1. #1
    Verbannen

    Reacties
    1.512
    05-11-2013

    IS staat voor de poorten van Bagdad



    Bagdad zal niet makkelijk te veroveren zijn, maar de jihadisten van Islamitische Staat (IS) gaan de uitdaging graag aan. Met bomaanslagen en mortieraanvallen proberen ze de Iraakse hoofdstad van buitenaf te ontwrichten.

    Niet alleen met bomaanslagen willen de jihadisten hun dreigende nabijheid kenbaar maken, ook mortieraanslagen komen de laatste tijd steeds vaker voor. De raketten worden van een afstand afgeschoten en belanden op strategische plekken in de Iraakse hoofdstad. Dichtbij het vliegveld bijvoorbeeld, en ook al een aantal keer in de Groene Zone, het zwaar beveiligde district vol buitenlandse ambassades en overheidsgebouwen.

    Terwijl Iraakse militairen in Mosul op de vlucht sloegen voor IS, zijn het regeringsleger en daaraan gelieerde milities in Bagdad in opperste staat van paraatheid gebracht. In de buitenwijken van Bagdad hebben de gemaskerde sjiitische strijders met automatische geweren checkpoints opgezet.

    IS maakt geen geheim van zijn strijdplan: het wil via zijn bolwerken Ramadi en Falluja in de westelijke Anbar-provincie de weg openen van de Syrische grens tot aan Bagdad. Maar eerst moet Anbar, een woestijnachtig gebied, volledig in handen van de jihadisten komen. Het grootste deel van de provincie is dat al. Vooral de verovering van Abu Graib, bekend van zijn beruchte gevangenis, is strategisch van belang voor IS.

    De belangrijkste militaire divisies in Anbar zijn ernstig verwoest. De Amerikaanse luchtaanvallen helpen, maar zijn lang niet altijd effectief. Zeker zesduizend Iraakse soldaten zijn in juni gedood, het dubbele aantal is gedeserteerd.

    De controletoren van het internationale vliegveld is vanuit het centrum van Abu Graib zichtbaar. In de stad en de omliggende dorpen wonen 200 duizend mensen. De ontevredenheid over de door sjiieten geleide regering is groot. De soennitische inwoners voelen zich gediscrimineerd en buitengesloten. Aansluiting bij het strijdvaardige IS lonkt.


    http://www.demorgen.be/buitenland/is...heen-a2097987/





  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    laat me raden deze artikel klopt wel, want werkt in voordeel van IS fangirls

    ze kunnen niet eens Kobani en een mosul dam veroveren in paar maanden, laat staan straks Baghdad of Damascus

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.512
    05-11-2013

    Citaat Geplaatst door Maghrabi113 Bekijk reactie
    laat me raden deze artikel klopt wel, want werkt in voordeel van IS fangirls

    ze kunnen niet eens Kobani en een mosul dam veroveren in paar maanden, laat staan straks Baghdad of Damascus














    Situatie gaat zo snel deze kaart is al te oud

    Anbar is nu 90% in handen van IS

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    afbeelding met wat streepjes en kleurtjes als bewijs tonen, elke snotaapje met paint op zijn lappie kan diezelfde aafbeeldingen maken en bewerken op zijn smaak en voorkeur

    als je iS fangirls moet geloven hebben ze Las Vegas en het witte huis in handen


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Ze zijn zo dom om te denken dat ze Bagdad ooit in bezit zullen krijgen....
    Ik denk dat de VS direct troepen en apaches zal sturen als de situatie echt dreigend begint te worden, Bagdad verliezen betekend het einde van Irak.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Ze zijn zo dom om te denken dat ze Bagdad ooit in bezit zullen krijgen....
    Ik denk dat de VS direct troepen en apaches zal sturen als de situatie echt dreigend begint te worden, Bagdad verliezen betekend het einde van Irak.
    Die IS fangirls hebben hun hersens in hun 9onits volgens mij, ze dachten ook dat ze luchtmacht hadden msaken

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.512
    05-11-2013

    Citaat Geplaatst door Maghrabi113 Bekijk reactie
    afbeelding met wat streepjes en kleurtjes als bewijs tonen, elke snotaapje met paint op zijn lappie kan diezelfde aafbeeldingen maken

    als je iS bronnen moet geloven hebben ze Las Vegas en het witte huis in handen

    Kaart is gemaakt door Thomas van Lingen hij is een bekende en vertrouwde analyst van alle kanten en zelfs koerden hebben vertrouwen in hem

    maar je hoef het niet te geloven

    Wat boeit mij dat a wlidi

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.512
    05-11-2013

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Ze zijn zo dom om te denken dat ze Bagdad ooit in bezit zullen krijgen....
    Ik denk dat de VS direct troepen en apaches zal sturen als de situatie echt dreigend begint te worden, Bagdad verliezen betekend het einde van Irak.
    Troepen sturen gaat nooit gebeuren alleen voor evacuatie

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    Citaat Geplaatst door Mohammed_ Bekijk reactie
    Kaart is gemaakt door Thomas van Lingen hij is een bekende en vertrouwde analyst van alle kanten en zelfs koerden hebben vertrouwen in hem

    maar je hoef het niet te geloven

    Wat boeit mij dat a wlidi
    Ik ben ook Hmidouch van Lingen

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.512
    05-11-2013

    Citaat Geplaatst door Maghrabi113 Bekijk reactie
    Ik ben ook Hmidouch van Lingen
    Google hem maar of durf je het niet

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.460
    13-10-2013

    Haha Baghdad is veel te hoog gegrepen voor ISIS. Laat ze eerst maar eens een dorp als Kobani veroveren of de Mosul dam. Dat is al moeilijk genoeg.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    Citaat Geplaatst door Mohammed_ Bekijk reactie
    Google hem maar of durf je het niet
    Hij is tog een Kafir , westerse bronnen en media zijn tog ongeloofwaardig volgens IS of zijn ze alleen ongeloofwaardig als het in nadeel werkt voor jou Baard Monky's helden

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door Mohammed_ Bekijk reactie
    Troepen sturen gaat nooit gebeuren alleen voor evacuatie
    Net zoals dat de VS zei dat Irak zelf een oplossing moest zoeken? Oh nee wacht...zijn ze nu Irak aan het helpen met bombardementen?

    Ook vreemd dat VS de optie voor grondtroepen niet volledig uitsluit...
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.184
    19-07-2014

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Net zoals dat de VS zei dat Irak zelf een oplossing moest zoeken? Oh nee wacht...zijn ze nu Irak aan het helpen met bombardementen?

    Ook vreemd dat VS de optie voor grondtroepen niet volledig uitsluit...
    VS gaat nog wel grondtroepen sturen denk ik, ik heb dat liever dan wat ze nu doen die luchtaanvallen waar ze alle moslims doden, grond troepen sturen kunnen ze goed mikken op die baard monky's van IS, ze moeten die special force commandos sturen, VS hebben samen met Rusland de sterkste en meest effectieve special force commandos ,VS heeft net iets meer dan Rusland en ik denk dat ze snel klaar zijn met die Baard Monky's die alleen durven tegen schapen herders

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door Maghrabi113 Bekijk reactie
    VS gaat nog wel grondtroepen sturen denk ik, ik heb dat liever dan wat ze nu doen die luchtaanvallen waar ze alle moslims doden, grond troepen sturen kunnen ze goed mikken op die baard monky's van IS, ze moeten die special force commandos sturen, VS hebben samen met Rusland de sterkste en meest effectieve special force commandos ,VS heeft net iets meer dan Rusland en ik denk dat ze snel klaar zijn met die Baard Monky's die alleen durven tegen schapen herders
    Ja inderdaad. Dat is het meest klote van oorlog, dat er altijd wel onschuldige burgers zullen dood gaan.
    Verschil is alleen dat de VS niet bewust onschuldige burgers wil uitmoorden, net zoals de ISIS doet.

    Ondanks dat het afschuwelijke opties zijn, heb ik liever dat er burgers sterven door misverstanden. Dan een groepering als ISIS die iedereen uitmoord die ze tegen komen. ISIS ziet zichzelf nu als succesvol omdat ze tegen zwakke partijen strijden, maar met de VS als tegenstander hebben ze echt een probleem.

    Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als ze het moeten opnemen tegen elite troepen die weten hoe je een aanval moet opzetten.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.