1. #1
    Tretha gebruikers

    Reacties
    471
    21-06-2009

    Hoe ontvang je nederlandse zenders via de schotel?

    Salaam Aleykoum,

    Ik hoor van veel Marokkanen dat het mogelijk is om met de schotel zowel Marokkaanse als Nederlandse zenders te ontvangen. Mijn vader weet alleen niet hoe en wat.
    Is er iemand die het me kan uitleggen?

    "... Aan mannen is toegewezen wat zij verdienen, en aan vrouwen is toegewezen wat zij verdienen..." (Koran 4:32) [17]


  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.053
    07-09-2006

    beste is dat je vader een multytenne schotel kan kopen van 45 cm daarmee kun je
    astra 1/2/3 en hotbird ontvangen op astra 1 en 2 zitten de nl zenders je kan ook een bestaande schotel
    uitbreiden met meer koppen waarmee je astra 1en 2 kan ontvangen
    meer informatie daarover kun je bij een schotel verkoper vinden zoals bij de beverwijkse markt of utrechtse vleutense bazaar
    multytenne schotels kan je ook op marktplaats vinden ze kosten tussen de 80 en 150€

  3. #3
    Tretha gebruikers

    Reacties
    471
    21-06-2009

    Heel erg bedankt voor je antwoord, dit helpt me zeker op weg. Djazzak allahu ghairan

    "... Aan mannen is toegewezen wat zij verdienen, en aan vrouwen is toegewezen wat zij verdienen..." (Koran 4:32) [17]


  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    1.053
    07-09-2006

    ben nog vergeten te zeggen dat je in je kamer wel een reciever/ontvanger nodig hebt zoals een dreambox of open box waar je een abonemment van een jaar moet op hebben om betaalde zenders te ontvangen (nl zenders zijn ook betaal zenders op schotel) zo n abonemment kost rond de 60€ per jaaar en je hebt ook nog een internet aansluiting nodig zodat je de ontvanger met internet via kabel of wifi moet verbinden met internet