1. #46
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  2. #47
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  3. #48
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uuupppsssaaa

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    352
    23-08-2011

    ‘Al enig idee?’ vraagt Liyaam. ‘Idee? Uhm, nee ik weet het niet.’ Ik prop mijn haar in een vlugge knot en buig me weer over de boodschappentassen. ‘Luister naar me. Onze families hoeven niet te weten wat er hier gaande is. We kunnen dit onderling wel oplossen.’ Liyaam leunt tegen het aanrecht en kijkt me afwachtend aan. Ik heb geen idee hoe te reageren. ‘Ik denk dat het gewoon een fase is. Het moet gewoon even overwaaien.’ Ik knik en haal mijn neus op. ‘Hoe laat verwachten je ouders ons nu eigenlijk?’ ‘Ga je maar klaarmaken. Ik regel het hier beneden wel.’ Hij neemt de tas uit mijn hand en wacht tot ik de keuken verlaat. Met tegenzin maak ik aanstalten om naar boven te gaan. Schoonzussen, wat een feest. Al voor dat Liyaam en ik waren getrouwd hing er altijd al een griezelige spanning als ik zijn zussen tegen kwam. Ik wilde me er nooit wat van aantrekken en voelde me eigenlijk zelfs te hoog, omdat ik dacht dat hun broer ongeacht in welke situatie we zouden zitten voor mij zou kiezen. Ik grinnik en schud mijn hoofd. Ik was zo naïef. Ik hijs mezelf in een broek en grijp naar een tas op de bovenste plank van de kast. ‘Telefoon, pasjes, sleutels..’ ‘Je hebt alles.’ Ik kijk op en zie Liyaam in de deuropening staan. ‘Hoe lang sta je daar al?’ ‘Lang genoeg,’ grinnikt hij. ‘Lang genoeg voor wat?’ ‘Lang genoeg om te zien hoeveel moeite het je koste om die broek aan te krijgen.’ Ik glimlach onbewust en loop langs hem heen naar de badkamer. ‘Ben je nu klaar?’ Ik zucht. ‘Liyaam, ik heb helemaal geen zin om het huis te verlaten. Ik wil gewoon op de bank hangen met Netflix en niks doen.’ ‘Zoals je bijna elke dag doet bedoel je?’ Hij komt dichterbij en blijft me aanstaren met zijn glimlach. ‘Mijn ouders rekenen op ons,’ fluistert hij en geeft me een zachte kus op mijn haren. Ik loop achter hem aan naar beneden en in stilte trekken we onze schoenen aan. Liyaam grijpt zijn sleutels van de dressoir in de gang en opent de voordeur. Met enige moeite sta ik op en loop achter hem de deur uit. Hij doet de deur op slot en opent de auto alvast voor me. Liyaam blijft voor het huis staan en kijkt met gefronste wenkbrauwen naar zijn telefoon. Ik klop op de ruit en wenk hem naar de auto. Hij stopt zijn telefoon in zijn broekzak en stapt de auto in. ‘Alles oké?’ Hij stopt de sleutels in het sleutelgat en kijkt me vervolgens aan. ‘Ja prima, wat zou er niet oké moeten zijn dan?’ ‘Dat vraag ik juist aan jou.’ De motor wordt gestart en Liyaam begint over een ander onderwerp. ‘Wat zit er in dat bordje?’ Hij wijst naar het bordje op mijn schoot. ‘Oh gewoon wat zoetigheid voor bij de thee bij je ouders.’ Hij glimlacht en geeft me plots een kus op mijn lippen. ‘Dat is lief van je. Ik weet zeker dat mijn moeder het waardeert.’ Ik glimlach alleen en zie hoe het stoplicht op groen springt. Liyaam rijdt de oprit op en zoekt een plaatsje om de auto te parkeren. ‘Daar is plek.’ Ik wijs naar een plaatsje naast het parkje. Hij brengt de auto tot stilstand en kijkt me aan. ‘Fayah?’ ‘Ja?’ ‘Ik weet dat het niet echt botert tussen mijn zussen en jij, maar ga vandaag alsjeblieft niet op ze in. Ik wil niet dat mijn moeder een hartaanval krijgt.’ ‘Ik heb niks tegen je zussen Liyaam. Het is eerder andersom.’ ‘Dat weet ik. Ik weet hoe ze kunnen zijn en ik weet dat ze vaak dingen over je hebben gezegd die helemaal niet waar zijn, maar denk alsjeblieft aan mijn ouders.’ Ik knik en sla mijn ogen neer. ‘Oké.’ ‘Vergeet niet dat ik van je hou.’ Ik schrik van zijn woorden en kijk hem aan. Geen idee hoe ik hier op moet reageren. Hij lacht. ‘Je hoeft het niet te zeggen, ik weet dat je ook van mij houdt.’ Ik glimlach kort en voor ik het weet voel ik zijn lippen weer op de mijne. We worden gestoord door zijn mobiel. ‘Ja mama sorry, we zijn er al.’ Hij hangt weer op en opent de portier. ‘Tijd voor actie.’ Hij pakt me bij de hand en samen lopen we naar de voordeur. Zijn moeder staat al in deuropening op ons te wachten. Ik zet een glimlach op en kijk haar vriendelijk aan. ‘Kom binnen, kom binnen. Wat zien jullie er goed uit!’ Ze knuffelt mij strak en vervolgens doet ze hetzelfde bij haar zoon. ‘Ga zitten, je vader komt zo thuis en je zussen zullen er ook zo zijn.’ Ik neem naast Liyaam plaats en nog steeds heeft hij mijn hand vast. ‘Ik ga wat te drinken voor jullie pakken.’ Ik maak aanstalten om achter haar de keuken in te lopen en te helpen, maar ze zet me weer terug op mijn plek. ‘Je bent bezoek. Ga zitten bij je man.’ Ze glimlacht en loopt alleen verder naar de keuken. Liyaam kijkt me met een grote grijns aan. ‘Wat is er zo grappig?’ Ik ga naast hem zitten. ‘Je bent een prinsesje in haar ogen. Ze is super blij met je.’ ‘Dat zal wel meevallen.’ Weer kust hij me op mijn lippen. ‘Dude, what’s up with the kisses? De hele dag hang je aan mijn lip.’ ‘Niet doen of je het erg vindt.’ Hij gaat met zijn hand over mijn wang. ‘Maa Shaa Allaah,’ hoor ik achter me. Snel ga ik recht zitten en kijk beschamend naar mijn schoonmoeder die met een dienblad de woonkamer in komt. Liyaam lacht en slaat zijn arm om mijn schouder. ‘Is mijn vrouw mama, het mag.’ Zijn moeder gaat tegenover ons zitten en knikt. ‘Plannen voor een vakantie dit jaar?’ ‘Daar hebben we het nog niet over gehad, maar ik denk het wel.’ ‘Ga deze zomer anders met ons mee. Je broer gaat naar Turkije dit jaar en zijn appartement in Marokko zal dus leeg blijven.’ ‘Daar moeten we nog over nadenken.’ Zijn moeder kijkt me opeens recht in mijn ogen aan. ‘En hoe voel jij je Fayah?’ Ik krijg het opeens benauwd. ‘Ja ik voel me prima, alles gaat gelukkig weer goed.’ Ik voel Liyaam met zijn duim langs mijn vingers strelen. ‘Ook nog geen baby?’ Ik schrik gewoon van de directe manier van vragen stellen die zijn moeder gebruikt. ‘Nee nog niet mama, maar dat komt nog In shaa Allaah.’ ‘In shaa Allaah.’ Ze staat op en loopt vervolgens weer naar de keuken.
    Where there is hope there can be faith. Where there is faith miracles can occur.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    822
    04-12-2012

    Uuuup, ik hoop dat je gauw weer een vervolgje plaatst !!

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    61
    04-11-2014

    Uppp, apart verhaal. Love it nu al❤️

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    352
    23-08-2011

    Zijn er nog geïnterseerden als ik dit verhaal afmaak?
    Where there is hope there can be faith. Where there is faith miracles can occur.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door MvrTamazight Bekijk reactie
    Zijn er nog geïnterseerden als ik dit verhaal afmaak?
    Yes please
    Broblem?

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    6
    04-01-2014

    Yesss