+ Reageer
Pagina 1779 van 2035 EersteEerste ... 1729 1754 1769 1777 1778 1779 1780 1781 1789 1804 1829 ... LaatsteLaatste
26.671 tot 26.685 van 30514
    MVC Lid

Reacties
    37.251
    10-05-2012

Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie
    Allah i sa7al 3lik !! Het is echt moeilijk maar je moet hard worden. Wat ik bij adam deed was gewoon hup zijn bedje naar zijn eigen kamer en ik ging op de grond naast hem liggen en hij gewoon in zijn eigen bed en hij kon makkelijk 2 uurtjes huilen maar na 2 weken hoefde ik echt alleen maar 10 min naast hem te liggen en hij sliep en probeer een bedtijd ritueel te maken dus of boekje lezen zelf verhaaltjes vertellen etc. Zachtjes praten al vroeg de gordijntjes dicht (tip van Xaviera) je moet ook kijken wat het beste bij jouw kindjes past en de situatie wat goed voelt voor beiden en stapje voor stapje elk kind en elke situatie is anders

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fijn dat het geholpen heeft!

Ik las dat je zwanger bent, alf mabrouk!! Moge Allah je een gezond kindje schenken, Allahoema ameen!

MVC Lid

Reacties
    1.088
    16-08-2016

Wat je moet doen is,,,,,in z'n eugen bed zetten en je hand tegen hem aan tot hij slaapt,,,,dit doe je 2 nachten ofzo,,,,,daarna in raak je hem niet meer aan maar blijf je naast z'n bed staan,,,dit ook 2 nachten ofzo,,,,,daaarna ga je op stoel zitten op 2 meter afstand,,,en dit okk 2 nachten ofzo,,,daaarna 3 of 4 meter af en toe wat zeggen zodat hij weet dat je er bent ,,,ook weer een paar machten,,,,en dan ben je bij de deur beland en dan ook weereen paar nachten ,,,,en dan ben je uit de kamer ,,,,,...,,

MVC Lid

Reacties
    2.830
    26-12-2013

Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie
    Allah i sa7al 3lik !! Het is echt moeilijk maar je moet hard worden. Wat ik bij adam deed was gewoon hup zijn bedje naar zijn eigen kamer en ik ging op de grond naast hem liggen en hij gewoon in zijn eigen bed en hij kon makkelijk 2 uurtjes huilen maar na 2 weken hoefde ik echt alleen maar 10 min naast hem te liggen en hij sliep en probeer een bedtijd ritueel te maken dus of boekje lezen zelf verhaaltjes vertellen etc. Zachtjes praten al vroeg de gordijntjes dicht (tip van Xaviera) je moet ook kijken wat het beste bij jouw kindjes past en de situatie wat goed voelt voor beiden en stapje voor stapje elk kind en elke situatie is anders

Heel erg bedankt voor jouw reactie!

En nog van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Moge Allaah een voldragen zwangerschap laten zijn, ameen.

MVC Lid

Reacties
    2.830
    26-12-2013

Citaat Geplaatst door Mamaatje2015 Bekijk reactie
    Ochtendmens,

Oeff lijkt wel alsof je de slaapritme van mijn zoontje beschrijft toen die 1 jaar was. Ik was er ook echt helemaal klaar mee en kreeg zoals je zegt gewoon woedegevoelens. Hij sliep eerst vaak bij ons in bed. Was gewoon begonnen met in zijn eigen bed en ik dernaast en telkens over zn bol aaien. Daarna deed ik m in bed en liet ik m huilen. Na een week viel hij zelf in slaap. Dat ging 2 maanden goed en toen heb ik besloten hem in zijn eigen kamertje te laten slapen. Zoals ambiance dat deed met matras naast zij n bedje deed ik dat ook. Continue ging die kijken of ik er wel ben. Hij slaapt sinds het suikerfeest in zijn kamertje en sinds een week stop ik m in bed en ga ii weg. Soms jammert hij soms echt hard huilen maar na een kwartier valt ie in slaap. Gewoon wat harder worden want ik snap dat het je enorm irriteert en dat je denkt oke nu is tie 1 wanneer gaat hij nou normaal slapen. Gewoon doorzetten komt goed inchallaah. ♡♡
    Shukran voor jouw reactie! Inmiddels heb ik er wel meer een beeld bij.

Freyaa

Reacties
    5.046
    15-08-2008

In mijn bed of op een matras ernaast liggen heb ik nooit gedaan eigenlijk. Daar zou ik ook jnoen van krijgen . Sowieso dezelfde rituelen voor het slapengaan en doe ook vrij snel al de gordijnen dicht. Daarna gewoon in bed leggen, laten huilen (paar min), teruggaan quran lezen, over rug aaien of hoofdje etc. Beetje praten. En weer weg en terug. Zo bij beiden gedaan.

MVC Lid

Reacties
    2.834
    26-03-2014

Wie van de kindjes van feb/maart 2016 praten al (hele zinnen)?

Hier zo goed als 17 maanden nu, maar behalve een paar woorden en heel veel gebrabbel is er niets te verstaan aan zoon. Hij begrijpt wel alles: kan alle opdrachtjes uitvoeren die ik geef en wijst de juiste lichaamsdelen aan als ik ernaar vraag. Dat soort dingen. Maar praat dus nog niet(s). Heb het gevoel dat hij achterloopt een beetje, en wat kan ik dan doen om hem te helpen of te stimuleren? Behalve veel praten en benoemen, liedjes zingen en lezen. Doen we elke dag, vaak op een dag.

Married & Mother

Reacties
    1.908
    27-12-2014

Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie

Hier zo goed als 17 maanden nu, maar behalve een paar woorden en heel veel gebrabbel is er niets te verstaan aan zoon. Hij begrijpt wel alles: kan alle opdrachtjes uitvoeren die ik geef en wijst de juiste lichaamsdelen aan als ik ernaar vraag. Dat soort dingen. Maar praat dus nog niet(s). Heb het gevoel dat hij achterloopt een beetje, en wat kan ik dan doen om hem te helpen of te stimuleren? Behalve veel praten en benoemen, liedjes zingen en lezen. Doen we elke dag, vaak op een dag.
    Heel normaal hoor. De mijne begonnen pas vanaf 18 maanden een paar woordjes te spreken. Loopt wel los.

MVC Lid

Reacties
    2.834
    26-03-2014

Ja toch wel? Kwam eergisteren ofzo de buurjongen tegen die iets ouder is en die sprak volgens moeders al volop. Maakte me wat onzeker en Google blijkt ook te zeggen dat hij nu wel enkele woorden achter elkaar moet kunnen zeggen. Maar we wachten het af..

Hoe is het met je zwangerschap bintu? Al meer aan het idee gewend? Last van kwaaltjes? En weten alle andere kinderen het nu en wat vinden ze ervan? Zoooo leuk een groot gezin, mashallah!

MVC Lid

Reacties
    2.834
    26-03-2014

En nog een vraag in het kader van spraak en spreken. Hoe kaart je bij het cb aan dat je een briefje van hun wilt voor een dagdeel extra op de psz? Ik weet even niet hoe het precies heet, maar dit is dus voor tweetalige kinderen. Jullie weten vast wat ik bedoel. Hoe en wanneer vraag ik daar om?

Freyaa

Reacties
    5.046
    15-08-2008

17 maanden is nog niet zo oud hoor kan in 1x komen. Vanaf 18 maanden tot nu (bijna 2) is mn dochtertje zoveel vooruit gegaan. Nu praat ze in (2/3 woorden) zinnen en toen ook alleen wat woordjes en gebrabbel. En mijn zoontje zei tot 2 jaar helemaal niks. Uiteindelijk praten ze allemaal de oren van je hoofd

MVC Lid

Reacties
    18.318
    29-06-2013

Appelcake meer dan wat je nu doet kan je niet doen en accepteren dat ieder kind zich op zn eigen tempo ontwikkeld
    ♡♡Nisrine & Maysae ♡♡

MVC Lid

Reacties
    593
    12-09-2012

Intake gesprek met vk gehad over paar weken in zkh glucose test doen ivm diabetes
    En zwangerschap kwaaltjes gaan netjes verder

@appelcake via huisarts vragen om extra dagen peuterspeelzaal
    Is het je eerste kind ? Meestal zijn wat later maak je Geen zorgen hij/zij begrijpt alles

MVC Lid

Reacties
    4.588
    16-09-2013

En nog een vraag in het kader van spraak en spreken. Hoe kaart je bij het cb aan dat je een briefje van hun wilt voor een dagdeel extra op de psz? Ik weet even niet hoe het precies heet, maar dit is dus voor tweetalige kinderen. Jullie weten vast wat ik bedoel. Hoe en wanneer vraag ik daar om?
    Vve indicatie is dat, ik heb het pas geleden voor adam aangevraagd wacht nog op reactie en als ze dan 3 jaar zijn in sh allah kunnen ze een extra dagje naar psz. Je moet cb even bellen en om een Vve indicatie vragen

Married & Mother

Reacties
    1.908
    27-12-2014

Ja toch wel? Kwam eergisteren ofzo de buurjongen tegen die iets ouder is en die sprak volgens moeders al volop. Maakte me wat onzeker en Google blijkt ook te zeggen dat hij nu wel enkele woorden achter elkaar moet kunnen zeggen. Maar we wachten het af..

Hoe is het met je zwangerschap bintu? Al meer aan het idee gewend? Last van kwaaltjes? En weten alle andere kinderen het nu en wat vinden ze ervan? Zoooo leuk een groot gezin, mashallah!
    Ja hoor is echt heel normaal. Sommige kinderen zijn gewoon snel maa shaa Allaah en sommige doen er wat langer over. Zolang hij je begrijpt is het goed alhamdulilaah. Komt vanzelf. Mijn neefje begon pas duidelijk te praten met 2,5/3 jaar. Dat is vrij laat. Hij heeft dus ook een VVE indicatie gekregen.

Alhamdulilaah gaat wel goed. Ja wel gewend, zie nog wel een aantal beren op de weg maar khayr. Ik heb er vertrouwen in dag het allemaal wel losloopt. Ik ben super moe en mijn keuken stinkt ZOOOO erg haha. Ik heb ook continue honger maar geen trek in niks. Heel vervelend is dat. Mijn oudste wel en die vind het helemaal geweldig. Die van 3,5 niet maar dat is een enorme flapuit. Wil het nog even geheim houden haha. Ja alhamdulilaah een groot gezin leek mij altijd wel leuk. Vind het echt jammer dat ik maar 1 broertje heb. Zou echt graag een zus gehad hebben maar alhamdulilaah. Vandaar een lichte voorkeur voor een meisje dit keer. 2 meiden en 2 jongens. Zou leuk zijn..

Freyaa

Reacties
    5.046
    15-08-2008

Mn zoontje begreep gek genoeg ook alles maar dat zegt ook niet alles. Pas echt beginnen met praten begon met 3 jaar. Hoe hij was qua uitten zo was mn dochtertje met 1,5. Uiteindelijk buisjes laten plaatsen en was dat het al die tijd. Maar hij was dus echt echt laat. Met 2 jaar zei hij pas mama en papa. Wel een tijdje stress gehad om zn taal maar nu gaat hij naar groep 4 en is hij 1 vd besten met schrijven, spelling enz alhamdolilah

En dat zonder logopedie ze wilden t wel maar na de buisjes kwam het allemaal vanzelf. Hij heeft een tijdje bij zo'n vrouw gelopen ben ff de naam kwijt voor fijne motoriek maar dat was eigenlijk ook overbodig