Married & Mother

Reacties
    1.984
    27-12-2014

Wat goed van je zoontje appelcake Allaahuma bareek!!!

Verschrikkelijk deze leeftijd. Mijne word over 1,5 maand 2 en echt ik vind de leeftijd rond de 2 tot rond de 2,5/3 het minst leuk. Voel mij soms net een politieagent. Al helemaal in combinatie met mijn andere zoon. Mijn oudste en 3e samen gaat echt top maar de 2e en 3e samen is een DRAMA meestal.

MVC Lid

Reacties
    9.102
    29-05-2010

Salaam dames heb even terug gelezen.
    Ik heb vrijdag ook een paar druppels gebloed en zaterdag hele dag door maae was meer met vegen.
    Zondag stond ik vroeg op en was nog hetzelfde. Ik ben dan maar naar spoed gegaan. Daar kreeg ik een inwendige echo en zag ze vruchtzak en vruchtje. Ze zei dat het vruchtje zo een 6 weken zou zijn maar dat er geen hartslag was. Ze zei dat dit vrij normaal was op 6 weken. En dat het tegen 7 weken zeker een hartslag moest hebben. Alles zag er normaal uit voor de rest. Maar ze zei wel als je teveel pijn krijgt dan zal hrt waarschijnlijk geen goede zwangerschap zijn. Nou toen ik thuis aankwam begon het bloeden heviger te worden en de hele dag kreeg ik soort weeen. Het kwam en ging hele dag door. En het bloeden werd meer.. heb tijdens de middag eeb paar stolsels of klonters verloren. En dit was het.
    Ben nog altijd aan het bloeden maar veel minder dan zondag. Maar heb mij erbij neergelegd dat dit een miskraam was. wel raar als je dit zelf moet meemaken.
    Donderdag in sha allah een afspraak en zullen zien of alles weg is.

MVC Lid

Reacties
    291
    08-03-2016

@Ik gewoon: goed dat je naar spoed was gegaan om toch even te kijken. Maar heel heftig die bloeding daarna. Moge Allah jou sabr geven of het nu een miskraam wordt of niet. Bloeden maakt je echt onzeker. Ik heb het ook meegmaakt met 6 weken. Hoop dat je snel meer zekerheid krijgt...

MVC Lid

Reacties
    88
    27-09-2017

Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Salaam dames heb even terug gelezen.
    Ik heb vrijdag ook een paar druppels gebloed en zaterdag hele dag door maae was meer met vegen.
    Zondag stond ik vroeg op en was nog hetzelfde. Ik ben dan maar naar spoed gegaan. Daar kreeg ik een inwendige echo en zag ze vruchtzak en vruchtje. Ze zei dat het vruchtje zo een 6 weken zou zijn maar dat er geen hartslag was. Ze zei dat dit vrij normaal was op 6 weken. En dat het tegen 7 weken zeker een hartslag moest hebben. Alles zag er normaal uit voor de rest. Maar ze zei wel als je teveel pijn krijgt dan zal hrt waarschijnlijk geen goede zwangerschap zijn. Nou toen ik thuis aankwam begon het bloeden heviger te worden en de hele dag kreeg ik soort weeen. Het kwam en ging hele dag door. En het bloeden werd meer.. heb tijdens de middag eeb paar stolsels of klonters verloren. En dit was het.
    Ben nog altijd aan het bloeden maar veel minder dan zondag. Maar heb mij erbij neergelegd dat dit een miskraam was. wel raar als je dit zelf moet meemaken.
    Donderdag in sha allah een afspraak en zullen zien of alles weg is.
    Zo erg ik hoop dat het alsnog geen miskraam is. InchaAllah morgen goed nieuws.

MVC Lid

Reacties
    9.102
    29-05-2010

10 procent hoopt dat ze zou zeggen hartje klopt en vruchtje is er nog. Maar ik weet aan de andere kant dat het mis is.
    Mijn symptomen waren diezelfde dag ook weg van de bloeding. Vond ik wel raar dat het op 1 dag allemaal weg kan gaan.
    Jammer. Maar beter nu dan later.

Married & Mother

Reacties
    1.984
    27-12-2014

Ikgewoon wat jammer khayr in shaa Allaah. Moge Allaah jullie zegenen met een gezonde zwangerschap ameen!

MVC Lid

Reacties
    1.425
    20-11-2012

Oh helaas : ( ... Ghayr in sha Allaah.
    Moge Allaah jullie geduld schenken en hiervoor belonen. Ameen.

MVC Lid

Reacties
    3.236
    26-12-2013

Ik_gewoon wat een verdrietig nieuws Subhan allaah. Moge allaah jullie pijn verzachten ameen. Ook al ben je zo pril zwanger geweest, het blijft toch een moeilijk iets om de blije gevoelens en gedachtes te missen en afscheid te nemen. Mijn echoscopiste zei destijds tegen mij: een vrouw weet wel wanneer ze zwanger is en wanneer er iets niet klopt, vooral als ze eerder al zwanger is geweest. Je mag wel op je gevoel vertrouwen hierin. Moge allaah jullie verblijden met een gezond kindje ameen.
    رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

MVC Lid

Reacties
    3.236
    26-12-2013

Umm roqaya Chukran voor de duidelijke uitleg. Wat super dat je dochter het zo snel heeft opgepakt.
    رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

MVC Lid

Reacties
    291
    08-03-2016

@ochtendmens: geen probleem. Onze kleintjes kunnen meer dan we soms denken heb ik gemerkt... Ik lees nu een boek over islamitische opvoeding met veel hadith als daliel, hoop echt dat ik er veel van ga leren. Vind de verantwoordelijkheid van opvoeden soms echt eng. Omdat wij onze kinderen voor een groot deel vormen...

MVC Lid

Reacties
    291
    08-03-2016

Ik begin zelf heel vroeg met tawheed leren aan de kids en islamitische manieren, misschien kunnen we elkaar tips geven? Wat doen jullie om jullie kids te stimuleren en hoe leren jullie ze over Allah etc... Voor mij is het een persoonlijk doel om met Shabaan en Ramadan mijzelf hierin meer te ontwikkelen...

MVC Lid

Reacties
    3.236
    26-12-2013

Umm roqaya welk boek is dat?

Ik denk er zo nu en dan aan hoe ik dat nou moet aanpakken, maar heb nog niet echt een idee. Het is denk ik wel heel belangrijk om ze zo te begeleiden dat ze trots zijn op hun islamitische identiteit en tegelijkertijd ook kunnen leren omgaan met het feit dat niet iedereen zoals hen is.

MVC Lid

Reacties
    291
    08-03-2016

http://m.islamicbulletin.org/ hier heb ik het boek gedownload. Het heet: principles of parenting: Four generations in a row.
    Bij kopje ebooks en dan taal Engels kiezen.

MVC Lid

Reacties
    291
    08-03-2016

Elhamdulillah 12 weken nu, maar nog steeds extreem moe, misselijk, maagzuur erbij en beetje grieperig. Ghair incha Allah, hoop dat t snel over gaat. Gisteren ff meningsverschil met mijn man, maar het was gelijk uitgepraat. Moest heeeel de dag janken gewoon werd niet goed van mezelf.

MVC Lid

Reacties
    1.425
    20-11-2012

Asalaamoe alaykoem.

Allaahi shafiki UmmRoqaya ... Hormonen tijdens de zwangerschap en ook de periode erna haha ... Leiden hun eigen leven soms.

Hoe gaat het met de rest van de mama's (to be) hier?

Ik had een vraagje wb groentepap... Volgende week wordt mijn zoontje in sha Allah 6 maanden en dan begin ik met de groentjes. Bij mijn vorige kids mixte ik gewoon mijn groentjes, maar is prakken/pletten beter? Ik heb ook gedacht aan de Rapley methode, maar ik weet niet of ik daar het geduld voor heb ... :/