1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Ik neem patroon van avondjurk. Simpele avondjurk. Of een abaya die ik lekker vind zitten. Die pas ik een beetje aan naar gewenste model.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    224
    11-05-2012

    Salam alaikoum dames

    Kunnen jullie meschien stap voor stap uitleggen hoe begint als je zelf een abaya neemt als voorbeeld. Haal je die abaya dan uit elkaar of leg je het zo op het stof.

    Ik zou het heel graag willen leren

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Uit elkaar halen is het beste. Zo voorkom je fouten.

    De draden voorzichtig loshalen. Liefst met tornmesje (Even googlen hoe t eruit ziet. )

    -Dan alle draatjes verwijderen.
    Als je de mouwen los haalt. Spelt of teken met krijt een kruisje oid om links en recht te onthouden.

    Dan strijk je het glad.

    Als je het op de stof legt, let op de draad richting.

    Je trekt een draadje langs de zijkant los. Zo bepaal je hoe je je stof moet leggen. Vooral bij stretsh stof is dit belangrijk . Anders zit je abaya heel raar en onde de naaimachine is ook erg lastig.

    -Dan leg je je abaya op de stof.
    - Spelt het vast en knip netjes en voorzichtig langs de abaya. Denk aan de onderkant als er een zoom in zit haal die los of teken er 3 cm bij met krijt. Anders heb je een kortere abaya.

    En dan kun je m vast maken zoals je m los hebt gehaald.

    Eindig met de mouwen en dat is wel het lastigst. Beter om die eerst te rijgen. Dus met hand groffe steken vast naaien die haal je er strax na het naaien weer af.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-06-2014

    Als je m niet strijkt en je tekent m met gevouwen naden. Maak je m gauw maatje kleiner of smaller.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-03-2016

    Is er iemand bereid om een filmpje te maken fisabililah Haha?

    Vooral de hals lijkt me lastig met dat flapje omslaan.

    Hebben jullie allemaal een lockmachine?