1. #31126
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Salam alaikom iedereen, het is al tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Hoop dat het goed gaat met de zwangere en de ondertussen bevallen mama's.

    Ochtendmens mabrouk met je prinsesje. Moge Allah haar beschermen en samen met haar broertje laten opgroeien tot vrome moslims, ameen.

  2. #31127
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Ochtendmens, Mabrouk! Allaahi sla7.
    In sha Allaah stellen jullie het beiden goed.

    Hier is meneertje ondertussen 9.5 maand alhamdoellilaah.
    Sinds enkele dagen zijn we verhuisd en plots 'uit het niets' kan hij kruipen, stappen met steun, zwaaien en meer brabbelen.
    Maar daartegenover probeert hij nu ook trappen op te gaan (tijd voor een traphekje dus) én wat loopt het eten zo moeilijk subhanAllaah.
    Ik geef nog borstvoeding alhamdoellilaah, maar als het van hem afhangt zou hij alleen maar drinken en niets eten.

    Tegen 1 jaar wil ik de bv hebben afgebouwd in sha Allaah. Want het veelvuldig voeden én het 'dieet' waar ik me aan moet houden, word me een beetje zwaar. Ghayr in sha Allaah.

    @de rest: Hoe gaat het met jullie kids? Of met jullie buikjes voor de zwangeren?

  3. #31128
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Ameen, ameen, ameen. Is echt zo praline, je voelt je echt opgelucht als het achter de rug is en alles goed is gegaan.

    Leuk je hier weer te zien woestijnroosje. Ik hoop dat alles goed met je gaat.


    Nieuwerd echt knap dat je nog steeds de borstvoeding volhoudt!! Borstvoeding kindjes eten volgens mij slechter. Althans mijn ervaring. Insha allaah als je gaat afbouwen, dat het dan beter zal gaan.

  4. #31129
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nieuwerd, ik was alllaaaaaaang gestopt met bv na 6 maanden als ik een dieet als de jouwe moest volgen! Mashallah, doen weinig moeders je na denk ik zo.
    Wat leuk dat je zoontje zoveel ineens kan! Zo grappig hoe dat echt met sprongen gaat. Allahislah!

    Hier is dochter vandaag 9 maanden. En moet zeggen dat voeden eigenlijk heel erg goed gaat. Te goed. Ze lust alles en wilt alles en als ze net heeft gegeten en wij eten daarna, dan wil ze nog eens (ons eten) eten. Maar geef daarnaast ook nog 'volledig' bv. Dus het een hoeft het andere niet tegen te houden. Maar zolang je zoontje tevreden is en gezond oogt/weegt, is het toch prima. Hij zal nog vele tientallen jaren vast voedsel moeten eten inshallah, dus lekker bv nu dat er nog is/kan.
    Dochter kruipt hier ook sinds een dikke week. Zwaaien en klappen doet ze wel al een hele tijd, samen met 'mama' en 'baba' en '3enna3enna'...wat wel weer grappig is, want dat is bij ons babytaal in het Berbers voor eten. Zo belangrijk is het voor haar!

    Maar 9 maanden vlogen voorbij en mijn meisje is echt de liefste baby die ooit heeft bestaan (jaja moeders, liever dan al jullie baby's bij elkaar ). En dan ga ik nu al twijfelen af en toe....dan toch maar weer gauw een baby erbij? Maar tegelijkertijd kijk ik ook echt uit dat beide kinderen (uit)slapen en zelfstandiger worden. Zo rond de 4 en 6 jaar zeg maar... Of is dat nog te vroeg?

  5. #31130
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Salam aleykoum dames,

    Hoe gaat het met jullie?
    Mijn zoontje is vandaag precies een maandje oud. Subhana Allah wat gaat het hard! En wat is zijn broer toch lief voor hem. Zo blij dat ie is als hij zn oogjes open heeft Haha.
    Met mij gaat het ook goed alleen kom echt slaap te kort! Overdag doet Adam nog meestal middag dutje en dan slaapt Nassim ook meestal wel maar ik vertik het om een middagdutje te doen. Je wordt dan zo gaar wakker!

    Ochtendmens wat ben ik blij voor je dag je bevallen bent en het belangrijkste dat jullie het beiden goed maken Alhamdulillaah!
    Neem vooral je rust en geniet lekker van je kleine.. We kunnen het gelukkig met een glimlach navertellen
    Trotse mama ♡♡

  6. #31131
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Ochtendmens, Mabrouk! Allaahi sla7.
    In sha Allaah stellen jullie het beiden goed.

    Hier is meneertje ondertussen 9.5 maand alhamdoellilaah.
    Sinds enkele dagen zijn we verhuisd en plots 'uit het niets' kan hij kruipen, stappen met steun, zwaaien en meer brabbelen.
    Maar daartegenover probeert hij nu ook trappen op te gaan (tijd voor een traphekje dus) én wat loopt het eten zo moeilijk subhanAllaah.
    Ik geef nog borstvoeding alhamdoellilaah, maar als het van hem afhangt zou hij alleen maar drinken en niets eten.

    Tegen 1 jaar wil ik de bv hebben afgebouwd in sha Allaah. Want het veelvuldig voeden én het 'dieet' waar ik me aan moet houden, word me een beetje zwaar. Ghayr in sha Allaah.

    @de rest: Hoe gaat het met jullie kids? Of met jullie buikjes voor de zwangeren?

    toevalkig mn zoontje heeft best lang bv gekregen en ook slechte eter.. soms weten we het ook niet meer. hij is wel gek op rijst met melk en verder dan dat vind hij niks echt lekker. dochtertje in tegen deel hoeft alleeb maar eten te zien en begint flink te bewegen en lachen /klappen van kom snel ik wil eten als het te lang duurt kruipt ze zelf naar je toe haha. en zij heeft niet zo lang bv gekregen ..
    Happiness is an inside job


  7. #31132
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ameen, ameen, ameen. Is echt zo praline, je voelt je echt opgelucht als het achter de rug is en alles goed is gegaan.

    Leuk je hier weer te zien woestijnroosje. Ik hoop dat alles goed met je gaat.


    Nieuwerd echt knap dat je nog steeds de borstvoeding volhoudt!! Borstvoeding kindjes eten volgens mij slechter. Althans mijn ervaring. Insha allaah als je gaat afbouwen, dat het dan beter zal gaan.
    ja hamoelillah. werd altijd wel emo daarna
    hoe heb je haar eigenlijk genoemd?
    Happiness is an inside job


  8. #31133
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Lhoceima hoe gaan de nachten verder? Ik zou juist wel proberen als ze tegelijk slapen ook te gaan slapen of iig te gaan liggen en even niets doen.. op den duur ga je wel echt moe worden. Ik slaap soms een half uurtje of uurtje als ze tegelijkertijd slapen en merk daardoor de avonden/nachten beter gaan en zelf langer volhoudt dan. Opzich gaan hier de nachten wel goed. Vaak van 22/23 tot 4/5 uur en dan weer tot 8 a 9 maar dochtertje staat vroeg op.

    We zijn gister aangekomen in Marokko en alhamdoulilah de reis ging goed en hij slaapt hier ook lekker veel en goed gelukkig!

    Mijn dochtertje heeft 1 jaar bv gehad en vanaf 6 maanden at ze gelijk alles en goed. Maar nu....veel kieskeuriger en eet soms echt weinig.
    21-10-2009

  9. #31134
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Nieuwerd, ik was alllaaaaaaang gestopt met bv na 6 maanden als ik een dieet als de jouwe moest volgen! Mashallah, doen weinig moeders je na denk ik zo.
    Wat leuk dat je zoontje zoveel ineens kan! Zo grappig hoe dat echt met sprongen gaat. Allahislah!

    Hier is dochter vandaag 9 maanden. En moet zeggen dat voeden eigenlijk heel erg goed gaat. Te goed. Ze lust alles en wilt alles en als ze net heeft gegeten en wij eten daarna, dan wil ze nog eens (ons eten) eten. Maar geef daarnaast ook nog 'volledig' bv. Dus het een hoeft het andere niet tegen te houden. Maar zolang je zoontje tevreden is en gezond oogt/weegt, is het toch prima. Hij zal nog vele tientallen jaren vast voedsel moeten eten inshallah, dus lekker bv nu dat er nog is/kan.
    Dochter kruipt hier ook sinds een dikke week. Zwaaien en klappen doet ze wel al een hele tijd, samen met 'mama' en 'baba' en '3enna3enna'...wat wel weer grappig is, want dat is bij ons babytaal in het Berbers voor eten. Zo belangrijk is het voor haar!

    Maar 9 maanden vlogen voorbij en mijn meisje is echt de liefste baby die ooit heeft bestaan (jaja moeders, liever dan al jullie baby's bij elkaar ). En dan ga ik nu al twijfelen af en toe....dan toch maar weer gauw een baby erbij? Maar tegelijkertijd kijk ik ook echt uit dat beide kinderen (uit)slapen en zelfstandiger worden. Zo rond de 4 en 6 jaar zeg maar... Of is dat nog te vroeg?
    Uitslapen.. Mijn oudste is bijna 9 maar slaapt echt niet uit HELAAS haha. Maar mijn kids gaan ook wel vroeg naar bed hoor misschien daardoor haha.

  10. #31135
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Hey dames hoe gaat het met jullie? Met ons gaat het goed elhamdulillah. Ben al bezig met aftellen. Moet nog een paar dingen kopen. Wanneer gingen jullie vluchtkoffer klaarmaken? Ik dacht rond 35 weken is wel
    een goede tijd....

  11. #31136
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Na 20 uur weeen, 2 uur persen en uiteindelijk toch een keizersnede is onze dochter geboren. Prachtig, maar pittig meisje.

  12. #31137
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Na 20 uur weeen, 2 uur persen en uiteindelijk toch een keizersnede is onze dochter geboren. Prachtig, maar pittig meisje.
    Mabrouk!! Dat klinkt vrij heftig, gaat alles goed met jullie? Geniet van jullie dochter!

  13. #31138
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Na 20 uur weeen, 2 uur persen en uiteindelijk toch een keizersnede is onze dochter geboren. Prachtig, maar pittig meisje.
    Mabrouk met de geboorte van jullie dochter. Moge allaah haar laten opgroeien in geluk en gezondheid ameen.

    Echt een kanjer ben je!! Neem je tijd voor herstel, want dan herstel je beter. Allaahi chafik ameen.

  14. #31139
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Mabrouk Slaapkopje. Allaahi sla7.
    In sha Allaah stellen jullie het beiden goed. Veel beterschap.

  15. #31140
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Mabrok slaapkopje! Heel veel beterschap voor jou want wauw mashallah wat een bevalling! Allahisla, alle geluk samen.