1. #32356
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Geen (oude)zwangere leden hier zie ik jammer
    Wij zijn ook gezellig

  2. #32357
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Golden!! Hoe is het met je?!! Hoever ben je nu? Wat leuk je weer eens te zien hier!

    Ochtend: haha zelfde hier dus. Ik heb in de afgelopen 3 jaar wel wat grote klussen gedaan gekregen, maar vaak doordat ik man ze dan laat doen
    Vandaag werd ik wakker met een opgeruimde keuken. Gisteren nog tijd gehad alles af te wassen en op te ruimen en zelfs even de vloer met een sopje. Een uitzondering maar wat heerlijk zo de dag beginnen. Voor ik kinderen had, deed ik heel de keuken en woonkamer opruimen voor ik naar bed ging. Zelfs de kussens op de bank moesten op bepaalde manier neergelegd worden, op kleur en printje op bepaalde manier. Helemaal autistisch. Alles losgelaten nu.

    Nawal haha het is moeilijker met 1 kind dat de eerste is, dan twee maar al getraind zeg maar. Gair, het wordt makkelijker en jij wordt ook makkelijker. Laat het los dat alles perfect of überhaupt af moet haha. Komt weer als ze groter zijn de koters.

  3. #32358
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Golden!! Hoe is het met je?!! Hoever ben je nu? Wat leuk je weer eens te zien hier!

    Ochtend: haha zelfde hier dus. Ik heb in de afgelopen 3 jaar wel wat grote klussen gedaan gekregen, maar vaak doordat ik man ze dan laat doen
    Vandaag werd ik wakker met een opgeruimde keuken. Gisteren nog tijd gehad alles af te wassen en op te ruimen en zelfs even de vloer met een sopje. Een uitzondering maar wat heerlijk zo de dag beginnen. Voor ik kinderen had, deed ik heel de keuken en woonkamer opruimen voor ik naar bed ging. Zelfs de kussens op de bank moesten op bepaalde manier neergelegd worden, op kleur en printje op bepaalde manier. Helemaal autistisch. Alles losgelaten nu.

    Nawal haha het is moeilijker met 1 kind dat de eerste is, dan twee maar al getraind zeg maar. Gair, het wordt makkelijker en jij wordt ook makkelijker. Laat het los dat alles perfect of überhaupt af moet haha. Komt weer als ze groter zijn de koters.
    Ik heb dat ook dan denk ik oow kleintje slaapt half uurtje ga ik als een gek opruimen en dan denk ik shit nog koken en dit en dat en bed uit elkaar om beneden schoon te maken ook al heb ik geen puf zeg maar..

    Ja moet leren loslaten heb daar echt moeite mee

  4. #32359
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    @nawal 1991
    Ghair InshaAllaah extra food invriezen
    Mijn kleintje was heel moeilijk met tandjes
    Ik weet niet hoe ik het heb overleeft

  5. #32360
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    Als de kleine slaapt ga ik ook slapen haha

  6. #32361
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Appelcake goed elhamdoulilah, laatste loodjes! Hoe gaat het met jou en de kids? Beetje gewend aan de overgang van 2 naar 3? Hoe doet je dochter het?
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  7. #32362
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Wij zijn ook gezellig
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  8. #32363
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Appelcake goed elhamdoulilah, laatste loodjes! Hoe gaat het met jou en de kids? Beetje gewend aan de overgang van 2 naar 3? Hoe doet je dochter het?
    Gaat het goed met de laatste loodjes? Ben je het al zat? Of mag het nog wel even? Ik had met mijn zoontje echt geen haast, maar daarna met mijn dochter zat ik al af te tellen bij week 35 haha. Ik was er toen al zoooo klaar mee.

    Voel je je goed?

  9. #32364
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Golden gaat goed hier hamdulilah. Van 1 naar 2 was makkie. Ging vanzelf en genoot echt van beide kindjes. Van 2 naar 3 is chaos. Altijd een hand/been/oog tekort. Geen aanrader, 3 kindjes met oudste 3 jaar. Maar gair, hamdulilah, ooit eindigt de lastige periode. Niet alles is leuk en fijn aan kinderen en opvoeden.

    Maar jij mag de laatste loodjes nu gaan doen. Wat heerlijk daf de baby er bijna is, en wat verschrikkelijk die allerlaatste weken. Het slapen, het gewicht...moge Allah je sabr geven. Waqfa sahla! Inshallah een gezonde zwangerschap en bevalling!

  10. #32365
    MVC Lid

    Reacties
    1.835
    24-08-2012

    Asalamou aljkoum,

    Ik zit met iets en wou vragen of jullie hier tips hebben.

    Ons dochtertje is 8 maanden oud en heeft nooit last gehad van de auto, integendeel. Eenmaal in de auto sliep ze of keek ze rond...
    Nu, sinds drie of vier dagen krijst ze zo hard dat ik verplicht ben te stoppen. Ook al zit ik bij haar achterin, neen, ik moet haar pakken in mijn handen en dan snikt ze zo hard.
    En neen, ze is de handen echt niet gewoon.
    Mijn echtgenoot en ik zijn gewoon radeloos!!!
    Het is zelfs gevaarlijk om ze te rijden met haar want haar gekrijs ( ja sorry maar dat kun je heen huilen noemen ) is echt zo luid dat je gewoon niet weet wat te doen en perplex staat.

    Shokrane

    Mijnwereldje
    Verander wat je niet accepteren kan, accepteer wat je niet veranderen kan.

  11. #32366
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door MijnWereldje Bekijk reactie
    Asalamou aljkoum,

    Ik zit met iets en wou vragen of jullie hier tips hebben.

    Ons dochtertje is 8 maanden oud en heeft nooit last gehad van de auto, integendeel. Eenmaal in de auto sliep ze of keek ze rond...
    Nu, sinds drie of vier dagen krijst ze zo hard dat ik verplicht ben te stoppen. Ook al zit ik bij haar achterin, neen, ik moet haar pakken in mijn handen en dan snikt ze zo hard.
    En neen, ze is de handen echt niet gewoon.
    Mijn echtgenoot en ik zijn gewoon radeloos!!!
    Het is zelfs gevaarlijk om ze te rijden met haar want haar gekrijs ( ja sorry maar dat kun je heen huilen noemen ) is echt zo luid dat je gewoon niet weet wat te doen en perplex staat.

    Shokrane

    Mijnwereldje

    Wa alaykoem asalaam,

    Wat vervelend voor jou maar ook voor je kindje. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het rijden met kind dan proberen te beperken. Hebben jullie wat raars meegemaakt in de auto onlangs? Is zij misschien in de auto in slaap gevallen en in huis wakker geworden? Het lijkt erop dat ze de auto met iets vervelends associeert, Allaaho alam.

  12. #32367
    MVC Lid

    Reacties
    1.835
    24-08-2012

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Wa alaykoem asalaam,

    Wat vervelend voor jou maar ook voor je kindje. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het rijden met kind dan proberen te beperken. Hebben jullie wat raars meegemaakt in de auto onlangs? Is zij misschien in de auto in slaap gevallen en in huis wakker geworden? Het lijkt erop dat ze de auto met iets vervelends associeert, Allaaho alam.
    Soub7anAllah wel echt waar wat je nu zegt, zeggen mijn echtgenoot en ik ook.
    Want als we haar bij ons nemen klampt ze zich aan ons vast, alsof ze bang is. We dachten eerst dat ze ergens pijn heeft in de maxi cosi maar gisteren een overdreven lange wandeling gemaakt om te zien of het de maxi cosi is of de auto maar tijdens de wandeling heeft ze niet bewogen en genoot ze gewoon en ook in de tuin is ze 1 uur blijven liggen/zitten/in mijn armen afwisselend en ze was de hele tijd stil en ook toen we naar huis gingen dan wel met de auto was alles ok. Maar vandaag weer hetzelfde als eergisteren...
    Neen, niets speciaals meegemaakt.
    Verander wat je niet accepteren kan, accepteer wat je niet veranderen kan.

  13. #32368
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Gaat het goed met de laatste loodjes? Ben je het al zat? Of mag het nog wel even? Ik had met mijn zoontje echt geen haast, maar daarna met mijn dochter zat ik al af te tellen bij week 35 haha. Ik was er toen al zoooo klaar mee.

    Voel je je goed?
    Haha, ja ik ben het helemaal zat inderdaad. Slaap niet meer zo goed en heb geen energie meer. Ik denk dat je bij een 2e gesloopt bent ook omdat je er al eentje hebt rondlopen. Je blijft bezig. Hoe oud zijn jou kids nu? Je zoontje was even oud als de mijne dacht ik, of ietsjes jonger. Hoe gaat het bij jou thuis? Spelen de kids een beetje samen?
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  14. #32369
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Golden gaat goed hier hamdulilah. Van 1 naar 2 was makkie. Ging vanzelf en genoot echt van beide kindjes. Van 2 naar 3 is chaos. Altijd een hand/been/oog tekort. Geen aanrader, 3 kindjes met oudste 3 jaar. Maar gair, hamdulilah, ooit eindigt de lastige periode. Niet alles is leuk en fijn aan kinderen en opvoeden.

    Maar jij mag de laatste loodjes nu gaan doen. Wat heerlijk daf de baby er bijna is, en wat verschrikkelijk die allerlaatste weken. Het slapen, het gewicht...moge Allah je sabr geven. Waqfa sahla! Inshallah een gezonde zwangerschap en bevalling!
    Je 2e was ook veel kalmer dan je zoontje, sliep goed enz toch. Heb je nu een zoontje en 2 dochters? Masha Allah. Lijkt mij pittig inderdaad 3 onder de 3 maar dan ben je er straks wel klaar mee in een keer, tenzij je nog meer kindjes wilt.

    Mij lijkt een 2e ook chaotisch eerlijk gezegd. Mijn eerste is echt druk!

    Dankje wel, Ameen inshaAllah
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  15. #32370
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Asalaamoe alaykoem wa ra7matullaah...

    In sha Allaah stellen jullie het goed...

    Ik had een vraagje hè.
    Mijn jongste wordt binnenkort in sha Allaah 21 maanden (bijna 2 jaar dus)... ik wil rustig aan stoppen met bv. Maar ik heb geen idee hoe.

    Mijn andere kids hebben niet zo lang bv gekregen, dus bij hen was de omschakeling vrij snel/gemakkelijk.
    Maar mijn jongste weigert ander melk... Ik bied dat gewoon tussendoor aan in een beker, en hij proeft wel telkens weer, maar weigert dan verder te drinken.

    Yoghurt (soja) eet hij wel. Maar dat vervangt denk ik niet voldoende voor zijn leeftijd.

    Kaas eet hij niet omwille van KMA. Nu ja, we zitten in de testfase. Hij verdraagt het nu wel via bv, maar of hij het zelf kan/wil nuttigen, is nog onduidelijk.

    Iemand tips?