1. #1546
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hahahaha ik lees mezelf terug eigenlijk om me dood te schamen maar goed vond hilarisch hoe je t schreef ja k weet t ook niet meer gwn geen interesse in de keuken echt verschrikkelijk vind ik t

    Haha vooral als het steeds mislukt snap ik het
    Maar komt echt goed hoe vaker je kookt/bakt!

    Had gisteren sigara burek gemaakt ook echt lekker als hapje
    En dit keer eindelijk met de juiste Turkse kaas
    Happiness is an inside job


  2. #1547
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Snap je frustratie,

    Heb even voor je gekeken, maar volg de groep healthy sisters op fb....veel glutenvrije recepten voor Marokkaanse hapjes en lekkernijen!

    Met deze cake kan je ook alle kanten op. Marmer, maanzaad, chocoladestukjes, verschillende toppings

    https://www.laurasbakery.nl/glutenvrije-vanillecake/
    Thanx meid. Neen, ben niet meer op facebook maar ik zag dat ze ook op Instagram zitten.

    Die cake moet ik zeker eens proberen en zoals je aangeeft, misschien met afwisselende ingrediënten.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  3. #1548
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Thanx meid. Neen, ben niet meer op facebook maar ik zag dat ze ook op Instagram zitten.

    Die cake moet ik zeker eens proberen en zoals je aangeeft, misschien met afwisselende ingrediënten.
    ah mooi, ze zijn gelukkig overal actief.

    Heb er wel vertrouwen in dat deze cake je gaat lukken

    Of lekker winters met stukjes appel/kaneel en suiker hmmm
    Happiness is an inside job


  4. #1549
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Sigara burek




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  5. #1550
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ontbijt/lunch roereitje

    Happiness is an inside job


  6. #1551
    Married.

    Reacties
    5.157
    29-08-2012

    +

  7. #1552
    MVC Lid

    Reacties
    58
    27-07-2015

    -
    Meerdere gebruikers..

  8. #1553
    MVC Lid

    Reacties
    9
    23-09-2017

    Jammer geen foto,s meer.. wel heerlijk receptrn

  9. #1554
    MVC Lid

    Reacties
    9
    23-09-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ontbijt/lunch roereitje

    Besa7a ziet echt simpel heerlijk ontbijt..zal zeker ook eens maken voor mijn gezin

  10. #1555
    MVC Lid

    Reacties
    9
    23-09-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie



    Marokkaanse brood uit de oven
    Recept:Kookmutsjes met mijn foto's

    500 g volkoren tarwemeel
    300 g patentbloem
    200 g fijngemalen griesmeel
    16 g instant gist
    35 g kristalsuiker
    14 g zout
    800 ml warm water

    MIX
    75 g gemalen havermout
    75 g tarwezemelen

    Doe de volkoren tarwemeel, patentbloem, fijngemalen griesmeel, gist, suiker en zout in een diepe kom en voeg steeds een beetje bij beetje het warme water toe. Kneed zo'n 10 minuten samen. Het deeg voelt plakkerig aan. Dat is het resultaat wat je moet hebben. Dek het af en laat het 45 tot 60 minuten rijzen.
    Neem een schaal en doe er 75 gr gemalen havermout en 75 gr tarwezemelen in, mix het samen.

    Doe je handen in koud water en pak wat van je deeg.Verdeel het deeg in zes porties (±300 gram per bol). Pak het deeg op en stort het op de schaal van de havermout/tarwe-mix. Vorm tot een mooie bol en strooi er wat havermout/tarwe-mix op.

    Leg het deeg op een bakpapier beklede bakplaat. Druk het deeg plat met een hoogte van niet meer dan ±1 cm. Er kunnen twee porties op een bakplaat. Laat het deeg weer een half uur rijzen.

    Prik met de vork wat gaatjes in het deeg zodat de lucht tijden het bakken kan ontsnappen. Leg het in een voorverwarmde oven op 225 ℃ voor zo’n 15 tot 20 minuten of tot het brood mooi goudbruin is gekleurt.
    Dek het brood meteen af met een theedoek, zo blijven ze lekker zacht.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  11. #1556
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    TbarkeAllah lekkere gerechten.

  12. #1557
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    2. Vlees marmita met pruimen



    Marmita met pruimen

    Benodigheden:

    Schapenvlees/Kalf vlees.(kan ook rund of lam).
    2 uien
    bosje koriander, bosje peterselie
    1 teentje knoflook
    1 a 2 gepelde tomaat raspen
    Marokkaanse kruiden: Zout, peper, gember, saffraan, paprikapoeder, kurkuma, mespuntje kaneel
    Blokje knor.
    Pitloze olijven
    Pruimen
    1 theelepel kaneel
    1 theelepel suiker
    scheutje mazhar
    sesamzaadjes voor over de pruimen
    Gekookte eieren.

    Bereiding:


    Je maakt het vlees goed schoon zoals je altijd doet. Extra vet resten weg halen als dat nodig is etc..
    Dan doe je een scheutje van beide olies in de pan. Leg het vlees in de pan en doe hier nu het zout bij en laat het vlees bakken aan beide kanten. Vervolgens snijd je de 2 uien in schijfjes en de fijn gesneden koriander en peterselie, teentje knoflook, de blokjes tomaat. Daarna de knorr blokje en kruiden. De kruiden doe je als laatst omdat het dan niet aanbrandt in de pan maar gewoon nog lekker blijft ruiken. Hoeveel kruiden je gebruikt ligt aan de hoeveelheid vlees. Maar ong 1 theelepeltje van alles. Daarna kan je nog altijd even proeven of er meer zout bij moet. Je laat het rustig nog even bakken samen met de tomaat, ui, koriander.

    Vervolgens kook je alvast het water voor in een waterkoker zodat je het meteen bij het vlees kan doen.
    Doe het water aan de zijkant van het vlees in de pan. Dus niet op het vlees en het water moet niet over het vlees komen. Dus net dat het vlees er boven uit steekt. En dan rustig laten garen. Echt de tijd geven zodat het lekker mals is. Laatste 10 min gooi ik er wat olijven bij en laat de deksel van de pan weg zodat de saus kan indikken. Ik houd een beetje olijven apart voor erop als je het gaat opdienen. Als je prikt in het vlees en het is zacht en je kunt er makkelijk door heen prikken dan is het gaar.

    Pruimen doe je in een pannetje met water en 1 theelepel kaneel, 1 theelepel suiker, scheutje mazhar en laat je rustig karameliseren tot dat het water opgezogen is door de pruimen en lijkt alsof de pruimen zwemmen in dik honingachtig water is het klaar
    Niet te lang laten koken de pruimen moet niet helemaal slap raken. Als laatst voeg je er wat sesamzaadjes op.

    Eieren koken en door 2e snijden

    Dan kan je opdienen. Begin met de saus dan het vlees daarover de barkok en olijven.
    Er omheen wat eieren
    Dit gaat hem morgen worden InshaAllah.

  13. #1558
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door ShrifDjelQbilla Bekijk reactie
    Dit gaat hem morgen worden InshaAllah.
    Ja gaat je maag in. Alsof jij het zal maken En moest je dit zonodig uppen?

  14. #1559
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Ja gaat je maag in. Alsof jij het zal maken En moest je dit zonodig uppen?

    Ha, ik heb lang geen vlees gegeten max 3 maanden. At alleen verse vis, Mijn ouders aten wel vlees, ik dacht hoelang kon ik het volhouden nou max 3 maanden. Morgen gaat mijn moeder dezelefde recept van Praline maken Marmita met Rundvlees en pruimen. Ha

  15. #1560
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Notif.

    Allahoemma barik.