1. #31891
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ja freya, ik wist wel dat het zo heftig kan zijn helaas. Heb veel diabetes type 2 om me heen. Veel verhalen van geamputeerde lichaamsdelen, of blindheid, of nieren falen. Allahihfad. Het is zeker niet niks. En laten voorop stellen dat een gezond gewicht met een gezonde levensstijl echt wel belangrijk is. Je moet ook geen sebab doen voor gevaarlijke ziektes en dergelijke.
    Maar naar woestijnroosje toe die nu al eenmaal in een bepaald gewicht zit en nu toch graag een baby wil, het is toch echt allemaal kansberekening. En aankomen zal ze, maar eraf halen kan ze ook als ze het wil. Tenminste, wil eerder zeggen dat een kinderwens niet van kilo's moet afhangen. Want idd dus, slank is ook niet alles.
    Maar is je vriendin nou slank of is ze gezond want dat zijn 2 verschillende dingen . Denk niet day je zomaar diabetes krijgt? Of misschien zit het in de familie.. je kan voller zijn en gezond zijn en slank maar toch diabetes hebben omdat het samen gaat vooral met suiker en eetgewoonten. Maar dit staat verder los van zwanger worden daar moet je zeker voor gaan en verder te allen tijd en proberen goed voor jezelf te zorgen ♡

  2. #31892
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Thanks Freya, appelcake en golden_nadoria, voor de bemoedigende advies. Zwangerschapsdiabetes heb ik ook 2x gehad. Bij de derde zwangerschap wonder boven wonder had ik geen, terwijl ik op mijn zwaarst was. Idd veel suiker is niet goed. Maar bij elke zwangerschap had ik veel drang naar zoetigheid, denk dat dat mijn valkuil is bij de zwangerschappen, ghair InchaAllah, mijn doel is is nu hopelijk om eerst 10 tot 15 kg af te vallen en er dan voor te gaan...en zoals Freya zei bewegen en gezond eten. ..ik wil een soort planning maken voor mezelf,hopelijk lukt het me.
    Probeer je zoetbehoeften op andere manieren te stillen. Denk aan pure chocolade (85%), dadels, nootjes of een mix daarvan. Een lekkere smoothie, iets bakken met minder suiker of vervangers. Ijs maken met fruit en yoghurt, dat soort dingen je hebt echt veel opties voor net iets betere keuzes. Chocomelk maken met amandelmelk, pure chocolade & wat zoetstof. Dit soort dingen stillen mijn trek. Hoe minder je eet hoe meer die behoefte afneemt

  3. #31893
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Probeer je zoetbehoeften op andere manieren te stillen. Denk aan pure chocolade (85%), dadels, nootjes of een mix daarvan. Een lekkere smoothie, iets bakken met minder suiker of vervangers. Ijs maken met fruit en yoghurt, dat soort dingen je hebt echt veel opties voor net iets betere keuzes
    Aah thanks hier heb ik wat aan. Zeer goede tips, ik ga verder opzoek naar nog meer zulke tips en suikervervangende producten en opslaan. Sowieso moet ik nog es een bloedonderzoek doen en suikertest daarna vliegen we er in

  4. #31894
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Aah thanks hier heb ik wat aan. Zeer goede tips, ik ga verder opzoek naar nog meer zulke tips en suikervervangende producten en opslaan. Sowieso moet ik nog es een bloedonderzoek doen en suikertest daarna vliegen we er in
    Had m nog aangevuld: chocomelk maken met amandelmelk, pure chocolade & wat zoetstof. Dit soort dingen stillen mijn trek. Hoe minder je eet hoe meer die behoefte afneemt

    Succes

  5. #31895
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Haha freya, vriendin is slank en ik dacht/denk ook gezond. Ze kan best van een gebakje genieten en eens naar de Mac gaan, maar normale levensstijl is toch echt gewoon gezonde maaltijden thuis met veel groentes enz. Maar ja, ik weet natuurlijk niet wat ze (haha stiekem) doet als de kinderen op bed liggen en ze eindelijk op de bank zit. Ze heeft net als ik 3 kleintjes, en weet van mezelf dat dat mijn valkuil is. De avond, rust...en een verwenmomentje voor mezelf. Nou, gezond is anders.

  6. #31896
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Had m nog aangevuld: chocomelk maken met amandelmelk, pure chocolade & wat zoetstof. Dit soort dingen stillen mijn trek. Hoe minder je eet hoe meer die behoefte afneemt

    Succes

  7. #31897
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Golden, zoontje is nog steeds een slechte slaper. Tegenwoordig heb ik toegegeven aan een matrasje bij ons op de kamer. Zo slaapt iedereen. Halverwege de nacht komt hij daarop liggen.

    Ach ja. Hij zal er oooooit mee stoppen.....hoop ik

  8. #31898
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Salaam dames.
    Was gisteren op controle. Had al 3 cm ontsluiting. Heb me laten strippen ook.
    Was eigenlijk goed te doen. Niet zo pijnlijk ofzo.
    Na een paar uur lichte weeen om de kwartier.
    En s nachts niet geslapen. Weet niet waarom kon gewoon niet. Heb wel wat slijmverlies gehad met bloed. En midden in de nacht eens een grote stuk slijmverlies.
    Maar nog steeds om de zoveel lichte weeen.
    Weet niet wat het juist is dan. Oefenweeen of begint het langzaamaan al.

  9. #31899
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Haha freya, vriendin is slank en ik dacht/denk ook gezond. Ze kan best van een gebakje genieten en eens naar de Mac gaan, maar normale levensstijl is toch echt gewoon gezonde maaltijden thuis met veel groentes enz. Maar ja, ik weet natuurlijk niet wat ze (haha stiekem) doet als de kinderen op bed liggen en ze eindelijk op de bank zit. Ze heeft net als ik 3 kleintjes, en weet van mezelf dat dat mijn valkuil is. De avond, rust...en een verwenmomentje voor mezelf. Nou, gezond is anders.
    En wat denk je van drinken.. of van pakjes, sausjes etc.. bv in woksaus zit ook enorm veel suiker, om maar iets te noemen.. dus ja you never know idd!

  10. #31900
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Salaam dames.
    Was gisteren op controle. Had al 3 cm ontsluiting. Heb me laten strippen ook.
    Was eigenlijk goed te doen. Niet zo pijnlijk ofzo.
    Na een paar uur lichte weeen om de kwartier.
    En s nachts niet geslapen. Weet niet waarom kon gewoon niet. Heb wel wat slijmverlies gehad met bloed. En midden in de nacht eens een grote stuk slijmverlies.
    Maar nog steeds om de zoveel lichte weeen.
    Weet niet wat het juist is dan. Oefenweeen of begint het langzaamaan al.
    Waqfa sahla inshaAllah! veel sterkte

  11. #31901
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    dames tot welke leeftijd mogen broer en zus samen slapen, weet iemand dat?? als in 2 persoonsbed naast elkaar..

  12. #31902
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    dames tot welke leeftijd mogen broer en zus samen slapen, weet iemand dat?? als in 2 persoonsbed naast elkaar..
    Tot hun 10e


    Kinderen van elkaar scheiden (meisjes en jongens) in hun slaapplaatsen wanneer ze tien jaar zijn. De Profeet Mohammed vzmh zei: “Draagt jullie kinderen op tot het gebed op hun zevende en tucht hen op hun tiende (als zij het gebed dan niet verrichten) en scheidt hun slaapplaatsen van elkaar.” (Abu Dawud & Sahih
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #31903
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    [QUOTE=Freya;134028719]dames tot welke leeftijd mogen broer en zus samen slapen, weet iemand dat?? als in 2 persoonsbed naast elkaar..[/QUOTE
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  14. #31904
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Tot hun 10e


    Kinderen van elkaar scheiden (meisjes en jongens) in hun slaapplaatsen wanneer ze tien jaar zijn. De Profeet Mohammed vzmh zei: “Draagt jullie kinderen op tot het gebed op hun zevende en tucht hen op hun tiende (als zij het gebed dan niet verrichten) en scheidt hun slaapplaatsen van elkaar.” (Abu Dawud & Sahih
    ah mn zoontje is volgend jaar al 10 ze hebben het zo fijn samen haha

  15. #31905
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    ah mn zoontje is volgend jaar al 10 ze hebben het zo fijn samen haha
    Ze mogen in principe wel op dezelfde kamer maar niet in hetzelfde bed.

    Vraag:
    De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “…en scheidt hun slaapplaatsen van elkaar.” Is het voldoende om ieder kind in een apart bed te laten slapen of moeten zij perse een eigen kamer hebben?

    Antwoord:
    Deze woorden van de Profeet (vrede zij met hem) zijn algemeen van aard en zijn dus van toepassing op zowel kinderen van dezelfde sekse als kinderen van verschillende sekse. Bij het scheiden van de kinderen is het voldoende om eenieder van hen een eigen bed te geven. Zij hoeven niet perse in aparte kamers te slapen.

    De reden waarom de slaapplaatsen van de kinderen van elkaar gescheiden dienen te worden is ter voorkoming van allerlei onkuisheden die zich tussen de kinderen kunnen voordoen.

    Shaykh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ