1. #30481
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @ochtendmens: geen probleem. Onze kleintjes kunnen meer dan we soms denken heb ik gemerkt... Ik lees nu een boek over islamitische opvoeding met veel hadith als daliel, hoop echt dat ik er veel van ga leren. Vind de verantwoordelijkheid van opvoeden soms echt eng. Omdat wij onze kinderen voor een groot deel vormen...

  2. #30482
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Ik begin zelf heel vroeg met tawheed leren aan de kids en islamitische manieren, misschien kunnen we elkaar tips geven? Wat doen jullie om jullie kids te stimuleren en hoe leren jullie ze over Allah etc... Voor mij is het een persoonlijk doel om met Shabaan en Ramadan mijzelf hierin meer te ontwikkelen...

  3. #30483
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Umm roqaya welk boek is dat?

    Ik denk er zo nu en dan aan hoe ik dat nou moet aanpakken, maar heb nog niet echt een idee. Het is denk ik wel heel belangrijk om ze zo te begeleiden dat ze trots zijn op hun islamitische identiteit en tegelijkertijd ook kunnen leren omgaan met het feit dat niet iedereen zoals hen is.

  4. #30484
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    http://m.islamicbulletin.org/ hier heb ik het boek gedownload. Het heet: principles of parenting: Four generations in a row.
    Bij kopje ebooks en dan taal Engels kiezen.

  5. #30485
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Elhamdulillah 12 weken nu, maar nog steeds extreem moe, misselijk, maagzuur erbij en beetje grieperig. Ghair incha Allah, hoop dat t snel over gaat. Gisteren ff meningsverschil met mijn man, maar het was gelijk uitgepraat. Moest heeeel de dag janken gewoon werd niet goed van mezelf.

  6. #30486
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Asalaamoe alaykoem.

    Allaahi shafiki UmmRoqaya ... Hormonen tijdens de zwangerschap en ook de periode erna haha ... Leiden hun eigen leven soms.


    Hoe gaat het met de rest van de mama's (to be) hier?


    Ik had een vraagje wb groentepap... Volgende week wordt mijn zoontje in sha Allah 6 maanden en dan begin ik met de groentjes. Bij mijn vorige kids mixte ik gewoon mijn groentjes, maar is prakken/pletten beter? Ik heb ook gedacht aan de Rapley methode, maar ik weet niet of ik daar het geduld voor heb ... :/

  7. #30487
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Alaikom salam,

    Haha ja vreselijk die hormonen, maar ook heel grappig soms. Amien.

    Vandaag pas luier uitgedaan voor de kleine. Ze heeft gewoon niet geplast in het potje, alleen in haar broek. Ufff sabr... Maar ze wil wel de hele tijd erop zitten uit zichzelf elhamdulillah.

    Ik deed groente gewoon prakken als het geen groente is met hardere stukjes erin, want in het begin moet t echt glad zijn anders gaan die van mij kokhalzen haha. Vooral pompoen, aardappel etc. gewoon met vork prakken. Eventueel olijfolie erbij om t glad te krijgen... Success, leuke tijd die eerste hapjes en zowiezo 6 maanden dan zijn ze zelf gewoon om op te eten!!!

  8. #30488
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    ik heb een soort semi-rapley gedaan. Al moet ik zeggen dat mijn kids niet echt veel oog hadden voor groente.. Ze wilde vooral borstvoeding haha. Tot 1 jaar is borstvoeding de hoofdmaaltijd. Groente en fruit is voor erbij.

  9. #30489
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Baraka allaahoe fiek umm roqaya.

    Nieuwerd met hapjes wilde ik het eigenlijk prakken, maar uiteindelijk ben ik toch op pureren uitgekomen. Mijn vriendin probeerde rapley en haar kind moest er van kokhalzen. Ik zou persoonlijk gewoon de verschillende manieren uitproberen en kijken wat lukt. In het begin eten ze zo weinig Subhan allaah. Misschien een paar lepels. Ik herken trouwens ook wat bintu zegt. Mijn zoontje kreeg ook 19 maanden borstvoeding en wilde pas echt goed eten, toen ik minder borstvoeding ging aanbieden.

  10. #30490
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Herkent iemand dit?

    Sinds een aantal weken heb ik soms 2 a 3 dagen dat ik vaak en veel moet plassen. Ik dacht aan zwangerschapssuiker, maar die test heb ik gehad en alles was goed. Ik merk dat als ik veel rommel heb gegeten zoals koekjes, chips, ed dat ik dan de hele nacht zo elk uur naar de wc moet. Herkent iemand dit en weet iemand wat het is?

  11. #30491
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Herkent iemand dit?

    Sinds een aantal weken heb ik soms 2 a 3 dagen dat ik vaak en veel moet plassen. Ik dacht aan zwangerschapssuiker, maar die test heb ik gehad en alles was goed. Ik merk dat als ik veel rommel heb gegeten zoals koekjes, chips, ed dat ik dan de hele nacht zo elk uur naar de wc moet. Herkent iemand dit en weet iemand wat het is?
    Is vrij normaal. Ik moest ook continue plassen haha. Verschrikkelijk!

  12. #30492
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Baraka allaahoe fiek umm roqaya.

    Nieuwerd met hapjes wilde ik het eigenlijk prakken, maar uiteindelijk ben ik toch op pureren uitgekomen. Mijn vriendin probeerde rapley en haar kind moest er van kokhalzen. Ik zou persoonlijk gewoon de verschillende manieren uitproberen en kijken wat lukt. In het begin eten ze zo weinig Subhan allaah. Misschien een paar lepels. Ik herken trouwens ook wat bintu zegt. Mijn zoontje kreeg ook 19 maanden borstvoeding en wilde pas echt goed eten, toen ik minder borstvoeding ging aanbieden.
    Dat kokhalzen is (volgens de rapley methode) dus een normaal reflex van een kind om te zorgen dat hij/zij niet stikt. Zo word het eten uit de keel geduwd.

  13. #30493
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Wasalam alaikom lieve dames, hoe gaat het hier met de zwangeren en pas bevallen mama's?

    Ik voel me Zo down laatste tijd
    Hele tijd doemdenken. Ik ben hele dag en nacht misselijk maar moet nooit overgeven. Heb hele dag gewoon slaap en constant zin in eten. Ene keer wil ik enkel zoet andere keer enkel vet word zo moe van mezelf.
    Ben ook gewoon echt bang voor mijn baby weet niet hoe dat komt..groeit het goed. Is het gezond..oefffff. dan dat huilen..

    Deze zwangerschap ervaar ik nog anders dan de eerste 2...wie heeft dit ook?

    Anyway ik wens jullie een gezegende vrijdag. Moge Allah jullie vandaag geluk geven en jullie ad3iyaat verhoren. Mijn dua voor jullie alvast is moge Allah alle zwangeren een gezonde voldragen zwangerschap geven en een vlotte bevalling en mooi schattig gezonde baby.
    Moge Allah iedereen met een zwangerschapswens verblijden met een mooi gezonde baby.
    Moge Allah alle pas geboren baby's beschermen en gezond en vroom samen broer(s) en/of zus(sen) laten opgroeien onder mama's en papa's vleugels tot vrome volwassenen. Ameeeeen.

  14. #30494
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Ow nog een vraagje een kennis van mij wil haar dochter anissa noemen...maar de ene kant van de familie raad het af omdat ze zeggen dat dit afgeraden is terwijl de andere familieleden het als zever beschouwen. Wie weet Dit? Klopt Dit? Het laatste wat ze wil.is haar kind een naam geven die afgeraden word maar ze wil eerst duidelijkheid..
    Wat is exacte betekenis van de Naam?

  15. #30495
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Wa alaykoem asalaam woesrijnroosje,

    Het is wel herkenbaar dat je je de eerste periode op verschillende vlakken zo beroerd voelt. Insha allaah wordt dan na 12 a 16 weken minder, zodat je weer normale dagen kan hebben. Je lichaam moet nu zo hard werken om je kleintje een goede plek te geven, dat is niet niks. Ik kon altijd enige verlichting vinden in de wetenschap dat wanneer wij ons zo beroerd voelen, dat het dan waarschijnlijk goed gaat met het kindje. Allaahoe alam.

    Dat huilen heb ik deze keer ook meer dan bij mijn zoon. Zo vaak denk ik dat ik mijn kindje kan verliezen en dan moet ik zo hard huilen, maar ik denk dat dat onze hormonen zijn die ons helpen te hechten aan onze kindjes. Ik denk dat veel moeders zulke gedachten/angsten wel hebben. Dus ook dat heeft denk ik wel een doel allaahoe alam.

    Moge allaah je meer rust geven en meer kracht ameen. Het komt echt goed insha allaah.