1. #31636
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Bij mij hielp karnemelk bij maagzuur, dronk de 1e 2 zwangerschappen liters totdat ik moest minderen van vk ivm ijzeropname. Bij 3e was er een uitvinding verkrijgbaar bij apotheek weet niet meer hoe t heet, dik zoetig wit substanstie. Geen gaviscon etc.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  2. #31637
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Antagel. Werkt als een tierelier tegen maagzuur. Bij alle zwangerschappen gebruikt en moet nu weer gaan halen merk ik.

    Ochtend, nog niet begonnen. Merk dat ik het nog steeds uitstel; vandaag niet want bezoek, morgen niet want gaan op bezoek. Waarheid is dat ik er echt tegenop zie, ervaring met eerdere 2 x proberen.

    M&m's! Wat een goede tip! Hier ook kind gek op. Ik zie dat eerder werken als een sticker. Ga ik ook inzetten inshallah.

    Maar deze vakantie komt er een start. Moet. Inshallah.

  3. #31638
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    O en mashallah ochtend!! Super gedaan! Dag 2 al zonder ongelukjes, je bent de beste haha. Inshallah alleen maar vooruitgang en idd straks ook de nacht erbij. Super hoor!

  4. #31639
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Slaap.... Zo wisselend hier. Afgelopen nacht weer uren wakker geweest. Zoon heeft dat vanaf 8 maanden zo ongeveer opeens ontwikkeld. Wordt wakker in de nacht en besluit geen slaap te hebben. Eerst hebben we het op tanden gegooid. Toen op slaap overdag te veel. Maar intussen (bijna 3j) heeft hij heel zijn melkgebit en geen slaapjes overdag en toch... Van 1 tot 3 vannacht. Relatief kort en gunstige tijd. Vaak van 2 tot 6 gehad ofzo en dan om 8u weer vol energie wakker. En als hij snachts niet wakker werd en bleef, was het altijd 6/6.30u max. Nu bij een goede hele nacht tot 7.30u

    En in periodes dat het weer goed gaat, slaapt zoon van 19.30/20.00 tot 8.30u. Laatste stuk bij ons in bed, altijd. Dochter (13 maanden) slaapt, als er niks is als ziek ofzo, van 19.00 tot 9u. Aan 1 stuk in eigen bed. Het kan dus wel!

  5. #31640
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salam dames.
    Hoe oud zijn jullie kindjes en wanneer gaan ze savonds slapen tot hoe laat s morgens?
    De mijne zijn 2 en bijna 4, ze zijn altijd om 5u45 - 6u00 wakker.
    Ik ben echt gesloopt, 't is al jaren geleden dat ik eens tot 9u heb kunnen slapen.
    Ze gaan slapen om 19u - 19u30, maar zelf als ze later slapen zijn ze nog zo vroeg op.
    Mijn kids van 9 maanden, 2 en 5 gaan om 19:00 naar bed en mijn oudste van 9 gaat tussen 19:30 en 20:00 naar bed. Het probleem hier is dat de 2 middelste bij elkaar slapen en elkaar dus wakker maken. We hebben een tijd gehad dat dit om 6 uur was. Maar de laatste 2 weken is dit rond 7 uur. Ik ben ze aan het leren om in hun kamer te blijven tot mamma opstaat maar de zijn nogal luidruchtig haha waardoor mijn oudste en de baby wakker worden. 9 uur zit hier echhhht niet in haha. Dat is luxe johh!

    En eerlijk? Ik heb liever mijn avond lekker rustig dan iets langer slapen 's ochtends. Ik geniet echt van mijn avonden. Zeker nu ook de baby goed slaapt alhamdulilaah.

  6. #31641
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Goed zeg ochtendmens Allaahuma bareek ameen! Ik moet er ook aan beginnen maar geen zinnn pff

  7. #31642
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Hier slapen ze ook samen en maken ze elkaar ook vaak wakker. Soms zie je dat een van de 2 echt nog moe is.
    Maar khair, sabr Inchallah. Denk dat het vanaf 6 jaar ofzo wel beter word zeker?
    Ben allesinds niet alleen zie ik, dacht dat ik de enigste was haha mijn zus haar kindje slaapt altijd tot 8u38
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  8. #31643
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Hier slapen ze ook samen en maken ze elkaar ook vaak wakker. Soms zie je dat een van de 2 echt nog moe is.
    Maar khair, sabr Inchallah. Denk dat het vanaf 6 jaar ofzo wel beter word zeker?
    Ben allesinds niet alleen zie ik, dacht dat ik de enigste was haha mijn zus haar kindje slaapt altijd tot 8u38
    Nou mijn oudste is 9 en die word ook echt max 8 uur wakker uit zichzelf helaas haha. Als ze gaan puberen dan gaan ze lang slapen haha. Het hoort er wel echt bij.

    Wat je wel kan doen is ze aanleren in hun kamer te blijven. Je hebt daar van die klokken voor maar je kan ook zelf zoiets maken als je goed bent in knutselen. Dan leer je ze tot een bepaalde kamer in hun kamer te blijven.

    Mijn 2 jongens zijn vanochtend vroeg wakker geworden en zijn heel sneaky de kamer van mijn oudste binnen gegaan en hebben haar slijm gepakt pffff zo stout!!!

  9. #31644
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Nou mijn oudste is 9 en die word ook echt max 8 uur wakker uit zichzelf helaas haha. Als ze gaan puberen dan gaan ze lang slapen haha. Het hoort er wel echt bij.

    Wat je wel kan doen is ze aanleren in hun kamer te blijven. Je hebt daar van die klokken voor maar je kan ook zelf zoiets maken als je goed bent in knutselen. Dan leer je ze tot een bepaalde kamer in hun kamer te blijven.

    Mijn 2 jongens zijn vanochtend vroeg wakker geworden en zijn heel sneaky de kamer van mijn oudste binnen gegaan en hebben haar slijm gepakt pffff zo stout!!!
    Ja dat bedoel ik eigenlijk dat ze vanaf 6jaar ofzo toch rustig in hun kamer kunnen blijven tot 8u30 - 9u. Nu is dat nog mission impossible bij mij haha.

    Oh nee zo sneaky, echte partners in crime haha
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #31645
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Je hoeft geen speciale klok te kopen, zo'n timer die je in het stopcontact stopt is ook goed. Dan springt op je ingestelde tijd het lampje aan.

    Hier een hele goede nacht gehad hamdulilah. Allebei zonder morren of huiltjes gisteren in slaa gevallen. Baby om 19.15u en zoon om 19.45u. Zoon was wel eerder wakker, weet niet hoe laat het precies was maar na 8u. Tekenfilmpjes gegeven en zijn we blijven liggen tot baby wakke werd om 9.15u.
    Is geen regel hoor zoveel slaap voor mij. Meestal in de nacht meerdere malen wakker en om 7.30u max zoon die begint te stuiteren.

  11. #31646
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Dank appelcake!! Het is inderdaad wel even een projectje waarvoor je een aantal dagen echt niks moet plannen.

    Ik beloon hem met stickers, een koekje of een ijsje bij de grote boodschap haha. Die vindt hij namelijk nog echt lastig op het potje.

    Vandaag wel weer 1 ongelukje, maar ik merk duidelijk dat hij het hele idee snapt en dan moet het insha allaah wel goedkomen. Ik vraag me alleen af hoe lang deze hele fase van alert zijn duurt? Wanneer kan ik het meer loslaten?

  12. #31647
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Dames ik weet het ben net 2 weken geleden bevallen maar wil niet lijnen ivm borstvoeding moet ook nog ritme krijgen met de kleine. Zit 4 kilo boven mijn gewicht voor zwangerschap. Het irriteert mij omdat het voornamelijk op mijn heupen zit en klein beetje op mijn buik. Wil toch gezonder eten maar vind het lastig ivm geen ritme
    En in de nacht is kleine toch onrustig waardoor ik pas 4/5 uur in ochtend even kan slapen. Moet ik het nog tijd geven het heeft ook 9 maanden geduurd voordat het erop zat? Wil graag wat ervaringen. Ben 167 en weeg nu 66 maar heb moeite met die heupen sorry voor het geklaag. Moet eigenlijk niet klagen en genieten maar zit er dus wel mee.

  13. #31648
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Dames ik weet het ben net 2 weken geleden bevallen maar wil niet lijnen ivm borstvoeding moet ook nog ritme krijgen met de kleine. Zit 4 kilo boven mijn gewicht voor zwangerschap. Het irriteert mij omdat het voornamelijk op mijn heupen zit en klein beetje op mijn buik. Wil toch gezonder eten maar vind het lastig ivm geen ritme
    En in de nacht is kleine toch onrustig waardoor ik pas 4/5 uur in ochtend even kan slapen. Moet ik het nog tijd geven het heeft ook 9 maanden geduurd voordat het erop zat? Wil graag wat ervaringen. Ben 167 en weeg nu 66 maar heb moeite met die heupen sorry voor het geklaag. Moet eigenlijk niet klagen en genieten maar zit er dus wel mee.
    Meen je dit nou? Je hebt een prima gewicht en wees blij dat je niet te dun bent. Veel vrouwen vallen ook door het geven van borstvoeding nog af. Ik val nu nog steeds af daardoor, terwijl mijn dochter al 4 maanden is.

    Sorry nawal maar ik vind echt dat je veel met je gewicht bezig bent, terwijl je echt een heel mooi gewicht hebt voor je lengte. De laatste keer dat ik dat gewicht op mijn weegschaal zag was nog voor de eeuwwisseling en zat ik nog op de middelbare school

    Ik weet dat je eerder ook erg zat met reacties van anderen, maar echt hoor, laat hun maar afvallen en vertel ze maar dat je superblij bent met je mooie heupen. Zo naar als mensen je zo'n gevoel geven terwijl je net een kind hebt gekregen. En wat je zegt klopt trouwens. 9 maanden op en 9 maanden af. Zo ongeveer hoor. Elke zwangerschap is anders en elke vrouw is anders. Mijn lichaam reageert deze keer ook anders dan de vorige keer.

  14. #31649
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Dames ik weet het ben net 2 weken geleden bevallen maar wil niet lijnen ivm borstvoeding moet ook nog ritme krijgen met de kleine. Zit 4 kilo boven mijn gewicht voor zwangerschap. Het irriteert mij omdat het voornamelijk op mijn heupen zit en klein beetje op mijn buik. Wil toch gezonder eten maar vind het lastig ivm geen ritme
    En in de nacht is kleine toch onrustig waardoor ik pas 4/5 uur in ochtend even kan slapen. Moet ik het nog tijd geven het heeft ook 9 maanden geduurd voordat het erop zat? Wil graag wat ervaringen. Ben 167 en weeg nu 66 maar heb moeite met die heupen sorry voor het geklaag. Moet eigenlijk niet klagen en genieten maar zit er dus wel mee.
    Lieve schat, dat is al heel goed. Je bent nog maar net bevallen. Ik denk dat ik 1,5maand erna terug op mijn gewicht zat. Na 3 maanden er zelf onder. Heb nooit gelijnt of op voeding gelet ofzo. Dat is je lichaam die reserves aanmaakt voor de komende tijd dat je gaat voeden, want dat vraagt heel veel van een vrouw.
    Als je ervoor ook niet echt op je lijn moest letten denk ik dat je vanzelf terug op je gewicht komt. Als je altijd al op je lijn hebt moeten letten zul je een klein beetje moeten sporten, maar dat mag pas vanaf 6 weken.
    Maak je vooral niet druk, het is nog maar 2 weken geleden hé.
    Ramadan komt er ook aan dan zul je die vetten zeker nodig hebben.

    En de nachten... Dat is nu eenmaal zo... Denk vanaf 3 maand dat het beter gaat. Ook vaker bij borstgevoede baby's merk ik. Probeer op tijd te voeden ipv op vraag dan kun je een vaste schema aanhouden.

    Ik had na 2 a 3 weken dat ik echt helemaal van de roze wolk in de realiteit donderde. Slaapgebrek, griep, borstontsteking, maar bij baby's geldt maar 1 ding: met de tijd word het makkelijker echt waar.

    Khair inchallah
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #31650
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Ooh ik lees net pas 2 weken :s
    Nawal, meid maak je aub minder druk om je kilo's. Je gewicht zegt helemaal niks vandaag. Weeg nog eens met 6 weken of 3 maanden.