1. #31216
    Nurse.

    Reacties
    258
    11-10-2010

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Ik merk nu wel dat t zwaarder wordt volgende week 30 weken in sha Allah buik groeit hard.
    Jij bent echt raar jonge. Bij jou gaat t in deze topic altijd alleen maar om jezelf. Nooit ga je op de gevoelens/reacties van andere in. Ben je in real life ook zo egoïstisch??????
    ...Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

  2. #31217
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Flower22 Bekijk reactie
    Jij bent echt raar jonge. Bij jou gaat t in deze topic altijd alleen maar om jezelf. Nooit ga je op de gevoelens/reacties van andere in. Ben je in real life ook zo egoïstisch??????
    Hahaha ja heel erg, is toch goed jezelf op eerste plek in plaats van anderen. Raar is ook goed betekent dat je niet de rest van de wereld volgt als de een valt val je niet haha alles goed? Ook zwanger? Of had je zin ik vuur te spuwen.

  3. #31218
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Wauw 30 weken alweer Allaahuma bareek! Voor je het weet is je kleine er in shaa Allaah!
    Ja kan niet wachten tot hij er is mijn man is ook zo benieuwd haha

  4. #31219
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik lees trouwens dat kindjes die naar de psz gaan, daar soms best grote moeite mee kunnen hebben. Veel tranen. Is er een manier om je kindje daar wat meer op voor te bereiden? Mijn zoontje gaat over zo'n 3 maanden insha allaah en hij is helemaal niet zoveel mensen gewend. Hij moet ook altijd 1 van ons zien en het liefst ons allebei.
    Ik doe dat cold turkey. Als ik afscheid neem dan ga ik ook echt weg. Niet blijven hangen want dat maakt het alleen maar zwaarder voor je kleine. Ze beginnen vaak de eerste week met 1 uurtje steeds om te wennen. Gaat vast goed komen in shaa Allaah.

  5. #31220
    MVC Lid

    Reacties
    9.443
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Afgelopen week bij de kinderarts geweest en onze dame is helemaal gezond verklaard Alhamdulilaah! Ze heeft helemaal geen hersenschade overgehouden aan de bevalling en ze doet het super! Ze is net 6 maanden en kruipt al het hele huis rond subhaan Allaah. Mijn andere kinderen zijn nooit zo snel geweest haha alhamdulilaah.
    Wat fijn om die bevestiging nog eens te krijgen zeg!! Alhamdoelillaah dat alles goed gaat en je meisje het zo goed doet masha allaah.

  6. #31221
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Afgelopen week bij de kinderarts geweest en onze dame is helemaal gezond verklaard Alhamdulilaah! Ze heeft helemaal geen hersenschade overgehouden aan de bevalling en ze doet het super! Ze is net 6 maanden en kruipt al het hele huis rond subhaan Allaah. Mijn andere kinderen zijn nooit zo snel geweest haha alhamdulilaah.
    Alhamdoulilah bintu! Wat fijn om te horen dat alles gewoon goed is/gaat. Lekker van genieten. Tijd vliegt echt..mijne is al weer bijna 3 maandjes!
    21-10-2009

  7. #31222
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Vraagje, maken jullie je baby wakker voor een voeding? Hoelang max laten slapen? Een zegt max 4 uur en ander zegt gewoon laten slapen. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn meisje (nu 4 weken oud) maak ik nu maar wakker, maar weet niet of dat de bedoeling is.

  8. #31223
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Vraagje, maken jullie je baby wakker voor een voeding? Hoelang max laten slapen? Een zegt max 4 uur en ander zegt gewoon laten slapen. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn meisje (nu 4 weken oud) maak ik nu maar wakker, maar weet niet of dat de bedoeling is.
    Ik liet hem doorslapen, als hij honger heeft dan komt ie vanzelf wel

  9. #31224
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Vraagje, maken jullie je baby wakker voor een voeding? Hoelang max laten slapen? Een zegt max 4 uur en ander zegt gewoon laten slapen. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn meisje (nu 4 weken oud) maak ik nu maar wakker, maar weet niet of dat de bedoeling is.
    Ik ging ook steeds wakker maken maar was nergens voor nodig. Ze worden vanzelf wel wakker hoor tenzij ze echt laag op gewicht zijn dan zou ik wel wakker maken.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  10. #31225
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Vraagje, maken jullie je baby wakker voor een voeding? Hoelang max laten slapen? Een zegt max 4 uur en ander zegt gewoon laten slapen. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn meisje (nu 4 weken oud) maak ik nu maar wakker, maar weet niet of dat de bedoeling is.
    Zolang je kindje goed drinkt, goede plasluiers heeft zou ik je kleine lekker laten slapen. Heerlijk toch!

  11. #31226
    MVC Lid

    Reacties
    9.443
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Vraagje, maken jullie je baby wakker voor een voeding? Hoelang max laten slapen? Een zegt max 4 uur en ander zegt gewoon laten slapen. Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn meisje (nu 4 weken oud) maak ik nu maar wakker, maar weet niet of dat de bedoeling is.
    Moet je haar bij elk slaapje zelf wekken, of komt ze zelf ook weleens met 3 uurtjes?

    Het mooiste is om je dochter 8 voedingen te geven, maar ik lees ook regelmatig dat sommige babies genoeg hebben met 6 of 7 voedingen. Dat betekent dat het dus niet erg is om er meer tijd tussen te houden. (er zomaar vanuit gaande dat je bv geeft, van flesvoeding weet ik het niet!!)

    Mijn dochter slaapt in de nacht soms 5 uurtjes, en overdag komt ze steeds elke 2 a 3 uur. Ik volg haar daar gewoon in. Maar als ze vaker op de dag lang zou slapen, zou ik haar wel eens wekken.

  12. #31227
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Bintu heerlijk nieuws! Moge Allah haar gezondheid voor altijd behouden.

  13. #31228
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Slaapkopje ik zou haar laten slapen als ze goed op gewicht is en voldoende plasluiers heeft. Maar let wel op dat ze idd niet te weinig voedingen op een dag krijgt en dit ten koste gaat van jouw productie. Als je merkt dat ze wel heel vaak door voedingen heen slaapt en jouw melk afneemt, zou ik terug wakker maken.

  14. #31229
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ochtendmens, ik hield mijn hart ook vast toen psz begon: zoontje was altijd met/bij ons en alleen bij oma lieten we hem spelen of af en toe logeren. Maar nee, vanaf kenningsmakingsgesprek tot nu toe moet ik hem huilend mee naar huis nemen. Niet elke keer natuurlijk, maar het is vaak echt onderhandelen om hem mee terug te krijgen. Heeft nooit gehuild of aan me gehangen. Vond al dat speelgoed zo leuk! Rest kon hem niet schelen, ook niet alleen achter blijven. En hij sprak echt geen woord bijna, hij is laat met praten. Pas na buisjes begint hij nu ineens met woorden en gelijk 2 en 3 en zelfs 4 woorden zinnen. Nu vraagt hij zowat elke dag of hij naar de juf mag. Komt vast goed!

  15. #31230
    MVC Lid

    Reacties
    9.443
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ochtendmens, ik hield mijn hart ook vast toen psz begon: zoontje was altijd met/bij ons en alleen bij oma lieten we hem spelen of af en toe logeren. Maar nee, vanaf kenningsmakingsgesprek tot nu toe moet ik hem huilend mee naar huis nemen. Niet elke keer natuurlijk, maar het is vaak echt onderhandelen om hem mee terug te krijgen. Heeft nooit gehuild of aan me gehangen. Vond al dat speelgoed zo leuk! Rest kon hem niet schelen, ook niet alleen achter blijven. En hij sprak echt geen woord bijna, hij is laat met praten. Pas na buisjes begint hij nu ineens met woorden en gelijk 2 en 3 en zelfs 4 woorden zinnen. Nu vraagt hij zowat elke dag of hij naar de juf mag. Komt vast goed!
    Subhan Allaah er is soms geen pijl op te trekken, hoe ze zich zullen ontwikkelen. Wel fijn om deze ervaring te lezen en wat grappig dat hij het daar zo leuk vindt haha. Praten gaat hier ook opeens als een trein. Van cb begreep ik ook dat kindjes die 2-talig worden opgevoed, meestal wat laat zijn met praten, maar dan wel direct heel hard kunnen gaan. Gezellig he, dat hij nu meer kan praten!