1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8
    04-01-2014

    WIE WOONT ER IN MAROKKO (Tanger)?

    Hallo allemaal,

    Het is bijna zover, binnenkort (zomervakantie) verhuis ik naar Marokko. Ik begin wel wat zenuwachtig te worden. En veel mensen helpen daarin mee, door verhalen over mislukte remigraties te vertellen Dus ik hoop hier ook positieve verhalen te vinden. Wie o wie is teruggegaan naar Marokko, hoelang al en hoe is dat bevallen? Naar welke school gaan de kinderen en hoe bevalt dat? Zijn er ook buitenschoolse activiteiten, zoals zwemles of andere sporten (en als je in Tanger woont ook graag waar?

    groetjes

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    986
    04-02-2014

    ik woon er zelf niet maar het is wel een droom die ik koester om ooit in mijn moederland te gaan wonen. voor de kids weet ik toevallig dat er een prettige dagbesteding is via bank chaabi. dit is zelfs kosteloos wanneer je daar een rekening hebt lopen. daar doen ze veel aan sport en er zitten voornamelijk kinderen die in het buitenland zijn opgegroeid zoals dat met jouw kinderen het geval is. dit is t/m de leeftijd van 14 jaar. er is daarnaast een overschot aan privéscholen, het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uitgaat. de afstand of de talen waarin je ze wilt onderwijzen. afgezien van de american school of, french school of tanger etc, want dat is bijna niet meer te betalen tenzij je het kunt opbrengen om minstens 7k euro te besteden op jaarbasis. ik zal me verder niet al te veel aantrekken van die mislukte verhalen, want zolang het met de financiën goed zit, trek je het daar gemakkelijk. niets beters dan wonen en werken in eigen moederland.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    8
    04-01-2014

    Bedankt voor je reactie. Voor mij is dit ook een lang gekoesterde droom die op punt staat uit te komen, in sha Allah. Ja ik heb ze ingeschreven op een school van bank chaabi. Maar ik moet het nog zien, want ik heb bijna geen informatie gekregen. Als je Marokkanen om info vraagt zeggen ze is een goeie school er gaan veel mensen heen Ik hoorde van iemand een verhaal over een lerares die uitviel tegen een leerling omdat ze tegen haar ma had gezegd dat ze het te moeilijk vond. Die ma had het toen aangekaart bij de juf en dat zag die dus als een belediging Dat was niet op deze school, mr tis wel eng als je zulke dingen hoort. Waar ergens die dagbesteding?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8
    04-01-2014

    Kifash niemand positieve verhalen hhh al is t van hoors of bedenk iets

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    138
    17-12-2004

    Nog meer mensen die in Tanger wonen??

    El Hoeb El 3adar oe Li ma3endoe Zhar J'sbar.. oe Sbar J'dbar.. Oe J'degel Lel Kbar
    Oe Li darha Be Jedieh J'foekha Be Senieh!!


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    22
    18-02-2007

    Zijn er dames die in Tanger wonen? Ik woon hier sinds kort en kom graag in contact met andere dames die hier ook wonen.

  7. #7
    Onzichtbaar.

    Reacties
    58
    09-02-2015

    Lijkt me fuckedup.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    1.098
    19-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    ik zou nooit in marokko kunnen wonen na 2 maanden mis ik al een broodje kaas!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4
    24-01-2015

    Graag meer info hierover, want ik ben ook van plan om in Marokko te gaan wonen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    138
    17-12-2004

    Upppp nog meer mensen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.840
    05-03-2015

    Iwa ga eerst wennen voordat je zeker weet dat je terug wilt want vakantie tijd is geen 365 dagen!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8
    04-01-2014

    Woon er dus alweer sinds juni 2014 en om eerlijk te zijn het bevalt nog steeds. Een aantal dingen mis ik nog wel hoor maar ik kan dan ook altijd nog op vakantie.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    138
    17-12-2004

    Uppppppppppp meer mensen die daar wonen? Zo ja zijn jullie getrouwd.. werken jullie daar etc?

    El Hoeb El 3adar oe Li ma3endoe Zhar J'sbar.. oe Sbar J'dbar.. Oe J'degel Lel Kbar
    Oe Li darha Be Jedieh J'foekha Be Senieh!!


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8
    18-11-2013

    Ik heb familie die daar na toe zijn verhuisd. Voorheen konden ze niet eens goed berbers spreken. Nou kunnen ze arabische, berbers en frans vloeiend spreken.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    138
    17-12-2004

    Uppppppppppppppp upppp