1. #30451
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Gefeliciteerd met je zwangerschap. En heftig bij je andere zwangerschap. Inchallah verloopt deze zwangerschap zonder complicaties.

  2. #30452
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Hoe oud is je dochtertje? Als je eraan begint moet je er echt klaar voor zijn en echt doorzetten. Maar als ze al op het potje gaat zitten klinkt het als of ze er klaar voor is...

  3. #30453
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Dames wie heeft zich wel eens ziek gemeld na zwangerschapsverlof?

    Ik ben nu al weken niet lekker. Ik heb continue hoofdpijn, last van me benen en ben vaak duizelig ook. Ik zie me zelf nog niet werken over een paar weken. Ik heb het nu al moeilijk thuis laat staan op het werk.

    Hoe gaat dat ter werk? Moet ik ook langs het UWV of alleen langs de arbo arts?

  4. #30454
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @integere: ja dat is wel een lange bevalling geweest. IK was bij mijn eerste van 4 cm naar 7 cm gegaan in 1 week tijd hahaha. Maar gewoon geen pijn. Gewoon lekker wandelen en dagelijkse dingen gedaan. Toen van 7 cm naar 10 in 1,5 uur. Dat was wel een weeen storm.
    Tweede beetje lichte ramp, lekker huishouden gedaan. Toen Wilde ik been dutje doen om uit te rusten voor de bevalling echt begon, en had ineens persweeen. Ze is voor due helft in de auto geboren hehe. Allebei veel dadels gegeten, maar of het zonder dadels anders was weten we natuurlijk niet.... Nu Allahu Ahlem wat deze gaat doen....

  5. #30455
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Mijn dochter is 1 jaar in 6 maanden. En ze is er echt aan toe. Mijn eerste was met 1 jaar en 4 maanden al zindelijk alleen nacht niet. Ik vind het wel echt moeilijk, plas in broek etc.. Zo vermoeiend, en wil ook niet boos worden.... Hoe oud waren jullie kids toen jullie begonnen met zindelijkheid training?

  6. #30456
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @ochtendmens: hoever sta je nu?
    De suikertest vond ik dit keer 'doenbaar' terwijl ik dat de vorige keren vreselijk vond. Hier geven ze het dacht ik standaard aan iedereen.

  7. #30457
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    UmmRoqaya: Allahumma baarik. Dat is vroeg! Heb ik eigenlijk nooit eerder gezien. Mijn oudste was met 2,5 jaar zindelijk en de 2de met ruim 3 jaar. Wat was ik lang met hem bezig toen pfff.

    Maar succes allezins!

    @Woenstijnroos: Nee, ik heb eerst een dochter en dan 2 zoontjes alhamdoellillaah.

  8. #30458
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Ik gewoon: In sha Allaah is er niets aan de hand en verloopt de rest van je zwangerschap zonder zorgen.

  9. #30459
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Wanneer zijn jullie (@alle zwangeren dus) uitgerekend in sha Allaah?

  10. #30460
    MVC Lid

    Reacties
    9.441
    26-12-2013

    Rouge de laatste loodjes voor jou of niet?

    Ik_gewoon heb je nog een afspraak kunnen maken? Hoe is het nu met je?

    Veel pril zwangeren in de topic masha Allaah. Moge Allaah het voor jullie allen een voldragen zwangerschap laten zijn, ameen.

  11. #30461
    MVC Lid

    Reacties
    9.441
    26-12-2013

    Integere, als het niet gaat, dan gaat het niet hoor! Je moet echt ook aan je eigen gezondheid denken en kijken of je thuis ook wat ondersteuning kan krijgen. Het is niet niks om voor kleintjes te zorgen. Als je je ziekmeldt, geeft je werkgever een melding door aan de bedrijfsarts. Deze roept jou dan op voor een spreekuur en daar kan je je verhaal doen. De bedrijfsarts kijkt dan of er sprake is van ziekte en of dit nog te maken heeft met je zwangerschap/bevalling. Ik denk eerlijk gezegd dat UWV hier in eerste instantie nog buiten staat. Allaahi chafiek, ameen.

    Nieuwerd, hoe gaat het met jou? Hier gaat alles goed alhamdoelillaah. Nu 24 weken zwanger en binnenkort de suikertest insha Allaah.

  12. #30462
    MVC Lid

    Reacties
    9.441
    26-12-2013

    Over zindelijk krijgen; umm roqaya wat deed jouw eerste het vlot al op het potje! Wat goed zeg. Mijn zoontje is nu 1 jaar en 9 maanden en ik heb het potje al in de douche staan en vraag elke ochtend of hij erop wil en dan denkt hij eerst na en zegt dan ...nee. Ik wil hem niet pushen, is dat de manier om te gaan of juist wel wat extra pushen?

  13. #30463
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @Nieuwerd: dank je wel. Uiteindelijk is het alle moeite waard want poepluiers van oudere kinderen zijn echt niet leuk meer hehehe!

  14. #30464
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @ochtendmens: dank je wel, lief van je. Ik ben geen expert, maar misschien helpen mijn tips wel. Ik begon een maand van tevoren, elke keer bij luiers verschonen mijn neus dichtknijpen in zeggen dat t stink en dan overdreven lachen met haar. Zeggen dat ze ook haar neus moet dichtknijpen, raam open etc. Soms samen aan vieze luier ruiken en doen also we flauwvallen van de stink. Zulke dingen, use your imagination zou ik zeggen hahaha
    Volgende stap, nam ik haar mee naar de WC, en als ik had doorgespoeld ging ik juichen in mocht ik iets lekkers eten. Dan Wilde zij ook iets lekkers, dan zei ik: oke maar dan moet jij ook naar volgende keer naar de wc. (Paar dagen gedaan)

  15. #30465
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Toen vond ik haar steeds in dezelfde hoek van haar kamer hurken en daar poepen in haar luier. Toen echt stoeltje erbij gepakt en zo vaak mogelijk erop gezet. Ook als ze niet wilde... Ondertussen mocht ze dan een filmpje kijken. En filmpje mocht ze alleen als ze op het potje zat. Dus als ze huilde was ze gelijk stil als ik de tablet aandeed.