1. #32131
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Mijn zoontje heeft dit dus ook.. als ik hem yoghurt geef of biologische kinderkwark heeft hij echt last van krampjes etc. Sowieso wel gevoelig vanaf ze geboorte al last en moeite met zijn stoelgang maar ginf afgelopen maandjes stuk beter En nu met yoghurt weer hele erge last. Dus ook meegestopt. Is bijna 11 maandjes dus probeer het met 1 jaar weer. Krijgt verder bv en heeft ook wel eens kv gehad en reageerd daar wel gewoon goed op. Laatst ook normale Melk gegeven en reageerd daar ook goed op. Alleen yoghurt en kwarkjes dus niet....
    Oh meskin, inchallah groeit hij erover.
    Bij mij was het als ik zelf iets van yoghurt at dat zij hele erge krampjes kreeg. Ik gaf enkel borstvoeding. Toen ze hapjes begon te eten ook eens yoghurt geprobeert en ja hoor... Ook krampjes.
    Ze is nu 2jaar gepasseerd en nu kan ze het wel eten alhamdoulilah.
    Ik wist het vroeger niet dat lactose krampjes kan geven.
    Fruitsap uit een pak kan ook krampjes geven (als je borstvoeding geeft) dat wist ik ook niet.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #32132
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Groente/fruitpap... Blij dat ik er vanaf ben. Had een moeilijk jongetje in huis haha.

    Mijn 5 jarig zoontje vroeg me recent hoe 't zou zijn als we met 7 personen thuis wonen.

    Ik zei... Hoe kom je aan 7? We zijn nu met 5?

    Hij: Ah Ja mama. 2 baby's erbij hè.

    Ik: Maar mama wil geen baby's meer. Is genoeg hoor. Ik heb al 3 kindjes.

    Hij: Maar ik wil nog baby's. Weet je wat? Ik vraag dat wel aan Allaah. Die gaat wel baby in jouw buik doen.

    Daar stond ik dan met een vol tanden.
    Aaahh wat schattig. Moge Allah hem beschermen. Sebiet ben je terug zwanger wie weet

    Hier willen ze ook graag een babytje, ze vragen vaak wanneer er eindelijk baby in mijn buik komt. Heb 2 boys, en al hun vriendjes hebben zusjes, ze willen dolgraag een zusje, denk ook omdat ze hun speelgoed niet willen delen

  3. #32133
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Dames

    Dank jullie wel voor jullie hulp/advies.

    Heb een bordje en lepeltje gekocht. Maandag gaan we eraan beginnen.

    Het wordt wortel met zoete aardappel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #32134
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Hoe bouw je het eten vanaf 6 maanden op? Iemand een schemavoorbeeld en wanneer maak je het eten wat groffer?

  5. #32135
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hoe bouw je het eten vanaf 6 maanden op? Iemand een schemavoorbeeld en wanneer maak je het eten wat groffer?
    Salaam alaykum

    Je kunt een kijkje nemen bij www.kindengezin.be staan veel goeie adviezen betreft voeding voor kinderen ect.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #32136
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van stukjes brood, die van mij kokhalst letterlijk alles naar boven ook al doop ik het in melk of thee....

    Iemand tips of gwn even over een week weer proberen?

  7. #32137
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van stukjes brood, die van mij kokhalst letterlijk alles naar boven ook al doop ik het in melk of thee....

    Iemand tips of gwn even over een week weer proberen?
    Met 7/8 maanden ergens geloof ik en dan een korstje om op te sabbelen enzo.

  8. #32138
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Met 7/8 maanden ergens geloof ik en dan een korstje om op te sabbelen enzo.
    Dank je heb je aantal vragen gepmd

  9. #32139
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Ik heb nooit de papjes grover gemaakt. Altijd gemixt. En als we aten en ik zag dat ze wouden proeven gaf ik hun kleine stukjes. Als ik dan zag dat het voldoende was liet ik de papjes weg.
    Juist banaan gaf ik al vroeg zo uit het handje, denk n maand of 6.
    En koekjes ook al vanaf 6 maand
    Heeft je kleine al tandjes nawwal? Hij/zij is ook nog maar 6 maand mss over n maandje nog eens proberen?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #32140
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik heb nooit de papjes grover gemaakt. Altijd gemixt. En als we aten en ik zag dat ze wouden proeven gaf ik hun kleine stukjes. Als ik dan zag dat het voldoende was liet ik de papjes weg.
    Juist banaan gaf ik al vroeg zo uit het handje, denk n maand of 6.
    En koekjes ook al vanaf 6 maand
    Heeft je kleine al tandjes nawwal? Hij/zij is ook nog maar 6 maand mss over n maandje nog eens proberen?
    Nee nog niet

  11. #32141
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Nee nog niet
    Ik zou gewoon nog wachten met brokjes en stukjes brood, en elke dag proberen groentepap te geven tot dat goed gaat.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #32142
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Dank je fruit en groentehapjes gepureerd gaat zonder moeite

  13. #32143
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Lang niet geweest hier. Hoe gaat het met de nieuwe mama's? En proficiat aan de nieuwe zwangeren, moge Allah jullie een vlotte zwangerschap en bevalling geven, en jullie zegenen met een mooi, schattig en gezonde babytje. Hier nog steeds niet zwanger, maar wil er niet te lang meer mee wachten ook, ghair InchaAllah, hoop gewoon dat ik snel van mijn angsten en weswes verlost word, alhamdolilah waha.

    Nawal, mijn oudste had ook veel tijd nodig vooraleer ik met brood of brokjes was begonnen. Zolang hij er niet klaar voor was, mixte ik nog zijn voeding. Denk ongeveer tussen 9 en 10 maanden lukte het heel goed. Elk kind is anders, de jouwe komt er ook wel. Bij mijn 2de ging het vroeger, tussen 7 en 8 maanden at hij brokjes enz..maak je niet te veel zorgen, komt allemaal goed

  14. #32144
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Lang niet geweest hier. Hoe gaat het met de nieuwe mama's? En proficiat aan de nieuwe zwangeren, moge Allah jullie een vlotte zwangerschap en bevalling geven, en jullie zegenen met een mooi, schattig en gezonde babytje. Hier nog steeds niet zwanger, maar wil er niet te lang meer mee wachten ook, ghair InchaAllah, hoop gewoon dat ik snel van mijn angsten en weswes verlost word, alhamdolilah waha.

    Nawal, mijn oudste had ook veel tijd nodig vooraleer ik met brood of brokjes was begonnen. Zolang hij er niet klaar voor was, mixte ik nog zijn voeding. Denk ongeveer tussen 9 en 10 maanden lukte het heel goed. Elk kind is anders, de jouwe komt er ook wel. Bij mijn 2de ging het vroeger, tussen 7 en 8 maanden at hij brokjes enz..maak je niet te veel zorgen, komt allemaal goed

    Dank je wel! Haha stress heb ik echt snel

  15. #32145
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Dank je wel! Haha stress heb ik echt snel
    Hahaha, I dont blame you, was net zoals jij bij mijn eerste. Ik wilde alles goed en perfect doen. En als iets niet lukte, voelde ik me een slechte moeder. Maar gelukkig maakte ik snel een klik. Ik keek gewoon naar wat mijn kind wou en wanneer hij er klaar voor was. Als moeder kun je enkel je kind steunen hierin en niet pushen. Gelukkig ging het bij mijn 2de heeel vlotjes allemaal