1. #30466
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Daarna gewoon heeeeel veel sabr hebben, bij ons duurde het een maand tot 6 weken tot het echt goed ging. Ik vind zelf dat ik mijn kind best kan pushen als het iets belangrijks is. Uiteindelijk was ze heel trots op zichzelf dat ze net als grote kindjes was. Maar iedereen zijn mening natuurlijk. Sorry voor lang verhaal. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft

  2. #30467
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    ik at een paar weken voor de bevalling Ajwa dadels uit Medina. Heb elhamdoulilah een snelle bevalling gehad, helemaal voor eerste kindje! Tijdens de bevalling heb ik niets gegeten alleen water gedronken, had ze wel meegenomen maar niet op. Heb wel liter bloed verloren.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  3. #30468
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Ochtendmens: Alhamdoellillaah, mijn zoontje is bijna 24 weken nu oftewel 5,5 maand oud.
    Binnen 2 weken in sha Allaah beginnen met groenten en fruit ... Ben benieuwd!

    We zitten denk ik wel in een of andere fase. Want hij is wat aanhankelijker en hongerig. Best vermoeiend soms, maar goed. Hoort erbij alhamdoellillaah.

  4. #30469
    MVC Lid

    Reacties
    3.141
    29-09-2010

    Goedemorgen dames,

    Hoe is het met jullie kindjes?

    Ik ben weer aan het werk...wel echt gebroken. Mijn jongste slaapt bijna niet 's nachts.
    Vannacht was weer een drama. Hij sliep een uur en werd weer wakker. En om half 5 besloot meneer dat het wel goed was.
    Mijn oudste besloot dat het om 5u ook wel welletjes was en was ook wakker.
    En nu zit mama duizelig achter de pc....

  5. #30470
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    O wat naar silverlight. Zulke nachten breken je echt. Pas na het krijgen van kinderen begreep ik waarom het wakker houden van mensen echt een manier om te martelen is. Moge Allah je belonen voor je sabr en je snel een lekker slaapje gunnen Hoe oud is je jongste? De oudste is ongeveer even oud als mijn oudste meen ik.


    Ik lees dadels en zindelijkheid. Mooi om alle ervaringen en tips van iedereen over van alles te lezen. Wat fijn hoe verschillend en effectief elk omgaat met allerlei fases. Moge Allah jullie kindjes behouden en ze gezond en gelukkig doen opgroeien.

    Gewoon ik en nieuwerd, moge Allah jullie shifae brengen en gezonde kindjes alswel julliezelf.

    Hier gaat het eigenlijk goed hamdulilah. De peuter (25 maanden) is aan het peuterpuberen. Echt volop. Dus ben de hele dag aan het corrigeren op gedrag en hij zoekt de grens op en nog iets verder. Driftbuien en schreeuwen. Maar als dat weer over is, dan is het de leukste peuter van de wereld. Hij maakt zulke lieve en schattige woordjes en dansjes en eet zo smakelijk. Vertelt nog hele verhalen in zijn brabbeltaaltje en kust en knuffelt met zusje (zoesssh) de hele dag.
    En zusje is bijna 5 maanden. Is heel tevreden met bv, heb ook niet meer bijgevoegd met gekolfde melk of kv. Wel al een keer of 2 wat groente en vond ze geweldig heerlijk haha. Ze schaterlacht al een tijd en sinds ongeveer een week rolt ze van rug naar buik. En zelfs slapen doet ze eigenlijk ook prima hamdulilah. Op enkele nachten na, is het vaak na laatste voeding nog 1x wakker worden snachts. Eten doet ze dan in 10 min en binnen 15/20 min ligt ze weer te slapen in haar bedje en ik ook.
    Broertje doet het 'slechter' en is vaak de nachten nog even wakker en moet hij bij mij of ik bij hem gaan liggen. Maar goed, ook (zelfs) bij hem zie ik verbetering. Vannacht heeft hij de hele nacht in zijn eigen bed geslapen, aan 1 stuk door. Hij kan het dus wel.

    Werd weer een lange stuk. Sorry ik kan niet minder kletsen

  6. #30471
    MVC Lid

    Reacties
    3.141
    29-09-2010

    @ appelcake...ja het is wat. Maar alhamdoelilah.
    Met mijn eerste was het allemaal makkelijker. Zij is in januari 2 geworden.
    Ze is nog steeds makkelijk en lief. De jongste is nu 6 maanden...echt vanaf dag 1 geen pijl op te trekken. Elke dag is weer een ander avontuur met hem.
    Hij is gerust wakker van 's ochtends tot laat in de middag. Huilt zodra ik ook maar in mijn hoofd haal om weg te lopen. Of vasthouden of bij hem zitten. En zonder overdrijven zodra ik uit zicht ben krijst hij de boel bij elkaar. Ik kan em niet altijd vasthouden, heb last van rug en bekken. Mijn dochtertje wil ook aandacht. Conclusie: elke dag hoofdpijn.
    Als ik em vast heb, vrolijk/lachen, niks aan het handje. Hij heeft al tandjes en begint met kruipen.

    Wat fijn dat je dochtertje zo goed slaapt. In sha Allah blijft dat zo. Wel weer jammer van je zoontje...ahaha het is wat met die jongetjes.

  7. #30472
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Wat goed van je zoontje appelcake Allaahuma bareek!!!

    Verschrikkelijk deze leeftijd. Mijne word over 1,5 maand 2 en echt ik vind de leeftijd rond de 2 tot rond de 2,5/3 het minst leuk. Voel mij soms net een politieagent. Al helemaal in combinatie met mijn andere zoon. Mijn oudste en 3e samen gaat echt top maar de 2e en 3e samen is een DRAMA meestal.

  8. #30473
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Salaam dames heb even terug gelezen.
    Ik heb vrijdag ook een paar druppels gebloed en zaterdag hele dag door maae was meer met vegen.
    Zondag stond ik vroeg op en was nog hetzelfde. Ik ben dan maar naar spoed gegaan. Daar kreeg ik een inwendige echo en zag ze vruchtzak en vruchtje. Ze zei dat het vruchtje zo een 6 weken zou zijn maar dat er geen hartslag was. Ze zei dat dit vrij normaal was op 6 weken. En dat het tegen 7 weken zeker een hartslag moest hebben. Alles zag er normaal uit voor de rest. Maar ze zei wel als je teveel pijn krijgt dan zal hrt waarschijnlijk geen goede zwangerschap zijn. Nou toen ik thuis aankwam begon het bloeden heviger te worden en de hele dag kreeg ik soort weeen. Het kwam en ging hele dag door. En het bloeden werd meer.. heb tijdens de middag eeb paar stolsels of klonters verloren. En dit was het.
    Ben nog altijd aan het bloeden maar veel minder dan zondag. Maar heb mij erbij neergelegd dat dit een miskraam was. wel raar als je dit zelf moet meemaken.
    Donderdag in sha allah een afspraak en zullen zien of alles weg is.

  9. #30474
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @Ik gewoon: goed dat je naar spoed was gegaan om toch even te kijken. Maar heel heftig die bloeding daarna. Moge Allah jou sabr geven of het nu een miskraam wordt of niet. Bloeden maakt je echt onzeker. Ik heb het ook meegmaakt met 6 weken. Hoop dat je snel meer zekerheid krijgt...

  10. #30475
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Salaam dames heb even terug gelezen.
    Ik heb vrijdag ook een paar druppels gebloed en zaterdag hele dag door maae was meer met vegen.
    Zondag stond ik vroeg op en was nog hetzelfde. Ik ben dan maar naar spoed gegaan. Daar kreeg ik een inwendige echo en zag ze vruchtzak en vruchtje. Ze zei dat het vruchtje zo een 6 weken zou zijn maar dat er geen hartslag was. Ze zei dat dit vrij normaal was op 6 weken. En dat het tegen 7 weken zeker een hartslag moest hebben. Alles zag er normaal uit voor de rest. Maar ze zei wel als je teveel pijn krijgt dan zal hrt waarschijnlijk geen goede zwangerschap zijn. Nou toen ik thuis aankwam begon het bloeden heviger te worden en de hele dag kreeg ik soort weeen. Het kwam en ging hele dag door. En het bloeden werd meer.. heb tijdens de middag eeb paar stolsels of klonters verloren. En dit was het.
    Ben nog altijd aan het bloeden maar veel minder dan zondag. Maar heb mij erbij neergelegd dat dit een miskraam was. wel raar als je dit zelf moet meemaken.
    Donderdag in sha allah een afspraak en zullen zien of alles weg is.
    Zo erg ik hoop dat het alsnog geen miskraam is. InchaAllah morgen goed nieuws.

  11. #30476
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    10 procent hoopt dat ze zou zeggen hartje klopt en vruchtje is er nog. Maar ik weet aan de andere kant dat het mis is.
    Mijn symptomen waren diezelfde dag ook weg van de bloeding. Vond ik wel raar dat het op 1 dag allemaal weg kan gaan.
    Jammer. Maar beter nu dan later.

  12. #30477
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Ikgewoon wat jammer khayr in shaa Allaah. Moge Allaah jullie zegenen met een gezonde zwangerschap ameen!

  13. #30478
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Oh helaas : ( ... Ghayr in sha Allaah.
    Moge Allaah jullie geduld schenken en hiervoor belonen. Ameen.

  14. #30479
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik_gewoon wat een verdrietig nieuws Subhan allaah. Moge allaah jullie pijn verzachten ameen. Ook al ben je zo pril zwanger geweest, het blijft toch een moeilijk iets om de blije gevoelens en gedachtes te missen en afscheid te nemen. Mijn echoscopiste zei destijds tegen mij: een vrouw weet wel wanneer ze zwanger is en wanneer er iets niet klopt, vooral als ze eerder al zwanger is geweest. Je mag wel op je gevoel vertrouwen hierin. Moge allaah jullie verblijden met een gezond kindje ameen.

  15. #30480
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Umm roqaya Chukran voor de duidelijke uitleg. Wat super dat je dochter het zo snel heeft opgepakt.