1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Ik begrijp je heel goed. Alle zaken die je hieraan doen denken, zal de pijn en verdiet weer naar boven laten komen...
    Dat is een menselijke emotie en dat recht hebben jullie ook...
    De dood van een dierbare is echt 1 van de meest moeilijkste gebeurtenissen die je kan meemaken en als er dan op deze manier mee wordt omgegaan, is dat onvergetelijk...

    En weet je: je mag dat voelen en je mag zo Denken!
    Je hoeft niet altijd te vergeven, maar je moet het je niet kapot laten maken...

    En vooral jullie nog genieten van je moeder, omwille van haar, kunnen jullie er als volwassen mee omgaan...
    Jullie moeten van haar en met haar genieten, je weet nooit wanneer het te laat is...

    Mijn moeder heeft vergeffenis aan mijn vader geschonken laatst toen hij erom vroeg...
    Voor al het leed en de tranen die hij haar heeft aangedaan....
    Ik kon het niet eerst niet bevatten waarom ze dat deed, echter pas later besefte ik hoe groot haar geloof in Allah is...
    Door te vergeven laat je het als mens los en laat je de beoordeling aan Allah over.....
    zo mooi verwoord tbarkallah..

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door moslima2010 Bekijk reactie
    het is inderdaad moeilijk maar jij krijgt er veel assr en geluk voor terug inchallah..moge allah jouw de kracht geven hiervoor lieve meid.

    en moge allah jouw en je kinderen beschermen tegen al het slechte in de wereld

    Amien!
    Ik ga mijn uiterste best doen om mijn trots opzij te zetten en mijn pijn ook door de vingers te zien.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Ja, het was ook een ongelooflijk moment...

    Je hoeft echt niet te vergeven vanuit jezelf als je dat helemaal niet wilt, maar je Moeder laat wel aan jullie merken dat de heel graag het contact wil herstellen...

    Gun dat haar! Maak voorzichtig met je broertjes en zusjes afspraken om langzaam het contact te herstellen...
    Jullie hoeven niet de deur bij elkaar plat te lopen, maar alle kleine stapjes voor jullie zullen voor je moeder hele grote stappen zijn...
    Wees blij dat jouw moeder die stap genomen heeft. Ondanks het gene dat jouw vader haar aangedaan heeft. Masa'allah ik heb bewondering voor zulke mensen.

    Tussen mijn broers en zussen zitten er een paar die zoiets hebben van ma3lish hun dag zou ook nog komen dat ze een ouder zullen verliezen. En dan zullen zij gaan voelen van wat wij gevoeld hebben. En er zitten er 2 tussen die heel moeilijk over te halen zijn. Daarom is mijn moeder altijd zo bang om het op tafel te gooien. Uit angst dat ze haar kinderen zal moeten missen..

    De deur bij elkaar plat lopen zou denk ik nooit gebeuren. Ik denk alleen op gelegenheden.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Dyva Bekijk reactie
    Ik denk er zo over;
    Als Allah swt de grootste vergevende is, wie zijn wij om niet te vergeven. Ik denk aan de beloning die op mij te wachten staat Inchaallah.

    Ik heb ook hele pijnlijke momenten gehad, momenten dat ik ben bedrogen, dat ik dag en nacht huilde.
    Dat de pijn niet te verwijderen was.

    Maar alhamdoulilah, ik heb het die gene vergeven.
    Het was moeilijk, maar als die gene echt spijt heeft en oprecht berouw toont, dan vergeef ik het.

    We zijn slechts dienaren, en de sjaitaan verleidt iedereen wel eens.
    Vaak naar koran luisteren heeft mijn wonden geheeld.
    Als ik nu aan het verleden denk, aan de moeilijke periode;
    Dan glimlach ik, omdat ik het heb overwonnen alhamdoulilah!

    Je wordt er een sterker persoon van!
    Je hebt helemaal gelijk! Allah is zelfs vergevenszind. Masa'allah wat knap van je! Ik wou dat ik het ook kon om die hoofdstuk af te sluiten. Vergeten zul je nooit, denk ik..
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...