1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Beter lezen dr staat dat ze interesse hadden in haar en ze afgewezen heeft de eerstem Nergens staat dat ze contact of een relatie met de eerste of tweede had. Wat maakt haar dan een slet?
    Er wordt toenadering gezocht door een jongeman voor het huwelijk, maar jij stemt om een bepaalde reden niet in.
    Ik neem aan dat het geen aanzoek op straat was waarna zij vervolgens meteen nee zei. Het feit dat ze zijn vriend kent zegt volgens mij al heel veel.
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Dit hoeft geen betrekking tot mij te hebben. Uhm. Can't remember dat ik het over looks heb gehad?
    Ik heb het ook niet over jou, maar ik neem aan dat je het verhaal van je vriendin wel kent en dus ook de vragen kunt beantwoorden.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door Profound. Bekijk reactie
    En wanneer het contact volledig halal zou verlopen?

    Ik ben het trouwens niet eens met wat je zegt over vrienden die hetzelfde zijn qua karakter. Kan verschillen als dag en nacht denk ik.
    Dan is het al anders, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Ik zou er niet mee kunnen leven dat een vriend al met haar sprak.

    Onjuist, er is ook religieus bewijs voor.

  3. #18

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Sorry dat ik een beetje grof ben in mijn bewoording, maar alleen een slettebak zou het niets interesseren dat het vrienden zijn. Een beetje man zou het overigens ook helemaal niets vinden dat ze al contact had met een vriend van hem.
    You shouldn't use those words, really.
    Laten we uitgaan van een situatie waarbij er geen contact met de eerste was.

  4. #19
    Bijna Lid

    Reacties
    24.712
    23-06-2006

    Als de ene vriend(nummer 2) niet op de hoogte is van het aanzoek van vriend (1), zijn ze dan nog vrienden? In hoever kun je ze vrienden noemen. of zijn het gewoon wijk/stadsgenoten/buurtgenoten/buren?

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    You shouldn't use those words, really.
    Laten we uitgaan van een situatie waarbij geen contact met de eerste was.
    Dus hij heeft haar ten huwelijk gevraagd via iemand anders en zij heeft nee gezegd? Is dat het verhaal?

  6. #21
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Ik neem aan dat het geen aanzoek op straat was waarna zij vervolgens meteen nee zei. Het feit dat ze zijn vriend kent zegt volgens mij al heel veel.


    Ik heb het ook niet over jou, maar ik neem aan dat je het verhaal van je vriendin wel kent en dus ook de vragen kunt beantwoorden.
    Nee dat staat nergens daar ga jij vanuit. Zo vaak gebeurt dat mensen je hand komen vragen en je niet persoonlijk kennen. Daar is die hndvraging voor kennismaking. Heb het persoonlijk meegemaakt.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  7. #22
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Mourri Bekijk reactie
    Als de ene vriend(nummer 2) niet op de hoogte is van het aanzoek van vriend (1), zijn ze dan nog vrienden? In hoever kun je ze vrienden noemen. of zijn het gewoon wijk/stadsgenoten/buurtgenoten/buren?
    Scherp, idd.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Nee dat staat nergens daar ga jij vanuit. Zo vaak gebeurt dat mensen je hand komen vragen en je niet persoonlijk kennen. Daar is die hndvraging voor kennismaking. Heb het persoonlijk meegemaakt.
    Zij kent ze allebei en weet dat het vrienden zijn terwijl die vrienden niet eens op de hoogte zijn. Lees je niet goed of heb je niet goed opgelet tijdens de les?

  9. #24
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Zij kent ze allebei en weet dat het vrienden zijn terwijl die vrienden niet eens op de hoogte zijn. Lees je niet goed of heb je niet goed opgelet tijdens de les?
    Ik ken mijn buurjongens ook betekent niet dat ik contact met ze heb gehad. Denk dat jij niet goed hebt opgelet. Jij gaat ervanuit dat ze contact had met de eerste en het daarom niet correct is dat jet het er niets doet om uiteindelijk ja te zeggen tegen zn vriend.

    Honnette zegt net dat ze geen contact hadden of tenminste daar moet je vanuit gaan in haar stelling
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Ik ken mijn buurjongens ook betekent niet dat ik contact met ze heb gehad. Denk dat jij niet goed hebt opgelet. Jij gaat ervanuit dat ze contact had met de eerste en het daarom niet correct is dat jet het er niets doet om uiteindelijk ja te zeggen tegen zn vriend.

    Honnette zegt net dat ze geen contact hadden of tenminste daar moet je vanuit gaan in haar stelling
    Met jou praten heeft niet zoveel zin.

  11. #26

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Profound. Bekijk reactie
    Enerzijds zou ik mezelf heel achterbaks voelen als ik besluit voor de vriend van die jongen te gaan, maar anderzijds denk ik weer.. tja waarom lijkt dat zo'n groot punt..
    Zou dat gevoel een bepaalde grondslag hebben?

    Citaat Geplaatst door _Lovely_ Bekijk reactie
    Is dat niet iets wat hun pakkie an is niet de mijne. En waarom zou het je hebt immers niets met beide heren. Kijk was het je ex is het een ander verhaal of dat er contact was op zich.
    Ik begrijp je gedachte hierover. Maar zou je er bijv. ook geen slecht gevoel over krijgen met de wetenschap dat dit de eerste kan raken o.i.d.?

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Omdat ik de één heb afgewezen om een reden, misschien kwamen onze wensen/eisen niet overeen en is dat wel het geval met zijn vriend. Waarom zou ik hem dan laten gaan alleen omdat hij vrienden is met hem? Zoals Lovely al zei, ze zijn niets meer dan alleen 2 vreemden voor mij.
    Zo kun je het ook wel zien ja..

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Dus hij heeft haar ten huwelijk gevraagd via iemand anders en zij heeft nee gezegd? Is dat het verhaal?
    Ja.

  12. #27
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Met jou praten heeft niet zoveel zin.
    Je weet dat ik gelijk hebt Honnette bevestigd het hierboven nog het ging via derden.

    Honnette ja als je het zo bekijkt zou ik het wel lullig voor hem vinden. Maar om daardoor een goede man te laten lopen in tijden waarin ze al schaars zijn nee.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  13. #28

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Ik neem aan dat het geen aanzoek op straat was waarna zij vervolgens meteen nee zei. Het feit dat ze zijn vriend kent zegt volgens mij al heel veel.

    Ik heb het ook niet over jou, maar ik neem aan dat je het verhaal van je vriendin wel kent en dus ook de vragen kunt beantwoorden.
    Het is echt niet tof hoe je doet.

  14. #29
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Omdat ik de één heb afgewezen om een reden, misschien kwamen onze wensen/eisen niet overeen en is dat wel het geval met zijn vriend. Waarom zou ik hem dan laten gaan alleen omdat hij vrienden is met hem? Zoals Lovely al zei, ze zijn niets meer dan alleen 2 vreemden voor mij.
    Juist.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    31
    30-09-2014

    Ik zou beslissen zonder aan de eerste te denken. Jij kan er toch niets aan doen dat ze bevriend zijn. En je hebt er niet bewust voor gekozen.