1. #31066
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    @Ochtendmens, dat is wel schrikken als je de baby niet goed meer voelt. Ik had dat ook een keer in de laatste weken bij mijn oudste. Je hebt nog even de tijd dus positief denken. Ben je bij je zoontje gestript? Bij mijn tweede wel gestript en hielp toen elhamdulillah. Maar incha Allah loop je niet overtijd!
    Rugpijn soms last van en ben erachter gekomen dat de baby dan echt in mijn rug tegen mijn zenuwen schopt. Echt een marteling die pijn, maar heb extreem kleine buik dit keer misschien gewoon weinig plek voor de baby....
    Het is bij mij thuis al weken rond de 34 graden, ik ga kapot! Kindjes zweten ook heel de dag echt zielig. Ze spelen vaak in badje in balkon met speelgoed.
    Wil volgende echo geslacht vragen, heb echt geen idee! Meisjes naam vinden we nu ook echt moeilijk om te kiezen, want ze spreken veel meisjes namen hier zo lelijk uit hahah. Ik wilde Aatika (vind haar levensverhaal van deze sahabia erg mooi) maar deze boeren verpesten heel deze naam hahah.
    Ik heb vandaag aan de gynaecologe gevraagd of ze me volgende week willen strippen, maar omdat ik al een keizersnede heb gehad willen ze zo weinig mogelijk kunstmatig doen. Zelfs niet voelen als het niet hoeft, zodat de natuur zoveel mogelijk zelf kan regelen. Insha allaah el khair.

    Wel moeilijk als je kindje zo ligt dat je het steeds in je rug voelt. Insha allaah groeit je kindje gauw en draait hij wat, zodat je het minder voelt. Ik zou me geen zorgen maken dat je buikje zo blijft hoor, na meerdere zwangerschappen is je buik juist meer rekbaar en kan je kindje waarschijnlijk ook meer ruimte vinden dan je eerste kindje. Dan is juist alles nog wat strak en nieuw haha. Baarmoeder die voor de 1e keer moet groeien enz.

    34 graden is echt een uitdaging! Dat blijft zeker de hele zomer zo? Heb je last van zwellingen in je voeten en handen of valt dat mee? Warmte maakt een zwangerschap wel extra pittig. Moge allaah het makkelijk voor je maken ameen.

  2. #31067
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?

  3. #31068
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?
    Ik weet het niet meer exact...maar in beide gevallen niet de uitgerekende datum gehaald. Paar dagen ervoor. Moge Allah het je makkelijk maken. Amien.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #31069
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?
    1ste op 40+1
    2de op 40+6
    3de op juist op 40 weken

  5. #31070
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Ameen!

    Oh mooi om te lezen!!

  6. #31071
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?
    Eerste 37.6 en tweede 38.3
    21-10-2009

  7. #31072
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    ben bijna 22 weken, medische echo was hmdl goed. was echt cute die kleine te zien die handjes haha.

    wat bedoelt men met een compacte buik? klinkt misschien dom maar weet echt niet wat het betekent.
    Betekent dat je een kleine buik hebt. In ieder geval niet groot.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  8. #31073
    Nora

    Reacties
    2.361
    05-02-2011

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?
    1e 38 weken
    2e 41.4 weken
    3e 39.5 weken

    Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk

  9. #31074
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Betekent dat je een kleine buik hebt. In ieder geval niet groot.
    dank je wel

  10. #31075
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje aan de mama's die vaker zijn bevallen....lag de zwangerschapsduur elke keer dichtbij elkaar?
    Nee haha. Nummer 1 en 2 zijn gehaald dus die neem ik even niet mee in de vergelijking. Kindje 3 kwam met precies 40 weken maar de laatste moesten ze weer halen met 41,3 .

  11. #31076
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    41+1
    en 2de 41+6. En zij is ook gehaald.

    5 dagen tussen dus wel dicht op elkaar alleen helaas niet 5 dagen eerder
    Happiness is an inside job


  12. #31077
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Echt fijn om jullie ervaringen te lezen haha. Bij de 1 zijn er best grote verschillen, bij anderen weer heel kleine verschillen. Ik vind het enorm spannend deze keer.

  13. #31078
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    Ah mensen, ik kom net van de fijnste mani en pedicure. Ze heeft me zo goed gemasseerd, ik wilde bijna huilen. Echt relaxed. Deze week verwennerij. Ben maandag naar de kapper geweest, uitgroei geverfd en puntjes geknipt. Zaterdag ga ik denk ik nog voor een zwangerschapsmassage. Even ontspannen voordat de baby komt.

  14. #31079
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Slaapkopje Bekijk reactie
    Ah mensen, ik kom net van de fijnste mani en pedicure. Ze heeft me zo goed gemasseerd, ik wilde bijna huilen. Echt relaxed. Deze week verwennerij. Ben maandag naar de kapper geweest, uitgroei geverfd en puntjes geknipt. Zaterdag ga ik denk ik nog voor een zwangerschapsmassage. Even ontspannen voordat de baby komt.
    Besaha verwennerij!! Zo'n zwanverschapsmassage schijnt heel fijn te zijn.

    Ik dacht trouwens dat verven tijdens de zwangerschap niet mocht. Raar dar jouw kapster dat gewoon doet.

  15. #31080
    MVC Lid

    Reacties
    1.625
    15-07-2015

    :
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Besaha verwennerij!! Zo'n zwanverschapsmassage schijnt heel fijn te zijn.

    Ik dacht trouwens dat verven tijdens de zwangerschap niet mocht. Raar dar jouw kapster dat gewoon doet.
    Rond week 20 ook gehad, op zo'n geinige speciale massagetafel. Was echt heel erg fijn.

    Is slechts een fabel dat het niet mag. Wat ik weet is dat het mogelijk anders zou kunnen pakken dan gewenst, that's it.