1. #28516
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    De nipt test is rond de 10/11 weken geloof ik. Naar wat ik heb begrepen is een zwangerschap beïndigen toegestaan als het leven van de moeder in gevaar is. Waf betreft ziektes bij een kind, Wa Allaahu alam. Je zou hiervoor dan denk ik echt een geleerden of een student van kennis moeten raadplegen. Het voordeel van de nipt test is dat het via het bloed gaat dua niet gevaarlijk voor ongeboren kind. Wat mij tegenstaat aan zowel ze nipt als de combinatietest is dat het een kansberekening is. Je krijgt dus geen uitslag van ja of nee. Is er een verhoogde kans dan moet je verdere testen doen (of nou ja moet... mag.) Je krijgt dus geen volledige zekerheid. Dat is ook een grote reden waarom ik het niet doe.

  2. #28517
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Nipt is met 11 weken. En ja, wat een niet vind kunnen, vind ander wel. Er is geen goed of slecht.

  3. #28518
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    De nipt test is rond de 10/11 weken geloof ik. Naar wat ik heb begrepen is een zwangerschap beïndigen toegestaan als het leven van de moeder in gevaar is. Waf betreft ziektes bij een kind, Wa Allaahu alam. Je zou hiervoor dan denk ik echt een geleerden of een student van kennis moeten raadplegen. Het voordeel van de nipt test is dat het via het bloed gaat dua niet gevaarlijk voor ongeboren kind. Wat mij tegenstaat aan zowel ze nipt als de combinatietest is dat het een kansberekening is. Je krijgt dus geen uitslag van ja of nee. Is er een verhoogde kans dan moet je verdere testen doen (of nou ja moet... mag.) Je krijgt dus geen volledige zekerheid. Dat is ook een grote reden waarom ik het niet doe.

    Precies, goede punt. Met andere woorden je maakt jezelf gek en kunt eigenlijk niet genieten van je zwangerschap. Ik denk niet dat het psychisch veel goeds met je doet.

  4. #28519
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Nipt is met 11 weken. En ja, wat een niet vind kunnen, vind ander wel. Er is geen goed of slecht.
    Meid je moet lekker doen wat jij en je man het beste vinden. Als jullie dit graag willen gewon doen. Maar bedenk je ook dat stel er komt een verhoogde kans uit, ga je dan ook verder testen met risico op een miskraam of dat niet?

  5. #28520
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Appel, ja, dat moet ik inderdaad eens goed uitzoeken. Je hebt gelijk.

  6. #28521
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Precies, goede punt. Met andere woorden je maakt jezelf gek en kunt eigenlijk niet genieten van je zwangerschap. Ik denk niet dat het psychisch veel goeds met je doet.
    Precies. Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen de hele zwangerschap stressend door hebben gebracht terwijl er uiteindelijk niks aan de hand was.

    Mijn moeder heeft voor mij een zwangerschap afgebroken net 20 weken (zij is geen moslim). Mijn broer had een open buikje en toen (27 jaar geleden) was het medisch gezien heel anders dan nu. Al zijn ingewanden lagen uit het buikje. De artsen gaven hem vrij weinig kans op leven, en mocht hij het toch redden dan een leven als een kasplantje in een rolstoel. Allaahu alam natuurlijk, maar mijn moeder heeft toen besloten om de zwangerschap af te breken. Hierdoor word ik ook altijd uitvoerig nagekeken tijdens echo's op dit punt en alhamdulilaah is het bij mij nog nooit voorgekomen. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om voor die keuze te staan.

  7. #28522
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Tc, ik ga er de hele tijd vanuit dat je islamitisch bent en er dus met een islamitisch oog naar kijkt? Maar dan is er wel degelijk een goed en slecht.
    Als je dit niet doet, dan heb je gelijk. Dan moet je doen wat jouzelf goed dunkt. En heb je in nl de tijd tot 24 weken zelfs. Geen haast om info in te winnen. Of waarom überhaupt dan doen.

  8. #28523
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Tc, ik ga er de hele tijd vanuit dat je islamitisch bent en er dus met een islamitisch oog naar kijkt? Maar dan is er wel degelijk een goed en slecht.
    Als je dit niet doet, dan heb je gelijk. Dan moet je doen wat jouzelf goed dunkt. En heb je in nl de tijd tot 24 weken zelfs. Geen haast om info in te winnen. Of waarom überhaupt dan doen.
    Merk bij mezelf dat ik er vaak ook meteen vanuit ga dat iemand moslim is bij een bepaald verhaal (las iets op fb) wilde reageren met islamitisch oogpunt en advies toen dacht ik daarna, hé wacht.. wie zegt dat deze persoon er zo naar zou kijken en uberhaupt gelooft? Heb toen maar niks gezegd.

    Maar ben het wel met jullie eens.
    Lijkt me heel moeilijk als je te horen krijgt dat je kindje een afwijking/ziekte heeft. Zou het al niet willen weten omdat ik me dan al zorgen ga maken tijdens de zwangerschap. Alles is toch welkom hoe het kindje ook zal zijn want alhamdulilaah voor alles wat we krijgen.
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  9. #28524
    *adorable*

    Reacties
    1.039
    31-12-2003

    Ten eerste gefeliciteerd TC. Moge Allah s.w.t. jouw een voldragen en gezonde zwangerschap schenken.
    Maar ik erger mij rot aan jouw reactie!! Ik vind jou heel ondankbaar overkomen. Ga je nou echt je kind aborteren, als hij of zij niet "perfect" is. Meid ik ga je even uit je droom helpen, je hebt geen garantie op een gezond kind!! De testen zijn een kansberekening en zelfs bij een 20 weken echo kan alles goed lijken te gaan. Vertrouw op Allah s.w.t. en tel je zegeningen, want heel veel vrouwen willen in jouw schoenen staan. Er zijn vrouwen hier die hun kindjes zijn verloren en jij wil je kind zelf van het leven beroven. Soubhan Allah.

  10. #28525
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Moeders bekend met plotselinge slechthorendheid bij jullie kindjes en dan is er geen sprake van pijn of een oorontsteking ofzo?

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  11. #28526
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    @zilverbloempje;
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Het breekt mijn hart om dit te lezen Ya Allah!!
    Moge Allah subhana wa ta3ala jullie heel, heel veel sbar geven en jullie voor het geduld belonen, hier in dit wereldse leven en in akhiraah. Blijf sterk lieve zilverbloempje en onthoud dat het een zware echt hele zware beproeving is lieverd. Je wordt er In Sha Allah voor beloond!!! Blijf veel smeekbedes verrichten en denk aan je lieve kleine wondertjes dat zij zich op dit moment in het allermooiste en fijnste plek genaamd Jennah bevinden. Moge Allah ta3ala jullie daar doen herinnigen!!! Lieve zilverbloempje in Sha Allah zal je ook hier je geluk en vreugde krijgen door een mooie, voldragen zwangerschap en een gezond kindje(s).
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  12. #28527
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Moeders bekend met plotselinge slechthorendheid bij hun kindjes en dan is er geen sprake van pijn of een oorontsteking ofzo?
    Dalilah ik vind jouw bericht eng. Mijn kleintje praat een paar weken opeens heel hard en vraagt tig keer wat we zeggen. Dit is volgens mij begonnen na een nacht met oorpijn en verkoudheid. De volgende dag was de pijn over en leek alles goed te gaan, behalve het horen....
    Volgens mij had ze een ontsteking. Ik ga gauw een afspraak maken met de huisarts.

  13. #28528
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door Zilverbloempje Bekijk reactie
    Het was te mooi om waar te zijn. Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Onze kleine deed het onvoorstelbaar goed soubhanAllaah. Maar plots naar 3 weken overleden. Mijn baarmoeder heeft mij voor de zoveelste keer in de steek gelaten. Maar hoe we het ook wenden of keren het is maktab. Mijn hart is voor een 2e keer ik stukken gebroken. Ik vraag Allaah om geduld te geven. Het doet zo’n pijn. Ik had zoveel hoop. Ik had vertrouwen maar het is onze maktab om dit een 2e keer te moeten meemaken. AlhamdoelliAllaah. In sha Allaah mag ik mijn kindjes ooit terugzien in jinat alfirdaws.
    Ik heb deze topic nooit gevolgd en dacht laat ik eens wat terugscrollen en lezen. Maar lees dus verdrietig nieuws subhana Allah. Dit soort berichtjes doen echt veel pijn.

    Moge Allah swt je pijn verzachten en je sbar geven om dit verlies te dragen. Moge Hij jou en je man doen herenigen met je lieve kindjes in Djennah. Allahoema ameen.

    Wat is gezegd door Freya, een ander lid verloor ook haar kindjes, maar is nu toch moeder van een dochtertje. Verlies je hoop niet zuster, Allah is de Enige Planner en weet waarom Hij doet wat Hij doet. Alles heeft een reden. Vertrouw op Hem en aanroep Hem. Moge Hij jullie gauw verblijven met een gezond gezinnetje. Ameen.

    Dikke knuffel.

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  14. #28529
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Dalilah ik vind jouw bericht eng. Mijn kleintje praat een paar weken opeens heel hard en vraagt tig keer wat we zeggen. Dit is volgens mij begonnen na een nacht met oorpijn en verkoudheid. De volgende dag was de pijn over en leek alles goed te gaan, behalve het horen....
    Volgens mij had ze een ontsteking. Ik ga gauw een afspraak maken met de huisarts.
    Nou precies dit

    Ze vraagt steeds: "wat zeg je?" en doet haar handje bij haar oortje en komt dichterbij, zoals oudjes doen als ze je niet horen.

    Als ze me roept en ik reageer hoort ze me niet en moet ik echt naar haar toe lopen.
    Dan zegt ze: oh ik hoorde je niet mama.
    [emoji848]

    En ze praat megahard indd. Zo irri.

    Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de ha.

    Misschien zit er vocht in het oortje?
    "Uw kind kan slecht horen door:

    een*verstopt oor: door een prop*oorsmeerverkoudheid: de buis van Eustachius, het gangetje*tussen het middenoor en de neus-keelholte, kan verstopt zijn. Er kan wat vocht achter het trommelvlies zitten en het trommelvlies kan bij een verkoudheid wat zijn ingetrokken. Daardoor kan uw kind minder horen.*Een verkoudheid kan bij een kind gemakkelijk een middenoorontsteking geven.middenoorontsteking: een verkoudheidvirus kan een middenoorontsteking veroorzaken. Daarna komen er vaak bacteriën bij, het trommelvlies kan bol gaan staan door ophoping van ontstekingsvocht. Het doet*vooral pijn en soms hoort*een kind daardoor*tijdelijk minder goed.**een*slijmoor: er zit veel slijmerige vloeistof achter het trommelvlies zonder dat het oor ontstoken is. Dat kan soms 3 tot 6 maanden hoorproblemen geven. Uiteindelijk gaat het*vanzelf weer over.een*scheurtje in het trommelvlies, bijvoorbeeld door*oorontstekingeneen voorwerp (wattenstokje of potlood) dat te diep in het oor komteen harde knal of ontploffing (vuurwerk)
    (Een scheurtje in het trommelvlies hoeft niet altijd gehoorproblemen te geven)

    Deze redenen waarom uw kind slecht hoort, zijn door de huisarts vaak gemakkelijk te ontdekken met ooronderzoek.*

    Andere mogelijke oorzaken van slecht horen bij kinderen zijn:

    een erfelijke ziekteziekte van de moeder tijdens de zwangerschaphersenvliesontsteking, de bof of een opname op de intensive care als jong kindlawaai: een harde knal kan de oren van uw kind meteen beschadigen. Vaak naar harde muziek luisteren (op een koptelefoon) beschadigt de oren geleidelijk ook".*





    Bij mijn meisje is er geen aanleiding.

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  15. #28530
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Nou precies dit

    Ze vraagt steeds: "wat zeg je?" en doet haar handje bij haar oortje en komt dichterbij, zoals oudjes doen als ze je niet horen.

    Als ze me roept en ik reageer hoort ze me niet en moet ik echt naar haar toe lopen.
    Dan zegt ze: oh ik hoorde je niet mama.
    [emoji848]

    En ze praat megahard indd. Zo irri.

    Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de ha.
    Ow laat me alsjeblieft weten wat hij zei, als het kan natuurlijk. Ik heb een hekel gekregen aan de bezoeken van de huisarts. Vroeger ging ik vaak en ze stuurden mij naar huis met geef hetde tijd het gaat vanzelf over. Buis dit is dicht of het komt door verkoudheid..

    In challah is er niets ergs met je kleintje en is het eenkel wat verkoudheid.