1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Maar gelukkig zijn we wat wijzer geworden en straffen we niet meer a la anno 500 AD.

    Best wel eigenaardig om te verwijzen naar teksten die allang niet meer uitgevoerd of als legitiem worden gezien.




    Citaat Geplaatst door MisterMasterMan Bekijk reactie
    Je bijbel en volgens kerken.


    Waar volgens de Bijbel ook de doodstraf op staat, is homoseksualiteit.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door MisterMasterMan Bekijk reactie
    Je bijbel en volgens kerken.

    Deuteronomium 22:20-24: “…Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is (hoe gaan ze dit onderzoeken?), dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft… en …Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen… en …Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven… en …en hen stenigen, zodat zij sterven…”

    *In Exodus 21 en 22 worden enkele redenen om de doodstraf en lijfstraffen toe te passen genoemd, namelijk (we noemen nu alleen de doodstraf):

    *“…Wie iemand zo treft, dat hij sterft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie zijn vader of moeder slaat, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wie een mens rooft, hetzij hij hem reeds verkocht heeft, hetzij deze nog in zijn bezit wordt aangetroffen, zal zeker ter dood veroordeeld worden… …Wie zijn vader of moeder vervloekt, zal zeker ter dood gebracht worden… …Wanneer een rund een man of vrouw stoot, zodat deze sterft, dan zal het rund zeker gestenigd worden en zijn vlees zal niet gegeten worden, maar de eigenaar van het rund zal vrijuit gaan. Indien echter dat rund reeds vroeger stotig was en zijn eigenaar gewaarschuwd was, maar hij het niet bewaakte, en het doodt een man of vrouw, dan zal het rund gestenigd worden, maar ook de eigenaar zal ter dood gebracht worden… …Alwie met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Geen enkele weduwe of wees zult gij verdrukken. Indien gij dezen toch verdrukt, voorzeker zal Ik, indien zij luidde tot Mij roepen, hun geroep horen, en mijn toorn zal ontbranden en Ik zal u met het zwaard doden (wie is Ik???), zodat uw vrouwen weduwen worden en uw kinderen wezen…”*

    En ook in Leviticus 20 staan verschillende misdaden/zonden vermeld waar men de doodstraf voor verdient, namelijk:*

    “…En een man die echtbreuk (overspel) pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster. Een man die gemeenschap heeft met de vrouw van zijn vader, de schaamte zijns vaders heeft hij ontbloot – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die gemeenschap heeft met zijn schoondochter – beiden zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die een vrouw en ook haar moeder neemt – bloedschande is het – met vuur zal men hem en haar verbranden… …Een man die met een dier gemeenschap heeft, zal zeker ter dood gebracht worden… …Een vrouw die tot enig dier nadert, opdat het met haar gemeenschap hebbe – de vrouw en het dier zult gij doden, zij zullen zeker ter dood gebracht worden… …Een man die zijn zuster, de dochter van zijn vader of de dochter van zijn moeder, neemt en haar schaamte ziet en zij ziet zijn schaamte – een schande is het en zij zullen voor de ogen van hun volksgenoten worden uitgeroeid… …Een man die bij een vloeiende vrouw ligt en haar schaamte ontbloot – haar bron heeft hij ontbloot en zij heeft de bron van haar bloed ontbloot; beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk… …Wanneer een man of een vrouw door zich de geest van een dode laat spreken of een waarzeggende geest bezit, zullen zij zeker ter dood gebracht worden; stenigen zal men hun…”*

    Dit is zelfs nog extremer dan de Islaam!

    En we kunnen het maar niet vaak genoeg herhalen, dit zijn wetten waar Jezus u over gezegd heeft:*“…Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet…” (Matteüs 5:17-20)*

    Waar volgens de Bijbel ook de doodstraf op staat, is homoseksualiteit.
    Het boeit mij allemaal niet wat religies over dit soort barbaarse daden zeggen...

    Het enige wat ik weet is dat iedereen die zich bezig houdt met stenigingen 100% ziek zijn in hun hoofd. De grootste lafaards en klootzakken, durven alleen een meisje te stenigingen.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    904
    05-03-2014

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Het boeit mij allemaal niet wat religies over dit soort barbaarse daden zeggen...

    Het enige wat ik weet is dat iedereen die zich bezig houdt met stenigingen 100% ziek zijn in hun hoofd. De grootste lafaards en klootzakken, durven alleen een meisje te stenigingen.

    Eerlijk he, wil jij liever dood door pijn en dus steniging of door een prik wanneer je juist nog niet dood zou willen? Als je pijn hebt wil je liever dood maar door een prik...echt eng. Zo denk ik erover. Maar ik weet niet waarom wij in de islam stenigen?
    Een oog van mij is mooier dan de ogen van de aller mooiste vrouw. Hhhh

    Het hartje van nador, daar gebeurt het. Yes yes yes!!!

  4. #64
    Bijna Lid

    Reacties
    1.053
    07-09-2006

    denk niet dat dit om overspel(الزنا) gaat eerst moet isis 4 getuigen hebben en ook de minnaar/friend van de vrouw moet ook dezelfde straf krijgen ik denk dat de vrouw en haar vader gewoon koerden of alawieten zijn en gewoon door isis worden afgeslach om hun ras of godsdienst

  5. #65
    Verbannen

    Reacties
    1.584
    03-04-2014

    Leviticus 20

    1*Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

    2*Gij zult ook tot de kinderen Israëls zeggen: Een ieder uit de kinderen Israëls, of uit de vreemdelingen, die in Israël als vreemdelingen verkeren, die van zijn zaad den Molech gegeven zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; het volk des lands zal hem met stenen stenigen.

    3*En Ik zal Mijn aangezicht tegen dien man zetten, en zal hem uit het midden zijns volks uitroeien; want hij heeft van zijn zaad den Molech gegeven, opdat hij Mijn heiligdom ontreinigen, en Mijn heiligen Naam ontheiligen zou.

    4*En indien het volk des lands hun ogen enigszins verbergen zal van dien man, als hij van zijn zaad den Molech zal gegeven hebben, dat het hem niet dode;

    5*Zo zal Ik Mijn aangezicht tegen dien man en tegen zijn huisgezin zetten, en Ik zal hem, en al degenen, die hem nahoereren, om den Molech na te hoereren, uit het midden huns volks uitroeien.

    6*Wanneer er een ziel is, die zich tot de waarzeggers en tot de duivelskunstenaars zal gekeerd hebben, om die na te hoereren, zo zal Ik Mijn aangezicht tegen die ziel zetten, en zal ze uit het midden haars volks uitroeien.

    7*Daarom heiligt u, en weest heilig; want Ik ben de HEERE, uw God!

    8*En onderhoudt Mijn inzettingen, en doet dezelve; Ik ben de HEERE, die u heilige.

    9*Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem!

    10*Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

    11*En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

    12*Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen!

    13*Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

    14*En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.

    15*Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.

    16*Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!


    17*En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen.

    18*En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.

    19*Daartoe zult gij de schaamte van de zuster uwer moeder, en van de zuster uws vaders niet ontdekken; dewijl hij zijn nabestaande ontbloot heeft, zullen zij hun ongerechtigheid dragen.

    20*Als ook een man bij zijn moei zal gelegen hebben, hij heeft de schaamte zijns ooms ontdekt; zij zullen hun zonde dragen; zonder kinderen zullen zij sterven.

    21*En wanneer een man zijns broeders huisvrouw zal genomen hebben, het is onreinigheid; hij heeft de schaamte zijns broeders ontdekt; zij zullen zonder kinderen zijn.

    22*Onderhoudt dan al Mijn inzettingen en al Mijn rechten, en doet dezelve; opdat u dat land, waarheen Ik u brenge, om daarin te wonen, niet uitspuwe.

    23*En wandelt niet in de inzettingen des volks, hetwelk Ik voor uw aangezicht uitwerp; want al deze dingen hebben zij gedaan; daarom ben Ik op hen verdrietig geworden.

    24*En Ik heb u gezegd: Gij zult hun land erfelijk bezitten, en Ik zal u dat geven, opdat gij hetzelve erfelijk bezit, een land vloeiende van melk en honig; Ik ben de HEERE, uw God, Die u van de volken afgezonderd heb!

    25*Daarom zult gij onderscheid maken tussen reine en onreine beesten, en tussen het onreine en reine gevogelte; en gij zult uw zielen niet verfoeilijk maken aan de beesten en aan het gevogelte, en aan al wat op den aardbodem kruipt, hetwelk Ik voor u afgezonderd heb, opdat gij het onrein houdt.

    26*En gij zult Mij heilig zijn, want Ik, de HEERE, ben heilig; en Ik heb u van de volken afgezonderd, opdat gij Mijns zoudt zijn.

    27*Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door Bouchra14 Bekijk reactie
    Eerlijk he, wil jij liever dood door pijn en dus steniging of door een prik wanneer je juist nog niet dood zou willen? Als je lijn hebt wil je liever dood maar door een prik...echt eng. Zo denk ik erover. Maar ik weet niet waarom wij in de islam stenigen?
    Dat weet ik dus ook, maar is voor mij ook wel de reden geweest om de islam te verlaten. Mooie verhalen, maar als je echt onderzoek doet dan wordt je alleen maar misselijk.

    Onthoofden en stenigen is zogenaamd iets wat normaal is en er bij hoort. Dit was gewoon een jong meisje die misschien een gewoon een beetje dom is geweest om verliefd te worden op een jongen. En wat is de straf? stenen op haar hoofd totdat ze dood is...

    Kom op mensen, iedereen ziet toch wel in dat dit níet het werk van een god kan zijn!!

    Ben echt diep verdrietig om te zien dat het allemaal zover heeft kunnen komen dat een vader zelfs zijn dochter laat stenigen.
    Hoe zouden we in Nederland hier tegen aankijken? Als een vader haar dochter vermoord omdat ze verliefd was?

    Zouden jullie je dochter kunnen stenigen omdat ze verliefd is?

    Liever een atheïst, dan iemand die achter stenigen staat.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door hassans85 Bekijk reactie
    denk niet dat dit om overspel(الزنا) gaat eerst moet isis 4 getuigen hebben en ook de minnaar/friend van de vrouw moet ook dezelfde straf krijgen ik denk dat de vrouw en haar vader gewoon koerden of alawieten zijn en gewoon door isis worden afgeslach om hun ras of godsdienst
    Ik spreek Arabisch en weet waar het over ging, ze werd van zina beschuldigd. Het trieste is dat die vent nog zegt speel geen spelletjes met me, dus misschien is ze zelfs onschuldig. Ze vraagt haar vader nog om vergeving maar die zegt dat ze dat bij allah moet halen.

    Maar het maakt allemaal niks uit stenigen is een Barbaarse daad als straf op verliefdheid.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    904
    05-03-2014

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Dat weet ik dus ook, maar is voor mij ook wel de reden geweest om de islam te verlaten. Mooie verhalen, maar als je echt onderzoek doet dan wordt je alleen maar misselijk.

    Onthoofden en stenigen is zogenaamd iets wat normaal is en er bij hoort. Dit was gewoon een jong meisje die misschien een gewoon een beetje dom is geweest om verliefd te worden op een jongen. En wat is de straf? stenen op haar hoofd totdat ze dood is...

    Kom op mensen, iedereen ziet toch wel in dat dit níet het werk van een god kan zijn!!

    Ben echt diep verdrietig om te zien dat het allemaal zover heeft kunnen komen dat een vader zelfs zijn dochter laat stenigen.
    Hoe zouden we in Nederland hier tegen aankijken? Als een vader haar dochter vermoord omdat ze verliefd was?

    Zouden jullie je dochter kunnen stenigen omdat ze verliefd is?

    Liever een atheïst, dan iemand die achter stenigen staat.

    Stenigen is alleen onder strenge voorwaarden toegestaan die jij ook vast kent.
    Niemand wil zijn kinderen dood. Meestal gebeurt het door derden, familie, maar alleen de echt fanaten offeren hun kinderen op. En niet hier in Nederland, dusse je moet je niet met andere landen bemoeien en anders bemoei je je met echte primitievelingen in het oerwoud waar ze nog letterlijk als dieren leven. Dat is pas echt erg discover me. Of vind je dit erger?
    Een oog van mij is mooier dan de ogen van de aller mooiste vrouw. Hhhh

    Het hartje van nador, daar gebeurt het. Yes yes yes!!!

  9. #69
    Verbannen

    Reacties
    1.584
    03-04-2014

    Hier de joden volgens de thora


    Hier de christenen volgens de bijbel

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door Bouchra14 Bekijk reactie
    Stenigen is alleen onder strenge voorwaarden toegestaan die jij ook vast kent.
    Niemand wil zijn kinderen dood. Meestal gebeurt het door derden, familie, maar alleen de echt fanaten offeren hun kinderen op. En niet hier in Nederland, dusse je moet je niet met andere landen bemoeien en anders bemoei je je met echte primitievelingen in het oerwoud waar ze nog letterlijk als dieren leven. Dat is pas echt erg discover me. Of vind je dit erger?
    De voorwaarden zijn helemaal niet streng overspel of verliefd wordt met de dood bestraft. En niet een normale dood ook, vast geboden in een kuil en daarna de hersens ingooien. Familie heeft niks te zeggen omdat de sharia dit voorschrijft dus het is aan een sharia rechter om te beslissen.

    In de Marokko komen dit soort praktijken gelukkig niet voor omdat de koning een man met een hart is, die zal dit soort barbaarse daden nooit toestaan. Maar iemand die voorstander is van de sharia moet ook accepteren dat hierdoor jonge verliefde meisjes tot de dood gestenigd worden.

    Elk leed is trouwens barbaars of dit nu blanken zijn of moslims, het maakt allemaal niks uit. Ik ben zwaar geschrokken door deze video en besef nu meer dan ooit hoe gevaarlijk religie soms kan zijn.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  11. #71
    Bijna Lid

    Reacties
    1.053
    07-09-2006

    Citaat Geplaatst door discover_me Bekijk reactie
    Ik spreek Arabisch en weet waar het over ging, ze werd van zina beschuldigd. Het trieste is dat die vent nog zegt speel geen spelletjes met me, dus misschien is ze zelfs onschuldig. Ze vraagt haar vader nog om vergeving maar die zegt dat ze dat bij allah moet halen.

    Maar het maakt allemaal niks uit stenigen is een Barbaarse daad als straf op verliefdheid.
    isis gasten zijn zowiezo barbaren.
    en er sluiten alleen maar barbaarse gasten bij isis zoals deze egyptenaar die een politieman was in egypte
    http://youtu.be/qNQpmiIuepE

  12. #72
    Verbannen

    Reacties
    1.398
    28-11-2013

    Citaat Geplaatst door Ghaza. Bekijk reactie
    21-10-2014 21:07
    Peej
    Onderwerp: Islamitische staat...
    Wat ben je ook een vieze schurftrat hè. Je helden van de SS plaatsen zelf die filmpjes en jij ontkent. Zielig manneke wat denkt dat het stoer is om SSb te steunen. Maar wat zelf nog niet eens buiten het hek van de peuterspeelzaal durft te komen.

    je moet die varken op negeer zetten .

  13. #73
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Hier is Weinbergs quote meer dan gepast, en dan denk ik vooral aan die vader:

    "Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

    Jammer, heel jammer.
    Ook voor de oprechte moslims hier die als goede burgers onterecht de negatieve perceptie alsmaar over zich heen krijgen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  14. #74
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Steniging wordt nergens in de Koran voorgeschreven als bestraffing. Steniging in de Koran wordt gepleegd door ongelovigen/polytheïsten/afgedwaalden tegen gelovigen en profeten.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door hassans85 Bekijk reactie
    isis gasten zijn zowiezo barbaren.
    en er sluiten alleen maar barbaarse gasten bij isis zoals deze egyptenaar die een politieman was in egypte
    http://youtu.be/qNQpmiIuepE
    Inderdaad, alleen maar barbaren sluiten zich aan bij Isis. Niemand wil ze omdat ze zwaar verrot zijn van binnen, dus zoeken ze hun toevlucht tot het kalifaat waar ze jonge meisjes mogen stenigen.
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.