1. #29521
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    Helloo dames ff klagen Ben het kots kots kots beu bah bah mijn dieet medicijnen bloedwaarde op tijd eten juiste portie anders stijgt suikerspiegel
    Vindt het niet meer leuk geniet niet van eten samen met vriendinnen of fam samen eten kan niet bah bah
    Zoo moest eruit alhamdoelilaah alles voor de kleine zitop 33 weken laaste zwaaaaare loodjes

    Lange tijd niets meer gelezen Ben doodmoe ijzer is ook laag
    Hoe zit het met jullie en vermoeidheid?
    Mamas die bevalling achter de rug hebben wat kan je ons adviseren hoe we de laaste weken moeten doorbrengen
    Lijkt me ook lastig om aan dieet te houden maar idd beste voor de baby. Zou echt proberen laatste weken veel te rusten en vraag om hulp waar nodig. Weet niet of het je eerste is maar na de bevalling ga je nog minder slapen dus zou echt zoveel mogelijk rusten nu het nog kan! Inshaallah de laatste weken met weinig klachten en een gemakkelijke bevalling voor jou!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  2. #29522
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Ik heb straks mijn termijn echo ben heel erg benieuwd of alles goed is inshAllah. Toch weer spannend zo'n echo! Ben nu bijna 14 weekjes ben ook benieuwd of ze geslacht kunnen zien.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  3. #29523
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    Helloo dames ff klagen Ben het kots kots kots beu bah bah mijn dieet medicijnen bloedwaarde op tijd eten juiste portie anders stijgt suikerspiegel
    Vindt het niet meer leuk geniet niet van eten samen met vriendinnen of fam samen eten kan niet bah bah
    Zoo moest eruit alhamdoelilaah alles voor de kleine zitop 33 weken laaste zwaaaaare loodjes

    Lange tijd niets meer gelezen Ben doodmoe ijzer is ook laag
    Hoe zit het met jullie en vermoeidheid?
    Mamas die bevalling achter de rug hebben wat kan je ons adviseren hoe we de laaste weken moeten doorbrengen
    Oh lieverd toch. Nog eventjes lieverd en dan is je kleine er in shaa Allaah! Doe veel dua en probeer hulp te vragen als het mogelijk is. We zijn evenver ongeveer. Ik voel met je mee haha.

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Salamaleikoem dames, hoe is het hier???? Lang geleden zeg en wat vliegen de dagen voorbij!!!
    Met ons gaat het goed Alhamdoelillah. Ondanks de gebroken nachten en drukte is het erg leuk alhamdoelillah een kleine baby in je armen.

    stadmens ik vind het erg vervelend voor je meid! Helaas kun je soms echt niks anders doen, dan eraan toegeven. Vermoeidheid zegt je misschien plak aan je bed....neem rust... wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf!
    Als het je lukt om hulp te vragen voor huishoud of kids oppas, doe dat!!!

    Andere dames hoe is het met jullie?
    Ik heb de topic een beetje gemist... dat gekletst en delen van alles en nog wat met elkaar.
    wa alaykum salaam!! Alhamdulilaah wat zijn die kleintjes lief he haha. Hoe gaat het met je kleine? En een belangrijke vraag van mij.. Hoe is het met 4 kindjes??

    Met mij gaat het we goed alhamdulilaah. De gebruikelijke zaken, maagzuur, moe, bekken.. Khayr in shaa Allaah. Nog 7,5 week in shaa Allaah.

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Ik heb straks mijn termijn echo ben heel erg benieuwd of alles goed is inshAllah. Toch weer spannend zo'n echo! Ben nu bijna 14 weekjes ben ook benieuwd of ze geslacht kunnen zien.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Spannendddd!! Wie weet? Ik denk dat je weer een meisje krijgt Allaahu alam hihi.

  4. #29524
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Algemene vraag voor iedereen, hoe oud was de eerste voor je aan een tweede begon.. wat is ideaal? Welke leeftijdsverschil... ik hoor in mijn omgeving van alles, maar vraag me af hoe jullie het ervaren?
    Mijn dochtertje is 20 maanden als de 2e komt indhAllah. Kan nog niet aangeven of het ideaal is haha. Ik hoop en denk het wel inshAllah!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  5. #29525
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Oh lieverd toch. Nog eventjes lieverd en dan is je kleine er in shaa Allaah! Doe veel dua en probeer hulp te vragen als het mogelijk is. We zijn evenver ongeveer. Ik voel met je mee haha.



    wa alaykum salaam!! Alhamdulilaah wat zijn die kleintjes lief he haha. Hoe gaat het met je kleine? En een belangrijke vraag van mij.. Hoe is het met 4 kindjes??

    Met mij gaat het we goed alhamdulilaah. De gebruikelijke zaken, maagzuur, moe, bekken.. Khayr in shaa Allaah. Nog 7,5 week in shaa Allaah.



    Spannendddd!! Wie weet? Ik denk dat je weer een meisje krijgt Allaahu alam hihi.
    Haha ik hoop ergens toch een meisje. Lijkt me echt leuk een zusje voor haar maar mn gevoel zegt jongen! InshAllah is alles goed dat is het belangrijkste

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  6. #29526
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Algemene vraag voor iedereen, hoe oud was de eerste voor je aan een tweede begon.. wat is ideaal? Welke leeftijdsverschil... ik hoor in mijn omgeving van alles, maar vraag me af hoe jullie het ervaren?
    Na mijn eerste hebben we het gewoon de vrije loop gelaten. Uiteindelijk schelen mijn 1e en 2e 4 jaar. Mijn 2e en 3e schelen nog net geen 2,5 jaar en mijn 3e en 4e schelen straks 21 maanden. Mijn ervaring? Beide heeft zo zijn voor en nadelen. Wat verder uit elkaar is lekker omdat je oudste dan op school zit, betekent ook dat je steeds moet brengen en halen en dat heb ik echt als vervelend ervaren. En je moet weer helemaal opnieuw alles doen. Wat dichter op elkaar is wat drukker maar je bent toch al bezig. Ikzelf vind dichter op elkaar fijner. Mijn 2e is vorige week begonnen in groep 1 en ik heb dus straks de 2 oudste op school en de 2 jongste thuis.

  7. #29527
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Haha ik hoop ergens toch een meisje. Lijkt me echt leuk een zusje voor haar maar mn gevoel zegt jongen! InshAllah is alles goed dat is het belangrijkste

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Ja ik wilde ook zo graag een zusje voor mijn oudste. Ze kreeg 2 broertjes erna maar dit keer komt haar droom uit want ze krijgt een zusje haha. Ik ook heel blij, meisjes zijn gewoon TE leuk!

  8. #29528
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Haha ja jij moet het nog ervaren, hoop voor je dat het makkelijk zal gaan, want een dreumes vraagt ook veel aandacht kan ik beamen
    Haha ja ik merk dat nu ook al dat ze wat drukker is en meer aandacht vraagt. Denk ook zeker dat het druk gaat worden en genoeg zware dagen er tussen zitten met weinig slaap en toch weer vroeg op te moeten voor de oudste maar daarnaast lijkt het me super leuk als ze samen opgroeien en lekker met elkaar kunnen spelen en ruzie maken hahahah. Nu zit ik er toch in en ik ben thuis dus vandaar ook de keuze om sneller voor een 2e te zijn gegaan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  9. #29529
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Ja ik wilde ook zo graag een zusje voor mijn oudste. Ze kreeg 2 broertjes erna maar dit keer komt haar droom uit want ze krijgt een zusje haha. Ik ook heel blij, meisjes zijn gewoon TE leuk!
    Super leuk voor je oudste! Vooral voor later lijkt het me leuk als ze een zus hebben. Dan maakt leeftijd verschil opzich ook niet heel veel uit maar toch ik vind meisjes ook echt super leuk terwijl mijn voorkeur bij de eerste echt een jongen was maar dat heeft mn meisje nu allemaal veranderd haha. Jongetje lijkt me ook echt leuk en dan heb je beide dus opzich maakt het nu niet veel uit maar ben toch benieuwd of mn gevoel klopt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  10. #29530
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Maar dichter op elkaar lijkt me alleen fijn als ze ook met elkaar optrekken, want om ze beiden an hen behoeften te voorzien lijkt me zo zwaar. Ik heb nu een dreumes van 20 maanden, maar hij vraagt veel aandacht en aan de andere kant denk ik een speelmaatje zou wel leuk zijn kunnen ze elkaar aandacht geven, maar stel dat ze helemaal niet met elkaar willen spelen..
    Dat risico heb je altijd. Zowel snel op elkaar als uit elkaar. Ik ga eerlijk tegen je zijn, ik vind dat geruzie het ergste van kinderen hebben. Kan er soms ook echt gestoord van worden. Maar het andere moment spelen ze weer heel leuk en lief samen allemaal haha. Het lastige ook aan een groter leeftijdsverschil is ook dat ze in een andere fase zitten. Mijn oudste wilde dan winkeltje spelen maar haar broertje snapte het gewoon niet. Bracht ook de nodige frustraties. Het heeft echt beide zo zijn voor en nadelen, en het hangt ook echt af van je kindjes. Maar als jou oudste nu 20.maanden is dan gaat hij naar de voorschool als je een kleine zou hebben en dat is ook wel weer fijn.

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Super leuk voor je oudste! Vooral voor later lijkt het me leuk als ze een zus hebben. Dan maakt leeftijd verschil opzich ook niet heel veel uit maar toch ik vind meisjes ook echt super leuk terwijl mijn voorkeur bij de eerste echt een jongen was maar dat heeft mn meisje nu allemaal veranderd haha. Jongetje lijkt me ook echt leuk en dan heb je beide dus opzich maakt het nu niet veel uit maar ben toch benieuwd of mn gevoel klopt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Snapje. ik heb geen zus en heb altijd het gevoel gehad dat ik het miste. Hier precies zoals jij haha. ik wilde ook graag een jongetje bij mijn eerste maar meisjes zijn gewoon geweldig haha alhamdulilaah. moge Allaah je buikbaby zegenen met gezondheid ameen
    l.

  11. #29531
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door Mamavanf Bekijk reactie
    Ik ken iemand die heeft na 4 jaar een 2e(meisje) de eerste was een jongen nu 5 jaar en het meisje is 1 en ze kunnen het totaaalniet met elkaar vinden erger nog ze maken ruzie, ze wordt gek van ze zodra die jongen van school thuis is, is het feest in huis
    Haha ja dat weet je nooit van te voren. Daarom lijkt mij een kleiner leeftijdsverschil ook juist fijner. Miss meer kans dat ze meer met elkaar optrekken dan. Ik merk wel aan mn dochtertje dat ze andere kids echt heel leuk vindt. Nu hopen dat ze straks haar broertje of zusje ook leuk vindt hahah

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  12. #29532
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Dat risico heb je altijd. Zowel snel op elkaar als uit elkaar. Ik ga eerlijk tegen je zijn, ik vind dat geruzie het ergste van kinderen hebben. Kan er soms ook echt gestoord van worden. Maar het andere moment spelen ze weer heel leuk en lief samen allemaal haha. Het lastige ook aan een groter leeftijdsverschil is ook dat ze in een andere fase zitten. Mijn oudste wilde dan winkeltje spelen maar haar broertje snapte het gewoon niet. Bracht ook de nodige frustraties. Het heeft echt beide zo zijn voor en nadelen, en het hangt ook echt af van je kindjes. Maar als jou oudste nu 20.maanden is dan gaat hij naar de voorschool als je een kleine zou hebben en dat is ook wel weer fijn.



    Snapje. ik heb geen zus en heb altijd het gevoel gehad dat ik het miste. Hier precies zoals jij haha. ik wilde ook graag een jongetje bij mijn eerste maar meisjes zijn gewoon geweldig haha alhamdulilaah. moge Allaah je buikbaby zegenen met gezondheid ameen
    l.
    Haha ja meisjes zijn echt schattig! Ameen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  13. #29533
    MVC Lid

    Reacties
    17.628
    06-10-2017

    Mijn kids schelen 5 jaar en ze kunnen het goed vinden samen. Al is mijn dochter soms wel echt kattig maar dat is echt haar leeftijd. Alles is van haar al is het eigenlijk van haar broer ze gaan vaak samen naar boven op ons bed springen en hij let ook goed op haar. Doet haar vit D druppels, pakt voor haar water als ze dorst heeft en haar tandenborstel met tandpasta etc. Kleine dingen maar wel heel handig. Als ik bezig ben gaan ze bijvoorbeeld samen op de bank liggen en even op de tablet samen iets kijken. En ze zijn nu 7,5 En 2,5. Van de zomer alweer 8 en 3.

    Voor mij zou minimaal 2,5 jaar ivm wat meer zelfstandigheid het beste lijken tussen 2,5 a 4 jaar. Wij waren een tijd uit elkaar vandaar dat het 5 jaar is geworden. Pas na 3 jaar nog dacht ik wel oké nu ben ik klaar voor een 2e.

    Het "opnieuw" beginnen gevoel is uiteindelijk best meegevallen. Maar alles heeft voor en nadelen, uiteindelijk gaat de tijd subhanAllah zo snel en zijn ze allemaal al weer aardig groot voor je het weet!

  14. #29534
    MVC Lid

    Reacties
    17.628
    06-10-2017

    Bij mn zus 19 maanden ertussen en begin ja was zwaar maar zware tijd is ook alweer voorbij. Oudste van 4 gaat naar school en neefje wordt in april 3 en zit sinds een tijdje op de peuterspeelzaal.
    Ze twijfelt nu een 3e ja of nee maar nu dus sowieso wel een tijd gewacht.

    Maar ze maken wel echt veel ruzie, ze kunnen niet zonder elkaar komen wel voor elkaar op maar thuis maken ze de hele dag ruzie over speelgoed etc. Ze slaan elkaar ook en dat soort fratsen. Of als wij op bezoek komen wil neefje van 4 alleen spelen met mn zoontje en sluit hij hem buiten etc. Dan is het weer gillen en moet mn zus weer boos worden dat hij ook mee mag spelen.

    Toevallig schelen mn zus en ik net zoveel en we waren vroeger eerder elkaars vijand dan vriend, zij sloeg mij altijd we waren net kat en muis.

  15. #29535
    MVC Lid

    Reacties
    17.628
    06-10-2017

    Meestal komt het dan op wat latere leeftijd wel goed haha. Maar je hebt ook broers en zussen die alles altijd samen doen