1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    Lichaamshaar is OKE !!!

    Salamoe oealaikoem

    Beste mensen. Schaam je niet voor lichaamshaar. Het is van Allah. Zo heeft Allah je geschapen dus is het niet vies of smerig. Vecht tegen de maatschappelijke druk en de idologie dat alleen haar op het hoofd hoort. Een en al industrie en commercie is het. Hoeveel miljoenen en miljarden gaat er wel niet om in die wereld. Harsen waxen laser etc venus gilette en ga zo maar door. Het gaat verder dan dat.... Pesterijen, negatief zelfbeeld etc. En waarom ? Om haar op je benen of armen of buik of rug of waar dan ook ?

    Volg de soenna en vecht tegen de rest wat GEEN ISLAM is,

    Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

    Soenan al-Fitrah (d.w.z., handelingen die aansluiten bij de natuurlijke aanleg van de mens). De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: "Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar. (Overgeleverd in al-Bokhaari, 5441) Enkel deze lichaamsdelen dienen onthaard te worden. De rest is bijzaak !!

    De verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, en het plukken van okselhaar zijn het enige wat echt moet. En zijn onrein indien niet verwijderd. Mensen moeten blij zijn / trots op hoe Allah hen geschapen heeft. Allah subhana wa ta ala heeft iedereen naar zijn beeld geschapen. Wat dan of een vrouw behaarde benen, armen buik of rug heeft, zo heeft Allah haar uniek geschapen. MasAllah SoubhanAllah daarop. Door invloeden uit het westen en de commeriële wereld heeft lichaamsbeharing nu de etiket vies, onvrouwelijk en taboe waardoor vrouwen zich ervoor gaan schamen. Vies is het niet als je hygienisch en verzorgd met je lichaam omgaat. We beschikken toch over water en zeep ?+ Het is hoe Allah je geschapen heeft. Ik zie het SoubhanAllah, MashaAllah als een unieke extra vorm van schoonheid.

    Ik dring niemand op hetzelfde te denken als mij. Iedereen heeft SoubhanAllah zijn eigen visie en unieke kijk erop. Elhamdoulillah op hoe Allah jullie uniek geschapen heeft.Ik vind de druk op vrouwen niet kunnen en door de commerciele westerse wereld word het als vies en onvrouwelijk afgeschilderd. Gevolg van dit is dat vrouwen met overbeharing worden , gepest met mogelijke trauma's tot gevolg.

    Lichaamshaar is oke mensen. Denk er aub over na.

    Wassalaam

    http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/ar...rouw-aan.dhtml
    http://www.dailymail.co.uk/news/arti...cial-hair.html
    http://youtu.be/rgQjfcpG7XY

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Mooi gezegd broer. Mooi om te lezen. Goed dat er nog mensen zijn met zo'n gedachtegang. Laat eenieder voor zichzelf denken en beslissen. Stop de onderdrukking en die opgedrongen normen. Doe wat de Islam voorschrijft en laat dat wat niet verplicht is vanuit de Islam iemand zelf beslissen. Waarom dingen als ieuw of vies roepen. Laat diegene gewoon. Ghair.....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012



  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Hoe vaak ga je deze topic openen??

    Je zegt volg de soennah en vecht tegen de rest wat geen islam is.

    Benen armen buik rug ontharen is heus niet haram hoor en dus niet in strijd met islam

    Enige wat duidelijk haram is is het epileren van de wenkies

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    Citaat Geplaatst door Just-a-Female Bekijk reactie
    Hoe vaak ga je deze topic openen??

    Je zegt volg de soennah en vecht tegen de rest wat geen islam is.

    Benen armen buik rug ontharen is heus niet haram hoor en dus niet in strijd met islam

    Enige wat duidelijk haram is is het epileren van de wenkies
    Ik blijf dit topic openen zo vaak ik wil. Dat mag toch ? Niemand dwingt je erop te klikken toch ?

    Wat ik duidelijk probeer te maken met dit topic is dat die druk vanuit de maatschappij moet stoppen en dat mensen niet gepest gedwongen en getraumatiseerd e.d worden. Ik ben niet anti scheren ofzo. Ik zeg ook niet dat scheren haram is, met die 2tal hadiths wou ik enkel een beeld geven van wat aangeraden is. Wat ik mrt dit topic op tafel wil krijgrn is dat mensen doen wat ze zelf willen, niet omdat de omgeving of maatschappij het zegt.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Wees jezelf en doe wat jij wilt omdat jij het wilt

    Kwets niet, pest niet. Laat iedereen in zijn haar waarde.

    Dat is wat deze broeder duidelijk wil maken mensen. Dat is alles

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Citaat Geplaatst door Amazigh91 Bekijk reactie
    Ik blijf dit topic openen zo vaak ik wil. Dat mag toch ? Niemand dwingt je erop te klikken toch ? Wat ik duidelijk probeer te maken met dit topic is dat die druk vanuit de maatschappij moet stoppen en dat mensen niet gepest gedwongen en getraumatiseerd e.d worden. Ik ben niet anti scheren ofzo. Ik zeg ook niet dat scheren haram is, met die 2tal hadiths wou ik enkel een beeld geven van wat aangeraden is. Wat ik mrt dit topic op tafel wil krijgrn is dat mensen doen wat ze zelf willen, niet omdat de omgeving of maatschappij het zegt.
    En het beste wat erin je opkwam is ontharen van lichaamshaar? Vanwaar je fixatie op lichaamshaar? Er zoveel andere belangrijkere zaken die anderen door druk van omgeving kan beinvloeden. Dingen die WEL in strijd zijn met de islamMaar goed wie ben ik...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    Dit ow ligt gevoelig bij mij omdat een dierbare van me ooit zo onzeker werd door druk vanuit elke hoek van de maatschappij en opgedrongen werd om te ontharen en gepest en getreiterd werd. Ze werd zo onzeker gemaakt dat ze bang was nooit geliefd te zullen worden etc. Ik ben hier dus ooit getuige van geweest. Daarom wil ik hier werk van maken en ben ik er zo op gefixeert.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Citaat Geplaatst door Amazigh91 Bekijk reactie
    Dit ow ligt gevoelig bij mij omdat een dierbare van me ooit zo onzeker werd door druk vanuit elke hoek van de maatschappij en opgedrongen werd om te ontharen en gepest en getreiterd werd. Ze werd zo onzeker gemaakt dat ze bang was nooit geliefd te zullen worden etc. Ik ben hier dus ooit getuige van geweest. Daarom wil ik hier werk van maken en ben ik er zo op gefixeert.
    Ik snap het, bedankt dat je het wilde uitleggen...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    Citaat Geplaatst door Just-a-Female Bekijk reactie
    Ik snap het, bedankt dat je het wilde uitleggen...
    Ik kan soms extreem fanatiek zijn in mn uitlatinggen. Excuseer daarvoor.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.515
    07-08-2010

    Citaat Geplaatst door Amazigh91 Bekijk reactie
    Ik kan soms extreem fanatiek zijn in mn uitlatinggen. Excuseer daarvoor.
    Dat viel wel mee hoor, geen probleem

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    If you are not like everybody else, then you are abnormal if you are abnormal, then you are sick. These three categories; not being like everybody else, not being normal and being sick are in fact very different but have been reduced to the same thing.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Huj heeft een punt mensen. Denk erover na !

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    287
    23-06-2012

    Lichaamshaar laten groeien is als jezelf een kado geven. 1.Het geld dat je bespaart op het weghalen en de pijn. 2.Het werkt als een filter voor personen die je tijd niet waard zijn. Als iemand zo vies ervan is dat diegene jou als persoon niet ziet maar alleen het haar dan is diegene waarschijnlijk je tijd niet waard. Ze gaan zeer waarschijnlijk problemen hebben met je manier van denken en je ideologie. So if someone gives you shit omdat je lichaamshaar het. Zeg dan tegen jezelf. Alhamdoelillah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    160
    18-02-2011

    goed gezegd akhii !
    Its too cold outside for angels to fly..