagen
    Schoonmaakster halen voor de grote schoonmaak
    Nee eten bestellen doe ik nooit hou nier van buiten eten heel af en toe. Gister kwam
    Ik pas 5 uur thuis nog koken, en krijg jeuk van rotzooi haha komt goed.

  12. #32352
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Iedereen bedankt voor de tips.

    Ik dacht ook aan nat maken of het fruit prakken ipv pureren. Maar dan lees ik hier ook weer over pap en dan denk ik, ooh ja dat kan ik ook nog proberen. Ze had alleen de eerste 6 maanden echt last als ik zuivel had genomen, dus ik was nog wat voorzichtig. Wellicht binnenkort toch eens proberen, want pap is natuurlijk ook prima.

  13. #32353
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Nawal, ik weet niet hoe mensen het allemaal combineren, maar het lukt mij in ieder geval niet of nauwelijks. Als ik al tijd vind, dan mis ik nog altijd de zin/motivatie om te poetsen en op te ruimen. Ik doe nu al 3 jaar het broodnodige, zoals koken, wasjes draaien, afwas en stofzuigen. Maar stofzuigen gebeurt nog steeds niet elke dag bijvoorbeeld. Heel erg, maar ik ben denk ik echt heel slecht met organiseren van huishoudelijke taken. Ik vergeet ook gewoon teveel.

    Maar goed, voor wat wel lukt, zoals koken. Als het veel werk kost, doe ik het soms in fases. Bijvoorbeeld vroeg in de middag al wat groente snijden en vlees marineren. En dan later in de middag als mijn dochter slaapt alles op het vuur zetten. Of als ik wasjes wil draaien, dan laat ik ze heel even alleen beneden en ren ik naar zolder haha en dan snel weer terug. Of soms gaan ze maar mee. Wasjes vouwen doe ik vaak als ze boven aan het spelen zijn (lees: het middagdutje mislukt en ik geen zin heb om weer naar beneden te gaan).

    Als mijn dochter wakker is terwijl ik toch moet koken, dan zet ik haar nu in de eetstoel en geef ik haar een maiswafel of speelgoed. Meestal krijg ik het dan ook wel gedaan. Toen ze wat jonger was zette ik haar in de baby bjorn wipper, ook heel fijn ding.

  14. #32354
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Nawal, ik weet niet hoe mensen het allemaal combineren, maar het lukt mij in ieder geval niet of nauwelijks. Als ik al tijd vind, dan mis ik nog altijd de zin/motivatie om te poetsen en op te ruimen. Ik doe nu al 3 jaar het broodnodige, zoals koken, wasjes draaien, afwas en stofzuigen. Maar stofzuigen gebeurt nog steeds niet elke dag bijvoorbeeld. Heel erg, maar ik ben denk ik echt heel slecht met organiseren van huishoudelijke taken. Ik vergeet ook gewoon teveel.

    Maar goed, voor wat wel lukt, zoals koken. Als het veel werk kost, doe ik het soms in fases. Bijvoorbeeld vroeg in de middag al wat groente snijden en vlees marineren. En dan later in de middag als mijn dochter slaapt alles op het vuur zetten. Of als ik wasjes wil draaien, dan laat ik ze heel even alleen beneden en ren ik naar zolder haha en dan snel weer terug. Of soms gaan ze maar mee. Wasjes vouwen doe ik vaak als ze boven aan het spelen zijn (lees: het middagdutje mislukt en ik geen zin heb om weer naar beneden te gaan).

    Als mijn dochter wakker is terwijl ik toch moet koken, dan zet ik haar nu in de eetstoel en geef ik haar een maiswafel of speelgoed. Meestal krijg ik het dan ook wel gedaan. Toen ze wat jonger was zette ik haar in de baby bjorn wipper, ook heel fijn ding.
    Ja ik vraag soms teveel van mijzelf.. je hebt gelijk alleen het belangerijkste. Ben nu even aan het bijkomen haha wetende dat ik 6 uur op kan:/. Gelukkig gaan we dit weekend weg, uiteraard gaat onze baby mee haha wordt wel een uitdaging maar zal mij wel goed doen. Heb maar 1 baby en ben al aan het rennen en stressen en weet ik t. Maar goed.

  15. #32355
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Geen (oude)zwangere leden hier zie ik jammer
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.