1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    366
    18-03-2002

    salaat istichara

    Vele weten niet wat de salaat istichara is en hoe dat moet gaan, dus plaats ik hier de gehele uitleg!

    Het “istichara”-gebed:

    Een moeslim die wil weten of een bepaald voornemen juist of onjuist is, of dat hij met een bepaald werk moet doorgaan of niet, kan een gebed van twee ‘Rah’3aat’ verrichten voordat hij gaat slapen, of op een ander moment van de dag of nacht. In de eerste ‘Raka’3ah’ leest jij na de “fitiha”, sourah “al-Kafiroen” , en in de tweede ‘Raka’3ah’, soerah al-‘ichlaas’ (koelhouwa allahoe ahad tec.) na het gebed leest hij het ïstichara-dou3ae”en slaapt op de soennah-manier. Dat wil zeggen, met het gezicht naar de qibla, op de rechterzij. Men kan dan in zijn droom een teken ontvangen. Wanneer het gebed op een andere tijd verricht wordt, kan men de aanwijzingen ook op een andere manier ontvangen.

    DE TEKST VAN DE DOE3AE:

    Djabir ibn Abdoellah heeft gezegd dat de boodschapper van Allah de tekst van de ïstichara-doe3ae”onderwees alsof het een hoofdstuk van de Qoeraan was. Hij zei: “Als iemand van jullie zich heeft voorgenomen een bepaald werk uit te voeren, laat hij dan twee raka’3at gebed verrichten en de volgende dou3ae lezen:

    Allahoema innie astachieroeka bi3ilmika
    Wastaqdiroeka bi qoedratika
    Wa asalouka min fidlikal-3aziem
    Fa innaka taqdiroe wa laa aqdieroe wa t3lamoe
    Wa laa a3lamoe wa anta a3lamoel-ghouyoub
    Allahoema in kounta t3lamoe anna hadzal amra
    Chayroellie fie dienie wa ma3aschie
    Wa 3aqibati amrie faqdirhoe lie
    Wa yassirhoe lie toemma bariek lie fiehie
    Wa in koenta ta3lamoe anna hadzal-amra scharoellie fi dienie wa ma3aschie wa 3aqibati amrie
    Fasrifhoe 3annie wasrifnie 3anhoe
    Waqdirliel-chayr haisoe kana toema radd i nie bihie


    Ik hoop dat ik hierbij voldoende info heb gegeven!
    Veel succes
    Groetjes je zuster in de islaam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    26
    04-04-2002

    aselaamoehaslaikoem oegtie el mouslima

    Het is inderdaad goed dat je het hier zet
    sommigen mensen hebben daar behoefte aan
    Djazaak Allah gairen

    Wa Selaam
    U Get From The World
    What U Give 2 The World

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    366
    18-03-2002

    salaamou alaikoum

    ik dit graag voor mijn moslim zusters en broeders!

    allag swt 3alem

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    1.274
    08-02-2004

    MVC Premium MVC Premium
    jazaakomoelahoe ghairan
    [GLOW=skyblue]سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لاإله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك Soub7anaka llahoemma wa bi7amdiek, Ashadoe an laa ilaaha illa Ant, Astaghfieroeka wa atoeboe ilaik.......
    [/GLOW]WWW.STEUNEENWEES.NL

  5. #5
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Re: Salaat istichara

    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/