1. #31876
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    De laatste loodjes zijn altijd het zwaarst. Zeker als je nog de zorg hebt voor andere kleintjes. Dan heb je die mentale rust zeg maar niet. Maar je bent er bijna inchallah

    Gewoon bespreken met je verloskundige. Meestal doen ze het wel hoor als je echt niet meer kunt.
    Die collega vertelde me toen dat het niet pijnlijk is maar gewoon een ambetant gevoel. Voelt gewoon zo als hoe ze controleren hoeveel opening je hebt.
    Ja echt wel zwaar. Echt niet gemakkelijk met nog kids.

    Oh stelt me wel wat gerust als het ongeveer hetzelfde is als toucheren..

  2. #31877
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Ik gewoon, moge Allah het voor jouw gemakkelijk maken, wat je ook beslist, moge Allah jouw een spoedig en vlotte bevalling geven en een prachtig gezonde baby.
    Ameen.
    Hoe gaat het met jou?

  3. #31878
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Golden gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws zeg. Inshallah een voldragen en gezonde zwangerschap, bevalling en kind!


    Ikgewoon, ik heb laten strippen bij dochter. Was al 40 weken. Vrijdag gedaan en zondag bevallen. Maar vk zegt, als je bevalt binnen 24u dan komt het door het strippen. Anders was het gewoon tijd om te bevallen.
    Ik was best angstig voor het strippen, maar nee niet nodig. Je voelt het maar doet geen zeer. Je hebt al ontsluiting dus in feite zou het kunnen. Gewoon overleggen. Inshallah zal het je helpen, zo zwaar de laatste loodjes.
    Gaat wel snel dan. Begon het normaal dan de weeen bij jou ?

  4. #31879
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Hoe gaat het hier met de kersverse mama's en hun babytjes? En hoe gaat het met de zwangeren? Lange tijd niet geweest. Na mijn miskraam afgelopen mei denk ik dat we voor een derde zullen gaan inchaAllah, door angst en twijfels durfde ik niet zo goed. Had/Heb last van weswes. Ook ben ik wat ongerust over mijn overgewicht...ben nog nooit zo zwaar geweest als nu en ben bang dat het mijn zwangerschap beïnvloed.. ghair InchaAllah.
    Was al aan het typen. Jij was samen met mij zwanger vorig jaar. Ongeveer dan eh.
    Ik had eerst een miskraam nadien jij dacht ik.
    Hoe ver was je toen? Moga Allah swt jullie verblijden in sha Allah met een kleintje.

  5. #31880
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ameen.
    Hoe gaat het met jou?
    Gaat goed elhamdolilah, beter elhamdolilah spannende dagen voor jouw zeg, weet je al wat je krijgt?

  6. #31881
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Was al aan het typen. Jij was samen met mij zwanger vorig jaar. Ongeveer dan eh.
    Ik had eerst een miskraam nadien jij dacht ik.
    Hoe ver was je toen? Moga Allah swt jullie verblijden in sha Allah met een kleintje.
    Ja klopt idd, we waren samen zwanger, en ook samen miskraam. Ik was ongeveer 10 weken dacht ik. Ameeen lieverd, bedankt

  7. #31882
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Woestijn, ik zit nu ook wel tegen de 3 cijfers aan hoor maar intussen wel 35 weken zwanger. Hoop dat er straks iig 15 kilo weer afgaat. Geen angst hebben joh voor het aankomen. Kan me heel goed voorstellen dat je wel hebt hoor, ik ben ook mijn hele leven aan het vechten tegen de kilo's. Maar als je graag een kindje wil, komen en gaan de kilo's echt wel vanzelf inshallah. Je krijgt er een leven voor terug. Wat freya al zegt, eer gezond en beweeg voldoende voor jezelf in het algemeen. Inshallah komt het dan goed.

    Mij wilden ze overigens ook diabetes soort van aanpraten, want ik had best veel vruchtwater steeds en grote kindjes. Icm overgewicht moest het wel door zwangerschapssuiker komen. Heb me weken achtereen lek laten prikken maar stabiele en mooie waardes. Freyas zus heeft het helaas niet getroffen. Vriendin van me is toonbeeld van slank en met alle zwangerschappen heeft ze zwangerschapssuiker.

  8. #31883
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Mabrouk. Moge Allah je een voldragen zwangerschap schenken inchallah.
    Ik hou van je onderschrift!
    Amien, dankje wel! ♡

    @appelcake dankje wel. Hoop het ook allemaal. Insgelijks voor jou, je mag alweer bijna 36 weken alweer lees ik mashaAllah. Hoe gaat het met je zoontje doet hij het al iets beter met slapen?
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  9. #31884
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ikgewoon, de avond na het strippen was het heel onrustig in mijn buik. Krampen en gingen over naar weeen naar mijn idee. Kwamen ook regelmatig en zat een stijgende lijn in en namen weer af. Maar zette niet door. Uurtje of 4 en toen stopte alles. En zondag werd ik weer wakker met dezelfde krampen maar dacht er niks van want ja al eerder loos alarm. Maar toen beetje bloedverlies erbij gehad. Gebeld met ziekenhuis en mocht gelijk komen. Einde van de dag was dochter er hamdulilah.

    En voelt idd als toucheren, alleen voel je wel dat ze haar vingers beweegt. Dat is gewoon een naar gevoel maar niet pijnlijk.

  10. #31885
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door woestijnroosje1 Bekijk reactie
    Hoe gaat het hier met de kersverse mama's en hun babytjes? En hoe gaat het met de zwangeren? Lange tijd niet geweest. Na mijn miskraam afgelopen mei denk ik dat we voor een derde zullen gaan inchaAllah, door angst en twijfels durfde ik niet zo goed. Had/Heb last van weswes. Ook ben ik wat ongerust over mijn overgewicht...ben nog nooit zo zwaar geweest als nu en ben bang dat het mijn zwangerschap beïnvloed.. ghair InchaAllah.
    Het is ook gewoon een beetje pech..
    maar een gezond gewicht is wel belangrijk voor jezelf en voor je zwangerschap
    Ik ben zelf heel wat aangekomen na mijn eerste kind en na de bv periode 16kilo afgevallen. Wat ik deed is meer bewegen en meer salades/groenten en koolhydraten arm en daarna gewoon iets minder koolhydraten opscheppen zoals rijst/aardappel/pasta. Hielp goed. Maar je moet het wel echt willen. Misschien helpt het jou wel als je 5-10 kilo afvalt om gerust een nieuwe zwangerschap aan te gaan. Ik wens je een voldragen zwangerschap inshaAllah en hoop dat je nooit meer een mk zal meemaken.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  11. #31886
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ikgewoon, de avond na het strippen was het heel onrustig in mijn buik. Krampen en gingen over naar weeen naar mijn idee. Kwamen ook regelmatig en zat een stijgende lijn in en namen weer af. Maar zette niet door. Uurtje of 4 en toen stopte alles. En zondag werd ik weer wakker met dezelfde krampen maar dacht er niks van want ja al eerder loos alarm. Maar toen beetje bloedverlies erbij gehad. Gebeld met ziekenhuis en mocht gelijk komen. Einde van de dag was dochter er hamdulilah.

    En voelt idd als toucheren, alleen voel je wel dat ze haar vingers beweegt. Dat is gewoon een naar gevoel maar niet pijnlijk.
    Oh oké. Shoukran.
    Zal het ook vragen morgen om dit te doen. Ben wel 38 weken.
    Bij 36 weken zei ze uit het niets ja we kunnen nu wel nie inleiden want het is te vroeg. Pas bij 38 weken.
    Ik zei toen ja dat wil ik ook helemaal niet inleiden.
    Maar strippen overweeg ik wel.
    Zal wel zien wat er is morgen. Als ik meer opening heb ofzo. Heb dat gevoel wel dat ik meer dan 2 cm heb nu. Of is een gedachte die ik zou willen hihi.

  12. #31887
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Woestijn, ik zit nu ook wel tegen de 3 cijfers aan hoor maar intussen wel 35 weken zwanger. Hoop dat er straks iig 15 kilo weer afgaat. Geen angst hebben joh voor het aankomen. Kan me heel goed voorstellen dat je wel hebt hoor, ik ben ook mijn hele leven aan het vechten tegen de kilo's. Maar als je graag een kindje wil, komen en gaan de kilo's echt wel vanzelf inshallah. Je krijgt er een leven voor terug. Wat freya al zegt, eer gezond en beweeg voldoende voor jezelf in het algemeen. Inshallah komt het dan goed.

    Mij wilden ze overigens ook diabetes soort van aanpraten, want ik had best veel vruchtwater steeds en grote kindjes. Icm overgewicht moest het wel door zwangerschapssuiker komen. Heb me weken achtereen lek laten prikken maar stabiele en mooie waardes. Freyas zus heeft het helaas niet getroffen. Vriendin van me is toonbeeld van slank en met alle zwangerschappen heeft ze zwangerschapssuiker.
    Slank staat ook niet gelijk aan gezond, dat is wat velen vaak denken. Diabetes type 2, in zwangerschap en daarbuiten heeft grotendeels wel te maken met je levensstijl en eetgewoonten en bij mn zus bijvoorbeeld klopt dat ook gewoon. Te veel zoet, te veel koolhydraten, teveel suikers gewoon is echt funest voor je.. zag toevallig gisteren op 24kitchen nog Jamie in de strijd tegen suikers in de UK en het ging over diabetes type 2, hij was in het ziekenhuis waar mensen gewoon voeten hadden moeten amputeren, zelfs een been moeten amputeren van mensen met diabetes type 2 die daar te laat achter kwamen..en ze waren ook niet allemaal perse super dik maar wel allemaal een slechte levensstijl met veel suiker. Wist ik trouwens ook helemaal niet dat het zo heftig kon worden!

  13. #31888
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Oh had je reactie zelfs over het hoofd gezien.
    Is het dan nog iets natuurlijks? Eigenlijk een domme vraag van mij. Maar is het als toucheren? Begint het op gang dan als een gewone bevalling. Of is er een verschil?
    naja je helpt het gewoon een beetje op gang, heeft ook alleen zin als er idd al ruimte en beweging is zegmaar.. de rest was gewoon hetzelfde. Ik werd zo iets van 1u gestript dacht ik en rond 5u begonnen de weeën en die avond bevallen. Ik was wel al 40+5
    en idd tis zoiets en dan nog ff ronddraaien met de vingers haha, niet fijn natuurlijk maar niet pijnlijk ofzo

  14. #31889
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ja freya, ik wist wel dat het zo heftig kan zijn helaas. Heb veel diabetes type 2 om me heen. Veel verhalen van geamputeerde lichaamsdelen, of blindheid, of nieren falen. Allahihfad. Het is zeker niet niks. En laten voorop stellen dat een gezond gewicht met een gezonde levensstijl echt wel belangrijk is. Je moet ook geen sebab doen voor gevaarlijke ziektes en dergelijke.
    Maar naar woestijnroosje toe die nu al eenmaal in een bepaald gewicht zit en nu toch graag een baby wil, het is toch echt allemaal kansberekening. En aankomen zal ze, maar eraf halen kan ze ook als ze het wil. Tenminste, wil eerder zeggen dat een kinderwens niet van kilo's moet afhangen. Want idd dus, slank is ook niet alles.

  15. #31890
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Thanks Freya, appelcake en golden_nadoria, voor de bemoedigende advies. Zwangerschapsdiabetes heb ik ook 2x gehad. Bij de derde zwangerschap wonder boven wonder had ik geen, terwijl ik op mijn zwaarst was. Idd veel suiker is niet goed. Maar bij elke zwangerschap had ik veel drang naar zoetigheid, denk dat dat mijn valkuil is bij de zwangerschappen, ghair InchaAllah, mijn doel is is nu hopelijk om eerst 10 tot 15 kg af te vallen en er dan voor te gaan...en zoals Freya zei bewegen en gezond eten. ..ik wil een soort planning maken voor mezelf,hopelijk lukt het me.