1. #31771
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Wat er intussen hier allemaal gebeurd. Wij hebben ook vakantie en dacht ja nu gaat het gebeuren, zindelijk maken. Eerste dag: luier af en elke 15/20 op het potje zetten. Heeft hij het voor elkaar gekregen om in 4 uur tijd 4/5x in zijn broek te plassen, dus in de 15 min tussen de potjes. Ik werd al helemaal chagrijnig, dacht laaaaat maaaar, morgen weer want we hebben nog een week.
    Volgende dag begon de oorontsteking. Nachten huilen, loopoor, koorts van ruim 39 graden, overdag huilen en krijsen. Verschrikkelijk zielig en verschrikkelijk zwaar. Tussenstand is dat hij morgen 5 dagen een loopoortje heeft, gelukkig geen koorts meer wel af en toe verhoging, maar nog steeds jengelen huilen en hele nachten wakker. Daar ging poging 3 zindelijk maken.

  2. #31772
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    O ochtendmens zo vervelend dat in de nacht wakker blijven. Dat dus, begon zoon ineens te doen bij 7 maanden ineens. Van eerst een half uur/uur tot toppunt 3 uur achtereen wakker. Dus makkelijk van 2 tot 5 wakker en om 7.30u weer en sliep pas om 21.30u. Gewoon nachtmerrie. Even ging het echt goed toen we alle slaapjes overdag weghaalde, maar lijkt hij intussen ook weer gewend aan te zijn geraakt. Dus nachten zijn weer drama.
    Ik hoop echt dat je dochtertje even een fase heeft en lekker doorslaapt straks inshallah. Slaap is zoooo killing als je dat mist.

    En idd over cb. Je moet maar net de consulente treffen die wel met je meedenkt. Heb gelukkig hier fijne mensen zitten die bv heel goed stimuleren (ipv geef een flesje (en ga weer werken)) en ook met slaap hebben ze nooit geadviseerd om te laten huilen. Niet ongecontroleerd. Wel gezegd van een baby/dreumes mag best even huilen, hebben ze soms nodig maar niet te lang. Hamdulilah altijd fijn gevonden daar te komen. Maar hoor veel verhalen als die van jou en nawal.
    Jaa dat vind ik echt wel pittig hoor. Want als ze wakker ligt, dan wil ze toch wel het liefst dat we dan met haar spelen. Is je zoontje nu nog steeds lang wakker of heeft hij kort even iets nodig? Water, een knuffel?

    Oh dat is dan wel echt beter hoor! Als kersverse moeder word je heel onzeker van dat soort adviezen, want het zijn toch deskundigen.

  3. #31773
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Intussen is hij nu gewend om bij ons in bed te slapen. Toen dochter geboren werd, moest ik wel nachtvoeden en zo begon het in bed nemen. Omdat ik niet op 2 plakken tegelijk kon zijn; wakker werd hij altijd maar even bijzitten en sliep weer verder.

    Nu komt hij aan het begin van de nacht zo net na middernacht en zegt hij gewoon duidelijk: 'naam' ook in mama-bed slapen. En alles behalve dat doen eindigd in gekrijs en hels geschreeuw. Hij is net 3 jaar geworden. En echt, sorry zullen de zwangerschapshormonen en het weinig slapen zijn, maar ik ben hem/het nu echt gewoon zat. Wil hem gewoon in de tuin zetten en laten huilen. Moge Allah me vergeven. Maar ben echt echt op.
    30 weken zwanger helpt trouwens ook echt niet om minder moe te zijn.

  4. #31774
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ik kan ook alleen maar advies uit eigen ervaring geven ochtendmens, maar ik zou niet met je dochtertje spelen in de nacht. Zoon huilde ook nooit, was gewoon uitgeslapen. Ging brabbelen en klappen en om zich heen kijken. Huilde alleen als je hem alleen liet, maar had verder niks nodig. Probeer haar toch zelf weer in slaap te laten komen, leren dat ze ook wakker alleen kan zijn...ofzoiets. Wil je gewoon dit gedoe besparen.

    Allahislah, moge Allah je dochtertje en al onze kinderen goed laten slapen!

  5. #31775
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Herkenbaar Appelcake... Hier ook geen al te beste slaper in huis. Je wordt het inderdaad 'zat', maar het betert ooit wel in sha Allaah.

    Mijn oudste sliep door rond 2.5/3 jaar.
    De 2de is nu 5 jaar en wordt soms nog wakker... Maar die droomt nogal fel merk ik. Teveel fantasie

    De 3de is bijna 16 maanden in sha Allaah en het is op en af bij hem... Vermoeiend dat wel natuurlijk.
    Heb hierdoor het gevoel dat in al 8 jaar gebroken nachten heb :/




    Trouwens, 30 weken alweer Allahumma baarik! Dat gaat vooruit!
    Hoop in sha Allaah dat je oudste snel zal doorslapen en dat de jongste lekker rustig blijft.


    En Nawal, ik zou zo'n kleintje ook niet laten huilen. Ze hebben nog echt nood aan geborgenheid van de mama. Misschien heeft 'm last van iets? Geduld toegewenst alleszins.

  6. #31776
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nieuwerd, zo fijn herkenning ook al gunde ik je lange rustige nachten uit het diepst van mijn hart! Hamdulilah dat het idd ooit over zal gaan. Maar momenteel.....heb vandaag alleen maar gehuild. Uit vermoeidheid en onmacht. Alsof mijn zoontje me haat ofzo, gekke kronkel in mijn hoofd. Maar snachts mag ik niet slapen en overdag is het fel peuterpuberteit en alles is nee en stom. Ook mama is stom. Moge Allah ons sabr geven. Gelukkig is zijn papa deze week thuis geweest, anders weet ik niet wat ik had moeten doen Soubhanallah.

    Morgen ijzerinfuus, die is ook weer angstaanjagend laag. Even goed opkrikken voor de bevalling want idd 30 weken, het vlot behoorlijk! Nog steeds jammer dat deze zwangerschap zo os verlopen. Echt niks van genoten helaas. Hamdulilah 3ala kolli 7aal.

    Jouw baby is ook geen baby meer! 16 maanden mashallah. Hele leuke leeftijd. Allahislah!

  7. #31777
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Klopt het is allemaal nieuw dus dacht echt is dit nou alleen bij mij haha maar moet zeggen de eerste 2 maanden waren de nachten een hel, we sliepen pas 6 uur ochtend nu is hij echt een engel in de nacht haha wakker maken op cb zeiden ze ach laat gerust slapen 5 uur dacht doei doet maar bij je eigen kind. Ga toch meer op gevoel af. En dan drinkt hij en dan luier verschonen en dan slaapt hij zo. Overdag probeer ik max 2 uur wakker te houden. Zelfde routine moet nu zeggen laat hem niet meer krijsen half uur maar als
    Ik zie zoals daarnet na het badje en eten dat hij moe is dan wieg ik hem even in mij. Handen en valt hij in slaap en leg ik hem in bed. Eerst werd hij dan na 10 minuten
    Wakker Nu niet meer na een
    Uur of ander half uur dus er komt vooruitgang in. In bed laten slapen doe ik niet want ben bang dat als hij ouder wordt dat hij dat dan maar niet afleert. Moet zeggen moeder zijn is zwaarder dan fulltime werken hahaha

  8. #31778
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Intussen is hij nu gewend om bij ons in bed te slapen. Toen dochter geboren werd, moest ik wel nachtvoeden en zo begon het in bed nemen. Omdat ik niet op 2 plakken tegelijk kon zijn; wakker werd hij altijd maar even bijzitten en sliep weer verder.

    Nu komt hij aan het begin van de nacht zo net na middernacht en zegt hij gewoon duidelijk: 'naam' ook in mama-bed slapen. En alles behalve dat doen eindigd in gekrijs en hels geschreeuw. Hij is net 3 jaar geworden. En echt, sorry zullen de zwangerschapshormonen en het weinig slapen zijn, maar ik ben hem/het nu echt gewoon zat. Wil hem gewoon in de tuin zetten en laten huilen. Moge Allah me vergeven. Maar ben echt echt op.
    30 weken zwanger helpt trouwens ook echt niet om minder moe te zijn.
    Het lijkt me ook echt bijna onmogelijk dit. 2 kindjes die in de nacht nog aandacht vragen en je eigen slaap die niet meer optimaal is nu. Moge allaah het makkelijker maken ameen.

    Ja ik herken dat wel hoor. Soms wil ik hem ook in de tuin zetten. Het is dan net of ze tegen je zijn inderdaad. Alsof ze het doen om jou te straffen. Maar als je dan weer iets rustiger bent, kan je het een stuk beter beoordelen. Het blijft echt lastig, dat opvoeden.

  9. #31779
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Insha allaah slapen alle kindjes gauw door!

  10. #31780
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Zijn er hier mama's die twijfelen om wel/geen 2e kind te krijgen?
    Soms denk ik van ja leuk een broertje/zusje voor mijn zoontje erbij. Soms denk ik van lijkt me wel zwaar 2. Heb dat al soms bij 1.
    Mijn zoontje begint nu wat zelfstandiger te worden (is bijna 3) en met een baby begin je weer helemaal opnieuw..

  11. #31781
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nee Laila, nooit getwijfeld over het willen want wilde al heel gauw een broertje of zusje voor zoon. Maar vond het wel heel eng en spannend, want 1 was voor mij ook echt zwaar en een beleving. Was echt angstig hoe dat moest met 2 kleine kinderen/baby's. Maar ja, ik wist ook dat het een paar jaar maar is en daarna worden ze groter en groter.

    Uiteindelijk is het hebben van 2 kleintjes druk gebleken, maar echt heel leuk. Een tweede is toch anders dan een eerste: meer ervaring, meer zelfvertrouwen en er bestaat al een ritme van slaapjes en eten enz. Dus daar gaat de baby snel in mee. Ik merk dat het echt een stuk rustiger is als een van de twee er niet is, slaapt of psz ofzo. Maar normaal sta ik er niet echt bij stil, heel gezellig zo. En heel leuk de interactie tussen de kleintjes.

    Moge Allah je verblijden wanneer je wil.

    Hoe gaat het nu met je zoontje en zijn handjes? Want als daar nog veel zorg/pijn in zit, dan is dat wel iets om rekening mee te houden natuurlijk. Shifae inshallah!

  12. #31782
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Zijn er hier mama's die twijfelen om wel/geen 2e kind te krijgen?
    Soms denk ik van ja leuk een broertje/zusje voor mijn zoontje erbij. Soms denk ik van lijkt me wel zwaar 2. Heb dat al soms bij 1.
    Mijn zoontje begint nu wat zelfstandiger te worden (is bijna 3) en met een baby begin je weer helemaal opnieuw..
    Is toch wel fijn ook voor ze een broertje of zusje..bij ons zit er 5 jaar tussen en nog steeds zijn ze goed samen. Als je wil zou ik er rond deze periode juist voor gaan, rond 4 jaar verschil ideaal, ene op school en heb je je handen weer vrij. Dat opnieuw beginnen viel reuze mee. Mocht je willen dan... hoe langer je wacht hoe hoger die drempel wordt zegmaar

  13. #31783
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Mabrouk Olifantje! InshAllah maken jullie het beide goed. Moest je na de bevalling wat langer blijven in het ziekenhuis?
    2e is idd anders. Vond met 1 kind nog zoveel vrijheid had en met 2 is dat toch stuk anders. Maar vooral in het begin is dat gevoel sterk aanwezig..mn zoontje is nu 7 maanden en we gaan en staan waar we willen en neem hem ook overal mee na toe. Ben altijd zo buiten met 2 kids.

    Ben trouwens heel benieuwd na zijn naam. Mag ook in pm haha
    Lieve Fessia

    Bedankt voor je wensen.

    Nu gaat het veel beter maar in het begin bevond ik me toch in een zwart gat, wal hamdoelilah.

    Ben jij nog thuis of terug aan het werk?

    Ik ben uiteindelijk 1 week in het ziekenhuis gebleven.

    Zodra ik op computer ben laat ik je naam weten mr tot hiertoe niemand die de naam ooit heeft gehoord ;-) en hamdoelilah de naam daar waren we snel over eens.

    Maar ik heb nog steeds geen buggy. Ik kan maar niet kiezen dus dames nog eens een warme oproep...wat hebben jullie van buggy?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  14. #31784
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door LaiiLaa Bekijk reactie
    Zijn er hier mama's die twijfelen om wel/geen 2e kind te krijgen?
    Soms denk ik van ja leuk een broertje/zusje voor mijn zoontje erbij. Soms denk ik van lijkt me wel zwaar 2. Heb dat al soms bij 1.
    Mijn zoontje begint nu wat zelfstandiger te worden (is bijna 3) en met een baby begin je weer helemaal opnieuw..
    Het eerste jaar heb ik enorm getwijfeld. Maar we wouden wel een zusje/broertje voor ons zoontje. Is wel leuker dan alleen zijn en alleen spelen. Lijkt mij ook zwaar twee kinderen. Maar goed, dan heb je ook wat. Ik denk ook hoelanger je wacht, des te minder je een baby wilt. Herken mij helemaal in dat "opnieuw beginnen". InshaAllah kun jij de juiste keuze maken met je man om wel of niet voor een tweede te gaan.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  15. #31785
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Mabrouk olifantje met de babyboy
    Allah ie sleh inshaAllah
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.