1. #1
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium

    Publicatie Martin Vrijland...moeten wij dit serieus nemen of overdrijft hij nu?

    Per 1 januari 2015 gaat er een nieuwe regeling van kracht genaamd ‘Hervorming Kinderregeling‘. Deze regeling houdt zoveel in dat ouders in de bijstand net zoveel bijstand gaan krijgen als kinderloze mensen. De officiële lezing is dat dit alleenstaande ouders moet stimuleren om een baan te vinden. Waar de overheid steeds aan voorbij gaat, is dat er simpelweg geen banen te vinden zijn. Je kunt wel dure loketten maken bij arbeidsbureaus of investeren in sollicitatietrainingen, maar als er geen werk is, valt er niets te solliciteren. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Deze regeling is dus simpelweg bruut en onmenselijk te noemen. Ik begrijp echter wel wat het plan hierachter is. Er is namelijk iets anders dat ook op 1 januari 2015 van kracht gaat en dat is het feit dat de jeugdzorg over gaat naar de gemeenten.

    De overheid gaat vanaf 2015 ieder gezin streng onder de loep nemen. In feite blijkt dat de voorbereidingen in die richting al heel lang gaande zijn. Belangrijk om te vermelden is dat die overheidsbemoeienis voortaan niet meer belemmerd wordt door “moeilijke gedoe” via de kinderrechter. Nee, uw kinderen kunnen door een beslissing van de voogd zonder overleg met u en zonder tussenkomst van de rechter direct uit huis gehaald worden.
    Denkt u nu niet: “Dat zal mij niet gebeuren“, want ieder gezin krijgt in 2015 een voogd (of een andere mooi bedachte titel). Als u bijvoorbeeld vindt dat u uw kind niet hoeft te laten vaccineren en uw voogd of Bureau Jeugdzorg vindt van wel, dan kunt u al de klos zijn. Ik noem zo maar even een voorbeeld. De staatsnorm moet dan ook uw norm zijn. Vindt u bijvoorbeeld dat u uw kind nog niet seksueel zaken bij hoeft te brengen en u wijkt daarmee af van de staatsopvoedingsnorm – die uw kinderen graag op jonge leeftijd leert dat homofilie en transgender ook een keuzeoptie is – dan kunt u daarmee dus al afwijken van de opvoedingsnorm. Dat zou dus kunnen inhouden dat u zich of aan moet passen of dat een voogd u thuis gaat helpen om dat specifieke onderdeel van uw opvoeding bij te sturen of misschien in het ergste geval dat uw kind zonder tussenkomst van de rechter uit huis geplaatst wordt.

    Denkt u dat ik overdrijf? Ik zou er dan toch maar eens serieus naar kijken. Ondertussen zijn er MBO’s en hogescholen die opleidingstrajecten aanbieden die het ‘kijken achter de voordeur’ tot norm verheffen. In het Oostblok in het tijdperk van de Koude Oorlog en de Sovjet Unie had je dit ‘kijken achter de voordeur‘ ook onder het communisme. We zijn nu in Nederland al voorbij dit niveau aan het stevenen. Verdiept u er in, want als u het niet doet merkt u het pas als het uw eigen gezin en kinderen treft. En u gaat er mee te maken krijgen, want het credo van de nieuwe regelgeving per 2015 volgens de website van het ministerie luidt ‘1 gezin, 1 plan, 1 regisseur’.
    Wat gaan – gezien in het daglicht van bovenstaande ontwikkelingen – de gevolgen worden van de draconische maatregel ‘Hervorming Kinderregeling’ voor bijstandsouders? De regisseur zal naar alle waarschijnlijkheid al snel tot de conclusie komen dat de ouder niet voor zijn/haar kind kan zorgen en zal uithuisplaatsing in werking stellen. Het jaar 2015 wordt het jaar van de grote gezinsdrama’s en tegelijk het jaar van toenemende werkgelegenheid in deze industrie. De ellende van het ene gezin levert nieuw inkomen voor andere gezinnen. Pleeggezinnen krijgen geld toe, nieuwe regisseurs werkzaam bij de gemeente verdienen een riant salaris en de andere kant van de medaille wordt gevormd door het groeiend aantal mensen dat niet meer rond kan komen. Lees hieronder alvast wat de impact is van deze nieuwe regelgeving. Waarom komt niemand in opstand?
    bijstand

    Bron linkvermeldingen: fnvvrouw.nl, hva.nl

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Geldt die gezinsvoogd verplichting nu alleen voor bijstandouders of ook werkende alleenstaande ouders?

  3. #3
    De Maroekaaan. :D

    Reacties
    8.601
    12-01-2010

    Ewa Allaah ie hfad. . Yarabi et hfad oulidatna men hada el monkar

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.026
    07-09-2005

    Is dat echt. Klinkt allemaal beetje vaag. Kan dit zomaar

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    martin vrijland overdrijft met alles... hij neemt alle complot theorieën aan en zegt zelfs dat de moord van Anass werk is van de overheid als offer en nog meer van die gekke dingen... ik kan hem nooit serieus nemen

  6. #6
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Xaviera Bekijk reactie
    Geldt die gezinsvoogd verplichting nu alleen voor bijstandouders of ook werkende alleenstaande ouders?
    Geen idee eigenlijk maar lijkt mij dat het voor iedere ouder/gezin zal gelden? Weet uberhaupt weinig van die overgang naar de gemeenten en hoe en wat precies.

  7. #7
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miep. Bekijk reactie
    Ewa Allaah ie hfad. . Yarabi et hfad oulidatna men hada el monkar
    Allahouma ameen. Weet je ik heb wel het idee dat onze kinderen meer de staat toebehoren als de ouders zelf.

  8. #8
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door soumiasoum Bekijk reactie
    Is dat echt. Klinkt allemaal beetje vaag. Kan dit zomaar
    Dat vraag ik mij dus ook af..hoe serieus wij dit moeten nemen..

  9. #9
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    martin vrijland overdrijft met alles... hij neemt alle complot theorieën aan en zegt zelfs dat de moord van Anass werk is van de overheid als offer en nog meer van die gekke dingen... ik kan hem nooit serieus nemen
    Naar dit soort reacties was ik dus naar op zoek. Ik weet niks van Martin Vrijland en wat zijn beweegredenen zijn..hoe komt hij hier op vraag ik mij af en zit hier een kern van waarheid in..?

  10. #10
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Wat is dit? Ik kan de pagina niet openen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    martin vrijland overdrijft met alles... hij neemt alle complot theorieën aan en zegt zelfs dat de moord van Anass werk is van de overheid als offer en nog meer van die gekke dingen... ik kan hem nooit serieus nemen
    Alleen dwazen zoals jij denken dat hij overdrijft....
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Alleen dwazen zoals jij denken dat hij overdrijft....
    als je de film cabin in the woods gezien hebt dan hebben dwazen altijd gelijk

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Naar dit soort reacties was ik dus naar op zoek. Ik weet niks van Martin Vrijland en wat zijn beweegredenen zijn..hoe komt hij hier op vraag ik mij af en zit hier een kern van waarheid in..?
    Martin wordt door iedereen voor gek uitgemaakt...
    "Hij draait door, hij spoort niet" zijn veel reacties die naar hem gericht zijn...
    De waarheid is soms zo schokkend dat men dat kan en niet wil geloven...
    Hij benoemt vaak bepaalde zaken die je niet kan voorstellen en daarom wordt hij door iedereen neer gezet als een dorpsgek, echter de tijd zal het leren dat hij toch gelijk kan hebben.....
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    als je de film cabin in the woods gezien hebt dan hebben dwazen altijd gelijk
    Vertel mij niets over horror films, aangezien dat mijn specialiteit is..
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Naar dit soort reacties was ik dus naar op zoek. Ik weet niks van Martin Vrijland en wat zijn beweegredenen zijn..hoe komt hij hier op vraag ik mij af en zit hier een kern van waarheid in..?
    ik weet ook niets over hem, misschien is deze naam een pen naam