1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Frederik Bekijk reactie
    Lessen volgen agi. Dan krijg je tazkieyah. Ze geven geen tazkieyah voordat ze je kennen. En dan bij stichtingen of mensen die bekend zijn bij hen als ik me niet vergis..
    Barakalahoefiek, moeten deze stichtingen bekend zijn bij de universiteit?

    Citaat Geplaatst door Moekhtaar Bekijk reactie
    In december zijn er meestal conferenties waar veel shoeyoekh uit de golf landen komen. Deze hebben vaak ook hun contacten op de verschillende Uni's. Je kunt aan hun vragen een tazkiya te schrijven, een vriend van mij heeft op deze manier tazkiya gehad van sh. Shathrie en is nu in Mediena
    Waar zijn deze conferenties?

    De broeder hierboven zegt dat je bekend moet zijn bij die contactpersoon om uiteindelijk een tazkieyah te krijgen, is dit niet het geval bij het aanvragen daarvan bij een geleerde uit de golflanden?

    Citaat Geplaatst door andalus Bekijk reactie
    Oke, je bent dus al op de hoogte van de eisen Alhamdulilaah.
    Je hebt Inderdaad 2 verschillende tazkiyyas nodig..Je kan bijv naar je locale moskee gaan en daar eentje aanvragen. Je kan ook proberen om het via een broeder te regelen die daar studeert of iemand die afgestudeerd is aan de islamitisch uni. Ze moeten je wel kennen, anders zal de getuigenschrift op een leugen gebaseerd worden en dat is niet de bedoeling.
    Barakalahoefiek, ik begrijp je.
    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Dat is een mooi uitgangspunt.
    Misschien kun je jou vragen dan ook aan de mashaykh daar voorleggen, die kunnen het jou denk ik wat beter uitleggen dan Marokko.nl leden.
    In shaa Allah.

    Heb jij daar gestudeerd?

  2. #17
    .

    Reacties
    1.330
    27-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ja, ze moeten bekend zijn bij de universiteit. Of je kan tazkieyah krijgen bij de studenten van kennis (de studenten die daar gestudeerd hebben) maar zij willen je eerst kennen ... anders geven ze geen tazkieyah.

    En een tip van een student van kennis was: Zorg ervoor dat alles compleet is, zodra er iets ontbreekt doen ze al heel moeilijk.


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    31
    25-02-2012

    Damascus en Cairo waren prachtige alternatieven. Helaas is het daar niet meer veilig.
    @Universiteit: aan welke faculteit van de Universiteit van Medina wil je gaan studeren?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.120
    03-05-2008

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    De Mashaykh wel ja.
    Daarnaast, ook al is iemand van een andere manhadj, dan krijgt hij de kans niet om zijn baatil te verspreiden.
    Maar ik hoop dat jij aangenomen wordt en Allah jou ogen opent in sha Allah.

    Dat is geen stelregel van de Sunnah, de selef waren keihard in het nemen van innoveerders.
    Dit klopt niet geheel. Er zijn daar talloze leraren en ook Mashaykh die niet zuiver zijn.
    Vraag de studenten daar maar.
    Het probleem is dat de Uni het doel is geworden, vroeger was het een middel om bij de ' Ulamaa te kunnen zitten.
    De uni is ook veranderd met getuigenis van o.a. as-Shaykh al-'Abaad.
    Moge Allaah de geaccepteerden tawfeeq geven. Amien.

  5. #20
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door AboeSeliena Bekijk reactie
    Dit klopt niet geheel. Er zijn daar talloze leraren en ook Mashaykh die niet zuiver zijn.
    Vraag de studenten daar maar.
    Het probleem is dat de Uni het doel is geworden, vroeger was het een middel om bij de ' Ulamaa te kunnen zitten.
    De uni is ook veranderd met getuigenis van o.a. as-Shaykh al-'Abaad.
    Moge Allaah de geaccepteerden tawfeeq geven. Amien.
    Ja dat heb ik wel eens gehoord, vandaar ook mijn tweede zin.
    Als iemand bijvoorbeeld Ashari is, kan hij niet die leer gaan verkondigen in de klas, toch?

  6. #21
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Heb jij daar gestudeerd?
    Was het maar zo...
    Alleen ingeschreven dat wel.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door Marogha Bekijk reactie
    Damascus en Cairo waren prachtige alternatieven. Helaas is het daar niet meer veilig.
    @Universiteit: aan welke faculteit van de Universiteit van Medina wil je gaan studeren?
    Shari'ah denk ik

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.864
    15-09-2011

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Was het maar zo...
    Alleen ingeschreven dat wel.
    Wanneer begint en eindigt de inschrijvingsperiode?


    Krijg je ook een reden van waarom je niet aangenomen bent?

  9. #24
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Universiteit. Bekijk reactie
    Wanneer begint en eindigt de inschrijvingsperiode?


    Krijg je ook een reden van waarom je niet aangenomen bent?
    Is eigenlijk altijd, maar de periode eindigt meestal rond december/januari. Dan worden de inschrijvingen verzegeld en opgestuurd.
    Nee dat niet, je staat er gewoon niet op en dan moet je denk ik nog een jaar wachten.

  10. #25
    .

    Reacties
    1.330
    27-11-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Is eigenlijk altijd, maar de periode eindigt meestal rond december/januari. Dan worden de inschrijvingen verzegeld en opgestuurd.
    Nee dat niet, je staat er gewoon niet op en dan moet je denk ik nog een jaar wachten.
    Moet je dan opnieuw inschrijven?