1. #32296
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hoe zit jullie schema mbt voeding en drinken eruit die van mij als volgt hij is bijna 7 maanden:

    6:00: 180 ml melk, half uur later zijn ontbijten verschilt meestal wel stukjes brood met beetje boter of ei geroerbakt met olijfolie op stukjes brood
    Rond 10 uur: 1 fruitstukje hij vindt banaan lekker en water en melk een beetje
    Rond 12/1 zijn lunch: dit is heel divers hij heeft nog beetje moeite met brood dus geef ik hem beetje aardappel moet wortel of broccoli, of beetje rijst, of bloemkool en dan nog wat yoghurt.
    Middag rond 2 uur weer iets van fruit en melk 180ml
    Avond rond 16:30/17:00: aardappel met groente, vlees wil ik deze week mee beginnen, water soms danoontje of yoghurt erbij. En als hij gaaat slapen rond 19:00 zijn laatste 180 ml melk

    Tips, adviezen zijn welkom als ik nog iets
    Mis of iets anders kan doen..
    Het is wel een beetje veel masha allaah. Wil hij dit ook allemaal eten? 3 x groente/fruit en ook nog 1x brood. En dan 4 flessen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met flessen in combi met vaste voeding, maar lijkt me dat je kleine man een flinke eter is.

    Mijn dochter van bijna 11 maand krijgt nog borstvoeding, en 2x een fruit/groentehapje. Vlees geef ik haar nog niet echt regelmatig. Brood wil ze helaas niks van weten, maar dat had ik bij mijn zoontje ook altijd.

  2. #32297
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Nawal ik vind het ook een beetje veel inderdaad, maar jij kent de behoefte van je kindje het beste natuurlijk.

    Met 7/8 maanden zaten ze bij mij op bv/flesje. Ochtend vaak pap. Fruit als tussendoor. Snee brood mer boter als lunch. Middag meestal geen tussendoortje maar later vaak wel een stukje soepstengel of wat lepels yoghurt. En avond groente. Aardappel en rijst en zulke koolhydraten gaf ik weer een maand verder. Vlees en ei tegen 10 maanden. Ongeveer hoor. En met de tweede was ik wel wat sneller met de pot mee laten eten. 11 maanden deed ze eigenlijk wel volledig mee: we gingen op vakantie en was praktischer zo in een hotel.

  3. #32298
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Maar mashallah en allahislah! Moge hij altijd zon goede en makkelijke eter blijven haha!

  4. #32299
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Het is wel een beetje veel masha allaah. Wil hij dit ook allemaal eten? 3 x groente/fruit en ook nog 1x brood. En dan 4 flessen? Ik heb eigenlijk geen ervaring met flessen in combi met vaste voeding, maar lijkt me dat je kleine man een flinke eter is.

    Mijn dochter van bijna 11 maand krijgt nog borstvoeding, en 2x een fruit/groentehapje. Vlees geef ik haar nog niet echt regelmatig. Brood wil ze helaas niks van weten, maar dat had ik bij mijn zoontje ook altijd.
    Ja het gaat er allemaal in als hij niet meer wil schudt hij nee hahaha

    Ik ben blijven proberen met brood hij moest er ook niks van haha het gaat al wat beter zo was hij ook met wortel bleef proberen

  5. #32300
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Veel? Voor mijn gevoel niet hij s 7 maanden en zulke schema’s staan ook op het internet en cb zei is goed.. en ze zeiden drie hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes. Iedereen moet natuurlijk doen waar ze zich goed bij voelt. Ja hoop t ook in sha allah hoef geen kind dat niets wil eten beter vroeg geleerd haha

    11 maanden haha dan eet hij met ons mee in sha allah. Dat kreeg hij bij 4 maanden/5 2 x groente of fruithapje.

  6. #32301
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Vind het ook veel maar ja elk kind is anders en als hij daar behoefte aan heeft why not.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #32302
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Voor de mama's die met een baby van 6 maanden naar Marokko zijn gegaan.

    Op wat moet je letten? Zeker meenemen? Of zeker niet doen.

    Alvast bedankt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  8. #32303
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Voor de mama's die met een baby van 6 maanden naar Marokko zijn gegaan.

    Op wat moet je letten? Zeker meenemen? Of zeker niet doen.

    Alvast bedankt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Ik had voor de zekerheid ors mee en iets tegen insectenbeten. Paracetamol en thermometer.

    Maar ik had eerlijk gezegd niets nodig van dat.

    Een buggy is wel een must of draagdoek als je daarvan bent, en sowieso liever meer kleertjes mee dan te weinig, omdat je mss niet altijd even makkelijk kan wassen als in je eigen huis.

  9. #32304
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Voor de mama's die met een baby van 6 maanden naar Marokko zijn gegaan.

    Op wat moet je letten? Zeker meenemen? Of zeker niet doen.

    Alvast bedankt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Petje/hoedje tegen zon. Paracetamol zetpilletjes. Iets tegen diarree. Maar zn water voor melk of voeding gewoon goed koken. Ook flessewater. Zonnebrand. Buggy en zo n 'doekie', dat ding heet zo, die je aan buggy bevestigt tegen zon. Vond ik echt handig.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #32305
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    @olifantje fruit zonder schil geven / water vn fles /dhor tijd buiten vermijden
    Veel rompertje ...natuurlijk genieten

  11. #32306
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Voor de mama's die met een baby van 6 maanden naar Marokko zijn gegaan.

    Op wat moet je letten? Zeker meenemen? Of zeker niet doen.

    Alvast bedankt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Goede buggy die niet te groot is en makkelijk plooit. Met parasol of doek erover.
    Muggenspray, zetpillen, zonnecrème factor 50, petje of hoedje, als je met de auto gaat en je hebt geen airco in Maroc zou ik ook n ventilator mee nemen. Fopspeen en flesjes indien nodig.
    Verder genoeg kleertjes.
    En als je baby flesvoeding krijgt altijd flessenwater gebruiken daar.

    We gingen vorig jaar met de auto had ook een halfopen tent mee en matjes en en parasol voor op het strand.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #32307
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    Heb opeens last vn bekkeninstabiliteit
    Echt vreemd
    In mijn zwangerschap had ik er wel last vn
    Na zw stopte het

  13. #32308
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Zeevis Bekijk reactie
    @olifantje fruit zonder schil geven / water vn fles /dhor tijd buiten vermijden
    Veel rompertje ...natuurlijk genieten
    Waarom geen schil? Daar zitten de meeste vitamines in toch?

  14. #32309
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Waarom geen schil? Daar zitten de meeste vitamines in toch?
    Ik denk misschien omdat ze het wassen met kraantjes water?
    Zelf heb ik er nooit op gelet. Maar ze lusten ook alleen maar banaan
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #32310
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik denk misschien omdat ze het wassen met kraantjes water?
    Zelf heb ik er nooit op gelet. Maar ze lusten ook alleen maar banaan
    Ik zie dat in Marokko heel veel, dat fruit wordt geschild. Zo zonde vind ik dat haha! Ze gooien het beste deel weg.

    Maar kan inderdaad of wellicht wordt het groente en fruit daar veel besproeid.