1. #33796
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Jaa nu moet je er idd 2 hebben. Succes haha. Wij hebben ook echt totaal andere smaak qua namen en vooral jongensnamen. Dus ben benieuwd.. vorige x besloten we pas na de bevalling.

    Alhamdoulilah dat de kwaaltjes minder zijn, en hopelijk helpt je kuur dan voel je je wss nog beter inshAllah.

    Ik heb nergens last van alhamdoulilah alsof ik niet zwanger ben. Vergeet het ook echt soms haha.

    Jaa klopt die onzekerheid de eerste periode en de spanning bij elke echo blijft toch. En bij mij lijkt het bij elke zwangerschap erger te worden. Ben zo dankbaar met 2 gezonde kids dat je meer besef hebt dat het ook anders kan zijn. Heb je dat ook of had je dat al bij de eerste en tweede? Was gister ook echt gespannen voor de echo, ondanks dat het een pretecho was. Zodra je hoort dat alles goed is en kloppend hartje is dat gevoel weer weg. Nu op na de 20 weken echo inshAllah.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Haha, dat is ook wel leuk langs een kant als je die vervelende kwaaltjes niet hebt. Ik kan niet wachten tot ik de baby voel bewegen. Dat gaat me ook meer geruststellen.

    Wat je zegt zo ervaar ik het ook, elke zwangerschap ervaar ik die onzekerheid erger, om gek van te worden.
    De eerste zwangerschap dacht ik echt aan niets en vond ik het zo zelfsprekend dat alles goed ging gaan, de tweede wist ik het pas met 10 weken dus die stress periode was veel korter.
    Maar deze zwangerschap denk ik echt aan alles wat kan misgaan. Mijn volgende echo is pas binnen 4 weken en af en toe schiet het door mij hoofd "oh nee wat als het hartje niet meer klopt"
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #33797
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Haha, dat is ook wel leuk langs een kant als je die vervelende kwaaltjes niet hebt. Ik kan niet wachten tot ik de baby voel bewegen. Dat gaat me ook meer geruststellen.

    Wat je zegt zo ervaar ik het ook, elke zwangerschap ervaar ik die onzekerheid erger, om gek van te worden.
    De eerste zwangerschap dacht ik echt aan niets en vond ik het zo zelfsprekend dat alles goed ging gaan, de tweede wist ik het pas met 10 weken dus die stress periode was veel korter.
    Maar deze zwangerschap denk ik echt aan alles wat kan misgaan. Mijn volgende echo is pas binnen 4 weken en af en toe schiet het door mij hoofd "oh nee wat als het hartje niet meer klopt"
    Ja precies, had dat ook zo. Eerste zwangerschap was alles leuk en nam het idd allemaal van zelfsprekend. 2e al meer zorgen en stress en nu nog meer idd. Denk ook wel normaal en herkenbaar voor andere. Maar teveel stressen is natuurlijk ook niet goed.

    InshAllah gaan die 4 weken snel om en blijft alles goed gaan!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  3. #33798
    MVC Lid

    Reacties
    122
    13-03-2016

    Vandaag poging 2.

  4. #33799
    MVC Lid

    Reacties
    3.617
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Vandaag poging 2.
    Hoop heel erg voor je dat het raak is. Stress is echt niet gezond dus probeer lekker te ontspannen ook al is dat natuurlijk moeilijker gezegd dan gedaan...
    Married and children!

  5. #33800
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door .Sheherazade. Bekijk reactie
    Vandaag poging 2.
    InshAllah is het raak!!! Lijkt me echt stressvol en spannend dat hele traject. InshAllah is het snel voorbij en wordt je verblijd met een gezonde zwangerschap. Hoeveel pogingen krijg je vergoed?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  6. #33801
    MVC Lid

    Reacties
    9.417
    26-12-2013

    Onderzoekers: baby's krijgen microplastics binnen via flesjes

    Baby's die de fles krijgen, slikken naar schatting iedere dag enkele miljoenen microplastics in. Dat concluderen Ierse onderzoekers in een nieuwe studie die deze maand gepubliceerd is in Nature Food. Hoe schadelijk is dat?

    Microplastics zijn kleine vezeltjes en stukjes plastic van hooguit een paar millimeter doorsnee. Ze ontstaan bijvoorbeeld wanneer plastic breekt of wordt verhit. Nu blijkt dat ze ook ontstaan als plastic flesjes voor babyvoeding met heet water worden gesteriliseerd, of als de voeding in het flesje met heet water wordt bereid.

    Dat microplastics voorkomen in voedsel en drinkwater was al bekend. Uit eerder onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO bleek dat volwassenen naar schatting 300 tot 600 microplastics per dag binnenkrijgen. "We worden er als mensen voortdurend aan blootgesteld. We eten, drinken en ademen microplastics", zegt Dick Vethaak, eco-toxicoloog bij kennisinstituut Deltares en hoogleraar aan de Vrije Universiteit.
    Topje van de ijsberg

    Het verschil tussen een paar honderd microplastics per dag en enkele miljoenen, waar baby's via plastic flesjes aan blootgesteld worden, is ontzettend groot. Dat komt volgens Vethaak met name door de manier van meten. "In de Ierse studie is gekeken naar deeltjes groter dan een micrometer. De aantallen die de WHO noemt zijn gebaseerd op grotere deeltjes. Je moet het zo zien: hoe kleiner je kunt meten, hoe meer microplastics je zult vinden."

    De studie naar plastic flesjes voor babyvoeding toont dus eigenlijk het topje van de ijsberg. "We zouden naar nog kleinere deeltjes moeten kijken. Naar plastic nanodeeltjes", aldus Vethaak. Zulke deeltjes zijn ongeveer even groot als virussen. Verder weten onderzoekers er nog weinig vanaf.



    Microplastics poep je over het algemeen weer uit.
    Eco-toxicoloog Dick Vethaak

    "Wat we wel weten is dat deze kleinere deeltjes waarschijnlijk gevaarlijker zijn dan de grotere microdeeltjes. Microplastics poep je over het algemeen weer uit. De nog kleinere plastic deeltjes zouden gemakkelijk membranen in darmen en longen kunnen passeren, in je bloedcirculatie kunnen belanden en mogelijk in bepaalde organen kunnen ophopen."

    Nederland is voorloper als het gaat om onderzoek naar microplastics. Wetenschapsfinancier ZonMw investeerde vorig jaar in vijftien deelonderzoeken naar de effecten van microplastics op de mens. Een nieuw samenwerkingsverband van onderzoekers en industriële partners is in de maak.

    Moeten ouders van jonge kinderen zich zorgen maken? De WHO zegt dat er op basis van eerder onderzoek geen aanwijzingen zijn dat microplastics in drinkwater een bedreiging vormen voor de volksgezondheid. Hoe dat zit met microplastics die jonge kinderen via babymelk uit plastic flesjes binnenkrijgen, is niet bekend. De WHO wil dat er onderzoek gedaan wordt naar de effecten op de gezondheid.

    Ook Vethaak pleit voor meer onderzoek. "Het is nog zoeken naar de juiste methodes om plastic deeltjes in ons bloed en organen aan te tonen. Als je niet weet of die deeltjes aanwezig zijn in het lichaam, is het moeilijk uitspraken doen over de gezondheidsrisico's."
    Niet schudden

    De Ierse wetenschappers raden ouders aan om melk niet in een plastic flesje te verhitten, maar op te warmen in een pannetje (en niet in de magnetron). Het advies is ook om melk pas in het flesje te doen als het is afgekoeld, en niet met het flesje te schudden.

    Een glazen flesje is een ander goed alternatief, zegt Vethaak. "Zoals mensen vroeger ook deden. In glazen flesjes zitten bovendien geen chemische stoffen die eruit kunnen lekken."

  7. #33802
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Salam 3aleykounna. Hoe gaat het nog met jullie dames. Inchallah verkeren jullie in goede gezondheid.

    Ik heb zo een last van mijn middelvinger, echt bizar, een stekende pijn die over heel m'n hand uitstraalt. Als ik bezig ben is het wel minder maar zodra ik m'n hand niet beweeg begint het. Als dit aanhoud morgen maar eens naar de verloskundige bellen.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  8. #33803
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salam 3aleykounna. Hoe gaat het nog met jullie dames. Inchallah verkeren jullie in goede gezondheid.

    Ik heb zo een last van mijn middelvinger, echt bizar, een stekende pijn die over heel m'n hand uitstraalt. Als ik bezig ben is het wel minder maar zodra ik m'n hand niet beweeg begint het. Als dit aanhoud morgen maar eens naar de verloskundige bellen.
    Ik had dit ook soebhanalah, alleen dan met mijn wijsvinger. Duurde ook heel lang maar nu ben ik er vanaf. Ook minder kracht in de hand/arm. Gaat het al wat beter?
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  9. #33804
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Ik had dit ook soebhanalah, alleen dan met mijn wijsvinger. Duurde ook heel lang maar nu ben ik er vanaf. Ook minder kracht in de hand/arm. Gaat het al wat beter?
    Wa 3aleykoum salam.
    Ja het gaat beter alhamdoulilah, ik slik een magnesium supplement nu.
    Volgens mijn huisarts houden we in de zwangerschap meer vocht op, komt door de hormonen, waardoor je krampen en gewrichtspijnen kan krijgen, en magnesium helpt daar tegen. Of het door die magnesium is allahou 3alem maar het is wel over nu.

    Als je het heel extreem hebt kan dat ook het carpaal tunnel syndroom zijn, als dat niet over gaat na de zwangerschap moet je het laten opereren. Hamdoulilah is 't ook over nu bij jou.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #33805
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Wat is de basis van kleertjes voor de eerste maanden? Ik heb 2 box pakjes in maat 50 voor de rest start ik met maat 56, vorige baby's waren 54 cm groot.

    Iemand ongeveer een idee wat je effectief nodig hebt? (aantal body's, broekjes, T-shirt lange mouwen, truitjes, pyjama's) Ik wil niet onnodig kopen maar ik wel wel genoeg hebben van alles.
    Voor ongeveer de eerste 2 à 3 maanden.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #33806
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Wat is de basis van kleertjes voor de eerste maanden? Ik heb 2 box pakjes in maat 50 voor de rest start ik met maat 56, vorige baby's waren 54 cm groot.

    Iemand ongeveer een idee wat je effectief nodig hebt? (aantal body's, broekjes, T-shirt lange mouwen, truitjes, pyjama's) Ik wil niet onnodig kopen maar ik wel wel genoeg hebben van alles.
    Voor ongeveer de eerste 2 à 3 maanden.
    Is denk ik echt heel verschillend..
    Mijn dochtertje en zoontje beide rond 38 weken geboren en 49cm. Bij beide duurde het ook 3/4 weken voor ze op geboortegewicht waren(3200gr) dus zaten ook exht wel lange tijd in maat 50. Zwommen ook in maat 50 in het begin. Maar jou kindjes 54cm dus dan idd niet veel 50 nodig waarschijnlijk.

    Ik heb gister toevallig de kleertjes van mn zoontje uitgezocht en heb meer dan 15 setjes per maat. Denk dat het wel genoeg is. Ook nog veel rompers korte mouwen omdat zoontje zomerkindje was. Maar ga die wel gewoon gebruiken. Ga nog wel paar nieuwe pakjes bijhalen maar gewoon in de sale.

    Die richtlijnen op inet met 3 of 4 pakjes per maat vind ik zelf altijd zo weinig haha. Dan blijf je wassen..Al doen we dat toch wel al met 2 kids nu haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  12. #33807
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Is denk ik echt heel verschillend..
    Mijn dochtertje en zoontje beide rond 38 weken geboren en 49cm. Bij beide duurde het ook 3/4 weken voor ze op geboortegewicht waren(3200gr) dus zaten ook exht wel lange tijd in maat 50. Zwommen ook in maat 50 in het begin. Maar jou kindjes 54cm dus dan idd niet veel 50 nodig waarschijnlijk.

    Ik heb gister toevallig de kleertjes van mn zoontje uitgezocht en heb meer dan 15 setjes per maat. Denk dat het wel genoeg is. Ook nog veel rompers korte mouwen omdat zoontje zomerkindje was. Maar ga die wel gewoon gebruiken. Ga nog wel paar nieuwe pakjes bijhalen maar gewoon in de sale.

    Die richtlijnen op inet met 3 of 4 pakjes per maat vind ik zelf altijd zo weinig haha. Dan blijf je wassen..Al doen we dat toch wel al met 2 kids nu haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Oh tbarkallah, ook best flinke kindjes.
    Bij mij waren ze direct te klein voor maatje 50. Zoontje heeft er een weekje ingekunnen en dochter was direct 56, zij was +4 kg met 39weken geboren.

    15 is toch wel heel veel nee?
    Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik al heb. Zo kan ik gerichter kopen.
    Ik wil ook naar de sale, naar de primark vooral maar mijn man wil niet zoals er corona is
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #33808
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Oh tbarkallah, ook best flinke kindjes.
    Bij mij waren ze direct te klein voor maatje 50. Zoontje heeft er een weekje ingekunnen en dochter was direct 56, zij was +4 kg met 39weken geboren.

    15 is toch wel heel veel nee?
    Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik al heb. Zo kan ik gerichter kopen.
    Ik wil ook naar de sale, naar de primark vooral maar mijn man wil niet zoals er corona is
    Jaa zou dan zeker geen 50 halen. 1 of 2 pakjes genoeg. 15 is wel veel, maar zitten ook broekjes en shirtjes enz tussen die ik niet zo snel aan doe. Heb ze wel bewaard maar bij zoontje pakte ik toch altijd mn favorieten/die fijn zaten en makkelijk aan gingen etc.
    Ik vind babykleding van pri niet zo fijn. Vooral rompers niet. Van zeeman en hema wel en vaak ook wel leuke dingen tussen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  14. #33809
    MVC Lid

    Reacties
    6.872
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Jaa zou dan zeker geen 50 halen. 1 of 2 pakjes genoeg. 15 is wel veel, maar zitten ook broekjes en shirtjes enz tussen die ik niet zo snel aan doe. Heb ze wel bewaard maar bij zoontje pakte ik toch altijd mn favorieten/die fijn zaten en makkelijk aan gingen etc.
    Ik vind babykleding van pri niet zo fijn. Vooral rompers niet. Van zeeman en hema wel en vaak ook wel leuke dingen tussen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Heb je nog kleertjes van je zoontje? Ik heb alles weggeven. Heb enkel nog liggen vanaf 2 jaar.
    Nog nooit baby kleren gekocht in de primark. Wat vind je er dan juist niet zo fijn aan? Ik dacht om daar pyjama's te kopen. Zo een 5 pack voor 12 euro dacht ik.
    Zeeman ga ik wel eens doen hier in de solden, we hebben een dicht bij in onze stad, die hebben idd fijne kleding, vervormt ook niet na het wassen. Ik heb ondertussen mijn lijstje gemaakt haha. Denk je dat het goed is zo? Ik ben echt een leek in kledij. Zoontje had ik veel te weinig gekocht (ik dacht dat een baby de hele dag in z'n pyjama lag ) en dochter had ik van mijn zus en schoonzus dr buurvrouw allemaal kledij gekregen dus had niets moeten kopen.

    Dit heb ik al:

    Maat 50-56
    Body: 3
    Pyjama: 6

    Maat 56
    Body: 4
    Pyjama: 1
    Setjes: 2

    Maat 62
    Body: 5
    Pyjama: 3
    Tshirt lange mouw: 2
    Gilet: 3
    Hemdje: 1
    Broek: 4

    Maat 68
    Body: 6
    Pyjama: 1
    Tshirt lange mouw: 2
    Hemd: 1
    Broek: 1
    Joggingbroek: 1

    Nog nodig:
    Maat 62
    Pyjama's: 3
    Tshirt lange mouw: 2
    Joggingbroek: 2

    Maat 68
    Pyjama's: 4 à 5
    T-shirt lange mouw: 2
    Gilet: 3
    Broek: 2
    Joggingbroek: 2
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #33810
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Heb je nog kleertjes van je zoontje? Ik heb alles weggeven. Heb enkel nog liggen vanaf 2 jaar.
    Nog nooit baby kleren gekocht in de primark. Wat vind je er dan juist niet zo fijn aan? Ik dacht om daar pyjama's te kopen. Zo een 5 pack voor 12 euro dacht ik.
    Zeeman ga ik wel eens doen hier in de solden, we hebben een dicht bij in onze stad, die hebben idd fijne kleding, vervormt ook niet na het wassen. Ik heb ondertussen mijn lijstje gemaakt haha. Denk je dat het goed is zo? Ik ben echt een leek in kledij. Zoontje had ik veel te weinig gekocht (ik dacht dat een baby de hele dag in z'n pyjama lag ) en dochter had ik van mijn zus en schoonzus dr buurvrouw allemaal kledij gekregen dus had niets moeten kopen.

    Dit heb ik al:

    Maat 50-56
    Body: 3
    Pyjama: 6

    Maat 56
    Body: 4
    Pyjama: 1
    Setjes: 2

    Maat 62
    Body: 5
    Pyjama: 3
    Tshirt lange mouw: 2
    Gilet: 3
    Hemdje: 1
    Broek: 4

    Maat 68
    Body: 6
    Pyjama: 1
    Tshirt lange mouw: 2
    Hemd: 1
    Broek: 1
    Joggingbroek: 1

    Nog nodig:
    Maat 62
    Pyjama's: 3
    Tshirt lange mouw: 2
    Joggingbroek: 2

    Maat 68
    Pyjama's: 4 à 5
    T-shirt lange mouw: 2
    Gilet: 3
    Broek: 2
    Joggingbroek: 2
    Jaa hij is bijna 2.5 en heb alles bewaard. Had ook pakjes met lange mouwen terwijl echt heel warm was toen en hij alleen in rompers lag dus alles zo goed als nieuw. Vind het alleen niet allemaal heel leuk meer maja ga het wel gebruiken gewoon.

    Rompers van primark vallen heel raar vind ik, de hals is heel groot. Die pyjamapakjes met voetjes er aan zijn wel ok. Had die dan bij mn dochtertje toen. Bij zoontje nooit gehaald of gewoon van zeeman.

    Ik zou nog wel wat rompers/body's halen in alle maten. En ook wat pakjes/pyjama's. Ik heb zelf tot maat 62 gesorteerd en daarna verder.

    Maar ik reken ongeveer 2 rompers per dag en 2 setjes kleding/pyjama. Mijn kindjes gaven ook wel wat terug dus dan weer verschonen etc. Ik haat het ook om tussen de schone was in de wasmand of droger te moeten zoeken na kledingstukken dus daarom altijd voldoende aanwezig voor het geval ik niet alles direct opvouw haha. Doe ik nu al niet dus laat staan dan.Maar heb nu nog niets gehaald voor de baby aangezien ik nog veel heb van zoontje.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009