1. #33826
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Het meeste is al gezegt geweest.

    Voor de baby:
    - Velours pyjama, body met lange mouwen en mutsje voor net na de geboorte. Maat 50 en maat 56 want je weet niet hoe groot hij/zij is.
    - nog een body met lange mouwen en andere pyjama voor bij het verlaten vh ziekenhuis. +reserve setje indien baby heeft gespuugd of spuitluier had
    - als je nu bevalt zo een jas-pakje
    - maxi cosi en deken
    - verzorgingsproducten en luiers (al krijgen we in BE dit wel in het ziekenhuis dus even na vragen hoe het bij je ziekenhuis gaat)

    Voor jezelf,
    - makkelijk slaapkleedje om in te bevallen
    - een pyjama (kies voor een met knoopjes als je borstvoeding geeft), kamerjas, pantoffels voor na de bevalling (als je hoofddoek draagt is zo een turban-kapje heel makkelijk)
    - sportbh/bordtvoedingbh
    - kledij die wilt dragen om ziekenhuis te verlaten
    - toilet tas met kam, tandenborstel, tandpasta, handdoeken etc
    - afhankelijk van waar je bevalt zeep om je vanonder mee te wassen en dikke maandverbanden, sommige geven dat en andere moet je zelf meenemen.
    - schone kleren voor de vader (waarschijnlijk met corona mag hij niet snel eens naar huis?)
    - telefoon oplader
    - Sapjes, water, koekjes
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #33827
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Salaam ou alaikoum dames,

    Ik barstte in tranen uit op het moment dat er (weer) iemand zwanger is binnen de schoonfamilie en dit waar mijn schoonzus bij was. Schaamde me dood en voelde me echt rot erover, maar het was echt absoluut niet misgunnend, maar het was gewoon de confrontatie met mijn pijn.
    Gelukkig begreep mijn schoonzus het, maar dan ben ik toch bang dat ik niet goed omga met mijn beproeving.
    Hoop dat iedereen die dit ook mee heeft moeten maken, snel verblijd zal worden met kindjes in shaa Allah.

    Ben trouwens bezig met stomen en m’n cyclus te verlengen met de stoomkruiden van FANCT. Het werkt echt!! Ben daar echt heel blij mee, want het geeft me motivatie en een goed gevoel. M’n cyclus was namelijk altijd 24/25 dagen en heb het hamdoulillaah al 1 keertje kunnen verlengen tot 29 dagen. Ik denk, ben er eigenlijk van overtuigd, dat mijn klachten rondom m’n korte cyclus bijdragen aan mijn gezondheid en welgesteldheid, alleen voelt het ziekenhuis daar helaas helemaal niks voor. Dan maar op eigen been en via alternatieve geneeswijze.
    Daarnaast ben ik ook bezig met acupunctuur en ook daar heb ik echt resultaten geboekt, alhamdoulillaah.
    Dus voor eenieder die vragen heeft over wat ik doe en wat ik zoal heb onderzocht, let me know. Ik help echt heel graag.
    In de tussentijd ook gestopt met IUI, maar want ik wilde het even niet meer. Nu hebben ze me tijdens de evaluatie aangegeven dat ze m’n eileiders willen schoonmaken, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken.

  3. #33828
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Salaam ou alaikoum dames,


    Hoop dat iedereen die dit ook mee heeft moeten maken, snel verblijd zal worden met kindjes in shaa Allah.

    Ben trouwens bezig met stomen en m’n cyclus te verlengen met de stoomkruiden van FANCT. Het werkt echt!! Ben daar echt heel blij mee, want het geeft me motivatie en een goed gevoel. M’n cyclus was namelijk altijd 24/25 dagen en heb het hamdoulillaah al 1 keertje kunnen verlengen tot 29 dagen. Ik denk, ben er eigenlijk van overtuigd, dat mijn klachten rondom m’n korte cyclus bijdragen aan mijn gezondheid en welgesteldheid, alleen voelt het ziekenhuis daar helaas helemaal niks voor. Dan maar op eigen been en via alternatieve geneeswijze.
    Daarnaast ben ik ook bezig met acupunctuur en ook daar heb ik echt resultaten geboekt, alhamdoulillaah.
    Dus voor eenieder die vragen heeft over wat ik doe en wat ik zoal heb onderzocht, let me know. Ik help echt heel graag.
    In de tussentijd ook gestopt met IUI, maar want ik wilde het even niet meer. Nu hebben ze me tijdens de evaluatie aangegeven dat ze m’n eileiders willen schoonmaken, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken.
    Moge Allah jullie verblijden met een voldragen gezonde zwangerschap.
    Het is niet raar dat je een breakdown krijgt bij zulke berichten. Heeft niets met afgunst te maken gelukkig besef je dat zelf al.

    Jouw omgeving zal daar Inshallah alle begrip voor hebben.

  4. #33829
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Moge Allah jullie verblijden met een voldragen gezonde zwangerschap.
    Het is niet raar dat je een breakdown krijgt bij zulke berichten. Heeft niets met afgunst te maken gelukkig besef je dat zelf al.

    Jouw omgeving zal daar Inshallah alle begrip voor hebben.
    Shokran, Asfoureh.
    Ameen op je dua (L).

    Klopt, dat is ook zo. Het was gewoon zwangerschap nummer 8 binnen m’n omgeving en dus ook gewoon op dat moment de laatste druppel die de emmer liet overlopen.
    Ja, ik besef me dat zeker, want juist omdat ik het zelf meemaak, wens ik dit een ander nooit toe.
    M’n directe omgeving is heel chill hamdoulillaah, vooral m’n schoonmoeder die klaart mij gewoon soms

    Jouw profielnaam doet mij denken aan een Perzische prinses, haha.

  5. #33830
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Salaam ou alaikoum dames,


    Hoop dat iedereen die dit ook mee heeft moeten maken, snel verblijd zal worden met kindjes in shaa Allah.

    Ben trouwens bezig met stomen en m’n cyclus te verlengen met de stoomkruiden van FANCT. Het werkt echt!! Ben daar echt heel blij mee, want het geeft me motivatie en een goed gevoel. M’n cyclus was namelijk altijd 24/25 dagen en heb het hamdoulillaah al 1 keertje kunnen verlengen tot 29 dagen. Ik denk, ben er eigenlijk van overtuigd, dat mijn klachten rondom m’n korte cyclus bijdragen aan mijn gezondheid en welgesteldheid, alleen voelt het ziekenhuis daar helaas helemaal niks voor. Dan maar op eigen been en via alternatieve geneeswijze.
    Daarnaast ben ik ook bezig met acupunctuur en ook daar heb ik echt resultaten geboekt, alhamdoulillaah.
    Dus voor eenieder die vragen heeft over wat ik doe en wat ik zoal heb onderzocht, let me know. Ik help echt heel graag.
    In de tussentijd ook gestopt met IUI, maar want ik wilde het even niet meer. Nu hebben ze me tijdens de evaluatie aangegeven dat ze m’n eileiders willen schoonmaken, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken.
    Moge Allah jullie kinderwens vervullen <3
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #33831
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Salaam ou alaikoum dames.

    Heeft 1 van jullie het HSG-onderzoek laten doen?
    Ik ben een beetje zenuwachtig.

    Het is ons helaas nog niet gelukt zwanger te worden, dus dit is weer 1 van de stappen die we nu gaan nemen. Wie weet levert het wat op, in shaa Allah.

  7. #33832
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Salaam ou alaikoum dames.
    Wa alaykum salaam lieve Sheherazade,

    Ik heb geen persoonlijke ervaring met een HSG onderzoek, maar heb wel vaker gelezen dat het een positieve uitkomst had. Las iets ooit over dat er 2 manieren zijn. 1 met water en 1 met een andere stof. En het zou blijken dat bij het gebruik van die andere stof (ik weet niet meer welke substantie) dat je vermeerderd vruchtbaar kan zijn Allaahu alam.. nogmaals, ik weet er niet heel veel vanaf maar heb dit wel eens voorbij zien komen.

    Om nog even terug te komen op je reactie bovenaan deze pagina. Lieve lieve zuster, wat moet jij in een emotionele rollercoaster zitten. Aan de ene kant ben je superblij voor iemand en aan de andere kant is het emotioneel heel zwaar voor jou. Maar ook de mensen om je heen zullen begrijpen dat jouw tranen van verdriet geen blijk zijn van misgunning naar een ander persoon alhamdulilaah. Moge Allaah je zegenen met gezond nageslacht ameen ❤.

  8. #33833
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Moge ALLAH swt eenieder met een kinderwens kind(eren) schenken IN SHA ALLAH

  9. #33834
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Salaam ou alaikoum dames.

    @Nawal1991; Ameen op je dua.

    Nog steeds niet gelukt helaas bij ons. Het HSG onderzoek toentertijd heeft aangetoond dat mijn eierstokken al hamdoulillaah schoon zijn en er geen sporen zijn van enige blokkades. Dus dat is sowieso een zorg minder, ondanks dat ik niet iets te vrezen had. Maar goed ben blij het alsnog te hebben gedaan. De procedure zelf was zo gebeurd en pijnloos, de voorbereiding en het plaatsen van materiaal was voor mij de verschrikking.

    We blijven hopen, maar soms zo moeilijk. Khair in shaa Allah. Ik wens deze pijn echt niemand, niemand toe.

  10. #33835
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    [QUOTE=.Sheherazade.;134979668]Salaam ou alaikoum dames.

    @Nawal1991; Ameen op je dua.

    Nog steeds niet gelukt helaas bij ons. Het HSG onderzoek toentertijd heeft aangetoond dat mijn eierstokken al hamdoulillaah schoon zijn en er geen sporen zijn van enige blokkades. Dus dat is sowieso een zorg minder, ondanks dat ik niet iets te vrezen had. Maar goed ben blij het alsnog te hebben gedaan. De procedure zelf was zo gebeurd en pijnloos, de voorbereiding en het plaatsen van materiaal was voor mij de verschrikking.

    We blijven hopen, maar soms zo moeilijk. Khair in shaa Allah. Ik wens deze pijn echt niemand, niemand toe.[/QUOTE
    Zo jammer om te lezen moge Allah jullie, en een ieder die dat wenst, verblijden met een klein wondertje.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #33836
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Zo jammer om te lezen moge Allah jullie, en een ieder die dat wenst, verblijden met een klein wondertje.
    Allahouma Ameen (L).
    Shokran

  12. #33837
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Ya Rab, laat het deze maand raak zijn.

  13. #33838
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    21-06-2007

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Ya Rab, laat het deze maand raak zijn.
    Allahouma ameen, moge Allah je wens doen uitkomen

  14. #33839
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Ya Rab, laat het deze maand raak zijn.
    Ik gun het je zo erg meid. Stond er eigenlijk pas sinds een paar jaar echt bijstel dat het eigenlijk niet altijd vanzelfsprekend is. Onthoud dat dit echt een grote beproeving is en dat je het aankunt. Soms is het gwn de cultuur: ben je niet getrouwd dan wanneerrrrr. Ben je getrouwd wanneer komt de eerste kind etc. Krijg daar heel snel jeuk van❤️. In sha Allah ben je binnenkort zwanger, als er wat is of je wil iets kwijt pm en mag altijd.

  15. #33840
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Ya Rab, laat het deze maand raak zijn.
    InshAllah!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009