1. #30376
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    İk moet nu al denken aan de bevalling... Drama gewoon, dat is nog zo ver weg haha. Heeft iemand van jullie last van ondergewicht. zo ja, kom je goed aan tijdens je zwangerschap en heb je tips voor gezonde dikmakertjes? X

  2. #30377
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Elhamdl bintu. Ik ben erg blij voor jullie. Nu kunnen jullie genieten en bijkomen van alles.

    Unmroqaya gefeliciteerd Mebrouk

    Hier gaat het elhamdl steeds beter mer bv. Ik had vanaf dag 1 pijn bij borstvoeding. Na 1 week constateerde de kraamzorg dat de kleine een verkorte tongriempje had. Deze is Door de vk geklieft. Bv bleef pijn doen. Toen heb ik een lactatiedeskundige langs laten komen. Die gaf aan dat hij ook een strakke lipbandje had. Dus toen ben ik naar de huisarts gegaan voor een verwijzing. Omdat de zorgverzekeraar het klieven niet vergoed door een verloskundige. Twee weken moeten wachten en toen ik eindelijk de afspraak had ben ik opgenomen en moest mijn man naar de afspraak. De kno arts vond het niet nodig om de lipbandje te klieven en waarschijnlijk heeft me man ook niet goed uitgelegd dat het pijn doet bij bv. In ieder geval ik was het zat op dat moment. Bv deed pijn. Ik had kloven spruw etc. Toen ben ik begonnen met fulltime kolven zodat de kloven genezen en ik minder pijn ervaar. Ondertussen een goede vk opgezocht voor het klieven. Die zag niet alleen een strakke lipbandje maar ook een verborgen tongriempje. Die heeft ze ook behandeld en bv is een stuk leuker nu. Een hele verhaal die ik wil delen wellicht dat anderen er ook wat aan hebben.

  3. #30378
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Asalaamoe alaykoem.

    Bintu, in sha Allaah gaat het nu elke dag beter met jullie...

    @Fessia: Bekkenpijn kreeg ik dit keer rond 20 weken en het was zo pijnlijk subhanAllaah. Ik had echt het gevoel alsof de kleine mijn linkerheup kapot trapte. Ik voelde hem wel vaker draaien, maar ook op de echo lag hij meestal met zijn voeten aan de linkerkant.
    Ik herinner me nog dat in op 16 weken een echo had en de gyne zei dat het een meisje was. Maar ik vond de kleine toen al voelbaar hevig bewegen dat ik zei aan mijn man zei: 'Neen, ons zoontje was zo hevig.ik geloof echt niet dat het een meisje is.'
    Vanaf 20 weken waren de schopjes niet meer aangenaam eerlijk gezegd. Het deed gewoon pijn. En die periode had ik weer ene echo en ja hoor, het was overduidelijk een jongetje. Nu nog trappelt hij enorm veel met zijn beentjes.
    Mijn dochter was rustiger in de buik en rustiger na de bevalling qua bewegen.
    Mijn eerste zoontje was actief in de buik en is dat nog steeds... En deze lijkt zijn broer te volgen haha. Allaahoe a3lam natuurlijk.

    Maar goed, bekkenpijn is niet plezant. Wel verdween het spontaan na de bevalling alhamdoellillaah.

    @Lhoceima: Van maagzuur had ik gelukkig niet veel last. Enkel naar het einde toe.
    Maar de rugweeen heb ik helaas bij alledrie gehad. Niet fijn. Maar ooit houdt het op in sha Allaah.

    @UmmRoqaya: Mabrouk. Een voldragen zwangerschap in sha Allaah. Leuk zo achtereen. Lekker druk ook volgens mij! : De

    @Integere: SubhanAllaah ... Dat is een hoopje. Alhamdoellillaah dat het nu een stuk beter is. In sha Allaah dat het verder allemaal goed verloopt.
    Hoe oud is je kleintje nu?




    Moge Allah het voor jullie allen vergemakkelijken. Ameen.

  4. #30379
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Mijn zoontje is momenteel 20 weken!
    Alhamdoellillaah drinkt hij veel sneller ... Maar een nieuwigheidje weer is dat hij ontzettend snel afgeleid is. Hij moet niets horen of zien en klaar, hij stopt met drinken... Hij vindt het ook plezant om tijdens het drinken met mij te 'brabbelen'. Dus ik kijk hem nu tijdens het drinken zo min mogelijk aan...

    Wel vervelend soms ... Vooral als ik gehaast ben. Neemt nu extra tijd in beslag

  5. #30380
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Ochtendmens Allahouma Ameen x. ja de huisarts heeft dus gezegd dat ik vooral mijn voet hoog moet houden. Niet veel lopen of staan. En ja komt door zwangerschapshormonen en blijkbaar loopt het bloed niet goed door in mijn rechterbeen en blijft het vast beneden Subhana Allah. Ja kousen idd. Dat draag ik ook wel dagelijks maar vind t eerlijk gezegd maar onzin Haha maar goed..


    Fessia Ah Turkije leuk hoor! Wij wouden ook ander land doen maar hij heeft veel familie in Marokko en hebben ons lang niet gezien en missen ook ons zoontje, dus toch Marokko.maar wel een rondreisje in sha Allah.. ja heerlijk ff tussenuit.

    Oh zo vervelend ik had echt erg last van mijn onderrug bij Mn zoontje. Had ook rugweeen Pff.. ik hoop echt niet weer want is gewoon echt heel erg vervelend!! Vooral proberen rust te nemen. En misschien doe je ook gewoon teveel waardoor je ook harde buiken krijgt?
    Of ik harde buiken had Hmm, niet echt in de gaten gehouden.. ja maagzuur begon echt met 16 weken ofzo... bij Mn zoontje ook veel later pas.. ja nou met de echo's bij de vk zat hoofd beneden en laatst 20 weken echo ook nog steeds hoofd beneden Hahaha. Moet ook vaak plassen.. Ach ja
    Jaa heerlijk nov even er tussen uit. Nu hopen dat het nog mooi weer wordt InshAllah. Marokko is ook leuk. Wij willen rond september gaan als alles goed gaat inshAllah.. maar eerst maar eens bevallen haha.

    Ahh rugweeen lijken mij ook echt vervelend. Dat heb ik nooit gehad alhamdoulilah. Inshaallah krijg je het dit keer niet! Ik denk wel dat de harde buiken komen door de pijn in mn rug want afgelopen dagen is de pijn wat minder erg en merk ik ook dat ik minder harde buiken heb. Miss doe ik teveel maar voor mijn idee valt dat echt mee. Ik doe gewoon het huishouden en natuurlijk de kleine die rond loopt maar wel gewoon op een rustig tempo en als het echt niet gaat laat ik het huishouden of helpt mijn man.
    Wel echt vroeg hoor maagzuur..wie weet trekt het nog weg.. lijkt me ook echt een vervelende kwaal om te hebben!
    21-10-2009

  6. #30381
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Asalaamoe alaykoem.

    Bintu, in sha Allaah gaat het nu elke dag beter met jullie...

    @Fessia: Bekkenpijn kreeg ik dit keer rond 20 weken en het was zo pijnlijk subhanAllaah. Ik had echt het gevoel alsof de kleine mijn linkerheup kapot trapte. Ik voelde hem wel vaker draaien, maar ook op de echo lag hij meestal met zijn voeten aan de linkerkant.
    Ik herinner me nog dat in op 16 weken een echo had en de gyne zei dat het een meisje was. Maar ik vond de kleine toen al voelbaar hevig bewegen dat ik zei aan mijn man zei: 'Neen, ons zoontje was zo hevig.ik geloof echt niet dat het een meisje is.'
    Vanaf 20 weken waren de schopjes niet meer aangenaam eerlijk gezegd. Het deed gewoon pijn. En die periode had ik weer ene echo en ja hoor, het was overduidelijk een jongetje. Nu nog trappelt hij enorm veel met zijn beentjes.
    Mijn dochter was rustiger in de buik en rustiger na de bevalling qua bewegen.
    Mijn eerste zoontje was actief in de buik en is dat nog steeds... En deze lijkt zijn broer te volgen haha. Allaahoe a3lam natuurlijk.

    Maar goed, bekkenpijn is niet plezant. Wel verdween het spontaan na de bevalling alhamdoellillaah.

    @Lhoceima: Van maagzuur had ik gelukkig niet veel last. Enkel naar het einde toe.
    Maar de rugweeen heb ik helaas bij alledrie gehad. Niet fijn. Maar ooit houdt het op in sha Allaah.

    @UmmRoqaya: Mabrouk. Een voldragen zwangerschap in sha Allaah. Leuk zo achtereen. Lekker druk ook volgens mij! : De

    @Integere: SubhanAllaah ... Dat is een hoopje. Alhamdoellillaah dat het nu een stuk beter is. In sha Allaah dat het verder allemaal goed verloopt.
    Hoe oud is je kleintje nu?




    Moge Allah het voor jullie allen vergemakkelijken. Ameen.
    Ah bij jou ook al zo vroeg dus. Hier begon het met 17 weken al. Bij mn eerste rond de 27 weken als ik het me goed herriner maar alhamdoulilah. Wel super vervelend maar helaas niets aan te doen.
    Hahaha ik heb ook idee dat jongetje veel drukker is in de buik. Mijn eerste, een meisje was echt rustig vergeleken met de baby nu en was en is nog steeds een rustig en makkelijk kindje.. maar de bekkenpijn was eerder dan het geschop nu. Heb ook niet idee dat dit met elkaar verbonden is wanr zo heftig gaat het schoppen nog niet echt..nu in ieder geval nog niet wie weet komt het nog zoals bij jou.
    21-10-2009

  7. #30382
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Integere Bekijk reactie
    Elhamdl bintu. Ik ben erg blij voor jullie. Nu kunnen jullie genieten en bijkomen van alles.

    Unmroqaya gefeliciteerd Mebrouk

    Hier gaat het elhamdl steeds beter mer bv. Ik had vanaf dag 1 pijn bij borstvoeding. Na 1 week constateerde de kraamzorg dat de kleine een verkorte tongriempje had. Deze is Door de vk geklieft. Bv bleef pijn doen. Toen heb ik een lactatiedeskundige langs laten komen. Die gaf aan dat hij ook een strakke lipbandje had. Dus toen ben ik naar de huisarts gegaan voor een verwijzing. Omdat de zorgverzekeraar het klieven niet vergoed door een verloskundige. Twee weken moeten wachten en toen ik eindelijk de afspraak had ben ik opgenomen en moest mijn man naar de afspraak. De kno arts vond het niet nodig om de lipbandje te klieven en waarschijnlijk heeft me man ook niet goed uitgelegd dat het pijn doet bij bv. In ieder geval ik was het zat op dat moment. Bv deed pijn. Ik had kloven spruw etc. Toen ben ik begonnen met fulltime kolven zodat de kloven genezen en ik minder pijn ervaar. Ondertussen een goede vk opgezocht voor het klieven. Die zag niet alleen een strakke lipbandje maar ook een verborgen tongriempje. Die heeft ze ook behandeld en bv is een stuk leuker nu. Een hele verhaal die ik wil delen wellicht dat anderen er ook wat aan hebben.
    Wat goed van je dat je na alles toch hebt doorgezet! Vele zouden al gestopt zijn.. echt heel knap! Alhamdoulilah dat het nu beter gaat!!
    21-10-2009

  8. #30383
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Hoi dames, aangezien het hier zo stil is sluit ik mij ook aan bij jullie. İk ben nu 8 weken zwanger van mijn derde kind. İk heb al 2 prinsessen rond lopen van 3 jaar en 1,5 jaar.
    Mabrouk! Wat leuk! InshAllah een voldragen zwangerschap!
    21-10-2009

  9. #30384
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Amien

    6 weken is mijn kleintje.

  10. #30385
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Ja elhamdl ik wil het ook zo graag. Ik heb wil afgelopen week elke twee uur moeten kolven om voldoende voeding te hebben en gelukkig na een paar dagen Werd het steeds beter en me kloven zijn genezen.

  11. #30386
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Dank je wel dames!
    @Nieuwerd: haha ja wel druk, maar heb rustige meiden elhamdulillah. Met drie kinderen zal het zeker wel drukker zijn. Aangezien de andere ook nog klein zijn en aandacht van mama willen.

  12. #30387
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Sterkte dames met borst voeding. Ik weet er alles van. Ik vind borst voeding gewoon echt zwaarder dan de zwangerschap en bevalling. Dus wees trots op jezelf voor elke dag dat je het geeft. Ook al ben je het soms zat. Bij de eerste 1 jaar en 3 maanden gegeven en tweede tot 1 jaar en 5 maanden. Daarna zwanger en niet meer in staat om te geven...

  13. #30388
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Salaam alaykum dames, hoe is het hier? Mabrouk UmmRoqayah! Een 3e kindje is echt leuk alhamdulilaah. Gaat naar mijn ervaring gewoon mee in het ritme alhamdulilaah.

    Met ons gaat het heel goed alhamdulilaah. We zijn vandaag naar huis gegaan. De BV begint te lopen en onze kleine meid doet het heel goed alhamdulilaah. We gaan genieten in shaa Allaah. De laatste keer een newborn, ergens maak ik het weer bewuster mee. Alhoewel de nachten hopelijk snel wat beter worden haha.

  14. #30389
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Alaikom salam Bintu, iK las even terug over jouw bevalling en ben echt geschrokken. Subhan Allah echt een beproeving, ik hoop dat je het goed kunt verwerken en vooral kunt genieten nu van de kleine meid.
    أسأل الله ان يجعله من الصلحين

  15. #30390
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Dank je wel, ik hoop echt dat mijn ervaring met een derde ook zo is. Was het moeilijk om te beslissen dat dit je laatste kind is (voor over wij dat kunnen beslissen dan).
    Mijn man vroeg mij of ik hierna nog een kind wil, ik was echt in shock haha. Wil daar echt niet aan denken nu. Kindjes zijn gewoon zo schattig (soms ook monsters) elhamdulillah.