1. #211
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ik kan niet memoriseren en herhalen op de zelfde dag. Daarom pak ik elke weekend voor het herhalen. Maar als wij visite krijgen dan heb ik vaak een probleem. Inscha Allah dat het beter gaat aankomende weken en maanden. Herhalingen zijn zeer belangrijk. Wat je erin stampt kan er ook snel eruit heb ik nu ervaren. Dus beter mijn best doen inscha Allah.
    Ik begrijp wat je bedoeld. Moge Allaah het voor jou vergemakkelijken. Herhalingen zijn heel belangrijk, maar ik merk nu ik al een tijd niet meer memoriseer dat mijn uitspraak achteruit lijkt te gaan.
    Ik ben weer begonnen met herhaling van djuzz 3ama. Het is zo bijzonder dat degene die mij corrigeert (via whatsapp) exact dezelfde fouten eruit vist als mijn lerares, maar wel een goede uitleg erbij geeft in het Nederlands.

    Ik heb gemerkt dat het lezen/herhalen van de Qoraan achteruit is gegaan sinds ik niet meer memoriseer. Het is zo belangrijk voor mij om te blijven memoriseren, want ik bak er niets van als het op eigen houtje moet. Ik kom dan niet voorruit en ontwikkel/ontplooi niet. In sha Allaah kan ik gauw weer aan de slag.

    Moge Allaah ons allen helpen ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!



  2. #212
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Wa feekom baarak

  3. #213
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoeld. Moge Allaah het voor jou vergemakkelijken. Herhalingen zijn heel belangrijk, maar ik merk nu ik al een tijd niet meer memoriseer dat mijn uitspraak achteruit lijkt te gaan.
    Ik ben weer begonnen met herhaling van djuzz 3ama. Het is zo bijzonder dat degene die mij corrigeert (via whatsapp) exact dezelfde fouten eruit vist als mijn lerares, maar wel een goede uitleg erbij geeft in het Nederlands.

    Ik heb gemerkt dat het lezen/herhalen van de Qoraan achteruit is gegaan sinds ik niet meer memoriseer. Het is zo belangrijk voor mij om te blijven memoriseren, want ik bak er niets van als het op eigen houtje moet. Ik kom dan niet voorruit en ontwikkel/ontplooi niet. In sha Allaah kan ik gauw weer aan de slag.

    Moge Allaah ons allen helpen ameen.
    Salam alaikoem beste zuster.

    Ameen Ameen! Weet je wat ik ook altijd gedaan heb, met een potlood mijn foutjes strepen. Ik maak zoiezo vaak de zelfde fouten bij herhalingen. En als ik memoriseer doe ik hardop zodat mijn leraar mijn hoort en mij direct komt corrigeren. Echt van die domme kleine foutjes. voorbeeld : نو spreek ik uit als ن met Dhamma maar zonder de و

  4. #214
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    De morada3a volledig afgerond . Wat een genot en geluk is dit voor mij! Voelt kapuut fijn

    Ben weer begonnen met memoriseren van sora Al-Moedathir. Had al een begin gemaakt voor de vakantie.
    Maar deze 2 weken ga ik het inscha Allah halen.

    https://m.youtube.com/watch?v=6T2hlQzVNvw

  5. #215
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Deze laatste dagen inscha Allah afronden. Heb deze week druk gehad vanwege bezoek.

    Opla

  6. #216
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Geweldig en top. Heb het afgrond Alhamdoli Allah! Had vandaag weer bezoek hè. Dat is voor ik mij altijd stress moment. Men komt altijd onverwachts. Maar inscha Allah hebben de mensen stiekeme dua gedaan voor mij. Wie weet waar altijd de Baraka in zit.

    Maandag inscha Allah beginnen met een nieuwe sora. Sora Al-qiyamah

  7. #217
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Salam alaikoem beste zuster.

    Ameen Ameen! Weet je wat ik ook altijd gedaan heb, met een potlood mijn foutjes strepen. Ik maak zoiezo vaak de zelfde fouten bij herhalingen. En als ik memoriseer doe ik hardop zodat mijn leraar mijn hoort en mij direct komt corrigeren. Echt van die domme kleine foutjes. voorbeeld : نو spreek ik uit als ن met Dhamma maar zonder de و
    Wa Aleykoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu lief,

    Dat doet mijn lerares altijd, de foutjes met een potlood onderstrepen. Ja het is vooral veel oefenen en herhalen. Ik wou dat ik die luxe had dat ik tijdens het memoriseren meteen gecorrigeerd kan worden.
    Geen enkele fout is te dom lieve zus. We zijn lerende en soms moeten we extra oefenen en al het succes komt van Allaah.

    Je bent goed bezig zo te lezen, moge Allaah het voor jou en mij, ons allen vergemakkelijken en onze intenties zuiveren voor Hem alleen ameen. <3

    Islaam – It just makes…. sense!



  8. #218
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Wa Aleykoem assalaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu lief,

    Dat doet mijn lerares altijd, de foutjes met een potlood onderstrepen. Ja het is vooral veel oefenen en herhalen. Ik wou dat ik die luxe had dat ik tijdens het memoriseren meteen gecorrigeerd kan worden.
    Geen enkele fout is te dom lieve zus. We zijn lerende en soms moeten we extra oefenen en al het succes komt van Allaah.

    Je bent goed bezig zo te lezen, moge Allaah het voor jou en mij, ons allen vergemakkelijken en onze intenties zuiveren voor Hem alleen ameen. <3
    Wa alaikoem asalaam.

    Mooi gezegd. Al het succes komt van Allah. Ameen. En ook voor jou zuster! Bedankt voor je complimenten. Het heeft een doorzettingsvermogen nodig om door te gaan tot het einde inscha Allah.

    Moge Allah ons veel Sabr geven Ameen.

  9. #219
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003


    Islaam – It just makes…. sense!



  10. #220
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Baraka Allahoe feeki.
    Ik ga dit beluisteren met mijn Quraan inscha Allah.

  11. #221
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Gewoon heerlijk. Dit mooie moment

  12. #222
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Memoriseren is liefde

  13. #223
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Zijn er broeders die dagelijks bij elkaar een hizb willen overhoren? Via telefoon.. ik ben op zoek naar iemand die met mij meekijkt wanneer ik uit mijn hoofd lees

  14. #224
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    [QUOTE=ABDOLLAH;133261379]Zijn er broeders die dagelijks bij elkaar een hizb willen overhoren? Via telefoon.. ik ben op zoek naar iemand die met mij meekijkt wanneer ik uit mijn hoofd lees[/QUOTE

    ]

    Assalaamoealeykoem,

    Weinig broeders actief in deze topic.
    Waarom zoek je geen moskee maatje, is veel gemakkelijker dan via de telefoon. Zo kan je elkaar beter horen/verbeteren, kijken naar jouw uitspraak en jouw intonatie beter tot zich nemen.
    Is overigens maar een idee. Moge Allaah je succes schenken, Ameen.

    Islaam – It just makes…. sense!



  15. #225
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Memoriseren is liefde
    Alhamdulilah true! <3

    Islaam – It just makes…. sense!