1. #29536
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Mijn eerste en tweede schelen 3 jaar
    De 2de en 3de schelen 4 jaar

    Bewuste keuze.
    Nadeel? Het opnieuw moeten beginnen vind ik zwaar.
    Onderling komen ze goed overeen.
    Elk bevindt zich wel in een andere fase, maar daar stoor ik me niet aan.

  2. #29537
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @stadsmens: Moge Allaah het voor je vergemakkelijken. Ameen.
    Ik kan je ergens begrijpen wb je dieet. Door een vermoeden van allergie bij mijn zoontje zit ik ook op dieet zolang ik bv geef.
    En dat is soms best vermoeiend alhamdoellillaah.

    Maar je bent er bijna in sha Allaah. Probeer zoveel mogelijk te rusten.

  3. #29538
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Mijn kids schelen 5 jaar en ze kunnen het goed vinden samen. Al is mijn dochter soms wel echt kattig maar dat is echt haar leeftijd. Alles is van haar al is het eigenlijk van haar broer ze gaan vaak samen naar boven op ons bed springen en hij let ook goed op haar. Doet haar vit D druppels, pakt voor haar water als ze dorst heeft en haar tandenborstel met tandpasta etc. Kleine dingen maar wel heel handig. Als ik bezig ben gaan ze bijvoorbeeld samen op de bank liggen en even op de tablet samen iets kijken. En ze zijn nu 7,5 En 2,5. Van de zomer alweer 8 en 3.

    Voor mij zou minimaal 2,5 jaar ivm wat meer zelfstandigheid het beste lijken tussen 2,5 a 4 jaar. Wij waren een tijd uit elkaar vandaar dat het 5 jaar is geworden. Pas na 3 jaar nog dacht ik wel oké nu ben ik klaar voor een 2e.

    Het "opnieuw" beginnen gevoel is uiteindelijk best meegevallen. Maar alles heeft voor en nadelen, uiteindelijk gaat de tijd subhanAllah zo snel en zijn ze allemaal al weer aardig groot voor je het weet!
    Oh vandaar dan snap ik het, want je ziet toch dat men al gauw binnen 3 jaar voor een 2e gaat. Wel goed indd altijd even overwegen en niet halsoverkop een kind nemen het moet ook goed zitten tussen papa en mama

  4. #29539
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Ik vind het wel eng, is dat normaal? Ondanks dat ik al mama ben, lijkt het me eng om 2 kindjes te hebben voor 2 te moeten zorgen en aandacht verdelen enz
    Elke verandering is 'eng'. Het vertrouwde valt weg.
    Een vond ik een aanpassing. Van 1 naar 2 vond ik goed meevallen. Het was allemaal goed doenbaar.
    Maar nu met 3 vind ik haha.

    Denk dat het mettertijd ook wel gewoon zal zijn maar dat het een kwestie van wennen is. Moet mijn draai nog vinden, merk ik toch wel. En we zijn al 2;5 maand verder haha.

    Hoe oud is je eerste?

  5. #29540
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    2-3 schijnt een goede leeftijdsverschil te zijn(uit onderzoek)

    1 jaar is te vroeg, heeft met veel dingen te maken, maar de aandacht verdelen speelt een grote rol.

    En 4-5 jaar is te lang, dan begin je haast weer helemaal opnieuw(slapeloze nachten etc)
    the best things are free

  6. #29541
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn zoontje is 20 maanden en ik ben 11 weken zwanger..
    Hij is echt heel speels. Zit bijna niet stil maar is erg lief en gek op baby's.. nou ben eg benieuwd hoe het zal zijn Haha..
    Sowieso heel erg wennen en druk maar ook hier zal dan weer een eind aankomen.. in sha Allah...

    Hoop op een makkelijke baby die lekker veel slaapt Haha in sha Allah..
    want mijn zoontje is echt geen lange slaper..
    Trotse mama ♡♡

  7. #29542
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Awel Foxy, ik vind 3 jaar ook beter -achteraf gezien-.
    Alhamdoellillaah.

  8. #29543
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Lhoceima ... Haha in sha Allaah, dat wens ik jou oprecht toe.
    Ik heb dat ook gehoopt ... Helaas haha, nochtans sliepen de kids aan schoonfamilie kant wel allemaal goed en diep.

    Maar mijn kids zijn duidelijk naar mijn kant getrokken op dat vlak haha.

  9. #29544
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Nieuwerd, Haha Meskeena.
    Ja , ik ben wel echt een slaper maar mijn man niet zo Hahah..
    Trotse mama ♡♡

  10. #29545
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Ik wil ook ongeveer 3 jaar tussen de 1e en 2e kind hebben.. Puur omdat ik 1 kind zwaarder vind dan ik had verwacht en we regelmatig met hem naar het ziekenhuis moeten. Als ik op dit moment een 2e zou krijgen dan word ik echt gek, kan dat niet aan nog.
    Dus we wachten nog even met een volgend kindje

  11. #29546
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Oh lieverd toch. Nog eventjes lieverd en dan is je kleine er in shaa Allaah! Doe veel dua en probeer hulp te vragen als het mogelijk is. We zijn evenver ongeveer. Ik voel met je mee haha.



    wa alaykum salaam!! Alhamdulilaah wat zijn die kleintjes lief he haha. Hoe gaat het met je kleine? En een belangrijke vraag van mij.. Hoe is het met 4 kindjes??

    Met mij gaat het we goed alhamdulilaah. De gebruikelijke zaken, maagzuur, moe, bekken.. Khayr in shaa Allaah. Nog 7,5 week in shaa Allaah.



    .
    haha lahamdoelillah. Nou ja je zult het wel weten...druk. Maar alhamdoelillah ook leuk. Je laat weer een stukje perfectionisme los. Je krijgt niet alles voor elkaar, maar je leert er wel mee omgaan. Hoe is het bij jou?

  12. #29547
    MVC Lid

    Reacties
    9.437
    26-12-2013

    Vraagje over slaaptijden weer.

    Vanaf welke leeftijd bepaal je zelf de slaaptijden? Tot nu toe volg ik nog steeds mijn zoontje en kijk ik of hij moe is. Maar ik weet niet of dat nog de bedoeling is, want soms slaat hij zijn middagdutje zo over of hij ligt pas om 21.00 uur op bed, terwijl we 19.00-20.00 uur gewend waren.

    Hoe gaan jullie hiermee om en wanneer zijn ze klaar voor vaste slaaptijden?

  13. #29548
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje over slaaptijden weer.

    Vanaf welke leeftijd bepaal je zelf de slaaptijden? Tot nu toe volg ik nog steeds mijn zoontje en kijk ik of hij moe is. Maar ik weet niet of dat nog de bedoeling is, want soms slaat hij zijn middagdutje zo over of hij ligt pas om 21.00 uur op bed, terwijl we 19.00-20.00 uur gewend waren.

    Hoe gaan jullie hiermee om en wanneer zijn ze klaar voor vaste slaaptijden?
    Hoe oud is hij?

    Mijn dochtertje heeft vaste bedtijd vanaf een maand of 6 a 7. Toen maandje op vakantie geweest en dag van thuiskomst gelijk weer zelfde bedtijd. Avonden gaat ze rond half 8 en slaapt tot 7/8 uur. En middag dutje is om 12 uur tot 2 a half 3.
    Mijn dochtertje lijkt soms om half 8 ook niet moe en speelt nog veel maar zodra ze in bed ligt is ze gelijk vertrokken dus denk niet dat je altijd signalen ziet of ze moe zijn. Geef je nog borstvoeding? Het is goed om je zoontje te volgens maar als je graag een vaste bedtijd wilt dan kan je dat gewoon doen. Miss eerste paar dagen wat lastig maar na paar dagen is hij het gewend!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  14. #29549
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Vanaf 8 maanden zo. Rond 12 uur een middagdutje en om 19:00 naar bed.

  15. #29550
    *adorable*

    Reacties
    1.039
    31-12-2003

    Hello dames, alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd!! Ochtendmens......mooi nieuws lieverd
    Mijn kids schelen 2 jaar en het gaat supergoed. Ik doe alles op 1 moment voor beide, allebei verschonen en nu krijgt de kleine ook fruit en groente. Ze gaan allebei om 8 uur naar bed. Soubhan Allah ik heb dit keer helemaal niet het gevoel gehad, dat ik een baby heb gekregen. Er is echt wel verschil tussen de eerste en tweede krijgen.