1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.841
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Schrikbarend: Marokkaanse vrouwen keuren huiselijk geweld goed

    Unicef heeft na onderzoek zorgwekkende cijfers gepubliceerd over huiselijk geweld en seksuele intimidatie.





    Uit het onderzoek blijkt onder meer dat bijna 64% van de ondervraagde vrouwen in Marokko huiselijk geweld in sommige gevallen goedkeurt. Zo blijkt onder meer dat 120 miljoen meisjes het slachtoffer zijn van seksueel geweld en dat zelfs één op de tien nog voor haar twintigste verjaardag te maken krijgt met verkrachting of aanranding. Dit zijn de meest recente cijfers die Unicef publiceerde over geweld tegen kinderen in 190 landen.

    Het rapport heet 'Verborgen onder onze ogen' en werd gisteren gepubliceerd. Dit nieuwe rapport is gebaseerd op de grootste verzameling van gegevens ooit gemaakt', aldus Unicef. Naast de goedkeuring van huiselijk geweld door Marokkaanse vrouwen is het ook schokkend dat 30% van de meisjes die tussen 15 en 19 jaar trouwen te maken heeft met emotioneel, fysiek leed en seksueel geweld.


    Gemiddeld denken 54% van de vrouwen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika dat het soms gerechtvaardigd is om geweld tegen vrouwen te gebruiken. In Marokko denkt 63,9% dat huiselijk geweld soms het antwoord is op problemen. Marokko eindigt daarmee in de top vijf qua hoeveelheid achter Algerije, Jordanië en Somalië. In Libanon keurt slechts 9,7% van de vrouwen huiselijk geweld goed, aldus Yabiladies.


    De bron meldde niet hoeveel vrouwen meededen aan het onderzoek en uit welke regio's ze kwamen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    666
    25-09-2010

    Tjah het is meestal dat of de straten op

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Vrouwen en het Stockholmsyndroom zijn een bekende combinatie. Door betere opleiding wordt dat verband echter minder.

  4. #4
    Dag El Mani

    Reacties
    39.372
    26-10-2005

    10 vrouwen ondervraagd die op de straat leven?

    Wat een vreemd onderzoek.
    Ik geloof er niks van. Dat het voorkomt... natuurlijk, helaas wel.
    Maar dat zo veel vrouwen geweld tegen hen goedkeuren... nooit!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Besnijdenis van meisjes is ook al zo iets. Wie doet het ze aan? Andere vrouwen, net zij die als beste weten hoe veel pijn het doet.
    .

  6. #6
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ze keuren het niet goed denk ik maar hebben weinig keus. Triest, heel triest.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.885
    21-11-2012

    Onzin, vrouwen slaan wordt niet goedgekeurd. Dat ze bij de man blijven uit schaamte om niet te scheiden etc betekent niet dat ze het "goedkeuren" om vrouwen te slaan.

    Echt ik geloof deze bullshit niet. 1 op de 10 wordt aangerand of verkracht?? Wat een crap

  8. #8
    ❤️❤❤️❤

    Reacties
    14.283
    08-05-2009

    Sommige mannen daar zijn helemaal naar de klote, de combi armoede, drank en drugs veranderd ze in beesten.

  9. #9
    Ik leef in jou..

    Reacties
    13.471
    26-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ze moeten eens weten hoeveel hollandse vrouwen worden mishandeld. Dan pas zullen ze goed schrikken.
    Al die instanties om marokkanen / arabieren of moslims in het kwade daglicht te stellen word er misselijk van. Te 3ayek nu..

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.907
    04-03-2014

    Citaat Geplaatst door MoiSophia Bekijk reactie
    10 vrouwen ondervraagd die op de straat leven?

    Wat een vreemd onderzoek.
    Ik geloof er niks van. Dat het voorkomt... natuurlijk, helaas wel.
    Maar dat zo veel vrouwen geweld tegen hen goedkeuren... nooit!
    Gelukkig, het is weer niet waar.
    I've been things and seen places.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.159
    28-08-2014

    Citaat Geplaatst door Shaziaa Bekijk reactie
    Ze moeten eens weten hoeveel hollandse vrouwen worden mishandeld. Dan pas zullen ze goed schrikken.
    Al die instanties om marokkanen / arabieren of moslims in het kwade daglicht te stellen word er misselijk van. Te 3ayek nu..
    Ik denk niet dat dat het werk is van UNICEF.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    764
    18-12-2010

    Ik vraag me echt af hoe dit onderzoek is gedaan. Onvoorstelbaar.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    850
    21-12-2013

    is wel een beetje zo, Marokkaanse vrouw moet getempt worden anders word het huwelijk niks. Sterker nog ze verwachten het van de man maar zullen nooit openlijk toegeven. Je weet diep van binnen het is zo.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    ❤️❤❤️❤

    Reacties
    14.283
    08-05-2009

    Citaat Geplaatst door Qurani Bekijk reactie
    Vind je het gek, zie je hoe ze erbij lopen?

    Verband tussen conservatisme, vrouwenonderdrukking en seksisme is hierbij toch wel bewezen.

    Achterlijke schapen.
    Jij bent rijp voor een inrichting

  15. #15
    ❤️❤❤️❤

    Reacties
    14.283
    08-05-2009

    Citaat Geplaatst door snorlax Bekijk reactie
    is wel een beetje zo, Marokkaanse vrouw moet getempt worden anders word het huwelijk niks. Sterker nog ze verwachten het van de man maar zullen nooit openlijk toegeven. Je weet diep van binnen het is zo.

    Hierom moet ik jouw soort niet.